ترفند شبکه های اجتماعی

جلوگیری از مشکل ایجاد هاله تصویر

جلوگیری از مشکل ایجاد هاله تصویر

آیا راه حلی برای از بین بردن هاله تصویر وجود دارد؟

اگر بخواهیم به یکی از اساسی ترین مشکلات گوشی های موبایل اشاره کنیم، می توان به هاله تصویر اشاره کرد. به تغییر رنگ دائمی صفحه تلفن هوشمند که بدلیل استفاده نامنظم پیکسل ایجاد می شود، تصویر شبح یا فرسودگی صفحه گفته می شود. وقتی که برای مدت زمان طولانی از تصاویر استاتیک استفاده می شود، سایه یا شبح دائمی از آن تصویر را روی صفحه ایجاد می شود. شاید باورتان نشود، ولی این مورد در گوشی های هوشمند بسیار شایع است و بیشتر مواقع در صفحه نمایش ‌های  OLED,LED ,AMOLED رخ می دهد.

در واقع، هاله تصویر زمانی اتفاق می ‌افتد که ترکیبات فسفری که برای تولید تصاویر ساطع می ‌شود، شدت خود را به دلیل استفاده ی زیاد از دست می‌ دهند. پس می توان گفت، استفاده نامنظم می تواند تصویری را بر روی صفحه نمایش به صورت هاله فیکس کند، که به راحتی قابل رویت است.

ایجاد هاله تصویر

ایجاد هاله تصویر

اگر بخواهیم در مورد دلایل ایجاد هاله تصویر در صفحات نمایش توضیح دهیم باید بگوییم:

در صفحه نمایش ‌های ال ای دی  مجموعه دنباله‌ داری از چراغ ‌های کوچک LED در سه رنگ سبز، آبی و قرمز به کار رفته است که برای ایجاد تصویر روی صفحه نمایش نیاز است. در برخی مواقع به دلیل استفاده از تعدادی از چراغ ‌ها، آنها کهنه، قدیمی، کم نور و خاموش خواهند شد. شاید در اینجا بخواهید بدانید، که کدام تصاویر امکان ایجاد هاله روی صفحه نمایش گوشی را دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، تصاویری همچون کیبورد، آیکن ‎‌های نوتیفیکیشن برنامه ‌های پیام رسان همچون فیس بوک، ساعت، تاریخ و دکمه هوم که در نوارهای بالا و پایین صفحه نمایش به صورت دائمی بر روی صفحه نمایش قرار دارند.

مشکل ایجاد هاله تصویر

مشکل ایجاد هاله تصویر

رد، این تصاویر به صورت هاله بر روی صفحه نمایش گوشی موبایل وجود دارد. تصاویری که دیگر نیستند؛ ولی شما سایه و هاله آن‌ ها را مشاهده می کنید. بنابراین وقتی از پیکسل های خاصی نسبت به بقیه بیشتر استفاده می شوند منجر به ایجاد کمی تفاوت در رنگ ‌ها خواهد شد. پس می توان نتیجه گرفت، تصویری قابل توجه و غالباً دائمی روی صفحه نمایش ایجاد می گردد.

در فناوری‌ های نمایش مدرن نسبت به گذشته، ایجاد هاله تصویر صفحه نمایش خیلی رایج نبوده ولی باز هم تعداد کمی از صفحه نمایش ‌ها  در برابر این مشکل کاملاً ایمن هستند.

راه حل مشکل ایجاد هاله تصویر

بسیاری از عوامل مانند زمان، روشنایی صفحه نمایش و سایر عوامل می توانند باعث فرسودگی صفحه نمایش شوند، ولی این شرایط برای هر فناوری صفحه نمایش متفاوت بوده، چرا که صفحه نمایش‌ های مختلف وجود دارد و پیکسل‌ های آن‌ ها در سطح سخت افزار متفاوت عمل خواهد کرد. این مشکل اغلب برای پنل ‌های LCD مانند سایر تلویزیون ‌ها و صفحه‌ نمایش ‌های گوشی موبایل بوجود می آید، زیرا بعد از مدتی پیکسل‌ ها نمی توانند حالت نمایه رنگی اولیه خود را حفظ کنند.

در حال حاضر، در فناوری OLED  و AMOLED، که در برخی از تلفن ‌های هوشمند و تلویزیون‌ های مدرن استفاده می گردد، پیکسل‌ های روشن کننده در نمایشگرها در صورت استفاده منظم‌ تر می‌توانند سریع تر از بقیه کم رنگ شده و یک شبح تیره از یک تصویر قدیمی در آن به جای می ماند.

آموزش رفع مشکل آنتن گوشی را مطالعه کنید.

در مطالب فوق توضیح داده شد که بر طرف کردن، هاله تصویر صفحه نمایش گوشی در سطح فنی دشوار است. ولی راهکارهایی برای پیشگیری از ایجاد این مشکل وجود دارد:

1) تنظیم روشنایی تصویر: روشنایی و کنتراست صفحه نمایش خود را کنترل نمایید و محتوای متنوعی را تماشا کنید.

2) Pixel-shift: در برخی از صفحه نمایش ‌های مدرن یک تغییر در پیکسل یا صفحه ایجاد شده است که به طور مداوم تصویر را کمی تغییر داده تا در طول استفاده پیکسل‌ ها تغییر نماید که به آن در اصطلاح Pixel-shift  گفته می‌ شود. در صورتی که به طور خودکار فعال نشده است، باید بتوانید آن را در فهرست تنظیمات فعال نمایید و از طریق آن سایر تنظیمات آن را به صورت دستی اجرا کنید، تا عملکرد های «Pixel-shift» را فعال کرده و مشکلات موجود در ایجاد هاله تصویر را بر طرف کنند.

۳)پخش یک ویدیوی رنگارنگ: نمایش چند دقیقه ای تا حتی نیم ساعت یک فیلم سریع در حال حرکت با تغییرات رنگی باعث می شود، در صورت کار نکردن گزینه های فوق، جلوی ایجاد هاله تصویر را بگیرد.

۴) کنترل ضمانت ‌نامه: به جعبه موبایل خود سری بزنید و گارانتی گوشی موبایل خود را بررسی نمایید تا بدانید آیا در صورت ایجاد این مشکلات گارانتی پشتیبانی می کند.

۵) خاموش کردن صفحه نمایش: صفحه نمایش خود را برای چند ساعت یا حتی ۴۸ ساعت در حالت ایده آل خاموش نمایید.

۶تعویض صفحه نمایش: در صورتی که موارد بالا مشکل شما را حل نکرد، می توانید از راه حل خرید ال سی دی گوشی موبایل و تعویض آن در مراکز تعمیرات موبایل زیر نظر کارشناسان خبره، استفاده کنید.

۷) استفاده از نرم افزارها: در برخی مواقع سایت ‌‌هایی برای رفع این مشکل، استفاده از نرم افزارهای رایگان و یا کرک شده را پیشنهاد می کنند. ولی توصیه ی ما این است که به هیچ عنوان از این نرم افزارها استفاده نکنید، زیرا این نرم افزارها آسیب جبران ناپذیری به گوشی موبایل شما وارد خواهند کرد.

ولی در بعضی از موارد راه حلی وجود دارد که می‌ تواند بدون صدمه زدن به صفحه نمایش گوشی موبایل، هاله ‌های تصویر را از بین ببرد و آن هم استفاده از نرم افزار معتبر رفع هاله تصویر است. این نرم افزار با پروگرام کردن دوباره برد تصویر صفحه نمایش، دو رنگی، هاله، سایه و یا ثبوت تصویر را برطرف می ‌کند. پس اگر قرار بود از نرم افزارها استفاده کنید، سعی کنید از نرم افزار‌های رایگان و یا قیمت پایین که در اصل کِرک شده نرم افزار اصلی می باشند که باعث از بین رفتن کامل صفحه موبایل می شوند، استفاده نکنید و از نرم افزارهای اصلی استفاده کنید که باعث رفع هاله تصویر گوشی ‌های مختلف را به شما بدهد و محدودیتی در تعداد پروگرام کردن گوشی‌های موبایل نداشته باشد.

مطالب مرتبط