ترفند شبکه های اجتماعی

راهنمای جامع هشتگ اینستاگرام – پارت اول

blank

آیا استفاده از هشتگ ها به گسترش و برندینگ کسب و کار شما کمک می کند؟ در این پست قصد داریم راهنمای جامعی را برای ایجاد، پایش و مدیریت هشتگ در اینستاگرام در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

اگر اینستاگرام را کارزار و میدان نبرد کسب و کارها ببینیم، شبکه های اجتماعی اسلحه ها و هشتگی که در شبکه های احتماعی استفاده می کنید بی شک شمشیری تیز برای دفاع از خود و کسب و کارتان خواهد بود.شما با استفاده از هشتگی که روی پست های خود در اینستاگرام می زنید می توانید پادشاهی تان (کسب و کار) را مسجل کنید و آوازه خود (برندینگ کسب و کار) را در همه جا بگسترانید.

در این راهنمای جامع به شما می آموزیم که چرا باید در مورد هشتگ ها و قوانین آنها بدانید و اینکه چگونه از هشتگ به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان استفاده کنید.  در مقاله ی “از صفر تا صد اینستاگرام در مورد بسیاری از جنبه های کاربردی اینستاگرام صحبت کردیم؛ اما اینستاگرام دنیایی نامحدود است و هر چه بیشتر بدانید به نفع تان است.  خوب بهتر این است که بیش از این شما را معطل نگذاریم و آموزش را آغاز کنیم. لطفا برای دریافت کامل و بی نقص مفاهیم مقاله را به ترتیب تایتل ها و پارت ها بخوانید. در این راهنما و بخش های بعدی در مورد موارد زیر صحبت خواهیم کرد.

  • هشتگ اینستاگرام چیست؟
  • چرا باید از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم؟
  • چگونه به پست های اینستاگرام هشتگ اضافه کنیم؟
  • چگونه هشتگ مناسب برای هر پست اینستاگرام را انتخاب کنیم؟
  • برای هر پست لازم است چند تا هشتگ استفاده کنیم؟
  • نحوه ی استفاده از هشتگ برندینگ روی اینستاگرام چگونه است؟
  • ترفندهای هشتگ های اینستاگرام چیست و بهترین نمونه های استفاده درست ازهشتگ های در اینستاگرام کدام اند؟
  • محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام که برند ما باید از آنها بهره ببرد، کدام ها هستند؟

هشتگ اینستاگرام چیست؟

هر هشتگ اینستاگرام، کلمه یا عبارتی است که ترکیبی از حروف، اعداد، ایموجی ها و … است و بعد از درج سمبل شارپ زاین “#” نوشته می شود.

محتواهای قرار گرفته روی اینستاگرام با استفاده از هشتگ ها دسته بندی می شوند. برای آن که متوجه این موضوع شوید، روی یکی از هشتگ هایی که پای پست های اینستاگرام می بینید تپ کنید تا وارد صفحه ای شوید که سرشار از پست هایی است که همگی آن هشتگ را دارند (هشتگ در آن پست ها تگ شده است). شما می توانید زیر ویدیو، پست، تصویر و … که روی اینستاگرام بارگذاری می کنید هشتگ فردی خاص را بزنید و در این صورت تمامی کسانی که روی هشتگ تپ کنند، می توانند در مورد آن فرد اطلاعات کسب کنند. خیلی جالب است که بدانید اگر روی پست خود هشتگ فردی محبوب و معروف را بزنید، زمانی که دیگران در مورد او جست و جو می کنند، پست شما هم به عنوان نتایج جست و جو به جست و جو کننده نمایش داده می شود. اولویت نمایش پست ها در نتایج جست و جو بر اساس محبوبیت، تعداد لایک ها، تعداد فالوورهای فردی که پستش را با آن هشتگ تگ کرده است و تعداد کامنت هایی است که زیر آن پست ها درج شده است، متغیر است.

چرا باید از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم؟

هشتگ به کاربران اینستاگرام کمک می کند که محتوا و اکانت هایی را که دوست دارند، پیدا کرده و درصورت علاقه مندی آنها را فالوو کنند. استفاده از هشتگ های درست و استفاده از هشتگ های ترکیبی به شما و کسب و کارتان کمک می کند که خود را در معرض دید مخاطبان هدف درست قرار دهید و به این ترتیب شانس فروش و ارائه خدمات خود را افزایش دهید. این کار کم کم به بزرگ تر و قدرتمندتر شدن برند شما می انجامد.

شما با استفاده از مدیریت هشتگ ها می توانید خود را در اینستاگرام قابل جست و جو تر کنید و شانس بیشتری برای جذب فالوورها به دست آورید، لایک های بیشتری برای پست خود بگیرید و به این ترتیب در نتایج جست و جو بالاتر نمایش داده شوید. بدیهی است که در این صورت خواهید توانست افراد بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید.

 جالب است بدانید که به صورت میانگین هر پست با هشتگ می تواند 12.5 درصد بیشتر از همان پست بدون هشتگ، مخاطب جذب کند و به این ترتیب بیشتر دیده شود.

چگونه به پست های اینستاگرام هشتگ اضافه کنیم؟

هشتگ ها می توانند به عنوان کپشن (توضیحات متنی پست) و یا به عنوان کامنت (نظری که زیر هر پست درج می شود) به پست های شما اضافه شوند. اگر فرض کنیم که اکانت اینستاگرام شما پابلیک (عمومی/ همه می توانند شما را جست و جو کنند و صفحه ی شما و محتواهایی را که تا کنون بارگذاری کرده اید، ببینند) است، هر هشتگ می تواند پستی که گذاشته اید را در دسته ای خاص قرار دهد و در صفحه ی مخصوص آن هشتگ نمایش دهد. خوب نتیجه روشن است، یک پست که بارگذاری کرده اید در نتایج جست وجوهای گوناگون نمایش داده می شود و احتمال دیده شدن آن بالا می رود. برای آن که بتوانید یک پست را در کپشن آن با هشتگ تگ بزنید لازم است مسیر زیر را طی نمایید:

 گام اول: یک تصویر و یا ویدیو را برای پست کردن روی اینستاگرام انتخاب کنید.

گام دوم: بسته به این که دوست دارید تصویرتان فیلتری داشته باشد یا نه، تنظیمات مرتبط با ویرایش تصویر را که در پست “از صفر تا صد اینستاگرام” به تفصیل آموزش داده شده است، دنبال کنید.

blank

گام سوم: پس از نوشتن متنی که توضیح ویدیو و یا تصویر است، سمبل #  را درج کنید و بلافاصله عبارتی را که قرار است هشتگ شود پس از # بنویسید.

گام چهارم: روی OK تپ کنید. این گزینه را می توانید در گوشه ی بالای تصویر ببینید.

گام پنجم: گزینه ی Share را انتخاب کنید تا پست هشتگ خورده شما در اینستاگرام منتشر شود.

اگر دوست دارید هشتگی را به پستی که آن را قبلا منتشر کرده اید، اضافه کنید می بایست روی سه نقطه ای که در سمت راست و بالای صفحه می بینید تپ کنید تا منوی اینستاگرام برای شما باز شود و سپس روی گزینه ی Edit تپ کنید. شما همچنین می توانید هشتگ را به صورت کامنتی که در زیر پست خود درج می کنید، اضافه کنید و لازم نیست حتما پست را ویرایش کنید. در هر دو صورت پست شما در دسته ی مرتبط با آن هشتگ نمایش داده خواهد شد.

blank

همانطوری که قبلا هم اشاره کردیم، اعداد و ایموجی ها هم می توانند در هشتگ ها درج شوند؛ اما دقت کنید که خط فاصله (اسپیس/ Space) ها کاراکترهای خاص روی کیبورد هستند و نمی توانید آن را مانند کاراکترهایی چون $  و یا &  در هشتگ زدن هایتان استفاده کنید؛ در نتیجه برای جدا کردن کلمه های موجود در یک عبارتی که قرار است هشتگ پست شما باشد، باید از سمبل _   (آندرلاین، آندر اسکور)  استفاده کنید و عبارات را به این صورت خوانا کنید. دو نکته ی بسیار مهم دیگر هم هستند که باید آنها را در نظر داشته باشید:

  • نکته اول: شما تنها می توانید پست هایی که خودتان آن ها را بارگذاری کرده اید، با هشتگ تگ بزنید و نمی توانید ویدیو و یا تصاویر دیگران را هشتگ بزنید.
  • نکته دوم: برای تعداد هشتگ هایی که می توانید روی هر پست بزنید محدودیت وجود دارد. شما تنها می توانید برای هر پست مجزا، 30 تا هشتگ بزنید. اگر بخواهید بیشتر از این تعداد هشتگ بزنید،  کامنت شما نمایش داده نخواهد شد.

چگونه هشتگ مناسب برای هر پست اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

هشتگی که قرار است پای پست های شما درج شود، کاملا وابسته به فضای کسب و کار شما است. اگر فرض کنیم که شما یک مدیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای یک آژانس مسافرتی هستید. در اینجا شما با انبوهی از هشتگ های مفید در مورد سفر و تور مسافرتی و … مواجه هستید. از معروف ترین نمونه های انگلیسی سفر می توان به هشتگ های معروف  #welltravelled#justbackfrom#whatsinmybag و  #passportexpress اشاره کرد. اگر پست خود را با این هشتگ ها تگ بزنید به احتمال بالا می توانید تعدادی لایک و بازدید بیشتر بگیرید.  اگر واقعا می خواهید فالوور جذب کنید و مخاطبان ویژه جذب کنید، باید از هشتگ های پر طرفدار به زبان فارسی استفاده کنید. این هشتگ ها می تواند شامل #سفر، #مسافرت ،#ایران_گردی و … باشد. اگر تصویری از مقصد سفری را که به آنجا رفته اید، منتشر کرده اید می توانید با تگ زدن هشتگ های متناسب با لوکیشن و مکان سفرتان، پست را معتبرتر کرده و آن را در معرض دید افراد بیشتر و علاقه مند تر قرار دهید. برای آن که بتوانید هشتگ های درست، منطقی و جذاب برای پست های خود پیدا کرده و از آنها در پست خود استفاده کنید،ترفندهایی وجود دارد که ما به 4 تا از مهم ترین و کاربردی ترین این ترفندها خواهیم پرداخت. این ترفندها به همراه پاسخ به سوالات مطرح شده در آغاز مقاله که شامل:

  • برای هر پست اینستاگرام لازم است چند تا هشتگ استفاده کنیم؟
  • نحوه ی استفاده از هشتگ برندینگ روی اینستاگرام چگونه است؟
  • ترفندهای هشتگ های اینستاگرام چیست و بهترین نمونه های استفاده درست ازهشتگ های در اینستاگرام کدام اند؟
  • محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام که برند ما باید از آنها بهره ببرد، کدام ها هستند؟

  می شوند، در پست ” راهنمای جامع هشتگ در اینستاگرام – پارت دوم” منشتر خواهند شد.

 

مطالب مرتبط