ترفند شبکه های اجتماعی

رفع مشکل فراموشی رمز تایید تلگرام

رفع مشکل فراموشی رمز تایید تلگرام

کاربران تلگرام با فعال کردن ویژگی Two Step Verification و تعیین یک رمز تایید برای تلگرام شان، آن را به طور کامل در مقابل نفوذ دیگران امن می‌کنند؛ زیرا بعد از وارد کردن کد فعالسازی که برای شما ارسال می ‌شود، هر فردی بخواهد به تلگرام تان وارد شود، باید قبل از ورود به داخل برنامه، باید رمز را بداند. اما تنها مشکل آنجاست که گاهی کاربران آن را فراموش می کنند.

در تلگرام وقتی قرار است رمز عبور را تعیین کنید، دو راه مختلف، شامل ایمیل پشتیبانی و راهنمای رمزعبور برای شما وجود دارد، که اگر زمانی رمز خود را فراموش کردید، بتوانید مجدداً آن را بازیابی کنید و متاسفانه برخی از کاربران، به دلیل اینکه فکر می کنند هیچ گاه رمز خود را فراموش نمی کنند، این قسمت را پر نمی کنند و با انتخاب گزینه ی Skip فقط رمز عبور خود را تعیین می کنند.

در صورتی که رمز عبور تایید دو مرحله ای (Two Step Verification) اکانت تلگرام خود را فراموش کردید، جای نگرانی نیست. ما در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی ریست پسورد در صورت فراموشی رمز تایید دو مرحله ای تلگرام بپردازیم.

مقدمه ی فراموشی رمز تایید دو مرحله ای تلگرام

همانطور که گفته شد، قابلیت تایید دو مرحله ای یکی از امکانات امنیتی و بسیار عالی در تلگرام می باشد. ما قبلاً در مقاله ای دیگر با موضوع “فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام (Two Step Verification)” نحوه فعال سازی این ویژگی یا قابلیت امنیتی را به شما عزیزان آموزش داده ایم. ولی به هر دلیل رمز عبور این قابلیت را فراموش کردید، نگران نباشید، زیرا شما به راحتی می توانید رمزتان با ریست کنید.

پس با ما همراه شوید تا در این مقاله به آموزش چگونگی ریست پسورد در صورت فراموشی رمز تایید دو مرحله ای تلگرام بپردازیم.

چگونگی ریست رمز تایید دو مرحله تلگرام

به منظور ریست کردن رمز تایید دو مرحله ای در تلگرام کافیست که به شرح زیر عمل کنید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه تپ کنید تا منوی اصلی تلگرام برای شما باز شود.
  • در منوی نمایان شده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات، گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.
  • گزینه Two-Step Verification را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت از شما می خواهد تا رمز عبور قابلیت تایید دو مرحله ای را وارد نمایید. اگر رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید باید گزینه Forget password? را از بخش زیرین و سمت چپ صفحه انتخاب نمایید.
  • در پنجره پاپ آپ دیده شده، گزینه OK را انتخاب کنید.
  • در اینجا با لمس دکمه هوم (Home) از برنامه تلگرام خارج شوید.
  • حال باید به آدرس ایمیل ریکاوری که در حین فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام از آن استفاده کرده اید، مراجعه نمایید. همانطور که می بینید در بخش اینباکس یک ایمیل جدید از سوی تلگرام دریافت می کنید. وارد این ایمیل شوید.
ریست رمز تایید دو مرحله تلگرام

ریست رمز تایید دو مرحله تلگرام

چگونگی قرار دادن پسوورد برای تلگرام را مطالعه کنید.

  • کد ارائه شده در ایمیل را کپی کنید.
  • حالا مجدداً از بخش اپلیکیشن‌های اخیر (Recent Apps) برنامه تلگرام را اجرا نمایید و کد ارائه شده را در فیلد با عنوان Code تایپ یا past نمایید.
  • بر روی آیکون موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه تیک بزنید.
  • در نهایت در پنجره پاپ آپ ، گزینه OK را انتخاب نمایید.
کد ارائه شده در ایمیل را کپی کنید

کد ارائه شده در ایمیل را کپی کنید

به همین سادگی می توانید با سپری کردن مراحل بالا قابلیت تایید دو مرحله ای تلگرام شما غیر فعال و می توان گفت پسورد شما ریست می شود. در اینجا باید مراحل مورد نیاز فعال کردن این قابلیت را طی کرده و با یک رمز عبور جدید آن را فعال نمایید.

مطالب مرتبط