ترفند شبکه های اجتماعی

راهنمای جامع هشتگ در اینستاگرام – پارت دوم

blank

در مقاله ی “راهنمای جامع هشتگ اینستاگرام – پارت اول” در مورد ماهیت و اهمیت هشتگ در اینستاگرام صحبت کردیم و قرار بر این شد که در پستی دیگر ترفندهای انتخاب بهترین هشتگ برای دیده شدن کسب و کار و جذب فالوور و برخی دیگر از ترفندهای مرتبط با هشتگ اینستاگرام را آموزش دهیم. در این پست قصد داریم به سوالات زیر پاسخ داده و ترفندهایی انتخاب هوشمندانه هشتگ برای پست های اینستاگرام را ارائه دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

چهار ترفند پیدا کردن مناسب ترین هشتگ برای هر پست

  • ترفند اول: ببینید که رقبای هم صنفی شما از چه هشتگ هایی برای بهتر دیده شدن پست های خود استفاده می کنند.

اگر نگاهی به پست های رقبای هم صنفی خود بیاندازید، می توانید ایده هایی برای گذاشتن هشتگ روی پست های خود پیدا کنید. شاید هم متوجه شوید که اصلا دوست ندارید در برخی از حوزه ها با رقبای خود رقابت کنید و پس از روشن شدن این موضوع برایتان، می توانید از هشتگ هایی که بر کسب و کار شما متمرکزتر است استفاده کنید و به این ترتیب مخاطبانی جذب کنید که احتمالا برای شما سودآورتر هستند.

  • ترفند دوم: از هشتگ هایی استفاده کنید که افراد تاثیر گذار در حرفه و صنف شما از آنها استفاده می کنند.

این افراد عمدتا مخاطبان خود را میشناسند و استفاده از هشتگ هایی که آنها استفاده می کنند، می تواند شما را یک گام به مخاطبان هدفتان نزدیک تر کند. این یک اصل همیشه درست است که باید از افرادی که بهتر و بیشتر بلدند بیاموزید.

  • ترفند سوم: هشتگ های مرتبط با موضوعات را هم در نظر بگیرید.

در میان پست ها بچرخید و هشتگ هایی را که تا به امروز از آنها استفاده کرده اید و منجر به بیشتر دیده شدن پست های شما شده اند، پیدا کنید. دقت کنید و ببینید که آیا می توانید حدس بزنید اگر از کدام هشتگ در آینده استفاده کنید می توانید پست های پربازدید تری داشته باشید.

  • ترفند چهارم: از تابع جست و جوی اینستاگرام استفاده کنید.

برای این کار تنها کاری که باید بکنید این است که کلید واژه ی مرتبط با کسب و کارتان را در قسمت جست و جوی اینستاگرام وارد کنید و آن گاه از میان زبانه های نمایش داده شده، زبانه ی Tag را برای نمایش نتایج جست و جو انتخاب کنید. با این کار اینستاگرام به شما لیستی از تمامی هشتگ هایی که با آن کلمه کلیدی تگ شده اند و نیز تعداد پست های مرتبط تگ خورده را نمایش می دهد. به یاد داشته باشید که تعداد زیادی از پست های نمایشی می تواند به معنای تعداد زیاد فالوورهای هشتگ باشد؛ اما از طرفی دیگر می تواند به معنی زنگ خطری هم باشد که ممکن اسن پست شمادر خیل انلوه پست های نمایش داده شده، گم شود. بهتر است سعی کنید هشتگ ها را از هشتگ های نابی که به نظر برای انتخاب مفید هستند، انتخاب کنید.

blank

وقتی زمان آن فرا رسید که برای پست اینستاگرامی خود هشتگ انتخاب کنید، باید در نظر داشته باشید که تنها هشتگ هایی که از نظر کاربردی و مفهومی به برند شما نزدیک هستند و مخاطبانتان را جذب می کنند، انتخاب کنید. بکی از مهم ترین و پرکاربردترین هشتگ ها در اینستاگرام هشتگLove# است که در آن حدود 900 میلیون پست با این هشتگ تگ شده است؛ اما اگر برند شما مشغول کارهای خدماتی است نمی توانید از هشتگ   Loveاستفاده کنید و انتظار داشته باشید که لایک و مخاطب جذب کنید. مورد دیگری هم که در این ارتباط وجود دارد این است که اگر از هشتگ های نامرتبط با پست خود استفاده کنید، ممکن است کسی شما را به عنوان اسپمر ریپورت کند و اعتبار اکانت خود را ازدست دهید.

برای هر پست لازم است چند تا هشتگ استفاده کنیم؟

اینستاگرامر ها مانند توییتری ها و فیسبوکی ها زیاد اهل هشتگ نیستند. بر اساس تحقیق ترکماون ثابت شده است که برای هس صفحه با حدود 1000 فالوور و یا کمتر برای هر پستی که 5 تا هشتگ دارد، می توان 14 لایک و فالوور بیشتر نسبت به انتشار همان پست بدون هشتگ به دست آورد. این عدد برای پست هایی با حدود 11 هشتگ منجر به افزایش مشارکت در پست می شود و این به معنی جذب موثر فالوور است. در نمودار زیر می توانید نسبت ارتباط تعداد هشتگ ها با میزان تعامل کاربران در پست ها را مشاهده کنید. همانطوری که می بینید نمودار دارای سیر صعودی است و این به معنی تاثیر مثبت استفاده از هشتگ ها برای جذب مخاطب است.

blank

این نمودار به شما نمی گوید که شما باید برای هر پست خود 30 هشتگ (بیشترین تعداد هشتگ مجاز برای هر پست) بگذارید . تگ زدن به تصاویر و ویدیوها با هشتگ های محبوب می تواند برای شما فالوورهای جدید بیاورد؛ اما در نظر داشته باشید که شاید آنها فالوورهایی نباشند که واقعا به دنبال آنها بوده باشید. تعدادی از این فالوورها شامل اسپمرها و یا کسانی هستند که از شما می خواهند شما هم آنها را فالوو کنید. استفاده از تعداد زیاد هشتگ می تواند جنس پست شما را غیرقابل تشخیص کند پس در استفاده از تعداد مناسب هشتگ دقت به خرج بدهید. شما می توانید بر اساس محتوای پستی که آن را بارگذاری می کنید، در مورد تعداد هشتگ های مناسب برای پست تصمیم بگیرید.

نحوه  ی استفاده از هشتگ برندینگ روی اینستاگرام چگونه است؟

اینکه چطور می توانید از هشتگ برند برای پست های اینستاگرام خود استفاده کنید، مووع بسیار مهمی است که در ادامه آن را واکاوی می کنیم. با ما همراه بمانید.

  • هشتگ برند چیست؟

یک هشتگ برند هشتگی است که برای کسب و کار و کمپین شما شخصی سازی شده است.  این هشتگ می تواند خیلی ساده وتنها شامل نام شرکت شما و یا نام یکی از محصولات و خدمات خاصی باشد که ارائه می دهید. دقت کنید که این خدمت و محصول باید یونیک و یکتا باشد. این هشتگ برند می تواند نام مسابقه ای باشد که شما آن را روی اینستاگرام به راه انداخته اید.

هشتگ های برند، باید شامل عباراتی باشند که مخاب را جذب می کند و احتمالا برای جست و جو به ذهن آنها می رسد. برای مثال یکی از این هشتگ ها می تواند #تور_اروپا   باشد. یکی از هشتگ های معروف سفر در اروپا نیز welltravelled# است  که توسط شرکت مسافرتی Herschel Supply  استفاده می شود و حدود 1.5 میلیون پست با این هشتگ دسته بندی شده اند.

  • چگونه از هشتگ های برند در اینستاگرام استفاده کنیم؟

همانند کاری که شرکت Herschel کرده است، شما می توانید هشتگ برند مخصوص خود را برای کمپینی خاص تولید کنید و یا با استفاده از هشتگی خاص فرهنگ سازمانی، محصول و یا خدمات خود را توصیف کنید.

اگر کمپینی روی اینستاگرام اجرا کرده اید، استفاده از هشتگ برند می تواند کمک زیادی برای افزایش مخاطب و مشارکت در پست شما داشته باشد.

شما همچنین می توانید با استفاده از هشتگی که روی صفحات استفاده می کنید، آنها را دسته بندی کنید. این مساله مخصوصا زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهید داده هایی را از رخدادهای خاص از اینستاگرام جمع آوری کنید. یعنی شما می توانید با استفاده از هر هشتگ خاصی که برای هر رخداد و یا کمپینی روی اینستاگرام ایجاد می کنید، مطالب مرتبط با آنها را دسته بندی کنید و این یکی از هوشمندانه ترین روش ها برای دسته بندی مطالب و پست هایتان روی اینستاگرام است.

  • ترفندهای هشتگ های اینستاگرام چیست و بهترین نمونه های استفاده درست ازهشتگ های در اینستاگرام کدام اند؟

با نگاهی به هر آن چه تا به الان آموخته ایم و با به کار بردن چند ترفند ساده دیگر می توانید به تمامی اهداف خود در اینستاگرام برسید.

ترفند اول: از تعداد زیادی هشتگ که به موضوع پست مرتبط نیستند، استفاده نکنید.

اینستاگرام به شما اجازه می دهد که حداکثر برای هر پست 30 عدد هشتگ استفاده کنید. اگر بخواهید از هشتگی محبوب که با پست شما غیرمرتبط است استفاده کنید، ممکن است به عنوان اسپمر شناخته شوید. اینستاگرام به شما این اجازه را می دهد که از هر هشتگی که دوست دارید روی پست خود استفاده کنید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد؛ اما دقت کنید که طبق تحقیقات صورت گرفته محتوای هر پست را می توان با حداکثر 12 هشتگ بیان کرد و به تعداد بیشتر از این نیاز نخواهید داشت.

ترفند دوم: از هشتگ های ناب و خاص استفاده کنید.

هر چه هشتگی که استفاده می کنید، خاص تر و کمیاب تر باشد، می تواند مخاطبانی جذب کند که فالوور واقعی هستند. جذب فالوور واقعی به معنای مشارکت بالاتر است. برای مثال اگر شما یکی از دوستداران ولکس واگن هستید استفاده از هشتگ #vwvan تعداد بیشتری از مخاطبان واقعی را نسبت به استفاده از  #van به شما نمایش خواهد داد.

ترفند سوم: هشتگ های محبوب را فراموش نکنید.

هرچه هشتگ های محبوب در اینستاگرانم به موضوع و محتوای پست شما مرتبط تر باشد، می تواند به گسترش دیده شدن شما و برندتان کمک کند.

ترفند چهارم: به دقت بررسی کنید که آیا هشتگی که به پست زده اید، ناقل منظور شما است یا نه؟

شما می تواند کسب و کار خود را با استفاده از کمپین های تبلیغاتی که روی اینستاگرام ایجاد می کنید، بهبود دهید.  زمانی که دو یا سه کلمه را با هم ترکیب می کنید، ممکن است منظور کلی شما از تک تک آنها استنباط نشود و عبارت مفهومی بی ربط پیدا کند.  قبل از آن که از هر هشتگی استفاده کنید، سری به صفحه ی آن هشتگ بزنید و مطمئن شوید که محتوای به کار رفته در پست های تگ شده با این هشتگ به محتوای شما قرابت دارند.

ترفند پنجم: هشتگ برند خود را کوتاه، ساده و آسان برای به خاطرسپاری انتخاب کنید.

هشتگی را انتخاب کنید که مشتریان و فالوورهای شما به راحتی بتوانند آن را به خاطر بسپارند. شما دوست دارید خاص باشید، اما استفاده از هشتگ های طولانی و سخت راه درستی برای خاص بودنتان نیست.  استفاده از کلمات زیاد و سخت برای ساخت هشتگ برند را فراموش کنید. هشتگی را انتخاب کنید که در عین سادگی و آسانی حاوی مفهوم باشد و جذابیت ایجاد کند.

blank

ترفند ششم: هشتگ های اینستاگرام خود را پنهان کنید.

اگر دوست ندارید که کپشن پست هایتان شلوغ و به هم ریخته شود می توانید هشتگ پست ها را به دو روش پنهان کنید. برای این منظور باید روش های زیر را به کار ببندید.

  1. روش اول پنهان کردن هشتگ اینستاگرام: هشتگ ها را در بخش کامنت های پست خود بگذارید. پس از آن که افراد شروع به گذاشتن کامنت روی پست شما کردند، هشتگ ها از دید کاربران پنهان می شود و تنها در صورتی قابل نمایش خواهد بود که کاربر گزینه ی “See all” را انتخاب کند.
  2. روش دوم پنهان کردن هشتگ اینستاگرام: برای پنهان کردن هشتگ اینستاگرام می توانید آنها را از کپشن خارج کرده و زیر خطوط و نقاط دفنشان کنید. در بخش کپشن و کامنت بر روی کلید 123 تپ کنید. حال Return را انتخاب کنید و یک بازه ی زمانی را انتخاب کنید. این گام ها را 5 بار تکرار کنید. حال اینستاگرام آنچه را که بیشتر از 3 خط نوشته اید از دید کاربر پنهان می کند و تا زمانی که کاربر روی عبارت See more  تپ نکند، نمی تواند هشتگ ها را ببیند و به این ترتیب هشتگ از دید کاربر پنهان مانده است.

blank

محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام که برند ما باید از آنها بهره ببرد، کدام ها هستند؟

مهم نیست که کسب و کار شما چقدر محبوب است! آن چه مسلم است این است که در این کارزار باید فالوورهای بیشتری بگیرید و بیشتر و بیشتر دیده شوید. تصور نکنید که شما با استفاده از درج هشتگ های #followme, #like4like, #follow4follow, #tagsforlikes  می توانید فالوور جذب کنید و تعداد لایک بیشتری بگیرید. شما با درج این هشتگ ها تنها ربات ها، اسپمرها و کاربران بی ربط به موضوع محتوای کسب و کار خود را جذب خواهید کرد که سودی برایتان نخواهد داشت.

از جمله تگ های انگلیسی محبوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

#instagood : اگر عکسی دارید که به آن افتخار می کنید، آن را با استفاده از این هشتگ منتشر کنید.

#photooftheday : برای معرفی بهترین کارها است. شما با استفاده از زدن ایت تگ می توانید در مسابقه ی بهترین تصویر روز شرکت کنید و تصویر شما در جایی نمایش داده می شود که بیش از 300 کیلو فالوور دارد.

#instagrammers : با زدن این هشتگ زیر پست خود، خودتان را به عنوان یک اینستاگرامر معرفی می کنید. این یکی از محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام است.

#instamood : برای درج زیر عکس هایی که موود و حال و هوای عکاس را به نمایش می گذارد کاربرد دارد.

به طور کلی می توانید هشتگ های محبوب را با جست و جو کردن در بخش هشتگ ها ببینید و بر همین اساس در مورد تگ زدن آنها زیر پست هایتان تصمیم بگیرید.

مطالب مرتبط