ترفند آیفون

فعال سازی حساب کاربری برای آیفون دست دوم

زمانی که شما یک آیفون دست دوم را می خرید، بسیار مهم است که فروشنده از قبل آیفون را آنلاک کرده باشد. در اصل وظیفه فروشنده است که آیفون را آنلاک کرده و آن را به نفر بعدی بفروشد.  در غیر این صورت، کسی که آیفون دست دوم را خریده است، برای نصب و راه اندازی آیفون به نام خود، به دردسر خواهد افتاد. شما می توانید با استفاده از این آموزش آیفون خود را آنلاک کنید و به اصطلاح قفل آن را غیرفعال سازید.

روش از کار انداختن قفل آیفون (Deactive کردن قفل آیفون)

اگر آیفون دست دومی را خریده اید، باید احتمال بدهید که صاحب قبلی آیفون دی اکتیو کردن قفل آیفونش را فراموش کرده باشد.زمانی که آیفون را روشن می کنید متوجه وجود این قفل خواهید شد.در این صورت آیفون از شما می خواهد که اپل آی دی و رمز عبور آن را وارد کنید. در این صورت کل حافظه ی آیفون پاک خواهد شد، اما قفل فعال سازی همچنان باقی خواهد ماند. درخواست اپل آی دی برای آیفون ممکن است حین روشن کردن آیفون و فشردن دکمه ی Home اتفاق بیفتد . در این صورت اپل حتی به شما اجازه نخواهد داد که حافظه ی آیفون را Erase  کنید.

حالت اول: دی اکتیو کردن قفل، در حالتی که آیفون Erase شده باشد.

در حالتی که صاحب آیفونی هستید که می خواهید آن را بفروشید، این آموزش را از دست ندهید. اگر هم قصد خرید گوشی آیفون کارکرده  را دارید، برای آنلاک قفل آیفون باید صاحب قبلی آیفون حاضر باشد. در این حالت بایستی صفحه ی Activate iPhone را باز کرده و نام کاربری و رمز عبور اپل ای دی را وارد سازید. در شکل زیر می توانید صفحه ی “فعال سازی آیفون” را ببینید.

 

آیفون دست دوم | تعمیرات موبایل

اگر از نزدیک به صاحب قبلی آیفون دسترسی ندارید باید از او بخواهید که مسیر زیر را طی نماید:

قدم اول:  از صاحب آیفون بخواهید که وارد iCloud.com شود .  او می تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اپل آی دی خود این کار را انجام دهد.

قدم دوم: در صفحه ی iCloud  روی Find iPhone  کلیک کند.

قدم سوم: حال روی گزینه ی All Devices  کلیک کند و آیفون خود را از اینجا پیدا کرده و روی Erase iPhone کلیک کند.

پس از آن که صاحب آیفون مراحل بالا را طی کرد، شما می بایست  iPhone را ریستارت کنید . حال می توانید پس از راه اندازی گوشی، از آیفون جدید استفاده کنید.

حالت دوم: دی اکتیو کردن قفل روی آیفونی که اطلاعات آن پاک نشده است.

در این حالت نیز صاحب قبلی آیفون حاضر است.صاحب قبلی آیفون می تواند آن را ریست کند.برای این منظور باید مسیر زیر را طی نماید:

قدم اول: روی صفحه آیفون با تپ کردن روی آیکون Setting  به بخش تنظیمات برود.

قدم دوم: به General برود.

قدم سوم:به Reset  برود.

قدم چهارم: روی Delete content & Setting تپ نماید.

قدم پنجم:زمانی که روی گزینه پاک کردن محتوا تپ شد، بایستی حساب کاربری و رمز عبور Apple ID را وارد سازد.

اگر صاحب قبلی آیفون حاضر نباشد، باید از او بخواهید که این مسیر را طی نماید. روش کار به صورت زیر خواهد بود:

  1. صاحب قبلی آیفون باید به آدرس iCloud.com برود و به حساب کاربری خود وارد شود.
  2. صاحب قبلی آیفون باید روی گزینه ی Find iPhone که در صفحه اصلی iCloud  نمایش داده شده است، کلیک کند.
  3. حال باید صاحب قبلی آیفون به All devices برود و آیفون مورد نظر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کند و روی Erase iphone کلیک کنید.
  4. بعد از آن که صاحب قبلی آیفون آیفون را پاک کرد، بایستی روی Remove from account کلیک نماید.آیفون دست دوم |اموزش موبایل

هنگامی که صاحب قبلی آیفون این مراحل را طی کرد، شما می توانید آیفون را ریستارت کنید. حال می توانید آیفون جدید را راه اندازی نمایید.

مطالب مرتبط