ترفند شبکه های اجتماعی

تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرامی

تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرامی

کاربران زیادی که در حال حاضر در اینستاگرام، کسب و کار بزرگی راه انداخته اند، روز اول هیچ وقت فکر نمی کردند، با تبلیغ در اینستاگرام به این جایگاه برسند. همه ی کاربران می دانند، امروزه اینستاگرام تبدیل به منبع درآمدی برای خیلی از کاربران شده است. زیرا همه ی این کاربران به تبلیغات به این اپلیکیشن پرطرفدار ایمان دارند. شاید فکرش را هم نکنید ولی در همین لحظه که شما مشغول به خواندن این مقاله هستید، کاربران زیادی در آمدهای هنگفتی از طریق اینستاگرام بدست می آورند و اصطلاحاً پول پارو می کنند. پس همین لحظه عزم خود را جزم کنید و به تبلیغات و معرفی محصولات خود بپردازید. برای این کار و تبلیغات در اینستاگرام باید کمی هزینه کرد و مطمئن باشید هزینه ای که برای تبلیغات می کنید، صد در صد برمی گردد و بالاخره افرادی هستند، که از طریق این تبلیغ، به شما مراجعه کرده و جزء فالوورها و بعد جزء مشتریان شما شوند.

وقت آن رسیده که به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور و چگونه تبلیغات کنیم؟ در صفحه ی خود این کار را انجام دهیم یا از سلبریتی ها بخواهیم یا حتی از تبلیغات اسپانسری بهره ببریم. واقعا کدامیک بهتر جواب می دهد؟ بازدهی کدام مورد بالاتر بوده و زودتر به نتیجه می رسد؟

در پاسخ به سوالات بالا، باید گفت هر کدام از این روش ها خوبی های خود را دارد و هر کدام در جای خود می تواند کارساز باشد و بسته به شرایط کاربرد داشته و دارد. در ابتدا بگوییم همه ی تبلیغات، در جای خود سودمند و ارزشمند هستند و به جای این که بدانید کدام بهتر است؟ باید بپرسیم کدامیک با بودجه و هزینه ای که شما برای تبلیغات کنار گذاشته اید، جور در می آید. برای مثال باید گفت تبلیغات اسپانسری شاید خیلی عالی باشد، چون توسط خود اینستاگرام صورت می گیرد ولی در ایران استفاده از آنها بسیار مشکل است و همین طور هزینه اش بالا در می آید. مورد بعدی تبلیغات توسط اینفلوئنسر مارکتینگ بوده، که این کار را افراد مشهور و سلبریتی ها انجام می دهند و فقط برای کسب و کارهای بزرگ کاربرد دارد زیرا برای صفحه ای با کسب و کاری کوچک، هزینه اش قابل توجیح نیست. ما نمی دانیم، در حاضر که در حال مطالعه این مقاله هستید، جزء کسب و کارهای کوچکی هستید که تازه پا به این عرصه گذاشته و یا جزء بیزینسمن های بزرگ می باشید که می خواهید کسب و کار حرفه ای و بزرگ خود را باز هم گسترش دهید. در هر صورت توضیحات ما به صورتی ست که برای هر دو کاربر مورد استفاده بوده و قابل کاربرد می باشد.

پس این نوع تبلیغاتی که به شما معرفی می کنیم برای شخصی که مازراتی وارد می کند تا کاربری که در خانه جعبه ی کادو درست می کند، کاربردی است. کافی ست در این راه، کمی باهوش و خلاق باشید تا بتوانید از راه های ساده استفاده کنید و باعث جذب فالوور شوید. پس در ادامه ما را برای مطالعه ی این مقاله همراهی کنید.

نوع این روش تبلیغات جادویی چیست؟

در بالا به شما قول دادیم که این روش بدرد همه ی قشرها بخورد و هر شخصی با بودجه ای که دارد، از آن استفاده کند و خود را به بالا کشانده و بین اینستاگرامی ها خود را به رخ بکشد و باعث افزایش فالوورهای خود گردد. این کار به این صورت است که تبلیغات خود را در صفحات بزرگ انجام دهید، به صورتی که از تبلیغات خود بنری ساخته و برای پیج های بزرگ ارسال نمایید و در ازای آن مبلغی بپردازید، مطمئناً الان با خود می گویید این بود روش جادویی، این کار را که هر کاربری می داند، ولی کمی صبر کنید.

