ترفند شبکه های اجتماعی

فعال سازی تایید دو مرحله ای در تلگرام

تایید دو مرحله ای در تلگرام

برای فعال کردن قابلیت تایید دو مرحله ای به یک ایمیل یا Gmail نیاز دارید و باید رمزی که شامل 4 تا 5 رقم باشد، را انتخاب نمود. این امر باعث می شود که تلگرام شما در مقابل هک، نفوذ ناپذیر شود. در ادامه با آموزش مرحله به مرحله ی ما برای فعال سازی تایید دو مرحله ای همراه باشید.

در بخش های قبلی در مورد هک نشدن در تلگرام برای شما مطالبی آوردیم. در اینجا نیز برای چگونگی امکان تایید دو مرحله ای برای شما توضیحاتی خواهیم آورد تا امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید و کاربری نتواند وارد حریم خصوصی شما شود و اکانت شما را هک کند.

شما این را می دانید که وقتی تلگرام را نصب می کنید، کدی برای شما پیامک می شود که آن را وارد می کنید تا بتوانیم وارد برنامه ی تلگرام شویم . حال در صورتی که شخصی به گوشی شما یا سیم کارت تان دسترسی داشته باشد به راحتی می تواند به اکانت شما وارد شود و به تلگرام شما کاملا دسترسی پیدا کند . بهتر نبود علاوه بر این کد که پیامک می شود، رمز دیگری نیز وجود داشت که فقط خودمان از آن مطلع هستیم تا فرد دیگری نتواند وارد حریم خصوصی ما شود. به این قابلیت two step verification یا همان تایید دو مرحله ای گفته می شود که علاوه بر کد 5 رقمی پیامک شده، رمز دیگری وجود دارد که باعث می شود امنیت اکانت شما بسیار بالا برود و در صورت گم شدن گوشی و یا دسترسی شخصی به سیم کارت شما، نتواند از تلگرام تان سوء استفاده کند.

چگونگی فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام

برای آشنایی با نحوه ی فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام توضیحات ما را مطالعه کنید. (دقت کنید این امکان وجود دارد که با بروز رسانی های جدید تلگرام جای بعضی از گزینه ها در تلگرام تغییر کرده باشد که با کمی کنکاش به راحتی می توان آنها را پیدا کرد.)

blank

اول از همه برنامه ی تلگرام را نصب کنید به منوی تلگرام وارد شوید. به بخش تنظیمات رفته و سپس Privacy and security را انتخاب کنید.

blank

در بخش Security گزینه ی Two-Step Verification را انتخاب کنید.

blank

فقط بخش قابل مشاهده در این قسمت، گزینه ی Set Additional Password می باشد گه می توانید روی آن کلیک کنید.

blank

حال وقت آن است که رمز مورد دلخواه خود را وارد کنید و بعد از زدن تایید، در بخش بعدی درخواست تایپ مجدد رمز انتخابی شما را دارد. (توجه: سعی کنید رمزی که انتخاب می کنید معمولی و راحت نباشد و حتما آن را بخاطر بسپارید و یا جایی دور از چشم دیگران یادداشت کنید که بعد برای شما مشکل ساز نشود.)

blank

جهت معرفی روش های بازگشت به اکانت قبلی اینستاگرام اینجا کلیک کنید.

سپس مرحله ی بعدی انتخاب رمز، درخواست انتخاب راهنمایی برای رمز ورودی شما دارد که در صورت وارد شدن از این راهنما کمک بگیرید.(در این قسمت به هیچ عنوان رمز را وارد نکنید و در صورت اینکه نمی دانید چه چیزی را انتخاب کنید عدد 12345 را وارد کنید.)

blank

بعد از انتخاب راهنما، مرحله ی بعد نوبت وارد کردن ایمیلی معتبر و در دسترس است که در صورت فراموش کردن رمز دوم از این ایمیل کمک بگیرید و بتوانید آن را بازگردانید. حتما ایمیل را درست تایپ کنید، زیرا پیامی به ایمیل فرستاده می شود که باید توسط شما آن پیام تایید شود. در صورت نداشتن ایمیل، قبل از شروع فعال سازی تایید دو مرحله ای ابتدا اقدام به ساختن ایمیل کنید و بعد وارد این عملیات شوید.

blank

بعد از ثبت ایمیل، با پیامی مانند تصویر روبرو می شوید که این نشان دهنده ی به پایان رسیدن کار فعال سازی شماست آن را تایید کنید و حالا وقت آن است که ایمیل خود را چک کنید و پیام فرستاده شده برای شما را باز کرده و بر روی لینک ارسالی بزنید.

blank

بعد از زدن بر روی لینک، اگر با تصویر زیر مواجه شدید بدانید که فعال سازی تایید دو مرحله ای شما با موفقیت به پایان رسیده است.

blank

در صورتی که بخواهید از طریق گوشی دیگر یا کامپیوتر وارد اکانت خود شوید علاوه بر کد 5 رقمی، به رمز وارد شده نیز احتیاج دارید. اگر این رمز را فراموش کنید، تنها راه بازیابی آن، ایمیل می باشد پس فراموش نکنید با ایمیل خود وارد این عملیات شده تا در صورت فراموش کردن رمز به مشکل برنخورید که در غیر این صورت، راهی جز حذف اکانت خود ندارید و با حذف اکانت تان همه ی چت ها و کانال های شما پاک خواهد شد. علاوه بر این قابلیت تایید مرحله ای ، با قفل تلگرام با روش اثر انگشت یا پین یا الگو کسی نمی تواند وارد حساب کاربری شما شود.

رمز انتخابی خود را به شخصی نگویید و فراموش نکنید و در صورت فراموش کردن باید به ایمیل تان رجوع کنید و در حالتی که رمز و ایمیل را با هم فراموش کردید برای بازیابی رمز دوم به این قسمت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *