ترفند iOS

چگونه فایل IPSW مورد تایید اپل را تشخیص دهیم؟!

blank

آموزش کامل اطلاع از تاییدیه ی اپل روی فایلهای سیستم عامل iOS

با ارایه ی هر نسخه ی  جدید از سیستم عامل های iOS ویژگی ها و قابلیت های بسیاری روی سیستم عامل به روز رسانی می شود و قابلیت های زیادی نیز اضافه می شود.پس از انتشار این نسخه های جدید صاحبان گوشی موبایل آیفون و آی پدها برای دریافت و آپگرید نسخه ی سیستم عامل خود دست به کار می شوند. البته مراجعه به فایلهای IPSW همواره برای Upgrade سیستم عامل نیست. گاهی پیش می آید که دوست داریم سیستم عامل خود را به نسخه ی قبلی آن Downgrade کنیم . در هر دو حالت نیاز به فایل حاوی سیستم عامل داریم که حدود ۳-۴ گیگابایت حجم دارد. لازم به تذکر نیست که صحت و سلامت فایلی که می خواهیم آن را به عنوان سیستم عامل آیفون و یا آی پدمان نصب و اجرا کنیم چقدر حایز اهمیت است.

برای اطینان از صحت و سقم فایل iOS که تحت عنوان IPSW شناخته می شود می توانیم از امضای اپل روی فایل IPSW بهره ببریم. به این ترتیب که اپل روی فایلهای IPSW مورد تایید خود امضایی درج می کند که با خواندن این قاله می توانید تشخیص این امضا را بیاموزید.

شما از طریق اتصال به iTunes  که روی لپ تاپ و یا PC تان نصب است می توانید نسبت به Upgrade  وDowngrade  سیستم عامل آیفون وآی پدتان اقدام نمایید.اگر فایل خام سیستم عامل آیفون و آی پدتان توسط اپل مورد تایید باشد اصطلاح Signed IPSW برای آن به کار می رود و  حالت دوم نیز در صورتی است که این فایل توسط اپل امضا نشده باشد . برای آپگرید و یا داون گرید سیستم عامل آیفون و یا آی پدتان می بایست از نسخه ی امضا شده توسط اپل استفاده کنید تا حین نصب سیستم عامل جدید با خطا مواجه نشوید.

 خوب حالا چگونه می توانیم فایل IPSW تایید نشده را از نمونه تایید شده آن توسط اپل تشخیص دهیم؟!

قدم اول : شناسه و یا شماره سریال آیفون و یا آی پدتان را مشخص نمایید . برای اینکه بفهمید شماره سریال دستگاه اپل شما چیست می بایست از طریق دستور IEMI آن را پیدا کنید.برای این کار کد *#۰۶# را شماره گیری کنید . پس از ارسال کد ارایه شده می توانید شماره سریال آیفون و یا آی پدتان را ببینید.

قدم دوم: روی ارجاع به صفحه تشخیص نوع IPSW کلیک کنید تا وارد صفحه ی مزبور شوید. با نگاهی به اطلاعات درج شده در این صفحه می توانید  لیستی از فایل های IPSW سازگار با آیفون و یا آی پدتان را بیابید.

قدم سوم: حال روی لیست فایل های IPSW امضا شده توسط اپل کلیک کنید تا لیستی از فایلهای سیستم عامل که مورد تایید اپل است را ببینید.

در لیست نمایش داده شده اگر فایل مورد نظر شما مورد تایید اپل باشد و به اصطلاح اپل آن را امضا کرده باشد  در ستون Signing می توانید YES را مشاهده نمایید و در غیر اینصورت NO درج شده است. بدیهی است فایلهایی که دارای امضای اپل باشند دارای سندیت صحت و سلامنت هستند و بهتر است برای آپگرید و یا داون گرید سیستم عامل iPhone  و یا iPad تان از این فایلها استفاده کنید . استفاده از فایلهای امضا شده توسط اپل، منجر به بروز خطا حین نصب واجرای سیستم عامل نمی شود.

قدم چهارم: اگر فایل مورد نظرتان توسط اپل امضا شده بود و مورد تایید اپل بود، می بایست برای دانلود آن از منبعی مطمین اقدام کنید.برای این کار می توانید روی اینجا کلیک کنید تا لیستی از فایهای قابل دانلود از سیستم عامل های مورد تایید Apple را ببینید.

امیدواریم این از آموزش بهره کافی را برده باشید. علاوه بر آموزش های مورد نیاز شما در زمینه نرم افزاری در سایت کوک موبایل ، شما می توانید از آموزش تعمیرات موبایل، کوک موبایل نیز بهره مند شوید.

مطالب مرتبط