ترفند آیفون

آموزش تغییر زنگ های آلارم آیفون

تغییر زنگ های پیش فرض آلارم آیفون

آموزش تغییر زنگ های آلارم آیفون به صورت تصویری در این مقاله بررسی می شود.

زنگ ساعت را برای ۷ صبح تنظیم کن

آیا می دانستید می توانید اهنگ الارم ایفون را تغییر دهید و از زنگ مورد علاقه ی خود برای بیدار شدن توسط هشدار آیفونتان در صبح های زود استفاده کنید؟

گذاشتن اهنگ دلخواه برای الارم ایفون کار سختی نیست.

صدای آلارم یکی از بهترین قابلیت های آیفون برای بیدار کردن کابران در صبح زود است.در ادامه قصد داریم ترفندی را به شما بیاموزیم که با استفاده از آن بتوانید زنگ الارم آیفون خود را تغییر دهید و هر آهنگی که دوست دارید را به جای زنگ های پیش فرض آلارم روی آیفون استفاده کنید.

بدانید که شما مجبور به انتخاب یکی از ملودی های موجود روی آیفون برای آلارم گوشی خود نیستید و حتی می توانید آلارم آیفون خود را خودتان بسازید و از آن استفاده کنید. در ادامه با کوک موبایل که یکی از بزرگترین مرجع تخصصی تعمیرات آیفون است، همراه باشید.

در آیفون زنگ ساعتی تنظیم کن

آیفون‌ها به دلیل قابلیت‌های گسترده و رابط کاربری آسان‌شان محبوب هستند. یکی از این قابلیت‌ها، امکان تغییر زنگ هشدار و الگوی لرزش است که به راحتی از طریق برنامه ساعت (Clock) قابل دسترسی است. تنظیم زنگ هشدار آیفون به سلیقه شخصی می‌تواند شروع روز شما را دلپذیرتر کند.

برای تغییر زنگ هشدار، کافی است وارد تنظیمات هشدار در برنامه ساعت شوید. اگر به دنبال تنوع هستید، می‌توانید زنگ‌های جدید را از فروشگاه زنگ (Tone Store) خریداری کنید یا یک آهنگ از کتابخانه iTunes خود را به عنوان زنگ هشدار انتخاب کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید الگوی لرزش را تغییر دهید یا حتی یک الگوی لرزش سفارشی برای هشدار خود ایجاد کنید. این امکانات شخصی‌سازی، کنترل بیشتری به شما برای تنظیم نحوه بیدار شدن از خواب می‌دهد.

هنگامی که شما یک آلارم جدید در آیفون خود تنظیم می‌کنید، می‌توانید صدایی که هنگام به صدا درآمدن هشدار پخش می‌شود را انتخاب کنید. صدای پیش‌فرض برای آلارم، “رادار” (Radar) و الگوی لرزش پیش‌فرض “آلرت” (alert) است.

اگر چندین آلارم را بر روی تلفن خود تنظیم کرده‌اید، می‌توانید برای هر کدام صدای متفاوتی را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک هشدار را به گونه‌ای تنظیم کنید که فقط لرزش داشته باشد، فقط صدا داشته باشد، یا هم لرزش و هم صدا را برای هشدار دهی داشته باشد.

در اینجا چگونگی تغییر صدای هشدار و لرزش آیفون شما آمده است:

  • برنامه ساعت (Clock) را باز کنید.
  • به بخش هشدار (Alarm) بروید و هشداری که می‌خواهید تغییر دهید را انتخاب کنید.
  • روی گزینه “صدا” (Sound) ضربه بزنید تا لیست صداهای موجود نمایش داده شود.
  • از لیست، صدای مورد نظر خود را انتخاب کنید یا برای خرید صداهای جدید به فروشگاه زنگ (Tone Store) بروید.
  • برای تنظیم الگوی لرزش، روی “لرزش” (Vibration) ضربه بزنید و الگوی دلخواه خود را انتخاب کنید یا یک الگوی جدید ایجاد کنید.

با این تنظیمات، هر هشدار می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد برای بیدار شدن شما ایجاد کند.

آموزش تغییر زنگ های آلارم آیفون

برای آنکه بتوانید زنگ آلارم آیفون خود را تغییر دهید لازم است مسیر زیر را طی بفرمایید. در واقع عوض كردن صداي زنگ ايفون به صورت زیر است.

قدم اول: برنامه ی Clock را باز کنید.

ابتدا با تپ کردن روی برنامه ی Clock  آن را باز کنید و سپس به Alarm بروید. شما می توانید با استفاده از منوی زیرین نمایش داده شده در برنامه ی Clock  ،Alarm را بیابید. در این بخش می توانید تمام آلارم هایی(ساعت هایی که برای هشدار دادن گوشی روی آن انتخاب کرده اید) که روی آیفون قرار دارند را ببینید. این آلارم ها هم شامل آلارم های روشن و هم آلارم های خاموش هستند.

آموزش تغییر زنگ های آلارم آیفون

قدم دوم: آلارم را Edit کنید.

اگر می خواهید که برای یکی از ساعت هایی که در ذیل آلارم نشان داده شده است، زنگ هشدار را تغییر دهید باید روی آیکون edit که در سمت بالا و چپ پنجره ی آلارم نمایش داده شده است، تپ کنید. پس از تپ کردن روی Edit بایستی روی آلارمی(ساعتی) که می خواهید زنگ هشدار آن را تغییر دهید تپ نمایید.پس از تپ کردن روی این هشدار، آیفون به شما اجازه ی ویرایش اطلاعات مربوط به آن را می دهد.شما در این بخش نه تنها می توانید زنگ الارم اپل مخصوص این هشدار را تغییر دهید، بلکه می توانید زمان لازم برای Snooze و یا خاموش شدن آلارم را نیز تنظیم نمایید.

آیفون |اموزش تعمیرات موبایل

قدم سوم: صدای آلارم را تنظیم کنید.

برای آن که آهنگ و زنگی را که هنگام آلارم آیفون می شنوید تغییر دهید، روی گزینه ی Sound که در پایین تنظیم ساعت برای آلارم قرار دارد تپ نمایید.حال می توانید از میان ملودی های آیفون که به شما پیشنهاد می شود، یکی را برای زنگ آۀارم گوشی خود انتخاب کنید.

آیفون |اموزش تعمیرات موبایل

با انتخاب گزینه ی Use by More Tones می توانید از روی iTunes  زنگ خورهای بیشتری را برای آلارم خود انتخاب کنید.

در این قسمت می توانید میزان لرزش گوشی آیفون به هنگام صدا در آمدن آلارم را نیز تنظیم کنید.برای این منظور باید روی Vibration تپ کنید و سپس گزینه ی Create new Vibration را انتخاب کنید. حال الگوی لرزشی که مطلوبتان است را تنظیم کنید . اگر کلا نمی پسندید که هنگام هشدار، گوشی لرزش داشته باشد، می توانید گزینه ی Vibration را off نمایید. می توانید Off را در پایین صفحه ی تنظیمات لرزش آلارم مشاهده کنید.

برای آن که آهنگ آلارم گوشی را تغییر دهید تنها بایستی روی گزینه ی Another tone و یا Pick a song از پلی لیست خود تپ کنید .

آیفون |اموزش تعمیرات موبایلپس از آن که روی این گزینه تپ کنید، برنامه شروع به پخش کردن صدا می کند.اگر می خواهید این آهنگ به عنوان ملودی جدید برای زنگ آلارم شما انتخاب شود، روی back که در سمت بالا و چپ پنجره نمایش داده شده است، تپ کنید و تغییرات را Save نمایید.پس از این کار می بینید که آلارم شما با آهنگ جدیدی که انتخاب کرده اید هماهنگ شده است و می توانید از این به بعد آلارم را با آهنگ مورد نظر خود تنظیم کنید.

اگر دوست دارید که صدای زنگ الارم اپل را برای سایر آلارم هایی که تنظیم کرده اید تغییر دهید، باید همین مسیری که گفته شد را برای آن آلارم تکرار کنید. باید در نظر داشته باشید که شما نمی توانید یک آهنگ را به یک باره برای تمام آلارم های تنظیم شده روی گوشی خود تنظیم کنید و باید مراحل را برای هر آلارم جداگانه تکرار کنید.

اگر دوست دارید که آلارم را تنظیم کنید و آهنگ آن را تغییر دهید ولی فعال نشود، بایستی تانگل آن را به چپ بکشید تا آلارم خاموش شود. زمانی که شما روی Save تپ می کنید، آلارم به صورت خود به خودی فعال می شود و تانگل آن سبز خواهد شد.

سوالات متداول- آموزش تغییر زنگ های پیش فرض آلارم آیفون

1- آیا می توانم صدای زنگ آیفون را تغییر دهم؟

آلارم موجود را ویرایش کنید

1- برای راه اندازی برنامه ساعت، روی آیکون “ساعت” در صفحه اصلی آیفون ضربه بزنید.

2- در منوی پایین روی آیکون «آلارم ها» ضربه بزنید.

3- روی آیکون «ویرایش» ضربه بزنید و سپس برای ویرایش روی زنگ آلارم ضربه بزنید..

4- روی گزینه «Sound» ضربه بزنید تا لیستی از آهنگ های زنگ نمایش داده شود و گزینه “انتخاب یک آهنگ” برای باز کردن لایبرری موسیقی نمایش داده شود..

5- روی آهنگ یا آهنگ زنگ مورد نظر ضربه بزنید. دستگاه پیش نمایش صدا را پخش می کند.

2- چگونه صدای آلارم در iPhone یا iPad خود را تغییر دهم؟

اپل آیفون و آی پد را با استفاده از زنگ های آلارم پیش فرض، بارگذاری کرده است، برای تغییر آنها مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه Clock را از صفحه اصلی خود راه اندازی کنید.
  • بر روی زنگ هشدار ضربه بزنید. این دومین زبانه از گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش شما است که شبیه ساعت آلارم است.
  • روی دکمه ویرایش ضربه بزنید.
  • روی زنگ هشدار (آلارم) مورد نظر ضربه بزنید تا آلارم پیش فرض تغییر کند.
  • روی صدا ضربه بزنید.
  • برای پیدا کردن صدای مورد نظر ، انگشت خود را به بالا یا پایین بکشید.
  • روی صدای دلخواه خود ضربه بزنید.
  • بر روی دکمه بازگشت ضربه بزنید.
  • روی ذخیره در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

3- چگونه زمان آلارم را در iPhone یا iPad تغییر دهم؟

  • برنامه Clock را از صفحه اصلی خود راه اندازی کنید.
  • بر روی زنگ هشدار ضربه بزنید.
  • بر روی دکمه ویرایش ضربه بزنید.
  • روی آلارم مورد نظر که می خواهید تغییر دهید ضربه بزنید.
  • انگشت خود را روی انتخابگر بالا و پایین بکشید و ساعت، دقیقه و زمان صبح یا عصر بودن را انتخاب کنید و یک تاریخ و زمان جدید برای زنگ الارم اپل مشخص کنید.
  • روی دکمه ذخیره ضربه بزنید.

4- چگونه زنگ آلارم را در آیفون یا آی پد خود تنظیم کنم؟

  • برنامه Clock را از صفحه اصلی خود راه اندازی کنید.
  • بر روی زنگ هشدار ضربه بزنید.
  • بر روی دکمه افزودن ضربه بزنید.
  • برای انتخاب ساعت ، دقیقه و AM یا PM ، روی انتخابگر انگشت خود را به بالا و پایین بکشید.
  • روی ذخیره در سمت راست بالای صفحه خود ضربه بزنید.

5- چگونه روی زنگ آلارم در iPhone یا iPad خود نامگذاری کنم؟

می توانید هشدارهای خود را نامگذاری و برای هر کدام یک برچسب تنظیم کنید، به طوریکه وقتی با صدای آلارم از خواب بیدار می شوید و آن را خاموش می کنید، یک پیام روی صفحه ظاهر می شود که علت بیدار شدن شما را به شما یادآوری می کند. اگر می خواهید زنگ آلارم را برای یادآوری مصرف دارو در زمان معینی یا تماشای یک فیلم سینمایی مورد علاقه خود در تلویزیون تنظیم کنید، نامگذاری آلارم راهی عالی برای یادآوری شما می باشد.

  • برنامه Clock را از صفحه اصلی خود راه اندازی کنید.
  • بر روی زنگ هشدار ضربه بزنید.
  • روی دکمه ویرایش ضربه بزنید.
  • روی زنگ موردنظر برای نامگذاری مجدد ضربه بزنید.
  • بر روی دکمه برچسب (نامگذاری) ضربه بزنید.
  • برای پاک کردن برچسب پیش فرض از صفحه کلید استفاده کنید.
  • برچسب مورد نظر خود را تایپ کنید.
  • روی دکمه Done ضربه بزنید.
  • روی ذخیره در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

6- آیا زنگ آلارم آیفون به خودی خود متوقف می شود؟

ساعت زنگ دار iOS 10 بعد از 15 دقیقه خاموش خواهد شد و هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید ، اینگونه ساخته شده است. حتی اگر گزینه تعویق را غیر فعال کنید، باز هم متوقف می شود.

7- آیا می توان میزان زنگ آلارم آیفون را تنظیم کرد؟

آلارم در دستگاه های iOS از سیستم حجم صدای زنگ گوشی استفاده می کند. با فشار دادن دکمه های فیزیکی تغییر حجم صدا روی گوشی، آن را در صفحه اصلی تنظیم کنید. می توانید با ضربه زدن روی “ویرایش” در صفحه آلارم ، ضربه زدن روی آلارم، و سپس انتخاب صدای زنگ با ضربه زدن بر روی “sound”، میزان زنگ آلارم آیفون خود را آزمایش کنید.

8- آیا وقتی آیفون من خاموش است زنگ آلارم کار کند؟

خیر اگر آیفون خاموش باشد، زنگ آلارم به صدا در نمی آید. اگر می خواهید زنگ آلارم خاموش شود، آیفون شما باید روشن باشد. در حالت خواب (با خاموش بودن صفحه نمایش)، در حالت سکوت و یا حتی زمانی که حالت Do Not Disturb فعال است، زنگ آلارم همچنان به صدا در خواهد آمد.

9- اگر تلفن من در حالت هواپیما باشد، زنگ هشدار من کار خواهد کرد؟

بله. حالت هواپیما (حالت پرواز) فقط عملکردهای انتقال سیگنال تلفن شما را غیرفعال می کند ، نه کارکردهایی که به عملکرد سیگنال نیاز ندارند. زنگ آلارم در این حالت، عمل خواهد کرد.

10- چند بار می توانید زنگ آیفون را به تعویق بیندازید؟

اگر با زنگ آیفون خود از خواب بیدار شوید و روی دکمه تعویق ضربه بزنید، نه دقیقه دیگر به زمان تنظیم آلارم شما اضافه خواهد شد، نه بیشتر و نه کمتر. برنامه ساعت آیفون تنها روی یک چرخه تعویق نه دقیقه ای تنظیم شده است. این تنها انتخاب است.

مطالب مرتبط