راهنمای خرید موبایل

بهترین گوشی ها از نظر عمر باتری کدام اند؟

blank

یکی از مهم ترین پارامترها برای خرید گوشی، عمر باتری گوشی است و بسیاری از گوشی ها هستند که باتری را خوب نگه می دارند . شاید برایتان جالب باشد که برخی از گوشی های گمنام هستند که عمر باتری بسیار خوبی دارند. در این مقاله قصد نداریم در باره گوشی هایی با صفحه نمایش کوچک و یا با پردازنده ی ضعیف حرف بزنیم. بدیهی است که گوشی مثل  Nokia 1100 می تواند تا سه روز شارژ نگه دارد. موضوع بحث ماه عمر باتری گوشی هایی است که هم پردازنده ی قوی دارند و هم صفحه نمایش بزرگ و در عین حال می توانند حین وب گردی کاربران، باتری را بسیار خوب نگه دارند. در میان گوشی هایی که آنها را از نظر عمر باتری بررسی کرده ایم، گوشی ZenFone 3 Zoom بهترین عمر باتری را دارد و می تواند برای مدتی طولانی گوشی را پاور کند. اگر خیلی ساده بخواهم بهترین گوشی از نظرعمر باتری را معرفی کنم، ZenFone 3 Zoom  سردمدار بهترین های باتری گوشی است! البته فناوری ساخت باتری های گوشی بسیار گسترده و متفاوت است و می توانید در مقاله ی آشنایی با انواع باتری موبایل با برخی از معروف ترین انواع باتری های موبایل آشنا شوید.

در ادامه می توانید لیستی از بهترین گوشی ها از نظر عمر باتری را ببینید:

  1. ZenFone 3 Zoom 16:46 (ساخت شرکت Asus)
  2. ZenFone 4 Max 15:19 (ساخت شرکت Asus)
  3. Cat S41 15:19  (ساخت شرکت  کترپیلار)
  4. Moto E4 Plus 14:48  (ساخت شرکت موتورولا)
  5. Huawei Mate 10 Pro 14:33 (ساخت شرکت هوآوی)
  6. LG X Power 12:58 (ساخت شرکت ال جی)
  7. BlackBerry KeyOne 12:47 (ساخت شرکت ال جی)
  8. Cat S60 12:42 (ساخت شرکت  کترپیلار)
  9. Google Pixel 2 XL 12:09 (ساخت شرکت گوگل)
  10. ZTE Blade V8 Pro 12:08  (ساخت شرکت ZTE)
  11. Sony Xperia X Performance 12:01  (ساخت شرکت سونی)
  12. ZTE Max XL 11:53   (ساخت شرکت ZTE)
  13. Moto G5S Plus 11:50 (ساخت شرکت موتورولا)
  14. BlackBerry Motion11:44 (ساخت شرکت بلک بری)
  15. Moto G5 Plus 11:43 (ساخت شرکت موتورولا)
  16. Moto X4 Android One 11:41 (ساخت شرکت موتورولا)
  17. LeEco Le Pro 3 11:25
  18. ZTE Blade Z Max 11:23 (ساخت شرکت ZTE)
  19. OnePlus 5T 11:22 (ساخت شرکت وان پلاس)
  20. iPhone 8 Plus 11:16 (ساخت شرکت اپل)
  21. LG X Venture 11:12 (ساخت شرکت ال جی)
  22. Galaxy Note 8 11:11 (ساخت شرکت سامسونگ)
  23. Google Pixel XL 11:11(ساخت شرکت گوگل)
  24. Google Pixel 2 11:07(ساخت شرکت گوگل)

ایسوس در آخرین محصولی که ارائه داد، یعنی ZenFone 4 Max، گوشی ارائه داده است که می تواند بیشتر از 15 ساعت شارژ را نگه دارد.  این گوشی از نظر نگه داشتن شارژ می تواند همانند Cat S41 عمل کند و حدود پانزده ساعت شارژ نگه دارد.

در لیست گوشی های با عمر باتری عالی، برند موتورولا درخشان ترین برند است. گوشی Moto E4 Plus نیز با 14 ساعت نگه داری شارژ توانسته است در بالاترین مرتبه های این لیست قرار بگیرد. این گوشی توانست در تست باتری که گرفته شد حدود 14 ساعت و جهل وهشت دقیقه شارژ نگه دارد.  این اندازه از پاور شبیه به عمر باتری ZenFone 3 Zoom بوده است. Moto E4 Plus گوشی با عمر باتری عالی است که کمتر از 200 دلار قیمت آن است و در میان گوشی هایی با این حدود قیمت می توانید مطمئن باشید که بهترین گوشی از لحاظ عمر باتری است.

در لیستی که این جا ارائه دادیم، 25 تا از بهترین گوشی ها از لحاظ عمر باتری را آوردیم. اگر شغل شما به گونه ای است که برای مدت های طولانی در مسافرت و طی مسیر هستید می توانید یکی از گوشی های این لیست را انتخاب کنید. تمام گوشی های این لیست بیش از یازده ساعت شارژ نگه می دارند. در این تست سعی شد به صورت مداوم از اینترنت LTE  که بیشترین مصرف باتری را دارد، استفاده شود. در این لیست می توانید انواع مختلفی از گوشی ها را ببینید که در بازه های مختلف قیمتی از خیلی ارزان تا خیلی گران قرار گرفته اند. برای مثال گوشی با قیمت مناسبی چون Moto G5 Plus  در کنار گوشی مثل Apple iPhone 8 قرار گرفته است. از برند سامسونگ می توانیم گوشی Galaxy Note 8 قدرتمند را ببینیم و از گوگل هم هر دو گوشی های Pixel را در این این لیست داریم. گوشی پرچمدار هوآوی یعنی Huawei Mate 10 Pro را نیز می توانید در این لیست مشاهده نمایید. اگر زاویه دید خود را کمی تغییر دهیم و بخواهیم ببینیم کدام یک از گوشی های هوشمند موجود در بازار، کمترین زمان را برای شارژ شدن نیاز دارند و به اصطلاح سریعتر از بقیه شارژ می شوند، گوشی OnePlus 5T مسلما درخشان ترین گوشی خواهد بود.

شرایطی که برای تست کردن باتری گوشی ها و عمر باتری آنها در نظر گرفته شده به این صورت است که اندازه ی نور صفحه نمایش در حد نرمال آن یعنی 150 nit قرار داده شده است. در زمان تست باید مطمئن شویم که هر گوشی حداقل سه خط آنتن دارد و می تواند سیگنال های آنتن را به خوبی دریافت کند. پس از تست کردن از میان مدت زمانی که هر کدام از گوشی های موجود در لیست بیست و پنج تایی باتری نگه داشتند تا خالی شدند میانگین گرفتیم و زمان میانگین خالی شدن باتری آنها در حدود 9 ساعت و 40 دقیقه بود.

خوب در ادامه قصد داریم 5 تا بهترین گوشی از نظر عمر باتری را به دقت واکاوی کنیم تا ببینیم چطور توانستند در تست عمر باتری، رتبه های خوبی کسب کنند؟

5 گوشی برتر از نظر عمر باتری

همانطور که قبلا هم گفتیم، عمر باتری یکی از مهم ترین پارامترهای انتخاب گوشی برای خرید است. از موضوع از این جهت مهم تر می شود که گوشی های محبوب دارای صفحه نمایش بزرگتری هستند و فعالیت های گوشی روی  پردازنده های قوی تر که پاور بیشتری می خواهند اجرا می شوند و این ها در حالی است که برنامه ها و اپلیکیشن ها نیز باید به اخرین ورژن خود آپدیت شوند تا بتوانند از بیشترین قابلیت های سخت افزارهای قدرتمند گوشی استفاده کنند. علاوه بر اینها، فایده ی داشتن یک گوشی با دوربین خیلی عالی و رزولوشن صفحه ی بسیار بالا، در حالی که باتری آن به سرعت تمام می شود و نمی توان برای یک روز کامل و بدون نیاز به شارژر از آن استفاده کرد، چیست؟! در این بخش در نظر داریم نگاهی نزدیک تر به بهترین گوشی های بازار از نظر عمر باتری بیندازیم.

  • گوشی Asus ZenFone 3 Zoom : بهترین گوشی از نظر عمر باتری

اگر یک گوشی Asus ZenFone 3 Zoom در دست داشته باشید اصلا و ابدا نباید نگران این باشید که گوشی تا قبل از غروب آفتاب خاموش شود. Asus ZenFone 3 Zoom دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپرساعت است. پردازنده ای که روی Asus ZenFone 3 Zoom اجرا می شود یک چیپ پردازنده ی اسنپ دراگون 625 است . این پردازنده ی سریعترین پردازنده ی موجود در بازار نیست اما مصرف پاور آن بسیار خوب است و به راحتی می توان مصرف پاور را بر روی آن مدیریت کرد شما می توانید با استفاده از دوربین پشت دوگانه ی این گوشی که 13 مگاپیکسل است عکسهایی زیبا و بی نظیر بگیرید.

Asus ZenFone 3 Zoom

Asus ZenFone 3 Zoom

Asus ZenFone 3 Zoom می تواند به عنوان یک پاور بانک همراه شما باشد و به دلیل داشتن ویژگی پاور معکوس، می تواند همچون پاور بانک گوشی ها و دیگر دیوایس های هوشمند شما را شارژ کند! البته هنوز این گوشی در بازار موبایل ایران موجود نشده است و به زودی عرضه خواهد شد.

علاوه بر مطالب گفته شده اگر شما ازجمله افرادی هستید که از گوشی خود استفاده ی زیادی دارید، و طی روز چند بار نیاز به شارژ کردن گوشی خود دارید، می توانید برای تهیه یک پاوربانک همراه به وب سایت کوک موبایل مراجعه نمایید

  • گوشی ASUS ZENFONE 4 MAX

عمر باتری، یکی از نقاط قوت و برجسته ترین ویژگی گوشی های پرچمدار شرکت Asus است. در این زن فون هم باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کار شده است و همانند گوشی قبلی دارای ویژگی شارژ معکوس است و می تواند به عنوان پاور بانک برای شارژ کردن دیگر گوشی های و دیوایس ها مورد استفاده قرار گیرد. این گوشی می تواند بیشتر از 15 ساعت در حالی که از اینترنت LTE استفاده می کنید، شارژ را نگه دارد. نکته ی بسیار جالب در مورد این گوشی قدرتمند از نظر عمر باتری این است که گوشی حدود 200 دلار قیمت دارد و در لیست گوشی های هوشمند ارزان قیمت دسته بندی می شود.

Asus-Zenfone-4-Max

Asus-Zenfone-4-Max

نرم افزاری که روی گوشی استفاده شده است سر راست است وکیفیت صفحه نمایش آن زیاد چشمگیر نیست. طراحی کلی گوشی بسیار ساده و در عین حال چسم نواز است. اگر به دنبال گوشی ارزان قیمت و در عین حال قدرتمند از نظر عمر باتری هستید، می توانید روی ASUS ZENFONE 4 MAX حساب باز کنید. این گوشی در بازار موبایل ایران در حدود 800 هزار تومان قیمت دارد.

  • CAT S 41 : سومین گوشی با باتری قدرتمند

 این گوشی نیز هنوز در بازار ایران موجود نشده است با این حال با استفاده از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی، یکی از قدرتمند ترین باتری های از نظر عمر باتری است. این گوشی همانند نمونه ی قبلی خودش یعنی CAT S60 دارای پایداری بسیار بالا و عمر باتری چشم گیر است. CAT S 41 یکی از بهترین گوشی ها برای کوهنوردان و ورزشکاران است و می تواند تا مدت مدیدی باتری را نگه دارد و از طرفی با بدنه ی سخت و مقاومی که دارد در برابر ضربه و تنش بسیار مقاوم است.

Cat_phones_S41

Cat_phones_S41

CAT S 41 و زن فون 4 مکس را می توان از نظر عمر باتری دقیقا در یک سطح در نظر گرفت. CAT S 41 را نیز می توانید به عنوان پاور بانک همراه خود داشته باشید و برای شارژ دیگر دستگاه های هوشمند از آن استفاده کنید، چرا که دارای قابلیت شارژ معکوس می باشد. اگر به دنبال گوشی هستید که فقط و فقط یک بار در طول روز شارژ شود و دیگر نیازی به شارژ نداشته باشد، می توانید بدون هیچ تردید گوشی CAT S 41 را برای خرید انتخاب کنید.

  • MOTO E4 PLUS : گوشی چهارم از نظر عمر باتری

گوشی که از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می کند. MOTO E4 به دلیل قیمت پایین انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال گوشی های قدرتمند با قیمت مناسب می گردند. در مورد MOTO E4 Plus هم قضیه به همین ترتیب است و گوشی دارای عمر باتری بسیار عالی است.

motorola moto e4

motorola moto e4

نسخه ی پلاس این گوشی هم دارای عمر باتری حدود 15 ساعت است.  قیمت این گوشی کمتر از 200 دلار است و برای گوشی در این بازه ی قیمتی کارکردهای عالی MOTO E4 مثال زدنی است. در مورد MOTO E4 Plus هم عمر باتری عالی است و هم دوربین و هم صفحه نمایش و در عین حال گوشی قیمتی بسیار کمتر از نمونه های مشابه از برندهای دیگر دارد. قیمت گوشی MOTO E4 Plus در بازار موبایل ایران در حدود 750 هزار تومان است.

  • HUAWEI MATE 10 PRO: گوشی پنجم از نظر عمر باتری

در میان گوشی های پرچمدار موجود در بازار، هوآوی MATE 10 PRO دارای ظرفیت باتری حدود 4000 میلی آمپر ساعت است. این گوشی 6 اینچی می تواند در حدود 14 ساعت باتری نگه دارد.  اگر میزان پیکسل های صفحه نمایش را کمی کمتر کنیم، می توان 2 ساعت بیشتر از این گوشی شارژ گرفت.  میزان نگه داری شارژ برای این گوشی حدود 4 ساعت بیشتر از عمر باتری پرچمدار گوشی های اپل یعنی آیفون X  است.

huawei-mate-10-pro-23

huawei-mate-10-pro-23

این گوشی هم مانند نمونه هایی که قبل تر عنوان شد، دارای شارژ معکوس است و می توانید از آن به عنوان پاور بانک استفاده کنید. البته برای شارژ کردن دیگر دستگاه ها با استفاده از این گوشی می توانید ابتدا مد یا حالت Reverse charge را فعال کنید و سپس اقدام به شارژ کردن گوشی کنید. این گوشی دارای بدنه آلومینیوم و گلس است و چون جز بهترین های موجود در بازار دسته بندی می شود، در حدود سه میلیون وسیصد هزار تومان در بازار موبایل قیمت دارد. سیستم عامل نصب شده روی گوشی اندروید 8 است.

  •  BlackBerry KeyOne : گوشی ششم از نظر عمر باتری

صفحه کلیدی که روی این گوشی BlackBerry قرار گرفته است،  ویژگی منحصر به فرد آن است، اما عمر باتری این گوشی هم مثال زدنی است. این گوشی به لطف باتری 3505 میلی آمپر ساعتی آن می تواند تا دوازده ساعت در برابر کار مداوم و پردازش های سنگین تحت شبکه ی LTE دوام بیاورد.

BlackBerry KeyOne

BlackBerry KeyOne

باتریBlackBerry KeyOne قدرتمندترین باتری را در میان تمامی گوشی های ساخت شرکت بلک بری دارد. باتری KeyOne از Quick Charge 3.0 پشتیبانی می کند و به همین دلیل پس از نیم ساعت اتصال به شارژر می تواند گوشی را  50 درصد شارژ کند.  اگر حین شارژ کردن گوشی، از حالت و یا مد Boost ( مد تقویت) استفاده کنید، عملیات شارژ شدن گوشی با بهره وری بیشتر صورت می گیرد و گوشی در زمان کمتری شارژ خواهد شد.

خلاصه اینکه:

کاربران مختلف، بر اساس فاکتورهای متفاوتی گوشی های خود را انتخاب می کنند، شاید صفحه نمایش برای یکی مهم ترین پارامتر خرید گوشی باشد و یا حافظه داخلی بالای یک گوشی، موجبات خرید آن را برای شخص دیگری فراهم کند. عمر باتری گوشی نیز یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار روی خرید گوشی است. منظور از عمر باتری گوشی، زمانی است که طی می شود گوشی یک بار شارژ را از 100 درصد به صفر درصد برساند و گوشی خاموش شود. در این پست، 25 تا از بهترین گوشی های هوشمند را از نظر عمر باتری گوشی معرفی کردیم و 5 گوشی اول از نظر عمر باتری را به تفصیل توضیح دادیم.

باتری های در هر نوع و مدلی که باشند عمر مفید خاصی دارند و معمولاً بعد از دو و یا چند سال استفاده معیوب می شوند و باید تعویض شوند. برای خرید باتری های اصل می توانید به فروشگاه اینترنتی کوک موبایل مراجعه کنید. در وب سایت فروش محصولات و باتری های انواع گوشی های موبایل ما، می توانید از قیمت و همچنین شرایط فروش ویژه باتری مطلع شوید. با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط