راهنمای خرید موبایل

تفاوت های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

تفاوت های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

اگر دوست دارید با اطلاع از تفاوت های میان آیفون 7 و آیفون 7 پلاس یکی را برای خریدن انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اپل آیفون 7 را در سایز و اندازه ی ۴٫۷ اینچی روانه بازار ساخت و نسخه ی  آیفون 7 پلاس با اندازه ی صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی معرفی و به بازار ارائه گردید. هرچند تفاوت آیفون 7 و   آیفون 7 پلاس در سایز صفحه نمایش، زیاد قابل توجه نیست؛ اما این دو گوشی از نقطه نظر تکنیکی و ساخت بسیار متفاوت از یکدیگرند.برای مثال، گوشی آیفون ۷ پلاس دارای دوربین دوگانه است و آیفون ۷ دوربین عادی دارد. iPhone 7 Plus با استفاده از دوربین دوگانه می تواند تصاویری به مراتب بهتر از iPhone 7 بگیرد. این قابلیت به دلیل بهبود های اساسی است که در فناوری دوربین این گوشی اتفاق افتاده است. اگر برای انتخاب میان iPhone 7 و iPhone 7 Plus دو دل هستید، فارغ از اینکه کدام یک صفحه نمایش بزرگتری دارد، باید به جنبه های موثر دیگری نیز در تصمیم گیری توجه داشته باشید.در ادامه خواهید دید که نسل هفتم آیفون ها از منظرهای مختلفی با یک دیگر متفاوت هستند و این تفاوت ها چه مزایا و یا معایبی را برای انها به همراه داشته است.

وزن و اندازه

بارزترین تفاوت iPhone 7 و iPhone 7 Plus در  اندازه ی و وزن آنها است. قبلا هم گفتیم که اندازه ی صفحه نمایش آیفون ۷ برابر ۴٫۷ اینچ و اندازه ی آیفون ۷ پلاس برابر با ۵٫۵ اینچ است. سایز ۵٫۵ اینچی برای آیفون ها در مدل قدیمی تر آیفون یعنی آیفون ۶ پلاس نیز دیده شد. اگر آیفون ۷ پلاس را برای مدتی در دستان خود نگه دارید، حس گرفتن یک تبلت به شما دست خواهد داد. وزن آیفون ۷ پلاس نسبت به آیفون ۷ تقریبا دو اونس بیشتر است (حدود ۶۰ گرم). از طرفی دیگر طول آیفون ۷ پلاس برابر با حدود ۱۶ سانتی متر است در حالی که طول آیفون ۷ برابر با حدود ۱۴ سانتی متر است.برای کاربرانی که دستهای کوچکی دارند، انتخاب iPhone 7 عاقلانه تر به نظر می رسد.

آیفون 7 | آموزش تعمیرات موبایل

اگر به دنبال گوشی هستید که راحت بتوان آن را در دست گرفت و با آن کار کرد، انتخاب iPhone 7 به ۷ پلاس ارجحیت خواهد داشت؛ اما اگر به دنبال بازی با گوشی و دیدن ویدیوها با گوشی خود هستید، مسلما باید از میان این دو گوشی آیفون ۷ پلاس را انتخاب کنید.

دوربین دوگانه (Dual)

 تفاوت شاخص دیگر میان iPhone 7 و iPhone 7 Plus مربوط به دوربین این دو گوشی است.iPhone 7 دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و روی دوربین ثبات نوری عکس دارد که از ایجاد افکت بلور (تار شدن تصاویر و فیلم هایی که حین حرکت دست گرفته می شوند) جلوگیری می کند. همچنین یک ال ای دی LED چهارگانه برای تنظیم فلاش روی آیفون ۷ وجود دارد که باعث می شود تصایر روشن تر از قبل انداخته شوند.اما در آیفون ۷ پلاس قضیه شکل دیگری دارد. آیفون ۷ پلاس جایی است که اپل برای اولین بار از دوربین های دوگانه (لنز دوتایی) در محصولات خود استفاده کرده است.

آیفون 7 | تعمیرات تخصصی موبایل

استفاده از دوربین با لنز دوتایی به معنی تصاویری با زاویه ی پهن تر و لنزی برای عکاسی تصاویر و منظره های دورتر است. از طرفی دیگر می بینیم که آیفون ۷ پلاس دارای زوم نوری دو برابر است. این قابلیت در عکاسی به معنی تصاویری شارپ تر است.  زومِ پلاس نیز می تواند به کاربر قابلیت بزرگنمایی تا ده برابر را حین عکاسی بدهد این در حالی است که iPhone 7 تنها قادر بود تا ۵ برابر بزرگنمایی ایجاد نماید.تفاوت دیگر در دوربین های iPhone 7 و iPhone 7 Plus در مورد عمق تصاویری است که با این دوربین ها گرفته می شود. در ایفون ۷ پلاس، عمق تصاویر به گونه است که افکت SLR را حین عکاسی شبیه سازی می کند که در نوبه ی خود، ویژگی بسیار شگفت انگیزی است. اگر از تفاوت های میان فناوری به کار گرفته شده در ساخت دوربین های iPhone 7 و  iPhone 7 Plus بگذریم، می بینیم که هر دو گوشی حین عکاسی و فیلمبرداری مسیری مشابه را طی می کنند.  قابلیت هایی مثل ثبّات نوری، تنظیم واقعی فلاش، دوربین جلوی(سلفی) ۷ مگاپیکسلی در هر دو گوشی iPhone 7 و iPhone 7 Plus کاملا مشابه یکدیگر است و بدون تغییر از آیفون ۷ به آیفون ۷ پلاس به ارث رسیده است.خوب بعد از آنچه گفته شد، می توان دریافت که آیفون ۷ پلاس مانند دوربین عکاسی حرفه ای برای کاربرانی که به عکاسی علاقه مند هستند، خواهد بود. این گوشی با استفاده از قابلیت هایی که دارد، می تواند تجربه ی عکاسی با دوربین عکاسی  حرفه ای را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

باتری

 iPhone 7 Plus دارای باتری بزرگتر از آیفون ۷ است و این قابلیت را مرهون اندازه ی بزرگتر خود است. ظرفیت باتری آیفون ۷ پلاس برابر با ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت است و ظرفیت باتری آیفون ۷ برابر با ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعت می باشد. با استفاده از ظرفیت بیشتر این باتری می توان گوشی را مدتی طولانی تر در حالت پخش موزیک، صحبت و استند بای قرار داد.اگر گوشی را در حالت استند بای قرار دهید، حدود ۷ ساعت بیشتر از آیفون ۷ می توانید با گوشی صحبت کیند.  در حالت استند بای نیز باتری ۶ روز بیشتر از iPhone 7 پاسخگو می ماند و این تفاوت به معنای واقعی نشان از قدرت بیشتر باتری آیفون ۷ پلاس دارد. باتری بزرگتر آیفون ۷ پلاس، تنها مزیت به شمار نمی آید.  ظرفیت بیشتر باتری آیفون ۷ پلاس، باعث می شود که برای شارژ شدن گوشی مجبور باشید آن را برای مدتی طولانی تر در شارژ قرار دهید.با این تفاسیر iPhone 7 هم سریعتر شارژ می شود و هم سریعتر شارژ را خالی می کند.

جمع بندی

سوالی که در انتها باقی می ماند، تفاوت در قیمت iPhone 7 و  iPhone 7 Plus است. مسلما باتری با ظرفیت بیشتر، دوربین دوگانه با قابلیت های بیشتر و صفحه نمایش بزرگتر آیفون ۷ پلاس بر قیمت گوشی بی تاثیر نخواهد بود. از طرفی سایز بزرگتر گوشی آیفون ۷ پلاس برای دیدن ویدیوها، خواندن مقاله ها و بازی کردن مناسب تر است ولی اگر ترحیج می دهید که گوشی را راحت تر در دست بگیرید، باید iPhone 7 را انتخاب کنید.در مورد دوربین هم همه چیز مشابه است اما قابلیت های دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس آن را به دوربین عکاسی حرفه ای مبدل ساخته است و قابلیت های فراوانی را برای بهبود تصاویر و ویدیوهایی که با این گوشی گرفته می شوند، به کاربران ارائه می دهد.

مطالب مرتبط