ترفند شبکه های اجتماعی

حذف پیام های تلگرام با گزینه Local Database

حذف پیام های تلگرام با گزینه Local Database

شاید با عنوان Local Database در منوی تنظیمات تلگرام برخورد کرده اید. این گزینه را باید جدی بگیرد و اصلاً نباید با آن شوخی کرد و الکی روی آن تپ کرد! ما در این مقاله می خواهیم در مورد عملکرد گزینه Local Database  و پاک کردن تمام پیام های تلگرام بپردازیم و زمان استفاده از گزینه ی Local Database را توضیح دهیم. پس ما را در خواندن مطالب این مقاله همراهی کنید.

مقدمه‌ ی پاک کردن تمام چت های تلگرام و عملکرد گزینه Local Database

در تلگرام قابلیتی وجود دارد، که وقتی کاربری تصمیم می گیرد تمام پیام های تلگرام خود را به صورت یک جا حذف و پاک کند باید به سراغ گزینه ی Local Database برود. پس همانطور که گفته شد، یکی از گزینه ‌هایی که در تلگرام که کاربران نباید با آن شوخی کنند، گزینه Local Database می باشد. در اصل، این گزینه مربوط به دیتابیس یا پایگاه داده پیام های متنی شما در تلگرام می باشد. زمانی که این گزینه را انتخاب می کنید و با پاک سازی آن موافقت کنید، تمام پیام های موجود در چت های تلگرام شما حذف می ‌شود. پس اگر زمانی تصمیم به حذف تمام پیام های تلگرام خود گرفتید، با استفاده از گزینه لوکال دیتا بیس می‌توانید نسبت به پاک کردن پیام ها اقدام کنید. ما در ادامه به چگونگی انجام این کار می پردازیم و مراحل آن را شرح می دهیم.

چگونگی حذف تمام پیام های تلگرام با گزینه Local Database

برای اینکه بتوانید تمام پیام های اکانت خود در تلگرام تان را پاک یا دیلیت کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه تپ کنید تا منوی اصلی تلگرام باز شود.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • در منوی تنظیمات خود، گزینه Data & Storage را لمس کنید.
  • حال در پنجره ی نمایان شده، گزینه Storage Usage را انتخاب نمایید.
  • در این بخش باید، گزینه Local Database را انتخاب کنید.
  • وقتی در بخش  Local Database پنجره پاپ آپ نمایان شد، بر روی گزینه OK بزنید.
حذف تمام پیام های تلگرام

حذف تمام پیام های تلگرام

حذف کردن پیامها در سوپر گروه تلگرام را مطالعه کنید.

وقتی مراحل بالا را انجام می دهید، تمام پیام های موجود در چت های اکانت تلگرام شما پاک می شوند و در تلگرام شما پیامی باقی نمی ماند و همگی حذف می شوند. پس در استفاده از گزینه Local Database دقت و توجه کافی داشته باشید، زیرا اگر ندانید عملکرد آن چیست، می تواند باعث از دست رفتن تمام آرشیو پیام های تان در تلگرام گردد. حتی اگر خودتان تصمیم به استفاده از این گزینه گرفتید، از انجام آن اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است پیام هایی را در حال حاضر حذف می کنید، در آینده ای نزدیک به آن نیاز داشته باشید.

حرف آخر

در این مقاله به آموزش چگونگی پاک کردن تمام پیام های تلگرام با گزینه Local Database پرداختیم و گفته شد در استفاده از گزینه  Local Databaseاطمینان حاصل کنید که نیازی به پیام های تلگرام تان ندارید، بعد از این گزینه استفاده نمایید.

مطالب مرتبط