در اینجا باید گفت، این دو مرحله، یعنی آماده کردن بنر و انتخاب یک صفحه بزرگ، در افزایش فالوورهایتان خیلی مؤثر است و بعداً متوجه این موضوع خواهید شد. ولی این کار یک فوت کوزه گری دارد که بسیار مهم و اساسی ست. پس اگر به دنبال این فوت کوزه گری هستید و می خواهید نکته آن را بدانید با دقت مقاله ی ما را بخوانید.

منظور از صفحات بزرگ

اگر جزء کاربران اینستاگرامی باشید، صفحاتی با فالورهای 200k و یا بیشتر را زیاد دیده اید، این صفحات که هر روز که اینستاگرام خود را باز می کنید، فالوورهایشان افزایش پیدا می کند، و به جذب کاربران زیادی پرداخته اند، آیا صفحات بزرگ هستند؟ در پاسخ به این سوال می گوییم: خیر. این صفحات درست است فالوورهای زیادی دارند ولی زیاد بودن تعداد فالوورها ملاک بر بزرگ بودن صفحه نیست. پس در ابتدا باید صفحات بزرگ را بشناسیم و بدانیم منظور از صفحه ی بزرگ چیست. صفحات بزرگ دو خصوصیت برجسته دارند:

1) تعداد زیاد فالوورها

منظور ما در اینجا نقض گفته ی بالا نیست، بلکه منظور این است که تعداد بالا بودن فالوور نشان دهنده ی صفحه ای با فالوورهای حقیقی نیست، شاید این صفحات فالوورهای الکی و فیک خریداری کرده اند. در مرحله اول باید تشخیص خود را برای اصل یا تقلبی بودن فالوورها بگذاریم. اگر تبلیغات را به صفحاتی با فالوورهای فیک بسپارید، تبلیغ شما خیلی کار ساز نیست، و بازخورد خیلی خوبی نمی گیرید، زیرا آن تبلیغات توسط کاربری دیده نشده است. چگونه تشخیص دهیم این عدد واقعی ست یا فیک؟ این کار بسیار ساده است، به تصویر زیر نگاه کنید. تصویری از یک صفحه شلوغ، با فالوورهای زیاد است.

blank

درست متوجه شدید، این صفحه اگر واقعا صد و یک هزار فالوور دارد، پس باید صفحه ای بزرگ باشد، ولی همانطور که در عکس مشخص است، تعداد لایک های آن 253 بوده و این نشان دهنده ی صفحه ای با فالوورهای فیک و تقلبی می باشد. وقتی شما تبلیغات محصول خود را به این صفحه واگذار کنید، فکر نکنید صد هزار نفر تبلیغ شما را مشاهده می کنند، نه این گونه نیست و تعداد بسیار کمتری از تبلیغ شما، بازدید خواهند کرد ولی اگر تعداد برای شما مهم نیست، می توانید کار را به آنها بسپارید. ولی اگر دوست دارید درصد بالایی از این فالوورها تبلیغات شما را ببینند، باید صفحه ی انتخابی خود را آزمایش کنید. در اینجا راه حل هایی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن صفحات به شما آموزش می دهیم.

راه اول:

طبق قوانین اینستاگرام همیشه نه، ولی بیشتر مواقع 16 درصد فالوورها، پست آن صفحه را لایک می کنند، این عدد تقریبی ست و شاید کمی بالاتر و یا پایین تر شود ولی در هر صورت می توان روی آن حساب کرد. پس برای اطلاع از اصل بودن فالوورها، تعداد فالوور ها را در این 16 درصد ضرب کنید، عدد بدست آمده باید تقریبا با تعداد لایک ها یکی باشد، حالا بسته به پست، شاید بیشتر یا کمتر شود ولی خیلی نباید متفاوت باشد. پس با این راه ساده می توان مچ صفحات تقلبی را گرفت.

راه دوم

گاهی اوقات با راه اول به نتیجه ای نمی رسیم، زیرا این صفحات شاید حتی اقدام به خرید لایک کنند. پس در راه دوم به لیست فالوورها رفته و پروفایل کاربران را مشاهده نمایید، درصورتی که بسیاری از فالوورها پروفایلی بدون عکس دارند، در اصل بودن این صفحه حتما شک کنید.

راه سوم

متاسفانه تعداد بازدید یک صفحه هم قابل اعتماد نمی باشد، زیرا بعضی از صفحات اقدام به خرید تعداد بازدید می کنند. در صورتی که تعداد کامنت ها با تعداد فالوورها مقایسه شود، باید متناسب با پست تعداد کامنت قابل قبولی برای آن پست وجود داشته باشد ولی بستگی به پست هم دارد ولی می توان با بررسی چند پست از آن صفحه، به این موضوع پی برد. برای مثال امکان سه کامنت برای یک پست، برای صفحه ای با شش هزار فالوور، باور پذیر نیست.

نکته ی قابل توجه این است که شما با خود دو دو تا چهار تا کنید، ببینید که چقدر بازدید از تبلیغ تان، مد نظر شماست. برای مثال شاید کاربری تبلیغش را به صفحه ای بسپارد که 1000 لایک می خورد ولی کاربر دیگر به صفحه ای سپرده است که درست است که 2000 لایک خورده ولی 1000 تای آن الکی و تقلبی ست. در اینجا باید درست تصمیم گرفت، و اول از همه یک صفحه ی بزرگ واقعی را پیدا کرد و بعد تبلیغات را به او داد. نمی دانیم شما با واقعی بودن صفحه برای تبلیغات در اینستاگرام چقدر موافقید؟

2) تخصصی بودن

در بیشتر مواقع هر صفحه ای در اینستاگرام، در حوزه ی خاصی فعالیت می کند، و صفحه ی او در یک زمینه مشخص است. شاید بپرسید این زمینه ی خاص بدردی می خورد؟ حتما که بدر می خورد، وقتی فالووری از صفحه ای با حوزه ی فعالیت ما، تبلیغی از ما را مشاهده می کند، و به صفحه ما بیاید، صد در صد این کاربر یک فالوور هدفمند است، یعنی همین طوری به صفحه ی ما نیامده و به این حوزه ی فعالیت علاقه داشته و احتمال تبدیل شدنش به مشتری بسیار زیاد است. پس می توان نتیجه گرفت که یک صفحه ی تخصصی، تبلیغات ما را هدفمند خواهد کرد. برای مثال صفحه ای بزرگ وجود دارد که به آموزش شیرینی پزی، کیک، تزیین غذا و غیر می پردازد، حال ما یک فست فود تاسیس کرده ایم، حتما سپردن تبلیغ به این صفحه، کاربردی تر خواهد بود. زیرا تمام فالوورهای این صفحه علاقمند به غذا و متعلقات آن هستند و دیدن غذاهای رنگارنگ فست فودی شما، آنها را به وجد خواهد آورد و از دنبال کنندگان شما خواهند شد و روزی شما را برای تهیه ی غذای خود انتخاب می کنند. پس این تبلیغی هدفمند بود، زیرا باعث افزایش فالوورهای شما خواهد شد و در نهایت باعث رشد در کسب وکارتان می گردد.

در این شبکه اجتماعی پر طرفدار، از هر شغل و تخصصی صفحات بزرگی وجود دارند که تعداد فالوورهای آنها بسیار بالا بوده و فالوورهای هدفمندی دارند. در انتخاب صفحه بسیار دقت کنید و اگر در این موضوع اطلاعات کافی ندارید از افراد خبره در این حوزه کمک بگیرید. ریسک کردن برای کسب و کارهای بزرگ در صورت جواب نگرفتن، شاید خیلی سخت نباشد ولی برای کسب و کاری که نوپاست شاید گران تمام شود.

برای مثال در تصویر زیر، صفحه ورزش سه را یکی از صفحات معتبر و درجه یک برای تبلیغ در اینستاگرام معرفی کرده است که افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، می توانند از آن بهره ی کافی را ببرند.

blank

تا اینجا دو خصوصیت مهم و اساسی برای انتخاب صفحات بزرگ را برای شما شرح دادیم. حتما قبل از تبلیغ بررسی های لازم را انجام دهید، و تبلیغ خود را به هر صفحه ای نسپارید. تحقیقات خود را کامل کنید تا بعداً منجر به پشیمانی نشود.

شرایط تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام

بعد از پی بردن و شناخت صفحات بزرگ اینستاگرام، با کمک خصوصیات آن، باید به سراغ مرحله ی بعد برویم، وقتی صفحه ای را پیدا می کنیم مطمئناً باید در مورد هزینه ی تبلیغات خود با او به توافق برسیم. باید نرخ تبلیغات را در اینستاگرام در این گونه صفحات بدانیم تا تبلیغی کامل با قیمتی مناسب را داشته باشیم، زیرا آنها هستند، که با تبلیغ کار ما، فالوورها را به سمت صفحه ی ما هدایت می کنند و آنها بعد از افزایش فالوور، از مشتریان محصولات ما شده و باعث کسب درآمد ما خواهند شد.

انواع تبلیغات در صفحات بزرگ

الف) تبلیغات بنری

تبلیغات بنری بدین صورت است که تصویری از محصول یا خدمات شما توسط خودتان آماده می گردد و بعد به صفحه ی مربوطه برای تبلیغ داده می شود. فقط به این نکته توجه کنید که انتخاب تصویر مورد نظرتان بسیار مهم بوده و به اندازه ی همان انتخاب صفحات بزرگ اساسی ست زیرا اگر تصویر بی کیفیت و بی ارزش باشد، اگر در صفحات بزرگ بسیار عالی هم قرار داده شود، تاثیر زیادی نداشته و نتیجه ی خوبی بر ای شما در پی نخواهد داشت. با این جمله استرس نگیرید، زیرا شما نباید حتما عکاس یا طراح حرفه ای بوده باشید، بلکه آنچه اینجا اهمیت دارد، داشتن خلاقیت بوده و در ادامه از طرح های بنرهای تبلیغاتی در سایت ها استفاده کنید تا بتوانید بهترین تصویر را ارائه کنید.

معمولا در صفحات بزرگ، بسته به محتوا و حوزه ی فعالیت شان نرخ تبلیغات متفاوت است، برای مثال صفحات هنرمندان، بدلیل محبوب بودن بین بسیاری از کاربران نرخ خاصی داشته و صفحات دیگر نرخ های متفاوتی دارند.

blank

می توانید با سرچ در سایت های مختلف از نرخ تبلیغات صفحات بزرگ با خبر شوید. یا حتی از بسیاری ار آن صفحات در دایرکت بپرسید تا دستتان بیاید که خدای نکرده، سرتان کلاه نرود.

ب) تبلیغات ویدئویی

درست متوجه شدید، این تبلیغات، به تبلیغا ویدئویی مربوط می شود. بدین منظور باید از خدمات و محصولات خود یک ویدئو و تیزر تبلیغاتی بسازید و به این صفحات بدهید تا آن را در صفحه ی خود قرار دهند. مطمئنا بدلیل متفاوت بودن تبلیغات بنری با یک تبلیغ ویدئویی، نرخ محاسبه ی هزینه ی آنها فرق دارد. در صفحات بزرگ برای تبلیغات ویدئویی و نرخ آن دو روش دارند:

روش اول: در این نوع از محاسبه هزینه ی تبلیغات، مانند تبلیغات بنری از آن استفاده می کنند و به این صورت محاسبه می شود که به ازای هر 24 ساعتی که بنر تبلیغاتی ما در آن صفحه در معرض دید فالوورهای آن صفحه می باشد،عکس و ویدئو هم فرقی ندارند و ملاک آن 24 ساعتی ست که تبلیغ شما در آن صفحه قرار دارد.

نحوه ی کار با IGTV را مطالعه کنید.

روش دوم: در این روش، نرخ تبلیغ شما بر اساس تعداد بازدیدی که از آن پست شده است، محاسبه شده و پرداخت می گردد. برای مثال شما به مدیر صفحات بزرگ اعلام می کنید که برای تبلیغ تان، 2000 بازدید کفایت می کند، در این حالت ادمین آن صفحه به محض اینکه بازدید از آن تبلیغ از 2000 رد کرد آن را حذف می کند.

ج) تبلیغات استوری

همان طور که از اسمش پیداست، این نوع تبلیغات در بخش استوری گذاشته می شود. در اینجا شما تبلیغ خود را چه تصویر و یا ویدئو در استوری صفحات بزرگ قرار می دهید و نرخ محاسبه ی آن، 24 ساعتی ست که استوری فعال است. این نوع تبلیغ را به افرادی که کالایی را برای فروش و یا سایتی را جهت معرفی به کاربران دارند، پیشنهاد می کنیم، زیرا قابلیت قرار دادن لینک در این استوری ها و کاربرد تگ خرید بر روی تبلیغات آنها امکان پذیر است و افراد به محض زدن بر روی تگ خرید به سایت فروش آنلاین آن محصول وارد خواهند شد. استفاده از لینک نیز برای صفحاتی با 10000 فالوور امکان پذیر است، و این قرار دادن لینک در استوری باعث افزایش تعامل با فالوورها شده و در آنجا مستقیما به سایت وارد خواهند شد.

تبلیغات در استوری به دو روش زیر حساب می شود:

blank

روش اول: فرق زیادی با تبلیغات بنری ندارد، و تقریبا بین 400 تا 500 هزار تومان بوده ولی این قیمت بسته به آن صفحه ی بزرگ، حوزه ی فعالیتش و تعداد فالوورهای آن متفاوت خواهد بود.

روش دوم: در این روش، نرخ تبلیغ شما بر اساس تعداد بازدیدی که از آن پست شده است، محاسبه شده و پرداخت می گردد. برای مثال شما به مدیر صفحات بزرگ اعلام می کنید که به ازای 1000 بازدیدی که از تبلیغ شما می شود، هزینه ای پرداخت می کنید. مثلا 6 هزار تومان. توجه کنید در اینجا بازدید، یعنی Reach  نبوده و  بلکه Impression است. در اصل معیار این است که تبلیغ شما در کل چند بار مشاهده شده است، نه اینکه توسط چند نفر دیده شده است. ممکن است تبلیغ شما هزار بار بازدید داشته است، ولی معنی آن، این نیست که هزار نفر تبلیغ شما را مشاهده کرده است. ممکن است کاربرانی تکراری تبلیغ شما را دیده باشند. در سایت های مختلف می توانید جستجو کنید و نرخ های متفاوت را ملاحظه کنید و بعد تصمیم بگیرید که از چه نوع تبلیغی برای محصول خود استفاده کنید.

نتیجه گیری:

با ورود کاربران بسیار زیاد در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راهکارها برای تبلغات و بازاریابی در کار و مشاغل شده اند. شاید به جراُت بتوان گفت که تعداد معدودی از کسب و کارها، نیاز به تبلیغات و بازاریابی در اینگونه شبکه های اجتماعی را ندارند و گرنه در عصر امروز که حتی افراد در دورترین نقطه ها و با کمترین شرایط، به اینترنت و فضاهای مجازی دسترسی دارند، تبلیغات بسیار تاثیر گذار خواهد بود. پس می توان اعلام کرد که تبلیغات یکی از مهم ترین راهکارها برای افزایش فالوورهای شماست که در اینستاگرام می تواند کمک زیادی در هر کسب و کاری انجام دهد. شما خود به عنوان کاربر اینستاگرام می دانید که تبلیغات بسیار با اهمیت است . پس از صفحات بزرگ کمک بگیرید، صدای خود را به گوش کاربران دیگر برسانید، وقتی کاربران را به سمت صفحه خود جذب کنید با راهکارهای متفاوت باید آنها را حفظ کنید زیرا سرمایه های واقعی شما این ها هستند. ولی انتخاب صفحه برای انجام تبلیغات شما بسیار مهم است. هزینه ی تبلیغات در این صفحات اصلا بالا نیست. اگر صفحاتی بزرگ با فعالیت عالی و فالوورهای واقعی می شناسید همین الان دست به کار شوید، در غیر این صورت از افراد حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید. شاید باورش برایتان سخت باشد ولی کوچک ترین کسب و کارها هم با تبلیغات می توانند پله های ترقی زیادی را طی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *