اخبار فناوری

آیفون 8 دکمه ی Home ندارد!

آیفون 8 دکمه ی Home ندارد

دکمه ی خانه (Home) دایره ای شکل، جز جداناشدنی از تمام آیفون هایی بوده است که تا به حال اپل آنها را طراحی و روانه ی بازار ساخته است.بر اساس اطلاعاتی که از زنجیره تامینی از اپل که در چین قرار دارد منتشر شده است، اپل روی آیفون ۸ خود که تا چند ماه دیگر آن را معرفی می کند، دکمه  ی Home تعبیه نکرده است.

گزارش های DigiTimes  که از یک روزنامه ی چینی زیان به نام EDN منتشر شده است،  ادعا می کند که آیفون ۸ افسانه ی دکمه ی Home در آیفون ها را به پایان خواهد برد.EDN با استفاده از اطلاعات تامین کنندگان چینی اپل مثل شرکت TSMC، چنین ادعایی را مطرح ساخته است. تامین کننده تایوانی چیپ ست ها و تراشه های اپل،  از شروع طراحی و ساخت چیپ ست های نسل جدید اپل تحت عنوان A11 برای پیاده سازی آنها روی نسل جدید آیفون ها سخن گفته است. به گفته این شرکت تایوانی، اپل با استفاده از این تراشه ها فناوری بسیاری پیشرفته ای را روی نسل بعدی آیفون ها پیاده سازی خواهد کرد.

اگر با شنیدن خبر حذف دکمه ی Home از روی آیفون ۸ به این فکر افتادید که شاید اپل با الگوبرداری از سامسونگ می خواهد سنسور اثر انگشت را به پشت آیفون منتقل کند، بیراهه نیندیشیده اید.بر اساس گزارش EDN تکنولوژی مورد استفاده در آیفون ۸ شبیه به فناوری است که در Galaxy S8 سامسونگ دیدیم. این فناوری تحت عنوان “اسکنر نوری اثر انگشت “شناخته می شود. یعنی اثر سنسور اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش گوشی تعبیه می شود و دیگر خبری از فینگر پرینت در ظاهر گوشی نخواهد بود! قسمتی از صفحه نمایش که سنسور اثر انگشت زیر آن قرار می گیرد ضخامتی بیشتر از مابقی صفحه نمایش خواهد داشت و دکمه ی Home که وظیفه ی اصلی آن تشخیص هویت با استفاده از اسکن اثر انگشت کاربر است، به صوت مجازی درون آیفون قرار خواهد گرفت. با این حال قابلیت کلیک گردشی که روی گوشی موبایل آیفون ۷ و گوشی موبایل آیفون ۷ پلاس موجود است، روی نسل بعدی آیفون هاباقی می ماند. اگر اپل بخواهد از نسل بعدی صفحه های نمایش که شایعات بسیاری در این باره پراکنده شده است استفاده کند، اعمال تغییراتی روی دکمه ی Home آیفون دور از ذهن نیست.

در صورتی که گزارشات ارسالی از تامین کنندگان چینی و تایوانی اپل را باور کنیم، می بینیم که نسل بعدی آیفون با سنسورهای مادون قرمز تصویر که کیفیت کلی دوربین را بالا برده و باعث بهبود در پشتیبانی از AR(واقعیت تکمیلی)  ارائه خواهند شد.بر اساس گزارشات EDN، صفحه نمایش آیفون ۸ نیز دستخوش تغییر خواهد شد. قرار است نسبت صفحه نمایش به بدنه ی گوشی از نسبت معمول ۹:۱۶ به نسبت جدید ۹:۱۸٫۵ تغییر یابد. با نگاهی به دو گوشی جدید سامسونگ می بینیم که استفاده اپل از این نسبت ها شبیه به کاری است که سامسونگ کرده است.

مطالب مرتبط