ترفند اندروید

چگونه نوتیفیکیشن های اندروید را بازیابی کنیم؟

blank

چگونه نوتیفیکیشن های اندروید را بازیابی کنیم؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

گاهی اوقات بخش نوتیفیکیشن های گوشی خیلی سریع پر می شوند و ما خیلی ساده، بدون چک کردن یکباره آنها را پاک می کنیم. اگر شما هم این کار را انجام داده اید و بعد از آن متوجه شدید که یک نوتیفیکشن مهم را نیز پاک کرده اید؛ نگران نباشید! هنوز هم می توانید آن را به کمک روش های بازیابی نوتیفیکیشن دوباره برگردانید.

چگونه نوتیفیکیشن های اندروید را بازیابی کنیم؟

کاربران اندروید می توانند نوتیفیکیشن های گوشی را دوباره بازیابی کنند و اعلان های از دست رفته را دوباره مشاهده کنند. برای برخی از دستگاه ها با UI مختلف، مانند Samsung’s TouchWiz ، این روش ممکن است قابل دسترس نباشد اما برای این گوشی ها، یک راه حل دیگر که مبتنی بر اپلیکیشن است، وجود دارد.

روش دسترسی به تاریخچه نوتیفیکیشن های اندروید

لاگ نوتیفیکیشن، نخستین بار با اندروید 4.3 Jellybean (آبنبات ژله ای) معرفی شد و هنوز هم در اندرویدLollipop ، Nougat و Oreo قابل دسترس است.

لاگ نوتیفیکیشن موجب می شود تا شما بتوانید اطلاعیه های پاک شده را مشاهده کنید، در واقع شما می توانید همه اعلان های سیستم را ببینید، اما این فقط از طریق ویجت قابل دسترسی است. به نظر می رسد، در بسیاری از گوشی ها، ابتدا باید گزینه های ویجت مخفی را فعال کنید تا بتوانید نوتیفیکیشن های از دست رفته را، بازیابی کنید.

چگونه نوتیفیکیشن های اندروید را بازیابی کنیم؟

بازیابی نوتیفیکیشن

برای این کار باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و سپس وارد About Phone شوید. بعد روی گزینه Build number چند بار کلیک کنید. پس از 3 یا 4 بار ضربه، شما یک پیام روی صفحه مشاهده می کنید که به شما می گوید که در بخش توسعه دهنده هستید؛ در اینجا یک بخش جدید در منوی تنظیمات گوشی اضافه می شود.

روش بازیابی نوتیفیکیشن

  1. روی فضای خالی صفحه اندروید ضربه بزنید و سپس روی گزینه Widgets ( ویجت ) کلیک کنید.
  2. منو را پایین بیاید تا به گزینه ی Settings shortcut ویجت برسید.
  3. روی ویجت انگشت خود را نگه دارید تا صفحه خانه نمایش داده شود. سپس آن را به صفحه اصلی در جای مورد نظر خود بکشید.
  4. در منوی Settings shortcut تنظیماتی نمایش داده می شود، پایین بروید و روی گزینه ی Notification log بزنید.
  5. میانبر لاگ نوتیفیکیشن در صفحه اصلی شما ظاهر می شود، فقط روی آن ضربه بزنید و به سابقه ی نوتیفیکیشن های خود دسترسی پیدا کنید. در اینجا شما می توانید نوتیفیکیشن های از دست رفته را بازیابی کنید.
    بازیابی نوتیفیکیشن

    بازیابی نوتیفیکیشن

اولین باری که در لاگ نوتیفیکیشن هستید، دو رنگ در اعلانات مشاهده می کنید؛ سفید و خاکستری. اطلاعیه های فعال به رنگ سفید و بسته شده ها خاکستری هستند. شما می توانید روی نوتفیکیشن های خاکستری کلیک کنید و به منبع آنها بروید.

راه حل های مبتنی بر برنامه

تاریخچه ی لاگ نوتیفیکیشن

راه حل گفته شده در بالا، به سادگی برای کاربران اندروید کار می کند اما همانطور که در ابتدای متن نیز توضیح داده شد؛ این روش برای گوشی هایی که تنظیمات UI آنها متفاوت است؛ سود بخش نیست و نتیجه ای ندارد.

خوشبختانه، یک برنامه مفید برای این موضوع وجود دارد که برای تمامی گوشی های کار می کند و با آن می توانید نوتفیکیشن های گوشی خود را مدیریت کنید.

بازیابی نوتیفیکیشن

بازیابی نوتیفیکیشن

ikva eSolutions برنامه ای است که به خوبی برای این موضوع طراحی شده است تا تمام نوتیفیکیشن ها را البته تا یک روز، نگه دارد؛ اگر بخواهید نوتفیکیشن های روزهای قبل را نیز ببینید باید پول پرداخت کنید. برای آنکه بتوانید برنامه های مرتبط با هر نوتیفیکیشن را باز کنید باید تنظیمات Advanced History را تغییر دهید.

به خاطر داشته باشید که می توانید برنامه هایی را که نیازی به اعلان های آن ندارید، در بلک لیست قرار دهید تا نوتیفیکیش های برنامه برای شما نیاید. همچنین می توانید برنامه هایی را که برایتان مهم تر است مشخص کنید تا تنها نوتیفیکیشن های آن برای بازیابی ذخیره شود.

 

اگر گوشی شما آیفون است می توانید مطلب اعلان ها و نوتیفیکیشن های آیفون را نیز بخوانید.

مطالب مرتبط