راهنمای خرید موبایل

شیائومی یا سامسونگ | کدام برند را بخریم؟

شیائومی یا سامسونگ کدام برند را بخریم؟

شیائومی یا سامسونگ؟! در سال 1401 کدامیک بهترند؟ تفاوت های زیادی بین گوشی های هوشمند سامسونگ و موبایل شیائومی وجود دارد که تنها پس از کار کردن با آنها متوجه خواهید شد. هنگامی که به دنبال خرید گوشی هوشمند اندرویدی هستید، به سختی می توانید از این سوال بگذرید. وقتی در بازار موبایل ایران شاهد عرضه گسترده دستگاه های اندروید برند Samsung (کره) و Xiaomi (چین) با قابلیت های خیره کننده خود هستیم، واقعاً سر دوراهی می مانیم که کدام را بخریم.

اگر شما نیز جزء کاربرانی هستید که واقعا نمی دانید که گوشی سامسونگ بخرید یا شیائومی!، در این مقاله با ما همراه باشید. ما این دو برند را از نظر قیمت و خدمات پس از فروش و غیره مقایسه کرده ایم. در مورد گوشی های پرچمدار، میان رده و اقتصادی صحبت می کنیم و چندین مدل گوشی از هر دو برند را مقایسه می کنیم.

[lwptoc]

تقابل گوشیهای شیائومی و سامسونگ

سامسونگ سال هاست در بازار لوازم الکترونیکی پیشرو بوده است. اکثر کاربران یکی از گوشی های این برند را تجربه کرده اند و به خوبی آن را می شناسند. این غول کره ای، بازار گوشی موبایل در ایران را قبضه کرد و رفته رفته، محصولات خود را ارتقاء داد. به طوریکه نوکیا، هواوی، ال جی و هر برندی که در ایران و در پشت ویترین مغازه ها بود را از کورس فروش خارج کرد. تنها سازنده ای که توانست جلوی یکه تازی سامسونگ را بگیرد، اپل بود. سال هاست که اپل و سامسونگ بر بازار گوشی های هوشمند تسلط دارند. با این وجود، وقتی که برند چینی شیائومی وارد صحنه شد، همه چیز تغییر کرد.

شیائومی چالشی واقعی برای سامسونگ بود و هست. چرا که هر دو شرکت، نه تنها در گوشی‌ بلکه در تمام انواع گجت های هوشمند تخصص دارند. تنها تفاوت این است که شیائومی گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ای را تولید می کند که از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که سامسونگ محصولات خود را با قیمت کمی بالاتر می‌فروشد که برای همه مناسب نیست.

همانطور که گفتیم، هم شیائومی و هم سامسونگ دقیقاً در راس فهرست محبوب‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارند. در حالی که سامسونگ بیش از یک دهه است که با طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند گلکسی خود پادشاه جهان بوده است، شیائومی یک شرکت نسبتاً جوان اما رو به رشد است.

تا زمانی که من به یاد دارم شیائومی و سامسونگ در حال نبرد بوده اند و این باعث شده است که شیائومی به آرامی وارد بازار سامسونگ شود. چنانکه، غول الکترونیک چینی در سال‌های اخیر توانسته است سهم بزرگی از بازار موبایل را به خود اختصاص دهد.

هر دو سازنده به اندروید متکی هستند و بازه قیمت گسترده ای دارند. موبایل شیائومی و سامسونگ در سه دسته قیمتی گوشی های هوشمند پرچمدار، میان رده و مدل های ارزان قیمت قرار دارند. سیاست فروش سامسونگ با شیائومی متفاوت است. اکنون شیائومی گوشی های بیشتری اما با قیمت کمتر نسبت به سامسونگ به فروش می رساند که این باعث شده است خریداران بیشتری را به خود جلب کند. به همین خاطر، در اینجا وارد بحث فروش این دو برند می شویم تا بهتر متوجه تفاوت قیمت آنها شویم.

چرا قیمت گوشی سامسونگ نسبت به شیائومی بالاتر است؟

سامسونگ هنگام بازاریابی تلفن های هوشمند خود از رویکرد مستقیمی پیروی می کند، آنها برای فروش گوشی های خود تبلیغات زیادی می کنند. بنابراین، این شرکت، برای پوشش هزینه های تبلیغاتی، مجبور است که قیمت گوشی های خود را افزایش دهد. این دلیل اصلی گران بودن گوشی های هوشمند آنهاست.

با این حال، شیائومی به دو دلیل ساده می تواند گوشی های هوشمند خود را با نرخ پایین تری قیمت گذاری کند. آن‌ها هزینه زیادی برای تبلیغات هزینه نمی‌کنند تا متحمل ضرر شوند و گوشی‌های هوشمند آن‌ها به صورت محلی تولید می‌شوند، بنابراین مواد اولیه و قطعات آن‌ها با قیمت ارزان‌تری تهیه می‌شوند.

در اولین رقابت گوشی سامسونگ و شیائومی از نظر قیمت دیدیم که شیائومی با استفاده از رویکرد تبلیغات کمتر هزینه پایین تر، توانسته است برنده است. همانطور که دیدید، پایین تر بودن قیمت گوشی شیائومی به خاطر استفاده از مواد و قطعات ارزان قیمت نیست، بلکه به خاطر کاهش هزینه های قیمت تمام شده این گوشی به خاطر بهره مندی از نیروی کار ارزان تر و سیاست فروش خاص خود است.

بنابراین، اگر هنگام خرید گوشی موبایل، قیمت برای شما اهمیت دارد و به دنبال ارزانترین هستید، پیشنهاد می کنیم که به سراغ برند شیائومی بروید. از نظر کیفیت هم نگران نباشید.

خدمات پس از فروش سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

اگر جزء آن دسته از خریدارانی هستید که خدمات پس از فروش برای شما مهم است، باید به شما عرض کنیم که این دو برند پر فروش، از نظر ارائه سرویس تعمیرات به طور کامل فعال هستند. نمایندگی های هر دو شرکت در کشورمان وجود دارند و خدمات مورد نیاز شما از جمله خرید لوازم جانبی، قاب محافظ، گلس و قطعات یدکی آنها جهت تعمیر و تعویض به وفور یافت می شوند. خوشبختانه تعمیرگاه های زیادی هستند که خدمات تعمیر و فروش قطعات و لوازم جانبی این دو برند را ارائه می دهند. این دو شرکت در سراسر جهان از نظر ارائه پشتیبانی پس از فروش در بین ده شرکت برتر دنیا قرار دارند.

همچنین از نظر ضمانت نامه، گوشی های سامسونگ و شیائومی عرضه شده در بازار، توسط شرکت های معتبر گارانتی 18 ماهه هستند و با خیال راحت می توانید از خدمات تعویض گوشی معیوب تحت پوشش گارانتی استفاده کنید.

از نظر به روزرسانی نرم افزار و پشتیبانی از پچ های امنیتی هر دو قابل احترام هستند و گاها آپدیت سیستم عامل خود را از دو تا 5 سال ارائه می دهند.

شیائومی بهتر است یا سامسونگ: مقایسه مدل های پرچمدار

بیایید با بررسی مدل های پرچمدار که شناسنامه برندها را در سال 2022 تعیین می کنند، شروع کنیم. در اینجا، هم شیائومی و هم سامسونگ فناوری‌های جدید را با قیمت‌های شگفت‌انگیز به نمایش می‌گذارند. در جدول زیر برخی از گوشی های پرچمدار 2022 این دو برند را با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

جدول مقایسه گوشی های پرچمدار

جدول مقایسه گوشی های پرچمدار

پس از عرضه جهانی سری 12 شیائومی، صحنه برای دوئل بزرگ گوشی های پرچمدار، بین بزرگترین برندهای اندروید مهیا شده است. سامسونگ از سری جدید گلکسی اس 22 در تاریخ 9 فوریه 2022 رونمایی کرد و ما از قبل قیمت هر دو خط تلفن 2022 را می دانیم.

در مارس 2022، سه مدل برای هر دو برند عرضه شد. برای شیائومی، این شیائومی 12، شیائومی 12 ایکس و شیائومی 12 پرو است، در حالی که برای سامسونگ، گلکسی اس 22 ، گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 اولترا هستند. همانطور که از سال گذشته می‌دانید، نسخه‌ها واقعاً قابل مقایسه نیستند زیرا شیائومی ممکن است ۱۲ اولترا را عرضه کند، که رقیب مستقیم Galaxy S22 Ultra خواهد بود.

همانطور که می توانید از جدول بالا به تفاوت های دقیق گوشی های پرچمدار شیائومی و سامسونگ نگاه بیندازید، ما بر روی واضح ترین شباهت ها و تفاوت ها تمرکز خواهیم کرد. هر دو سری گوشی‌های هوشمند جدیدترین فناوری‌ها مانند نمایشگرهای امولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، دوربین‌های متعدد با وضوح بالا و استانداردهای بی‌سیم فعلی مانند 5G، بلوتوث 5.1/5.2 و وای‌فای 6، به‌علاوه آخرین سیستم‌عامل اندروید 12 با به روز رسانی ها و چندین سال کارکرد را ارائه می‌کنند.

شیائومی در «Xiaomi 12» شکل و ظاهری ممتاز دارد

گوشی های شیائومی

با این حال، هنوز تفاوت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. به عنوان مثال، شیائومی از نظر شارژ سریع و عملکرد باتری جلوتر است. در عوض، در نهایت شاهد استفاده از لنزهای تله فوتو اپتیکال در تمام مدل‌های گلکسی 2022 خواهید بود، در حالی که این ویژگی جذاب و لاحال، فقط در شیائومی 12 پرو دیده می شود.

سامسونگ در سال 2022 ضمانت به روزرسانی سیستم عامل خود را یک بار دیگر تمدید کرد. این درحالی است که شیائومی سه سال به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را وعده داده است، سامسونگ با چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی پیشتاز است.

همانطور که می بینید بین گوشی های پرچمدار شیائومی و سامسونگ فرق آنچنانی نیست. هر دو سازنده در مدل های خود از آخرین فناوری های دنیای گوشی های هوشمند استفاده می کنند.

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ: مقایسه مدل های میان رده

اگر در خرید گوشی هوشمند فقط به مدل های پرچمدار و البته گران ترین ها فکر می کنید، باید به شما بگوییم که در بخش گوشی های میان رده، خیلی چیزها را از دست داده اید. از سال گذشته (2021)، بازار میان‌رده، به خصوص در برندهای سامسونگ و شیائومی، همچنان هیجان‌انگیزترین بازار تاکنون است. این دو سازنده در دو سال گذشته دستگاه های میان رده بسیار محبوبی را روانه بازار کرده اند که تقریباً همه آنها از نظر قیمت و عملکرد، رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند. در جدول زیر برخی از گوشی های میان رده این دو برند را با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

جدول مقایسه گوشی های میان رده

جدول مقایسه گوشی های میان رده

در بخش میان رده، سامسونگ امسال مدل های جدید خود یعنی گلکسی A53 ، گلکسی A33 و گلکسیA73 را معرفی کرده است. با این حال، دو مدل سال قبل، A52s و A73، همچنان در کورس رقابت باقی مانده اند. گلکسی A52s در اواخر سال 2021 معرفی شد و در واقع نسخه ارتقاء یافته A52 است.

شیائومی در دنیای تولید گوشی های هوشمند به عنوان برند دارای بهترین نسبت قیمت به عملکرد در نظر گرفته می شود و این به معنای واقعی کلمه درست است. در سری «ردمی نوت 11» که اخیراً معرفی شده است، شاهد گوشی هایی با نمایشگر اولد و نرخ تازه‌سازی بالا تا 120 هرتز، شارژ سریع حداکثر 67 وات و دوربین‌های قدرتمندی با وضوح 108 مگاپیکسل با قیمت‌های زیر 10 میلیون تومان هستیم.

اگر قصد خرید گوشی اندروید میان رده دارید، گوشی شیائومی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. هر چند معایب ریزی دارد که شاید هر کاربری نپسندد، اما واقعاً به صرفه و خوش دست است. با این حال، سیاست به‌روزرسانی نرم‌افزار شیائومی، همه کاربران را قانع‌ نخواهد کرد، و سیستم‌عامل MIUI از پیش نصب‌شده حاوی تعداد زیادی نرم‌افزار و حتی تبلیغاتی است که شما را ملزم به غیرفعال کردن آن‌ها به شیوه‌ای ناخوشایند می‌کند.

سری جدید ردمی نوت 11 شیائومی مسیر بازار میان رده های امسال را نیز تعیین می کند

گوشی ردمی نوت 11 شیائومی

در اینجا، سامسونگ به وضوح خود را به عنوان یک برند برای گوشی های هوشمند پریمیوم در میان رده نیز معرفی می کند. مدل‌های گلکسی A52 ، A52s، A52 5G، A72 و A32 که در سال 2021 معرفی شدند، با یکی از طولانی‌ترین تضمین‌های به‌روزرسانی در بازار گوشی‌های هوشمند درخشیدند. سامسونگ اکنون به طور یکپارچه این کار را با گلکسی A33، Galaxy A53 و Galaxy A73 ادامه می دهد.

با این حال، گوشی ها از نظر مشخصات نیز مجبور نیستند مخفی شوند. نمایشگرهای امولد با کیفیت بالا، دوربین‌های چهارگانه با لرزش‌گیر اپتیکال و پردازنده‌های به اندازه کافی سریع برای میان رده‌ها را دریافت می‌کنید. با این حال، وقتی صحبت از زمان شارژ سریع گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید، سامسونگ از شیائومی عقب می افتد، به خصوص با توجه به اینکه مدل‌های گلکسی A که در سال 2022 عرضه شدند همراه با شارژر داخل جعبه نیستند.

شیائومی یا سامسونگ: مقایسه مدل های ارزان قیمت

در چند سال اخیر شاهد تولید تلفن های هوشمند عمدتاً ارزان قیمت هستیم و پیشرفت های هیجان انگیزی نیز در این بخش دیده می شود. مدت‌هاست که شیائومی اولین خط تولید تلفن همراه با قیمت کمتر از 3 میلیون تومان را راه اندازی کرده است. سامسونگ به این موضوع واکنش نشان داده و برای اینکه از کورس رقابت در بخش فروش گوشی های میان رده، عقب نماند، گوشی Samsung Galaxy A12 را عرضه کرده است. موبایل های اقتصادی و ارزان قیمت، خوبی ها و بدی های خاص خود را دارند. در جدول زیر برخی از گوشی های ارزان قیمت سامسونگ و شیائومی با یکدیگر مقایسه شده اند.

جدول مقایسه گوشی های ارزان قیمت

جدول مقایسه گوشی های ارزان قیمت

شیائومی یا سامسونگ: نرم افزار و حریم خصوصی

قبلاً در پاراگراف های قبلی در مورد هر دو گوشی هوشمند صحبت کردیم. سامسونگ از نظر به روز رسانی نرم افزاری نسبت به شیائومی موقعیت بهتری دارد. برای اینکه ایده بهتری در این مورد به شما ارائه دهیم، یک بار دیگر هر دو سیستم عامل را بررسی خواهیم کرد.

OneUI سامسونگ

همانطور که از نام آن پیداست، رابط کاربری OneUI سامسونگ در تمام دستگاه های اندرویدی استفاده می شود. این رابط اندرویدی بهینه سازی شده برای سامسونگ در میان سایر پوسته ها، زیبایی خاص خود را دارد. ویژگی های اضافی متعددی مانند ویژگی های چندوظیفه ای گسترده، پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ و پشتیبانی بومی از خدمات سامسونگ مانند S Cloud سامسونگ را ارائه می دهد.

تصویر زمینه و سبک One UI

تصویر زمینه و سبک One UI

OneUI سامسونگ یکی از زیباترین پوسته های اندرویدی است که تا کنون عرضه شده است. در بررسی جدیدترین پوسته One UI 4.0 سامسونگ، می‌توانید درباره گزینه‌های بی‌شماری که سامسونگ با به‌روزرسانی مربوطه به اندروید 12 پیاده‌سازی کرده است، بخوانید. جدای از ویژگی‌ها، می‌توانید منتظر این واقعیت باشید که سرویس‌های خود سامسونگ از قبل بارگذاری نشده باشند. با تعداد زیادی bloatware و به روز رسانی نرم افزار معمولاً برای مدت طولانی تری ارائه می شود. توجه داشته باشید که سازنده گارانتی به‌روزرسانی را برای مدل‌های منتخب (بالاترین) به چهار نسخه اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی در ابتدای سال 2022 تمدید کرد.

با این حال، در نرم افزار سامسونگ نیز همه چیز عالی نیست. حجم بالای سیستم عامل های سامسونگ، عیب به حساب می آید. بنابراین، حتی قبل از راه‌اندازی گوشی هوشمند سامسونگ، باید تا 15 درصد از فضای ذخیره‌سازی موجود را مصرف کنید. سامسونگ همچنین بیشتر و بیشتر بر روی پیاده سازی اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری خود کار می کند. به عنوان مثال، شما فقط می توانید از ویژگی چند جفت شدن Samsung Galaxy Buds Pro با سایر دستگاه های سامسونگ استفاده کنید.

رابط کاربری MIUI شیائومی

پوسته سیستم عامل MIUI از یک رام سفارشی سازی شده قدیمی که قبلاً روی گوشی‌های اندرویدی اجرا می شد، پدید آمد. شیائومی، این سیستم عامل را تصاحب کرد و از آن زمان تاکنون آن را به طور فراوان توسعه داده است. در مقایسه با OneUI سامسونگ، رابط کاربری MIUI کمی سردتر به نظر می رسد و حتی گزینه های سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهد.

رابط کاربری MIUI شیائومی

رابط کاربری MIUI شیائومی

نه تنها آخرین نسخه MIUI 13 فقط در تعداد کمی از تلفن های هوشمند موجود است، بلکه سیستم عامل نیز همچنان بر اساس اندروید 11 و تنها در برخی از مدل ها (شیائومی 12)، با اندروید 12 اجرا می شود.

این بدان معناست که شما باید بدون ویژگی های جدیدی که گوگل در اندروید 12 معرفی کرده است، کار کنید. علاوه بر این، شیائومی بارها و بارها با تبلیغات و bloatware های متعدد در گوشی های هوشمند خود توجه منفی را به خود جلب می کند.

برای بسیاری از افراد، سیستم عامل شیائومی نیز سوال برانگیز است. از نظر امنیتی می گوییم. زیرا نحوه مدیریت داده های جمع آوری شده در این گوشی کاملاً شفاف نیست. به عنوان یک شرکت چینی، شیائومی باید قوانین حفاظت از داده های کشور را به شدت رعایت کند. بنابراین، اگر می خواهید مطمئن شوید که اطلاعات شما به دست حزب کمونیست چین منتقل نمی شود، ممکن است بخواهید به دنبال سازنده دیگری باشید. این یک موضوع سیاسی است و ما نمی خواهیم وارد این قلمرو شویم.

ثبات و پایداری قیمت

شرکت شیائومی نمونه ای بارز از سازنده ای است که به اصطلاح به تولید فوری تلفن همراه مشهور است. به طور کلی، گوشی های هوشمندی که خریدشان ارزان است و پس از حدود دو سال به پایان چرخه عمر خود می رسند. این سازنده، فناوری‌های فست شارژ را ارائه می‌کند که ممکن است طول عمر باتری را کوتاه می‌کند و شاید به همین خاطر است که به‌روزرسانی طولانی مدت ارائه نمی دهد. تنها گران‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی با سه سال به‌روزرسانی امنیتی، ضمانت به‌روزرسانی طولانی‌تری ارائه می‌دهند.

داستان در مورد سامسونگ کمی متفاوت است. همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از گوشی های هوشمند سامسونگ اکنون به روز رسانی های طولانی مدت را دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال، دستگاه های جدید سری S22 تا سال 2027 قابل استفاده هستند. طرز کار این گوشی ها به اندازه ای خوب است که دستگاه ها باید با کمی دقت و احتیاط بیشتر تا آن زمان دوام بیاورند. با این حال، حتی سامسونگ نیز با گوشی های هوشمند ارزان قیمت خود، از فرهنگ تلفن های سریع مصون نیست. قانون کلی در اینجا این است: هر چه یک گوشی هوشمند سامسونگ گران‌تر باشد، از نظر تئوری می‌توانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

در ساخت بدنه گلکسی S22 از پلاستیک بازیافتی استفاده شده است

بدنه گوشی گلکسی S22

با این حال، هیچ یک از برندها، گوشی های هوشمند با فرمول ثابت تولید نمی کنند. سامسونگ، شارژر را از جعبه بسیاری از گوشی های هوشمند خود (بویژه پرچمداران) حذف کرده است. و قطعات پلاستیکی بکار رفته در سری S22 از مواد بازیافتی تورهای ماهیگیری هستند. شیائومی چیزی شبیه به Mi 11 را برنامه ریزی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت، همچنان شارژر را برای بازارهای اروپا از جعبه حذف نکند.

بالاخره سامسونگ یا شیائومی کدام را بخرم؟

شیائومی یا سامسونگ – کدام سازنده گوشی های هوشمند در نهایت، گزینه خرید شماست؟ پاسخ به این سوال برای هر دو برند احتمالا هنوز هم سخت است. هر دو مدل گوشی های ارزان قیمت تا پرچمدار و گران قیمت تولید می کنند که همه سلیقه ها را پوشش می دهد.

با این حال، سامسونگ همچنان در سال 2022 خود را به سمت تولید کننده تلفن های هوشمند برتر قرار می دهد که با مدل هایی مانند Galaxy S22 Ultra و جدیدترین گوشی های تاشو قابل توجیه است. شیائومی همچنان شهرت این را دارد که به عنوان یک سازنده گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت توصیه می‌شود، و این وسط، گوشی های میان رده فوق‌العاده خوبی را عرضه می کند.

آنچه که سامسونگ را از شیائومی برتر می کند، رابط کاربری OneUI است، و همچنین ضمانت بروزرسانی طولانی مدتی است که ارائه می دهد. بنابراین، سامسونگ می تواند وجهه خود را به عنوان یک برند ممتاز، بیشتر تقویت کند. شیائومی برای اینکه از رقیب خود عقب نماند، مدت زمان به‌روزرسانی های خود را کمی بهبود داده است و هنوز شارژر را در جعبه خود حفظ کرده است.

در آخر می توانیم بگوییم که خرید گوشی سامسونگ یا شیائومی، به سلیقه، پولی که می خواهید برای خرید گوشی خرج کنید و در کل نوع استفاده شما بستگی دارد. قضاوت با خودتان است.

از اینکه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید، از شما سپاسگزاریم. اگر متن ما ناقص است و ما به چیزی که مد نظر شما بود اشاره نکردیم، لطفاً برای ما بنویسید تا در اسرع وقت آن را تکمیل کنیم. همچنین دیدگاه خود را در مورد تفاوت شیائومی و سامسونگ برای ما بنویسید و از تجربه خوب یا بدتان از کار با این دو برند بگویید.

سوالات متداول در مورد خرید گوشی شیائومی یا سامسونگ

1- کیفیت دوربین شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

هر دو کیفیت دوربین خوبی دارند، اما عملکرد دوربین گوشی شیائومی بخصوص در بخش میان رده و پایین رده بهتر از سامسونگ است.

2-سامسونگ یا شیائومی کدام طراحی بهتری دارد؟

هر دو طراحی ساده اما کاربردی دارند. اینکه کدام گوشی طراحی بهتری دارند به سلیقه شما بستگی دارد. تنوع رنگ در گوشی های شیائومی بیشتر است. طراحی گوشی های سامسونگ بیشتر زاویه دار است.

3- چرا گوشی شیائومی بخریم؟

گوشی شیائومی ضمن اینکه از قابلیت های بالایی برخوردار می باشد، قیمت پایین تری دارند و دست شما برای انتخاب، باز تر است.

4- قیمت گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

خب از همان اول مشخص بود که قیمت گوشی های شیائومی ارزان تر است. قیمت پایین تر دلیلی بر ضعیف بودن از نظر کیفیت و مشخصات فنی نیست.

5- سخت افزار گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

از نظر سخت افزاری هر دو کیفیت خوبی دارند، هر دو برند در ساخت گوشی های پرچمدار خود از جدیدترین تراشه و قطعات سخت افزاری استفاده می کنند. شاید گفت سامسونگ با دقت بیشتری به این موضوع نگاه می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *