ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی تغییر فونت در تلگرام

تغییر فونت در تلگرام

اگر می خواهید در محیط های گفتگوی خود تنوع ایجاد کنید، می توانید با تغییر فونت و سایز نوشته هایتان را در تلگرام تغییر دهید. با تغییر سایز فونت، می توانید متن خود را در گفتگوهایتان بزرگ و کوچک کنید، برای آموزش این قابلیت در ادامه با ما باشید.

از عواملی که باعث جلوه ی بصری در یک متن می شود و همچنین باعث زیباتر دیده شدن آن نوشته می گردد،  فونت آن می باشد. در برنامه های آفیس و فتوشاپ و غیره انواع مختلف فونت را دیده اید که در زبان فارسی ما هم تنوع بسیار بالایی دارد و دارای اندازه و شکل مختلف است.

در گوشی های اندروید در تلگرام، فونت اولیه ی آن بسیار معمولی و ساده می باشد. اگر از کاربران همیشگی تلگرام می باشید و دوست دارید که نوشته ها و متن تان در گفتگوهای خصوصی و کانال ها زیباتر و جلوه ی متنوع و خوبی داشته باشد باید بدانید این قابلیت، در تلگرام، بدین صورت که وارد تنظیمات شوید و بتوانید فونت را تغییر دهید، وجود ندارد و با تنظیمات تلگرام قابل تغییر نیست و باید به راه دیگری بیندیشید.

دو راه پیشنهادی برای شما داریم که بتوانید فونت و سایز نوشته های خود را تغییر دهید و با این کار دیگران را مجذوب شکل ظاهری متن خود در گفتگوها و کانال تان کنید.

راه حل اول برای تغییر فونت تلگرام

ابتدا پیشنهاد می کنیم با تغییر فونت کل گوشی خود، باعث تغییر در همه ی برنامه هایتان شوید و با این کار فونت همه ی قسمت های گوشی شما تغییر می کند. این امر به این صورت است که ابتدا وارد تنظیمات گوشی تان شوید و در این قسمت، Font Style یا Font Change را جستجو کنید بعد در قسمت فونت یکی یکی انتخاب کنید تا فونت دلخواه خود را پیدا کنید. این مورد شاید، در گوشی های مختلف مسیرش متفاوت باشد. ولی در گوشی های اندروید 7 و سامسونگ مسیر زیر می باشد Settings – Display – Screen zoom and font – Font Style

پنج نوع فونت در گوشی بصورت پیش فرض قرار داده شده است ولی اگر دوست دارید فونت های بیشتری را داشته باشید، گزینه ی Download fonts را بزنید و فونت دلخواه خود را با کمی جستجو پیدا کنید.

راهنمای تغییر اندازه فونت در اندروید را اینجا مشاهده کنید.

راه حل دوم تغییر فونت در تلگرام

در برنامه هایی مانند تلگراف و موبوگرام و بعضی دیگر از برنامه های غیر رسمی این امکان وجود دارد که می توان فقط فونت برنامه ی تلگرام را تغییر داد و برخلاف تلگرام رسمی گزینه های زیادی برای تغییر در شکل فونت و اندازه ی آن وجود دارد که با کمی امتحان کردن آنها، می توانید فونت دلخواه خود را انتخاب کنید. برای این کار در برنامه ی موبوگرام، ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید و به تنظیمات ظاهری بروید و بعد بر روی فونت بزنید و از بین انواع متنوع فونت های فارسی می توانید یکی را انتخاب کنید و بعد گزینه ی تایید را زده و بعد از یک بار باز و بسته شدن برنامه، متوجه تغییر در فونت نوشته ها خواهید شد. در صورتی که فونت جدید مورد توجه شما قرار نگرفت، مجددا مسیر قبل را سپری کنید و فونت دیگری را انتخاب کنید.

ولی برای تغییر فونت نوشته در تلگرام ویندوز باید فونت سیستم تان را تغییر دهید که این مورد اصلا دلچسب نیست و همین طور می توانید از ربات فونت تلگرام و بات نستعلیق کمک بخواهید تا بتوانید با فونت های مختلف پیام بفرستید.

نحوه ی تغییر در سایز فونت تلگرام اندروید

ابتدا وارد منوی تلگرام شوید و بخش Chat Settings را لمس کنید و بعد از آن در قسمت Message Text Size می توان اندازه ی فونت نوشته را بزرگ یا کوچک کرد. عدد آن در حالت معمولی بر روی 16 تعبیه شده، اگر چشمتان ضعیف است عدد آن را تغییر دهید و روی عددهای بالاتر تنظیم کنید.

blank

همین طور از حالت نمایش دو خطی و سه خطی در گفتگو ها و کانال ها استفاده کنید تا در صورت نیاز بتوانید جزئیات بیشتر را در محیط های گفتگویتان بهتر مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

9 thoughts on “نحوه ی تغییر فونت در تلگرام

  1. blank همتاز گفت:

    ممنون از آموزش کاربردی‌تون

  2. blank firefix گفت:

    سلام ممنون مفید بود

  3. blank RH گفت:

    ممنونم آموزشتون واقعا کاربردی و بینظیره

  4. blank سعید گفت:

    مرسی کار امد بود

  5. blank شروین گفت:

    سلام
    چطور میشه اندازه فوت اسم گروها و اشخاص را در صفحه اصلی و یا متنی که در حال نوشتن هستیم را تغییر داد

  6. blank همتا گفت:

    ممنون از آموزش کاربردی تون

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      ممنون از شما که با دادن نظرات و کامنت هاتون باعث دلگرمی ما می شوید

    2. blank Kiki گفت:

      سلام چطور میشه فونت های تلگرام رو که قبلا وضعیت پروکسی رو رنگی نشون میداد از حالت سیاه با دور سفیر خارج کردن و به حالت قرمز و سبز برگردوند ؟

      1. blank دهقان گفت:

        سلام! برای تغییر رنگ نمایش وضعیت پروکسی در تلگرام، متاسفانه روش مستقیمی وجود ندارد. تلگرام به صورت خودکار رنگ‌های مربوط به وضعیت پروکسی را تعیین می‌کند و کاربران امکان تغییر آن‌ها را ندارند. با این حال، می‌توانید از برنامه‌های غیررسمی مانند موبوگرام یا تلگراف استفاده کنید که امکانات بیشتری در تنظیمات ظاهری ارائه می‌دهند. اما لطفاً توجه داشته باشید که استفاده از برنامه‌های غیررسمی ممکن است عواقب داشته باشد و پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از آن‌ها به این موضوع توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *