ترفند اندروید

فهمیدن روت بودن گوشی اندروید

فهمیدن روت بودن گوشی اندروید

اندروید قابلیت‌های مشخصی دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا آزادی‌های خاص خود را داشته باشد. با این حال نیاز است گاهی اوقات دست به کار شد با روت گوشی کمی تغییرات در آن ایجاد کرد.

بسیاری از مردم می‌خواهند گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روت کنند تا امکان نصب اپلیکیشن‌های جدید و یا دسترسی به آخرین آپدیت نرم‌افزاری را داشته باشند. البته گاهی اوقات ممکن است که مراحل روت را انجام داده‌اید و گوشی شما روت شده است، اما همچنان نمی‌دانید که آیا این عملیات موفقیت‌آمیز بوده یا خیر؟ راه متوجه شدن روت بودن گوشی راه بسیار ساده‌ای است و در این آموزش از سه طریق می‌توانید متوجه روت بودن گوشی خود شوید.

مسیر اول: به دنبال آیکون Kinguser یا SuperSU باشید

هنگامی که گوشی خود را روت کنید، یک آیکون جدید بر روی صفحه اصلی گوشی شما حاضر می‌شود. این آیکون ممکن است Kinguser یا Superuser باشد. این دو اپلیکیشن‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا دسترسی‌های روت خود را مدیریت کنید. هنگامی که روت شما در حال انجام است این دو اپلیکیشن نیز در حال نصب خواهند بود.

مسیر دوم: به اپلیکیشن Root Checker مراجعه کنید

به گوگل‌پلی بروید و اپلیکیشن Root Cheker را بیابید. آن را دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن را باز کنید و در صفحه جدید، گزینه ROOT را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه صفحه را لمس کنید تا اپلیکیشن به صورت خودکار مشغول چک کردن روت بودن گوشی شما شود. پس از این در قسمت Status شما قادر خواهد بود که وضعیت روت دستگاه را مشاهده کنید.

فهمیدن روت بودن گوشی اندروید

فهمیدن روت بودن گوشی اندروید

مسیر سوم: اگر متدهای بالا برای شما جوابگو نبود و شرایط خاصی برای گوشی شما وجود داشت، یک اپلیکیشن Terminal دانلود کنید و آن را اجرا کنید.

در این اپلیکیشن اگر با علامت «#» مواجه شدید یعنی دستگاه شما روت شده است.

فهمیدن روت بودن گوشی اندروید

فهمیدن روت بودن گوشی اندروید

با این حال اگر به جای «#» با علامت «$» مواجه شدید یعنی دستگاه شما هنوز وارد حالت Superuser نشده اما ممکن استروت شده باشد. بدین ترتیب در ترمینال کلمه «su» را تایپ کنید و اگر دستگاه پیام شما را تشخیص ندهد یعنی که هنوز دستگاه شماروت نشده است. در صورتیکه برای روت کردن گوشی خود با مشکلی مواجه شدید و یا نیازمند راهنمایی بیشتر در این زمینه بودید، می توانید از راهنمایی کارشناسان بخش تعمیرات نرم افزاری تلفن همراه کوک موبایل بهره مند شوید.

شمانیز میتوانید جهت کسب اطلاعات در زمینه ی روت کردن گوشی به پست  “روت کردن گوشی بدون نیار به کامپیوتر” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط