ترفند اندروید

تغییر کالر آی ‌دی در سیستم اندروید

تغییر کالر آی ‌دی در سیستم اندروید

نحوه تغییر کالر آی ‌دی در سیستم ‌عامل اندروید

برخی کاربران می خواهند تماس تلفنی بدون نمایش شماره تلفن اصلی خود برقرار کنند و یا به نوعی خواهان برقراری تماسی با یک کالر آی‌ دی جعلی هستند. خوشبختانه، سیستم عامل اندروید این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرده است. در شرایطی که نیاز باشد شما می ‌توانید کالر آی‌ دی خود را مخفی کرده و یا آن را تغییر دهید. با استفاده از این قابلیت، شخص دریافت کننده تماس نمی تواند شماره تماس واقعی شما را ببیند. در این مقاله قرار است نحوه تغییر کالر آی‌ دی در سیستم عامل اندروید را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

1) استفاده از اپلیکیشن Caller ID Changer

یکی از روش‌ های مورد استفاده جهت تغییر کالر آی‌ دی به کار بردن اپلیکیشنی به نام Caller ID Changer می باشد. در حالتی که این اپلیکیشن در گوشی هوشمندتان نصب نیست به فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store)  مراجعه نموده و به راحتی این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب اپلیکیشن می‌ توانید با لمس آیکون آن در منوی اپلیکیشن ‌ها و یا هوم ‌اسکرین نسبت به اجرای آن اقدام کنید. مرحله بعدی به وارد کردن کالر آی ‌دی جعلی مورد نظرتان مربوط می شود. برای این کار بر روی فضای خالی در قسمت Caller ID  ضربه بزنید. بعد شماره تلفنی که مایل هستید برای شخص دریافت کننده تماس به جای شماره تماس اصلی شما نمایش داده شود را وارد کنید. در نهایت فقط کافی ست که تماس تلفنی مورد نظر را برقرار کنید. برای انجام این کار در کنار بخش با عنوان To شماره تلفنی که قصد تماس با آن دارید را وارد کنید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن قابلیت تغییر صدا را نیز ایجاد کرده است. برای تغییر صدا، آیکون چرخ دنده که در قسمت پایین و سمت راست صفحه مشخص است را انتخاب نمایید. حالا باید گزینه Change voice را انتخاب کنید و پس از آن با دو گزینه “Male” و “Female” رو به رو خواهید شد که با انتخاب هر کدام از این گزینه ‌ها می‌ توانید صدای خود را به حالت مردانه و یا زنانه تغییر دهید. بعد از انجام تمامی مراحل نام برده شده، به منظور برقراری تماس تلفنی بر روی گزینه Dial در پایین صفحه‌ نمایش بزنید. بعد از ایجاد تماس تلفنی، کالر آی ‌دی جعلی مورد نظرتان بر روی صفحه ‌نمایش گوشی فرد دریافت کننده تماس ظاهر می شود.

2) استفاده از اپلیکیشن  RingCentral

یکی از برنامه های کاربردی دیگر در این زمینه اپلیکیشن RingCentral می باشد که به طور رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود بودن و می توانید آن را در گوشی اندروید خود نصب کنید. بعد از طریق منوی اپلیکیشن ‌ها یا هوم‌ اسکرین دستگاه اپلیکیشن RingCentral را اجرا نمایید. بر روی سه خط سمت چپ در قسمت بالای صفحه‌ نمایش بزنید. با انجام این کار منوی این اپلیکیشن به نمایش در می آید. به منوی Caller ID  مراجعه کنید. بعد از این منو، گزینه My Mobile App Settings و پس از آن گزینه Caller ID را انتخاب نمایید. پس از انجام این عمل منوی Caller ID برای شما به نمایش در خواهد آمد. در منوی Caller ID  لیستی از شماره کالر آی‌دی‌ های جعلی مختلفی که قادر به استفاده از آن ‌ها هستید ارائه می‌ گردد. در انتها و پس از انجام مراحل بالا، نیاز به تغییر کالر آی‌ دی دارید. برای انجام چنین کاری، شماره مورد نظر خود را از لیست شماره ‌های کالر آی‌دی انتخاب نمایید. با انجام این کار، شماره کالر آی ‌دی انتخابی ‌تان به شماره اصلی شما (در واقع جعلی) تبدیل می گردد. حال در زمان برقراری تماس تلفنی، شماره کالر آی‌ دی انتخابی بر روی صفحه ‌نمایش گوشی شخص دریافت کننده تماس ظاهر می شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *