ترفند اندروید

فلش و نصب کاستوم کرنل در تبلت اندرویدی

فلش و نصب کاستوم کرنل در تبلت اندرویدی

در حال حاضر سیستم عامل اندروید یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سیستم عامل های امروزه می باشد، زیرا سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل متن باز است و به کاربران اجازه می ‌دهد تا در لایه‌ های مختلف آن نفوذ کرده و شخصی ‌سازی‌ های گسترده‌ای را بر روی آن اعمال نمایند. مطمئناً یکی از اصلی‌ ترین دلایل محبوبیت سیستم عامل اندروید و فراگیر شدن آن همین دلیل است. همچنین یکی از قابلیت ‌های کاربردی ارائه شده در اندروید قابلیت فلش کردن آن می باشد. با استفاده از فلش کردن دستگاه ‌های اندرویدی می ‌توان بهبودهای عملکردی قابل ملاحظه ‌ای را در تعامل با کرنل (Kernel) ایجاد نمود. فقط به این نکته توجه کنید که برای فلش کردن یک محصول اندرویدی حتما باید دستگاه شما روت شده باشد. همین طور باید یک کاستوم ریکاوری (Custom Recovery) بر روی دستگاه مور نظر نصب گردد. ما در این مقاله قرار است به صورت خلاصه نحوه فلش کردن تبلت‌ های اندرویدی و نصب یک کاستوم کرنل را در آن‌ آموزش دهیم. برای این کار باید به ترتیب زیر عمل کنید:

1) روت کردن تبلت اندرویدی خود

همانطور که اشاره کردیم برای فلش کردن هر دستگاه اندرویدی باید آن را روت کرد. دقت کنید که روت کردن دستگاه به معنای از بین رفتن گارانتی آن می باشد. پس اگر گارانتی برای شما اهمیت دارد، بهتر است گوشی خود را روت نکنید.

روت کردن تبلت اندروید

برای روت کردن تبلت اندرویدی خود ابتدا از محتوای آن فایل پشتیبان با اصطلاحا بک‌ آپ (Backup) تهیه کرده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید دوباره آن را بازیابی یا ریستور کنید. برای این کار باید وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه شوید و گزینه “Backup and reset” را انتخاب کنید. تیک گزینه “Back up my data” را بزنید و بعد گزینه ‌ای با عنوان “Backup Now” یا “Backup account” را جستجو کنید.

حال برنامه Kingo Android Root را در کامپیوتر یا لپ ‌تاپ خود دانلود کرده و سپس نصب کنید.

حالا وقت آن است که قابلیت “USB Debugging” تبلت اندرویدیتان را فعال کنید. برای این کار باید وارد بخش Settings دستگاه خود شوید و گزینه “Developer Options” را انتخاب نمایید. در این قسمت قابلیت “USB Debugging” ارائه شده است. اگر بخش “Developer Options” را پیدا نکردید، ابتدا وارد قسمت “About Tablet” شده و چند بار به طور پشت سر هم گزینه “Build Number” را لمس کنید. این کار را تا جایی ادامه داده که متنی با عنوان “You Are a Developer Now” بر روی نمایشگر دستگاه اندروی خود نمایان شود. حال دوباره به بخش Settings مراجعه نمایید. مشاهده خواهید کرد که گزینه “Developer Options” به لیست موجود اضافه شده است. پس وارد این بخش شده و قابلیت “USB Debugging” را فعال نمایید.

حال بر روی کامپیوتر خود برنامه Kingo Android Root را اجرا کنید. تبلت اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و کمی منتظر بمانید تا در صورت نیاز درایورهای مربوط به آن نصب گردد. بعد از چند لحظه برنامه  Kingo Android Root، تبلت اندرویدی شما را شناسایی می کند.

وقتی بر روی گزینه Root کلیک می کنید، فرآیند روت شدن تبلت اندرویدیتان شروع می ‌شود. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد. منتظر بمانید تا مراحل مورد نظر انجام گردد و روت دستگاه با موفقیت به پایان برسد.

2) فلش کردن کرنل

حال وقت آن رسیده که تبلت اندرویدی خود را فلش کنید. ولی برای این کار باید ابتدا پکیج کرنل مناسب با دستگاه خود را به همراه داشته باشید.

فلش کردن کرنل

با جستجو در محیط اینترنت یک کاستوم کرنل مناسب با دستگاه خود را پیدا کرده و دقت کنید که حتما باید سازگاری کاستوم کرنل با دستگاه خود را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید که حتما کد اختصاصی مربوط به دستگاه خود را در جستجوی مورد نظر ارائه نمایید. برای مثال اگر گوشی هوشمند شما سونی اکسپریا ام باشد مدل دقیق آن را یافته و سپس به دنبال کاستوم کرنل مناسب با آن بگردید (مثال: Sony Xperia M C2005).

با پیدا کردن کاستوم کرنل و پکیج مورد نظر و سازگار با دستگاه خود نسبت به دانلود آن اقدام کنید. این پکیج را در محلی از حافظه داخلی یا جانبی تبلت خود ذخیره کنید که فراموش نشده و به راحتی قابل دسترس باشد.

معرفی انواع رام گوشی و راهنمای استفاده آن را مطالعه کنید.

در این بخش باید به بخش کاستوم ریکاوری تبلت خود وارد شوید. ما در حال استفاده از TeamWin Recovery Project با TWRP می باشیم. فرآیند ورود به این بخش ممکن است با توجه به کاستوم ریکاوری نصب شده بر روی دستگاه هوشمندتان متفاوت باشد.  ابتدا تبلت اندرویدی خود را کاملا خاموش کنید.  دکمه ‌های پاور (Power) و افزایش صدا (Volume Up) دستگاه را به طور همزمان فشرده و نگه می ‌داریم و بدین صورت وارد بخش ریکاوری مد تبلت اندرویدی خود می ‌شویم. در راه دیگر با استفاده از اپلیکیشن به نام “Quick Boot” هم می ‌توان وارد بخش ریکاوری مد دستگاه خود شوید. حال باید نسبت به وارد کردن آدرس یا مسیر کاستوم کرنل مورد نظر اقدام کنید. ابتدا گزینه “Install” را انتخاب کرده و حال مسیر کرنل مورد نظر که پیش از این دانلود شده بود را وارد نمایید. فایل مربوط به آن را انتخاب کرده و گزینه “Install” را بزنید.

نصب Quick Boot

وقتی که فرآیند فلش تبلت ‌تان به پایان رسید، دستگاه خود را ریستارت نمایید. این عمل با انتخاب گزینه “Reboot Device”  انجام می ‌شود. با روشن شدن دوباره دستگاه کاستوم کرنل مورد نظرتان بر روی آن نصب شده و تبلت شما فلش شده است.

گزینه “Reboot Device”  را انتخاب کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *