ترفند اندروید

رد شدن از قفل صفحه نمایش در اندروید

رد شدن از قفل صفحه نمایش در اندروید

راه های رد شدن از قفل صفحه نمایش در اندروید

برخی کاربران بر روی صفحه نمایش دستگاه اندروید خود قفلی به شکل عدد یا الگو قرار می دهند و در شرایط خاصی یا به هر دلیلی قفل آن را فراموش می کند. شاید برای شما و هر شخصی دیگری هم اتفاق افتاده باشد که بنا به هر دلیلی قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خود را فراموش کرده باشید. این قفل صفحه نمایش می‌توانی به صورت یک عدد یا الگو (Pattern)  تعریف و بر روی دستگاه قرار بگیرد. حال می خواهیم بدانیم که چگونه می ‌توان از قفل صفحه نمایش دستگاه عبور نمود؟ آیا در این صورت راهی برای استفاده از دستگاه اندرویدیتان وجود ندارد؟ باید به شما بگوییم این گونه نیست و مطمئنا راهی برای این مشکل وجود دارد. پس با ما همراه باشید.

برای اینکه بتوانید از این قفل عبور کنید یا اصطلاحاً قفل صفحه نمایش را بشکنیم نسب به این که این قفل عدد یا الگ باشد، روش های متفاوتی وجود دارد. ما در این مقاله قرار است روش های مختلفی را به شما معرفی کنیم و هر کدام را به صورت جداگانه به شما توضیح دهیم. این امکان وجود که برای استفاده از برخی روش‌ های مذکور نیاز به انجام اقدامات خاصی باشد که حتما باید قبلا در دستگاه اعمال شوند. همچنین ممکن است که تمام روش های گفته شده برای شما کارایی نداشته باشد و فقط بعضی از آنها برای شما مفید باشد.

بنابراین این مسئله مشخص است که شما باید از میان روش های نامبرده ، مطابق با شرایط خود بهترین و مناسب ‌ترین روش موجود را انتخاب کنید و از آن برای عبور از قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید.

1) استفاده از قابلیت Android Device Manager

یکی از بهترین و موثرترین روش‌ هایی که با استفاده از آن می ‌توانید قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خود را بازیابی نمایید، سرویس  Android Device Manager که در دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی جدیدتر وجود دارد. البته برای استفاده از این روش حتماً باید در دستگاه اندرویدیتان وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و از همان حساب در مرورگر کامپیوترتان نیز استفاده کنید. 

با استفاده از لینک بالا وارد صفحه سرویس Android Device Manager  شده و به همان حساب کاربری گوگلی وارد شوید که در دستگاه اندرویدی تان هم فعال است. بعد از انجام این عمل صفحه‌ ای مطابق با تصویر زیر در مرورگرتان به نمایش در می آید. گوشی هوشمندی که ما از آن استفاده کرده‌ ایم، گلکسی S6 Edge  سامسونگ است. ابتدا گزینه “Lock” را انتخاب کرده و این گزینه با یک کادر قرمز رنگ در تصویر زیر نمایش داده شده است.

گزینه “Lock” را انتخاب ک

بعد از انتخاب این گزینه، صفحه‌ جدیدی نمایان می‌ گردد که از طریق آن می‌ توانید رمز عبور جدیدی را برای دستگاه خود معین نمایید. در دو کادر اول و دوم رمز عبور جدید مورد نظر خود را وارد کنید. کادر سوم مربوط به پیغام ریکاوری بوده و می ‌توانید آن را خالی بگذارید. کادر چهارم هم مربوط به وارد کردن شماره تماس ثانویه می باشد. در صورتی که دستگاه خود را گم کرده اید از این روش می‌ توانید شماره تماس خود را در اختیار فردی که گوشی را پیدا کرده است، قرار دهید. در حالتی که می خواهید قفل صفحه نمایش دستگاه خود را بشکنید نیازی به وارد کردن این شماره نیست. بنابراین تنها در دو کادر اول و دوم رمز عبور جدید مورد نظرتان را وارد کرده و بر روی گزینه آبی رنگ “Lock” کلیک کنید.

بر روی گزینه آبی رنگ “Lock” کلیک کنید

با انتخاب این گزینه پس از گذشته چند دقیقه (در برخی از موارد تا 5 دقیقه هم به طول می کشد) قفل صفحه نمایش دستگاه تان به رمز جدید تعیین شده از طرف شما تغیر پیدا می کند و به آسانی می ‌توانید وارد آن شوید.

2) استفاده از سرویس “Find My Mobile” سامسونگ

همانطور که از نام این روش مشخص است، برای تمامی دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی کاربرد نداشته و تنها محصولات برند سامسونگ قابلیت استفاده از آن‌ را دارند. سرویس “Find My Phone” سامسونگ در حالتی قابل استفاده است که قبلاً در دستگاه تان حساب کاربری سامسونگ خود را تعریف کرده باشید. در این صورت با استفاده از مرورگر کامپیوترتان عبارت Samsung Find My Phone Login را جستجو کرده و وارد صفحه لاگین این سرویس شوید.

استفاده از سرویس “Find My Mobile” سامسونگ

با استفاده از اطلاعات حساب کاربری سامسونگ خود وارد شوید. دقت کنید که اگر حساب کاربری سامسونگ را در دستگاه اندرویدی تان فعال نکرده باشید، استفاده از این روش از طرف شما ممکن نیست. وقتی که با حساب کاربری سامسونگ خود لاگین شدید، گزینه “Lock my screen” را انتخاب نمایید. این گزینه را می توانید در منوی سمت چپ مرورگرتان ببینید. حال در کادر موجود در این بخش از صفحه، رمز عبور جدید مورد نظرتان را وارد کنید. حال بر روی گزینه آبی رنگ “Lock” کلیک کنید. پس از گذشت چند دقیقه رمز ورود صفحه نمایش دستگاه اندرویدیتان بازیابی می شود و به رمز جدید تعریف شده از طرف شما تغییر پیدا خواهد کرد.

3) استفاده از گزینه “Forgot Pattern”

از این راه در صورتی می‌ توانید استفاده کنید که دستگاه اندرویدی شما به سیستم عامل اندروید 4.4 یا نسخه‌ های پایین‌تر آن مجهز باشد. اگر در این دستگاه‌ ها پنج مرتبه رمز عبور صفحه نمایش را اشتباه بزنید، صفحه ‌ای پیش روی شما قرار خواهد گرفت که از شما درخواست می ‌کند تا 30 ثانیه صبر کنید و بعد دوباره نسبت به ورود رمز عبور خود وارد عمل شوید. در این صورت گزینه‌ ای هم در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه نمایان می‌ گردد که عنوان آن “Forgot Pattern” است.

استفاده از گزینه “Forgot Pattern”

این گزینه را انتخاب کنید و سپس گزینه “Enter Google account details” را انتخاب نمایید. از روش ‌های دیگر مانند مطرح کردن پرسش امنیتی نیز می‌ تواند در این شرایط قابل استفاده باشد. اگر گزینه “Enter Google account details”  را انتخاب کردید باید در مرحله بعد مشخصات حساب کاربری و رمز عبور آن را ارائه نمایید. بعد می‌ توانید رمز عبور جدیدی را برای دستگاه خود تعیین کنید.

رمز عبور جدیدی را برای دستگاه خود تعیین کنید.

4) فکتوری ریست (Factory Reset)

درست است که با انجام یک فکتوری ریست هم می ‌توانید از قفل صفحه نمایش دستگاه خود عبور کنید و آن را بشکنید، ولی باید این موضوع را در نظر بگیرد که انجام این کار سبب از بین رفتن تمامی اطلاعات و تنظیمات ذخیره شده در دستگاه می گردد و آن را به وضعیت کارخانه بر می گرداند. مراحل انجام فکتوری ریست با استفاده از دکمه ‌های فیزیکی دستگاه روند خاصی را دارد که در هر گوشی متفاوت است اما در بیشتر آن ‌ها باید دستگاه را خاموش کرده و سپس دکمه‌ های پاور (Power) و کاهش صدا (Volume Down) را به طور همزمان فشار دهید تا منوی اندروید بوت ‌لودر نمایان گردد. اگر می خواهید اطلاعات دقیق ‌تری در مورد نحوه ورود به این بخش در دستگاه اندرویدی خود داشته باشید، می توانید جستجوی ساده ‌ای در اینترنت انجام دهید.

فکتوری ریست

در منوی موجود دو بار کلید کاهش صدا را فشار دهید تا گزینه “Recovery Mode” روشن شود. حال با استفاده از دکمه پاور دستگاه این گزینه را انتخاب نمایید. حال کلید پاور دستگاه را فشار داده و یک بار کلید افزایش صدا را نگه دارید. در این صورت وارد “ریکاوری مد” (Recovery Mode) یا “حالت ریکاوری” می‌ شوید و با استفاده از کلیدهای افزایش و کاهش صدای دستگاه به گزینه “Wipe data/factory reset” مراجعه نموده و با فشردن کلید پاور آن را انتخاب کنید. کمی صبر کنید تا مراحل مورد نیاز انجام گردد. سپس گزینه “Reboot system now” را انتخاب کنید. در این حالت همانطور که می بینید دستگاه هوشمند اندرویدی شما ریستارت شده و تمامی تنظیمات آن به وضعیت کارخانه برمی گردد و دیگر نیازی به ورود قفل صفحه نمایش و رمز آن نیست.

5) استفاده از دستورات  ADB

از این راه تنها در شرایطی می ‌توان استفاده کرد که پیش از این قابلیت “USB debugging” دستگاه تان فعال بوده باشد. در این روش باید ابتدا دستگاه اندرویدیتان را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. در مسیر نصب ADB پنجره مربوط به وارد کردن دستورات آن را اجرا کنید. حال دستور زیر را وارد کرده و بر روی کلید اینتر بزنید:

adb shell rm /data/system/gesture.key

در اینجا تنها کاری که باید انجام داد این است که دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کنید. اکنون مشاهده خواهید کرد که دیگر نیازی به وارد کردن قفل صفحه نمایش دستگاه نیست. البته دقت کنید که این روش تنها به طور موقت رمز عبور دستگاه را از بین خواهد برد، پس بعد از روشن شدن دستگاه به بخش تنظیمات وارد شده و رمز عبور یا الگوی جدیدی را برای آن تعریف کنید.

6) استفاده از “Safe Mode” برای عبور از قفل صفحه نمایش با اپلیکیشن ‌های ثانویه

در صورتی که از قفل صفحه نمایشی استفاده می‌ کنید که توسط یک اپلیکیشن ثانویه یا اصطلاحا Third-Party  طراحی شده است، با ورود به بخش “سیف مد” (Safe Mode) می ‌توانید از شر آن خلاص شوید. روش ورود به سیف مد در دستگاه ‌های اندرویدی می ‌تواند متفاوت بوده ولی در بیشتر آن‌ ها با فشردن دکمه پاور و نگه داشتن انگشت خود بر روی گزینه “Power off” ریستارت کردن دستگاه و ورود به وضعیت سیف مد انجام می شود.

استفاده از “Safe Mode” برای عبور از قفل صفحه نمایش با اپلیکیشن ‌های ثانویه

بعد از ریستارت شدن دستگاه و ورود آن به وضعیت سیف مد تنها باید به لیست اپلیکیشن ‌های نصب شده بر روی دستگاه خود مراجعه کنید و اپلیکیشن ثانویه قفل صفحه نمایش مورد نظر را انتخاب نمایید. حال گزینه “Clear Data” را انتخاب کرده تا اطلاعات این اپلیکیشن حذف گردد. بعد دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کنید. همانطور که می بینید دیگر نیاز به وارد کردن رمز عبور صفحه نمایش نیست.

7) استفاده از باگ لاک اسکرین دستگاه

در صورتی که دستگاه اندرویدی شما به سیستم عامل اندروید 5.0 الی 5.1.1 مجهز است، با استفاده از روشی جالب می ‌توان از قفل صفحه نمایش آن رد شد. البته این روش در همه ی دستگاه ‌های اندرویدی تاثیر ندارد ولی طبق بررسی ما تقریبا بیشتر محصولات اندرویدی مجهز به نسخه‌ های 5.0 الی 5.1.1 سیستم عامل اندروید این باگ را در خود دارند. همین طور دقت کنید که این روش تنها در حالتی کاربرد دارد که قفل دستگاه به صورت عدد تعریف شده باشد. ابتدا گزینه “Emergency Cal” را انتخاب نمایید. حال با 10 عدد ستاره را در کادر مربوط به شماره‌گیری وارد کرده و این 10 ستاره وارد شده را انتخاب و کپی (Copy) کنید. حال به بخش انتهایی ستاره ‌های اضافه شده مراجعه کنید و انگشت خود را در این بخش نگه داشته تا گزینه “Paste” نمایان گردد. با استفاده از گزینه  Paste، 10 ستاره کپی شده خود را به ادامه 10 ستاره موجود اضافه نمایید. حال دوباره 20 ستاره موجود را انتخاب و کپی کنید و در بخش انتهایی 20 ستاره موجود پیست (paste) نمایید. این روند را تا جایی ادامه بدهید که دیگر امکان کپی کردن ستاره‌ های موجود در بخش دایلر دستگاه (Dialer) وجود نداشته باشد.

استفاده از باگ لاک اسکرین دستگاهحال به صفحه قفل نمایشگر برگردید و آیکون میانبر دوربین را انتخاب کنید. حال نوار ابزار نوتیفیکیشن‌ ها را پایین کشیده و آیکون چرخ دنده را انتخاب نمایید. در این لحظه دستگاه از شما درخواست ارائه رمز عبور را خواهد کرد. انگشت خود را بر روی کادر موجود قرار داده و بعد از نمایان شدن گزینه “Paste” آن را انتخاب کنید. این فرآیند را چند بار انجام داده تا ستاره ‌های بیشتری در بخش مربوط به وارد کردن رمز عبور دستگاه اضافه شوند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که قفل صفحه نمایش دستگاه تان کرش شود.

قفل صفحه نمایش دستگاه کرش می شود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *