ترفند آیفون

حل مشکل ویبره (لرزش) آیفون

حل مشکل ویبره (لرزش) آیفون

آیفون شما اگر  پس از به روزرسانی سیستم عامل iOS دیگر لرزش نمی کند و قابلیت ویبریشن آن از کار افتاده است، این مقاله را مطالعه کنید تا راه حل سریع رفع این مشکل را به شما بیاموزیم.

لرزش گوشی آیفون، یکی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های این گوشی محبوب است. برخی کاربران گزارش داده اند که ویبره ی گوشی آنها پس از به روز رسانی سیستم عامل iOS و یا اصلا به طور خود به خودی از کار افتاده است. اگر ویبره ی گوشی از کار بیفتد ممکن است تماس های بسیاری از دست برود و کاربر متوجه دریافت این تماس ها نشود.این مساله مخصوصا برای کاربرانی که گوشی خود را بیشتر در حالت لرزش قرار می دهند پر رنگ تر است. دلایل بسیاری برای از کار افتادن لرزش گوشی موبایل اپل وجود دارد و در ادامه قصد داریم یک راه حل و ترفند سریع را برای حل این مشکل به شما عزیزان آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

 قابلیت Vibration آیفون را آپدیت کنید تا مشکل حل شود.

با هر بار به روز رسانی سیستم عامل iOS آیفون، تغییرات عدیده ای در سیستم عامل و نحوه ی فعل و انفعالات سیستم عامل پدید می آید.در برخی موارد، این به روز رسانی منجر به از کار افتادن قابلیت لرزش و یا هر قابلیت  نرم افزاری دیگر در آیفون می شود.برای حل مشکل لازم است که بخش از کار افتاده ی سیستم عامل طی به روز رسانی iOS را،  به صورت دستی آپدیت و فعال سازید. برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی آیکون Setting در خانه ی آیفون تپ کنید.

قدم دوم: حال گزینه ی General را انتخاب کنید.

قدم سوم: صفحه را به پایین اسکرول کنید  و روی Reset تپ نمایید.

قدم چهارم: حال باید گزینه ی Reset All Setting را انتخاب کنید. با این کار تمام تنظیمات روی گوشی اعم از ویبریشن گوشی پاک خواهد شد.

Settings > General > Reset > Reset All Settings

پس از این کار خواهید دید که لرزش گوشی دوباره شروع به عمل کردن می کند.اگر با این کار لرزش گوشی درست نشد، ترفندهایی  را که در ادامه می آید به کار بندید و اگر باز هم این روش ها پاسخگوی مشکل نبودند، گوشی را به مراکز تعمیراتی تخصصی آیفون ببرید تا متخصصان با بررسی های سخت افزاری مشکل را حل کنند.

قبل از هر چیزی از فعال بودن گزینه ی “Vibrate on Silent” روی گوشی خود مطمئن شوید.این گزینه را می توانید در بخش Sounds گوشی که در تنظیمات Setting آیفون قرار دارد، بیابید. اگر این گزینه روی گوشی فعال است، می بایست گوشی را ریستارت کنید. برای ریستارت کردن آیفون باید کلید دکمه ی Power آیفون را فشرده تا گوشی خاموش و با فشردن دوباره کلید Power بار دیگر سیستم عامل اجرا می شود. گاهی اوقات راه حل های موقتی برای حل مشکلات نرم افزاری گوشی، با خاموش و روشن کردن گوشی منتج به حل این دست مشکلات کمک می شود.

اگر با این کار لرزش گوشی درست نشد، می توان دلیل را نقص سخت افزاری گوشی دانست. برای حل مشکل سخت افزاری آیفون گوشی را به کسانی بسپارید که در این زمینه تخصص دارند و مرکز تعمیرات موبایل باشند و از باز کردن و سعی در تعمیر آن در خانه بپرهیزید.

مطالب مرتبط