ترفند آیفون

رفع مشکل هنگ کردن آیفون و آی پد

blank

هنگ کردن آیفون، یک تجربه مخرب و ناراحت‌کننده است که ممکن است هر کاربری را در موقعیتی ناخوشایند قرار دهد. در دنیای پیچیده و همیشه در حرکت تکنولوژی، همگی به دنبال تجربیاتی آسان و بی‌دردسر با دستگاه‌های هوشمند خود هستیم. اما وقتی آیفون به هنگ می‌افتد، تمام این آرامش و راحتی به خطر می‌افتد.

در این مقاله، ما به بررسی علت و راه حل‌های احتمالی برای رفع این مشکل می‌پردازیم تا تجربه شما با آیفون دوباره به مسیر صحیح بازگردد و شما دوباره با اطمینان از این دستگاه هوشمند استفاده کنید.

هنگ کردن آیفون می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در زیر به برخی از این دلایل و راه‌های رفع آن‌ها اشاره شده است:

1- افزایش تعداد برنامه‌ها و فایل‌ها: با افزایش تعداد برنامه‌های نصب شده و فایل‌های ذخیره شده بر روی گوشی، حافظه دستگاه پر می‌شود و باعث کند شدن عملکرد آن می‌گردد.

2- وجود ویروس یا بدافزار: وجود ویروس یا بدافزار می‌تواند باعث هنگ کردن گوشی شود.

3- پر شدن حافظه: حافظه پر شده گوشی نیز می‌تواند باعث هنگ کردن آن شود.

برای رفع این مشکلات، راهکارهای زیر می‌تواند مفید باشد:

  • ریستارت کردن گوشی: ریستارت کردن گوشی می‌تواند به حل مشکل هنگ کردن کمک کند.
  • شارژ کردن گوشی: در بعضی موارد، کمبود شارژ نیز ممکن است باعث هنگ کردن گوشی شود.
  • حذف برنامه‌های پرحجم: حذف برنامه‌های پرحجم و بلااستفاده می‌تواند به بهبود عملکرد گوشی کمک کند.
  • بروزرسانی اپلیکیشن‌ها: در خیلی از موارد به منظور حل هنگ کردن کافیست که اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه را آپدیت کنید.

تمام گوشی های هوشمند فارغ از برند آنها، گاهی حین اجرای برنامه و یا در حالت عادی اجرای سیستم عامل دچار هنگی و یا فریز شدن می شوند. دلیل عمده ای که می توان برای وقوع هنگی در آیفون ها برشمرد کمبود فضا برای اجرای درست نرم افزار است .

این کمبود فضای حافظه گاهی ناشی از وجود برنامه های با حجم بالا و یا اجرای همزمان چندین برنامه ی سنگین در بک گراند گوشی است. اگر آیفون و یا آی پد شما حین اجرای برنامه ای و یا به طور خود به خودی هنگ کرد چاره چیست؟چگونه می توانید گوشی را از فریز دربیاورید و برای عملکرد صحیح آماده سازید؟

در ادامه با اموزش رفع هنگ ایفون از کوک موبایل همراه باشید. 

رفع مشکل هنگ ایفون ۱۳

 

راه حل مشکل هنگ کردن آیفون

اگر آیفون ۱۳ شما هنگ می کند و با مشکل مواجه شده است، احتمالاً به یکی از سه دلیل اصلی باز می‌گردد:

  • اشکالات سیستمی
  • کمبود حافظه رم برای اجرای برنامه‌ها
  • یا نرم‌افزار قدیمی.

زمانی که دستگاه، حافظه کاری کافی ندارد، پاسخگو نخواهد بود. به همین دلیل است که ممکن است آیفون ۱۳ شما دچار اختلال شود.

به برنامه‌های نصب شده اخیر نگاه کنید. یکی از آن‌ها، اگر با برنامه‌ای که قبلاً نصب شده، ناسازگار باشد، می‌تواند باعث ایجاد اشکال شود. نرم‌افزار را بررسی کرده و به‌روزرسانی کنید

پس گوشی خود را بردارید، این راهنما را باز کنید – و بیایید مشکل هنگ کردن ایفون شما را رفع کنیم!

تمام برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید

مشکل هنگ کردن ایفون ممکن است با بستن تمام برنامه های پس زمینه رفع شود.

هر برنامه‌ای که در حال حاضر اجرا می‌شود، بخشی از حافظه کاری آیفون ۱۳ شما را مصرف می‌کند. اگر چندین برنامه با مصرف بالا را همزمان باز کنید، با کمبود رم مواجه خواهید شد. این می‌تواند دلیل هنگ کردن مکرر آیفون ۱۳ شما باشد. تمام برنامه‌ها را ببندید و آن‌ها را یکی یکی اجرا کنید.

دستورالعمل زیر برای رفع هنگ ایفون ۱۳ را انجام دهید:

  • انگشت خود را در قسمت پایین صفحه قرار دهید. سپس آن را به بالا بکشید و در وسط صفحه متوقف کنید. حالا باید لیست برنامه‌های باز شده را ببینید.
  • روی پیش‌نمایش هر برنامه ضربه بزنید و آن را به سمت بالا بکشید.
  • مطمئن شوید که اطلاعات مهم را قبلاً ذخیره کرده‌اید.
  • اگر در حال فیلمبرداری، بازی کردن یا استفاده از نرم‌افزار ویرایش هستید، برنامه دیگری که مصرف بالایی دارد را باز نکنید.

شارژر و مشکلات گرمایشی آیفون ۱۳ را بررسی کنید

اگر شارژ باتری گوشی شما کمتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد، ممکن است با مشکل هنگ کردن آیفون ۱۳ مواجه شوید. گوشی خود را تا ۶۰ تا ۸۰ درصد، یا حداقل ۵۰ درصد شارژ کنید.

هنگامی که دستگاه در حال شارژ است، از آن استفاده نکنید. استفاده و شارژ کردن به طور جداگانه نیز باعث گرم شدن باتری می‌شوند. اما وقتی این دو فرآیند را با هم ترکیب می‌کنید، می‌تواند منجر به گرمای بیش از حد شود.

وقتی گوشی داغ می‌شود، سعی می‌کند تمام فرآیندهای داخلی خود را کند کند. اگرچه ممکن است احمقانه به نظر برسد، حتی آیفون ۱۳ پرو مکس نیز هنگامی که بیش از حد داغ می‌شود، دچار اختلال می‌شود.

راه‌اندازی مجدد گوشی

ممکن است شما با اشکالات نرم‌افزاری مواجه شوید که اجازه نمی‌دهند دستگاه به درستی کار کند. راه‌اندازی مجدد، فایل‌های موقتی که ممکن است منبع اصلی اشکالات باشند را حذف می‌کند. این عمل کمتر از یک دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.

برای ریستارت گوشی و رفع هنگ ایفون ۱۳ این دستورالعمل ساده را انجام دهید:

  • دکمه پاور را نگه دارید.
  • وقتی نوار کشویی روی صفحه را مشاهده کردید، آن را بکشید و دستگاه را خاموش کنید.
  • حداقل ۲۰ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید.
  • دوباره دکمه پاور را نگه دارید تا آیفون خود را روشن کنید.
  • پس از دیدن لوگو، آن را رها کنید.

این عمل ساده اما موثر می‌تواند به شما در رفع مشکل هنگ ایفون ۱۳ کمک کند. اگر دستگاه همچنان دچار اختلال است، ادامه راهنمای ما را بخوانید.

روش فورس ریستارت را امتحان کنید

مراحل روش فورس ریستارت ایفون  

روش فورس ریستارت را امتحان کنید

با ریست نرم (یا راه‌اندازی مجدد اجباری)، شما سیستم را کاملاً ریبوت می‌کنید در حالی که داده‌ها و تنظیمات همانطور باقی می‌مانند. دکمه افزایش صدا را برای ۱ تا ۲ ثانیه فشار دهید و سپس رها کنید. این عمل را با دکمه کاهش صدا تکرار کنید. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. وقتی لوگوی اپل را دیدید، دکمه را رها کنید.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون ۱۳

مراحل به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون ۱۳

به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون ۱۳

وقتی آیفون با نسخه قدیمی سیستم‌عامل اجرا می‌شود، معمولاً شروع به ایجاد اختلال می‌کند. بنابراین، این می‌تواند دلیل هنگ کردن مکرر آیفون ۱۳ شما باشد. دستگاه خود را به‌روز کنید. سه روش برای انجام این کار دارید: از طریق تنظیمات، آی‌تونز، یا فایندر.

در مورد اول، باید این دستورالعمل را اجرا کنید: تنظیمات → عمومی → به‌روزرسانی نرم‌افزار. اگر دکمه مجازی دانلود و نصب را می‌بینید، روی آن ضربه بزنید.

در مورد دوم، باید آی‌تونز را روی کامپیوتر خود نصب کنید. می‌تواند مک‌او‌اس یا ویندوز باشد. لینوکس و کروم‌او‌اس اپلیکیشن آی‌تونز ندارند. گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و آی‌تونز را باز کنید. در قسمت چپ پنجره، آیکون آیفون ۱۳ خود را خواهید دید. این مسیر را دنبال کنید: بررسی به‌روزرسانی → دانلود و نصب.

گزینه فایندر فقط برای مک‌او‌اس کاتالینا یا بالاتر موجود است. گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و به برنامه فایندر بروید. سپس، این دستورالعمل را اجرا کنید: مکان‌ها → بررسی → دانلود و نصب.

تنظیمات را ریست کنید

این عمل تمام تنظیمات را به حالت اولیه بازمی‌گرداند. تمام اطلاعات شما دست نخورده باقی می‌مانند، اما باید هر برنامه را دوباره تنظیم کنید. برای رفع مشکل هنگ آیفون ۱۳ به این روش، مسیر زیر را دنبال کنید:

تنظیمات → عمومی → ریست → تمام تنظیمات

این کار معمولاً به حل بیشتر مشکلات نرم‌افزاری کمک می‌کند. اما اگر به شما کمک نکرده است، سعی کنید گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

نحوه ریست فکتوری ایفون ۱۳

نحوه ریست فکتوری ایفون 13

نحوه ریست فکتوری ایفون 13

انجام ریست فکتوری شدیدترین کاری است که می‌توانید در خانه بدون کمک یک تعمیرکار حرفه ای یا فرد آگاه با سیستم عامل iOS انجام دهید.

این کار تمام اطلاعات را پاک می‌کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک نسخه پشتیبان دارید. وقتی آماده شدید، مسیر زیر را دنبال کنید: تنظیمات → عمومی → ریست → پاک کردن همه.

۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا گوشی شما فرآیند را به پایان برساند. بلافاصله پس از راه‌اندازی مجدد، شما قادر خواهید بود از دستگاه استفاده کنید. سپس دو انتخاب خواهید داشت:

بازیابی

یا

شروع همه چیز از ابتدا.

رفع هنگ ایفون ۱۴ نیز به همین شکل است.

همچنین برای هنگ ایفون ۱۲، هنگ ایفون ۱۱، رفع هنگ ایفون x نیز می توانید از روش های بالا استفاده کنید.

چگونه گوشی هنگ کرده خود را دوباره به کار بیاندازیم؟

ایفونم هنگ کرده چیکار کنمتعمیر گوشی موبایل که هنگ کرده است، ممکن است به دلیل مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد. در اینجا چند مرحله‌ای برای تلاش در رفع این مشکل ارائه می‌شود:

1. راه اندازی مجدد گوشی:
برای ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید. این کار ممکن است به تعدادی از مشکلات نرم‌افزاری کمک کند.

2. از حالت هنگ خارج شوید:
اگر گوشی شما در حالت هنگ قرار دارد و تا زمانی که تاچ‌اسکرین جواب نمی‌دهد، می‌توانید از حالت هنگ خارج شوید. برای این کار بستن گوشی به مدت چند ثانیه دکمه تغذیه (Power) را فشار دهید تا گوشی خاموش شود، سپس مجدداً آن را روشن کنید.

3. باتری را تعویض کنید:
اگر گوشی شما جواب نمی‌دهد، می‌توانید باتری را از داخل گوشی بیرون بیاورید (اگر این امکان در گوشی شما وجود داشته باشد) و سپس دوباره آن را وصل کنید. این کار به تعدادی از مشکلات سخت‌افزاری کمک می‌کند.

4. حذف نرم‌افزارهای مشکوک:
اگر مشکل نرم‌افزاری باشد، ممکن است نصب یا به‌روزرسانی شده‌ای اخیر باعث ایجاد مشکل شده باشد. در این صورت، نرم‌افزارهای مشکوک یا به‌روزرسانی‌های اخیر را حذف کنید.

5. بازنشانی کارخانه (Factory Reset):
اگر هیچ‌کدام از مراحل فوق به نتیجه نرسید و مشکل ادامه دارد، ممکن است نیاز به بازنشانی کارخانه داشته باشید. این کار تمامی اطلاعات روی گوشی را پاک می‌کند، بنابراین پیش از انجام آن اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهمتان پشتیبان‌گیری شده باشد.

برای انجام بازنشانی کارخانه، معمولاً باید به تنظیمات گوشی خود رفته و گزینه “بازنشانی کارخانه” یا “Factory Reset” را پیدا کنید و دستورات را دنبال کنید.

اگر همچنان مشکل حل نشد، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص تعمیر گوشی داشته باشید تا مشکل سخت‌افزاری را تشخیص دهد و رفع کند.

چگونه مشکل هنگ کردن آیفون به دلیل مشکلات سخت افزاری را رفع کنیم؟

اگر ایفون شما به دلیل مشکلات سخت‌افزاری هنگ کرده است، ممکن است نیاز به تعمیر و رفع این مشکل داشته باشید. در اینجا چند مرحله را برای رفع مشکل هنگ ایفون به دلیل مشکلات سخت‌افزاری ارائه می‌دهم:

1. باتری را بررسی کنید:
یکی از علل مشکلات سخت‌افزاری می‌تواند باتری ضعیف یا خراب باشد. اگر باتری ایفون شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است باعث هنگ شدن دستگاه شود. برای بررسی وضعیت باتری، به تنظیمات > باتری بروید و وضعیت باتری را بررسی کنید. اگر باتری به طور نامعمولی سریع تخلیه می‌شود یا دمای باتری افزایش پیدا می‌کند، ممکن است باید باتری را تعویض کنید.

2. آپدیت نرم‌افزار:
گاهی اوقات مشکلات سخت‌افزاری ممکن است به وسیله به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع شوند. اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه iOS را بر روی دستگاه خود دارید. برای انجام این کار به تنظیمات > عموم > برنامه‌ها و به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید.

3. بررسی دما:
دمای اطراف ایفون نیز می‌تواند تأثیری بر عملکرد سخت‌افزاری داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما در محیط‌های بسیار گرم یا سرد نیست. دمای ایده‌آل برای عملکرد بهینه برای ایفون، معمولاً بین 0-35 درجه سانتی‌گراد است.

4. بازنشانی کارخانه (Factory Reset):
اگر مشکل همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد مشکل سخت‌افزاری باشد، ممکن است نیاز به بازنشانی کارخانه داشته باشید. این کار تمامی اطلاعات روی دستگاه شما را پاک می‌کند، بنابراین پیش از انجام آن اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهمتان پشتیبان‌گیری شده باشد. برای انجام بازنشانی کارخانه به تنظیمات > عموم > بازنشانی بروید.

5. مراجعه به مرکز خدمات اپل مجاز:
اگر مشکل هنگ ایفون به دلیل مشکلات سخت‌افزاری همچنان ادامه دارد، بهتر است به مرکز خدمات اپل مجاز واحد تعمیرات آیفون کوک موبایل مراجعه کنید. تعمیرکاران متخصص اپل در کوک موبایل می‌توانند مشکل را تشخیص داده و رفع کنند.

توجه داشته باشید که تعمیر مشکلات سخت‌افزاری ممکن است هزینه‌بر و زمان‌بر باشد، بنابراین پیشنهاد می‌شود ابتدا با مرکز خدمات تماس بگیرید و مشکل را توضیح دهید تا بدانید چه مراحلی باید طی کنید.

همچنین می توانید اطلاعات تکمیلی را در سایت پشتیبانی اپل دریافت کنید.

آیفون یا آیپدمان کند شده است راه حل چیست؟

تمامی دستگاه‌های هوشمند موبایل به مرور زمان کندتر از قبل می‌شوند. دلیل این موضوع کاملا مشخص و منطقی است. هرچه زمان بیشتری نسبت به استفاده از این محصولات می‌گذرد، اپلیکیشن‌های بیشتری در آن‌‌ها نصب شده و حافظه داخلی دستگاه به شیوه‌های متعددی پرتر می‌شود. این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی سرعت عملکرد هر گوشی هوشمندی خواهد داشت. برای از بین بردن تاخیر و یا لگ در اجرای برنامه ها توسط آیفون و یا آی پد چه کنیم؟

ریستارت کردن مشکل را به طور موقت حل می کند.ریستارت کردن گوشی وضعیت رم، حافظه داخلی، اپلیکیشن‌های فعال در آن و… را بازیابی می‌کند و این موضوع سبب می‌شود که برای مدت زمان کوتاهی  از شر لگ و تاخیر در اجرای برنامه ها خلاص شوید . این در حالی است که پس از مدتی با اجرای برنامه های دیگر و اشغال فضای حافظه مشکل دوباره پدیدار می گردد.

برای جلوگیری از هنگ گوشی و در صورتی که مداوما با مشکل تاخیر و لگ و هنگی در آیفون و آی پدتان مواجه هستید می بایست فضای حافظه گوشی را خالی کنید. سعی کنید برنامه هایی با حجم بالا که ضروری نیستند را از حافظه پاک کنید. فایل‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید را نیز از حافظه داخلی دستگاه پاک کنید. تصاویر ضبط فضای  اطلاعات زیادی از دستگاه ره به خود اختصاص می دهند . در نتیجه می بایست عکس های غیر ضروری را پاک و یا از اطلاعات بک آپ تهیه کنید.

ایفونم هنگ کرده چیکار کنم؟

برای رفع هنگ ایفون 6 و قدیمی می توانید به صورت زیر عمل کنید.

اگر آیفون شما در حین اجرای یک اپلیکیشن به طور کامل هنگ کرد و در قبال دستورات شما پاسخی از خود نشان نداد.چه کنیم؟

می دانید که باتری آیفون‌های اپل غیر قابل جداسازی است در نتیجه می باید از روش دیگری به منظور ریستارت کردن آیفون استفاده کنید. برای این کار دکمه‌های هوم (Home) و پاور (Power) دستگاه را به طور همزمان فشرده و برای چند ثانیه نگه دارید .

home

home

پس از این کار آیفون ویبره  می رود و  لوگوی اپل بر روی نمایشگر آن پدیدار می‌شود. حال دکمه را رها کنید تا دستگاه برای شروع مجدد آماده شود.

اگر آیفونتان خاموش شده و روشن نمی‌شود شاید این مساله به دلیل هنگ کردن دستگاه در حالت خاموشی ال سی دی اتفاق افتاده باشد و شما تصور کنید که آیفون خاموش شده و روشن نمی‌شود. در این حالت نیز می توانید با فشردن همزمان دکمه‌های هوم (Home) و پاور (Power) دستگاه را مجبور به ری استارت کنید و پس از آن برای شروع مجدد دستگاه را روشن سازید.

برای رفع هنگ ایفون با کوک موبایل تماس بگیرید

اگر راه‌حل‌های فوق موثر واقع نشده‌اند، باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. در ایران خبری از نمایندگی رسمی اپل نیست. اگر آیفون ۱۳ شما مدام هنگ می کند، مشکل خود را با تعمیرکاران آیفون در شرکت کوک موبایل در میان بگذارید. اگر مشکل سخت افزاری باشد، کارشناسان ما مشکل آیفون شما را به طور کامل حل خواهند کرد.

اگر مشکل نرم افزاری باشد و به کمک فوری حرفه‌ای نیاز دارید، از کارشناسان کوک موبایل کمک بگیرید. آن‌ها به شما یاد می‌دهند چگونه آیفون ۱۳ را زمانی که هنگ کرده است، راه‌اندازی مجدد کنید و چگونه هر مشکلی با گوشی خود را با موفقیت حل کنید.

نتیجه اینکه

وقت خود را در انجمن‌ها صرف نکنید و نپرسید، «چرا آیفون ۱۳ من همیشه هنگ می‌کند؟» یا «ایفونم هنگ کرده چیکار کنم».

این راه حل را اجرا کنید و شب خود را نجات دهید:

  • برنامه‌های باز شده را ببندید؛
  • گوشی را شارژ کنید؛
  • آن را راه‌اندازی مجدد کنید؛
  • هر نرم‌افزاری که می‌تواند به گوشی مرتبط باشد را به‌روزرسانی کنید: iOS، برنامه‌ها، دستگاه‌های متصل؛
  • برنامه‌هایی که باعث هنگ صفحه آیفون ۱۳ شما می‌شوند را حذف کنید؛
  • تنظیمات و دستگاه را ریست کنید.

سوالات متداول

1- هنگ کردن گوشی آیفون به چه معناست؟

تاخیرهای مکرر یا هنگ کردن‌ها نشانه واضحی از نوعی مشکل هستند. اغلب، عوامل مقصر عبارتند از حافظه ناکافی، عملکرد ضعیف پردازنده، نرم‌افزار قدیمی، یا ویروس‌ها. اگر مشکل را حل نکنید، وضعیت فقط بدتر خواهد شد.

2- آیا راه‌اندازی مجدد واقعاً می‌تواند به کارکردن دوباره گوشی من کمک کند؟

قطعاً. برای بیان بیشتر، این اولین کاری است که باید برای رفع مشکل هنگ ایفون خود انجام دهید. راه‌اندازی مجدد زمان کمی می‌برد، اشکالات جزئی سیستم را برطرف می‌کند و فایل‌های موقتی که می‌توانند در عملکرد آیفون مشکل ایجاد کنند را حذف می‌کند.

3- چرا آیفون ۱۳ من هنگام تلاش برای به‌روزرسانی نرم‌افزار هنگ می‌کند؟
به نظر می‌رسد که شما با نوعی اشکال سیستمی مواجه هستید. دستگاه خود را ریست کنید و دوباره تلاش کنید تا به‌روزرسانی را نصب کنید. اگر کار نکرد، آیفون خود را پشتیبان‌گیری کنید، وارد حالت بازیابی شوید و سیستم را از طریق آی‌تونز به‌روزرسانی کنید.

مطالب مرتبط