ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش نحوه دی اکتیو کردن اینستاگرام

نحوه ی دی اکتیو کردن اینستاگرام

گاهی اوقات کاربرانی به هر دلیل شخصی یا حتی بی دلیل تصمیم می گیرند از شبکه های مجازی دور شوند و تمایل دارند برای مدتی از این فضاهای مجازی خارج شوند. اگر شما هم جزء کاربرانی می باشید که دوست دارید همین الان، اینستاگرام خود را پاک کنید و به دلیل مزاحمت یا دلایل کاری و هر چیز دیگری تصمیم به حذف حساب کاربری خود در اینستاگرام گرفته اید و مایلید چند وقتی نباشید و مدتی بعد دوباره برگردید. برای این کار قابلیت جدیدی به اینستاگرام اضافه شده است، که دی اکتیو نام دارد و بدین حالت است که اطلاعات شما به صورت دست نخورده در اینستاگرام باقی می ماند و فقط شما از حساب کاربری تان برای مدتی خارج شده و در هر شرایطی که به اینستاگرام برگردید، می توانید به صفحه خود برگشته و فعالیت خود را از سر بگیرید و با این کار صفحه ی شما از چشم کاربران دیگر و فالوورهایتان پنهان خواهد شد و تمامی چت ها، ویدئو، لایک و فالوورها در صفحه خواهند ماند تا شما مجدداً به آن صفحه بازگردید. این روش موقتی را به نام دی اکتیو کردن اینستاگرام می شناسند و به این معنی ست که برای شما راه برگشت وجود دارد. ما در این مقاله نحوه ی دی اکتیو کردن را به صورت کامل به شما توضیح داده و روش بازیابی اکانت دی اکتیو شده را به شما خواهیم گفت.

نحوه غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

برای استفاده از این قابلیت، نمی توان از خود اینستاگرام یا اپلیکیشن دیگری اقدام کرد، بلکه باید حتماً از طریق سایت اینستاگرام عملیات دی اکتیو کردن را انجام داد. اگر بخواهید وارد سایت شوید، فرقی ندارد از گوشی وارد این سایت شده اید یا کامپیوتر. از هر دو حالت قابل انجام است. با هر کدام وارد شدید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

اولین کاری که در اینجا بعد از ورود به سایت باید انجام داد، وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

blank

مرحله دوم

وقتی در وب سایت اینستاگرام به اکانت خود وارد شدید، وقت آن است که به بخش پروفایل خود بروید و گزینه ی Edit Profile را لمس نمایید.

blank

مرحله سوم

وقتی به Edit profile وارد شدید در پایین صفحه، لینکی وجود دارد که به رنگ آبی بود و جمله ی Temporarily disable my account  را نشان می دهد.

تبلیغ در صفحات اینستاگرام را مطالعه کنید.

blank

در مرحله ی نهایی، دلیل حذف اکانت خود به صورت موقت را بیان کنید و بعد از آن رمز عبورتان را بزنید.

blank

در صورتی که به دلایلی همچون دلیل به خطر افتادن امینت شما، تصمیم به دی اکتیو اکانت خود گرفته اید، از گزینه هایی که در آنجا وجود دارد، گزینه ی مربوط به آن را برگزینید تا اینستاگرام مشکل شما را بررسی کند. در صورتی که نمی خواهید به اینستاگرام اطلاع دهید، گزینه ی just need a break را بزنید.

وقتی این عملیات را با موفقیت پشت سر گذاشتید، صفحه ی شما در اینستاگرام بسته خواهد شد. بعد از دی اکتیو کردن، پیامی مبنی بر دی اکتیو شدن صفحه ی شما برایتان ارسال می شود و در صورتی که پیامی دریافت نکردید یعنی اکانت شما دی اکتیو نشده و باید از اول یکبار دیگر مراحل را طی کنید. وقتی پروفایل شما دی اکتیو می شود، عکس ها و پست و ویدئوهای شما برای کاربری قابل مشاهده نیست و تا زمان فعال کردن مجدد صفحه ی خود، و نام کاربری شما به  Instagrammer تغییر می کند.

باید این را بدانید تمام اطلاعات صفحه ی شما اعم از عکس‌ها، ویدئوها، چت ها و فالوورها بدون ذره ای تغییر و دست نخورده پابرجا هستند، همچنین برای کاربران قابل دسترس نیستند و به محض فعال کردن مجدد، اطلاعات شما برمی گردند. ولی در حالت دی اکتیو، فالوورهای شما در پروفایل تان را به صورت صفحه ای خالی و سفید می بینند. در حالت دی اکتیو کردن صفحه ی اینستاگرام شما، بدلیل اینکه پیامی برای دوستان و فالوورهای تان نخواهد رفت، شخصی متوجه ی عدم حضور شما در اینستاگرام نمی شود، مگر اینکه به صفحه ی شما وارد شود و در حالت ورود به صفحه ی شما همان صفحه ی خالی را با نام Instagrammer مشاهده می کند.

نکته ای که قابل توجه می باشد و باید کاربران از آن مطلع باشند این است که، شما بعنوان کاربر،فقط در یک هفته، یک بار می توانید این کار را انجام دهید و اگر صفحه ی خود را دی اکتیو کردید و مجدداً فعال نمدید، باید یک هفته صبر کنید و سپس از قابلیت دی اکتیو دوباره استفاده کنید.

زمان فعال کردن صفحه اینستاگرام بعد از دی اکتیو

هر لحظه که خواستید می توانید به اینستاگرام برگردید و اصلا نیازی نیست مدت زمان خاصی انتظار بکشید تا دوباره فعالیت خود را از سر بگیرید. اینستاگرام برای برگشتن کاربرش، مسیر را از طریق همان اپلیکیشن اینستاگرام، هموار کرده و نیازی نیست دوباره وارد سایت شده و ثبت نام کند. پس با ورود به اپ اینستاگرام به راحتی می توانید اکانت خود را فعال نمایید.

مورد گفته شده در بالا فقط برای تعداد کمی از کاربران متفاوت است و شاید برای فعال کردن مجدد اکانت خود، بلافاصله بعد از دی اکتیو، امکان پذیر نباشد و لازم به سپری شدن چند ساعت، زمان باشد. پس اگر اکانت خود را دی اکتیو کردید و در همان لحظه پشیمان شدید، نگران نشوید، چون از لحظه ی دی اکتیو در سایت و بازیابی مجدد اکانت شاید کمی زمان لازم می باشد و به شما اطمینان می دهیم بعد از گذشتن چند ساعت مشکل حل خواهد شد و به راحتی می توانید به اینستاگرام وارد شوید

نحوه فعال کردن اکانت دی اکتیو شده

برای این کار، مسیری راحت و ساده وجود دارد، به اپلیکیشن اینستاگرام وارد شده، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و به صفحه خود بازگردید.

همانطور که در بالا گفته شد، بعد از دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام شما هیچ پیامی برای دوستان تان ارسال نخواهد شد ولی وقتی بازیابی اکانت صورت می گیرد و اکانتی مجدداً فعال می شود در بعضی مواقع برای بعضی از فالوورهای شما، امکان این وجود دارد که نوتیفیکیشنی ارسال شود.

دلیل رفتن این نوتیفیکیشن ها برای دوستان و فالوورهایتان، وجود تگ هایی ست که در بعضی از پست ها از آن استفاده کرده اید و تگ ها باعث ارسال این نوتیفیکیشن برای کسانی ست که در پستی تگ شده اند.

آیا می توان اقدام به حذف کامل و همیشگی اینستاگرام کرد؟

در شبکه های مجازی هر اکانتی که ساخته شود، می توان آن را پاک کرد و برای همیشه آن را از بین برد . ولی وقتی تصمیم به حذف کامل اینستاگرام می گیرید، بدین معنی ست که شما به این صفحه بر نمی گردید. نکته ی قابل توجه قبل از حذف حساب کاربری در اینستاگرام این است که، بعد از پاک شدن اکانت تان، تمامی اطلاعات صفحه ی شما پاک خواهد شد، و دسترسی به آنها وجود نخواهد داشت، پست هایتان، پست هایی که از کاربران دیگر ذخیره کرده اید و از همه مهم تر فالوورهایتان را کامل از دست خواهید داد. پس ابتدا برای حذف اکانت، از این کار مطمئن شوید پس اول راجع به این موضوع فکر کنید، صفحه ی خود را حسابی بررسی کنید، که آیا چیزی برای پشیمانی وجود ندارد و بعد از گرفتن تصمیم قطعی خود، این کار را انجام دهید و اقدام به حذف کامل اکانت اینستاگرام خود کنید. در صورتی که تصمیم قطعی خود را گرفته اید مقاله ی ما در مورد چگونگی حذف اینستاگرام برای همیشه را در همین سایت مطالعه کنید.

فقط قبل از حذف، این سوال را از خود بپرسید که چرا به جای پاک کردن حساب کاربری اینستاگرام خود، به کسب و کاری فکر نمی کنید و چرا فعالیتی را تا به حال شروع نکرده اید که باعث بدست آوردن درآمد خواهد شد. چرا بسیاری از کاربران با افزایش فالوورهای خود، چنین پول های زیادی بدست می آورند، چرا من نتوانم!!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *