ترفند شبکه های اجتماعی

گذاشتن پسورد برای تلگرام

blank

اگر از ویژگی “Secret Chats” تلگرام استفاده می کنید که امکان رمزگذاری end-to-end را برای پیام های شما فراهم می نماید، توصیه ما این است که تلگرام خود را با passcode، PIN یا password رمزگذاری کنید. ممکن است گوشی شما در حال حاضر یک قفل صفحه امن داشته باشد، اما در صورتی که با خطر مواجه شود، حداقل یک لایه امنیتی اضافی برای مکالمات مهم خود دارید.

این موضوع مهمی است زیرا تمام پیام های مخفی شما در برنامه پیام رسان تلگرام تنها بر روی دستگاه شما و دستگاه گیرنده پیام ذخیره می شود. این دو نقطه تنها راه دسترسی به این پیام های رمزگذاری شده است. بنابراین اگر پیامهای شما به اندازه ای مهم باشند که از رمزنگاری end-to-end استفاده می کنید، بهتر است تا با یک مکانیسم دیگر محافظت شوند.

blank

چگونگی گذاشتن پسورد برای تلگرام در گوشی آیفون

اول از همه، به قسمت “Settings” بروید، سپس “Privacy and Security” را از لیست گزینه ها انتخاب کنید. در گام بعد، روی گزینه “Passcode Lock” کلیک کنید و پس از آن روی “Turn Passcode On” ضربه بزنید.

در این مرحله شما باید یک passcode چهار رقمی انتخاب نموده و آن را تایید کنید. در مرحله بعد گزینه های بیشتری در تنظیمات رمز عبور ارائه می شود.

به طور پیش فرض، اگر از برنامه به مدت 1 ساعت استفاده نکنید، تلگرام به صورت خودکار قفل خواهد شد، اما می توانید این زمان را به 1 دقیقه، 5 دقیقه یا 5 ساعت تغییر دهید. حتی می توانید این ویژگی را غیرفعال نمایید که ما آن را توصیه نمی کنیم.

اگر یک passcode چهار رقمی برای شما امنیت کافی نداشته باشد، آن را به “Simple Passcode” تغییر دهید. passcode چهار رقمی فعلی خود را در صفحه بعدی وارد نموده، سپس رمز عبور قویتری را انتخاب و آن را تایید نمایید.

شما همچنین می توانید برای قفل کردن تلگرام حالت “Use with Touch ID” را برگزینید تا از اثر انگشت خود به جای passcode برای باز کردن برنامه تلگرام استفاده نمایید. در این حالت بازهم امکان بکارگیری passcode برای ورود به تلگرام فراهم است.

حتما بخوانید: آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام

اگر نمی خواهید صبر کنید تا تلگرام به صورت خودکار قفل شود، یا به هر دلیلی قفل خودکار غیر فعال شده است، می توانید تلگرام را از طریق تب “Chats” قفل کنید. برای این منظور کافیست در بالای صفحه روی شکل قفل باز که در کنار “Chats” قرار دارد کلیک کنید و آن را قفل نمایید. مطمئنا، تا زمانی که از برنامه خارج نشوید، تلگرام قفل نخواهد شد، اما هنگامی که از برنامه خارج شدید برای ورود دوباره به برنامه باید از کد عبور یا اثر انگشت استفاده نمایید.

گذاشتن پسورد برای تلگرام

 

چگونگی گذاشتن پسورد برای تلگرام در گوشی اندروید

روند گذاشتن پسورد برای تلگرام در گوشی اندروید بسیار شبیه به گوشی آیفون است اما در جاهایی اندکی با هم تفاوت دارند. روی نماد سه خطی در بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید، سپس “Settings” را در منوی نوار کناری انتخاب نمایید. در مرحله بعد روی گزینه “Privacy and Security” کلیک کنید، سپس “Passcode Lock” را انتخاب نموده و در گام بعد دکمه کشویی “Passcode Lock” را فعال نمایید.

هنگامی که “Passcode Lock” فعال شد یک پین چهار رقمی با انتخاب خود وارد کرده یا روی “PIN” ضربه بزنید و برای انتخاب گذرواژه ایمن تر “Password” را انتخاب کنید. پس از آن پین یا پسورد خود را تایید نمایید.

در گوشی های اندروید به طور پیش فرض، گزینه “Unlock with Fingerprint” برای استفاده از اثر انگشت فعال است و تا زمانی که یک اثر انگشت در تلفن همراه خود ثبت کرده باشید، می توانید از این قابلیت برای باز کردن تلگرام استفاده نمایید. همچنین امکان تنظیم قفل خودکار بر روی زمان 1 دقیقه، 5 دقیقه، 5 ساعت و یا غیرفعال کردن آن فراهم است.

همچنین بخوانید: رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

باز هم، درست مثل نسخه iOS، شما می توانید به صورت دستی، تلگرام را با ضربه زدن بر روی شکل قفل باز که در کنار “Chats” قرار دارد قفل کنید، سپس از برنامه خارج شوید. دفعه بعد که تلگرام را باز می کنید، باید از اثر انگشت، پین یا رمز عبور خود استفاده نمایید تا اجازه ورود به شما داده شود.

گذاشتن پسورد برای تلگرام

چگونگی گذاشتن پسورد برای تلگرام نسخه ویندوز

به غیر از نسخه های تلفن همراه تلگرام، امکان گذاشتن پسورد برای تلگرام در نسخه های دسکتاپ نیز وجود دارد. مراحل رمزگذاری در ویندوز، کروم بوک یا مک تقریبا مانند هم بوده و فرق زیادی با هم ندارد. در ادامه مراحل گذاشتن پسورد در نسخه ویندوز تلگرام را برای شما شرح خواهیم داد.

ابتدا وارد برنامه تلگرام بشوید. سپس از طریق منوی سه خطی که در بالا سمت چپ قرار دارد وارد قسمت “Settings” شوید. در این قسمت روی گزینه “Privacy and Security” کلیک کرده و آیتم Turn on local passcode را انتخاب نمایید. با این کار یک پنجره باز می شود که در آن جاهای خالی برای وارد کردن رمز عبور دلخواه در نظر گرفته شده است. پس از وارد کردن این رمز، دکمه Save را فشار دهید تا رمز عبور برای تلگرام ذخیره و فعال گردد.

فراموش کردن پسورد تلگرام

مورد دیگری که امکان دارد برای بسیاری از افراد پیش بیاید، فراموش کردن رمز عبور تلگرام است. اگر بعد از گذاشتن پسورد برای تلگرام، آن را فراموش کردید باید مراحل زیر را در مورد نسخه های گوشی تلفن همراه و دسکتاپ دنبال نمایید

در گوشی های اندروید و آیفون، شما باید برنامه تلگرام را به صورت کامل پاک کرده و دوباره اقدام به نصب آن نمایید. پس از نصب، اطلاعات کاربری خود را از ابتدا وارد برنامه تلگرام کنید تا این مشکل برطرف گردد.

برای نسخه های دسکتاپ تلگرام همانند نسخه های اندروید و آیفون، باید آن را حذف کرده و دوباره نصب نمایید. علاوه بر این کار می توانید گزینه Log out را انتخاب نموده و از تلگرام خارج شوید. حال برای ورود دوباره می توان به وسیله اطلاعات حساب کاربری تلگرام وارد این برنامه شد.

غیرفعال کردن پسورد تلگرام

اگر می خواهید رمز عبور تلگرام خود را غیر فعال کنید، باید مراحلی را که برای فعال کردن رمز عبور یاد گرفتید دنبال کرده اما در مرحله نهایی گزینه Passcode Lock را غیر فعال نمایید.

پیشنهاد خواندن: آموزش استفاده از تاچ سه بعدی در تلگرام

مطالب مرتبط