ترفند اندروید

بهترینهای اندروید از نظر عمر باتری

بهترینهای اندروید از نظر عمر باتری

در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی های اندرویدی از نظر عمر باتری را بشناسیم . یکی از مهم ترین عوامل موثر بر خرید یک گوشی، عمر باتری آن گوشی است. این که گوشی تا چند ساعت می تواند شارژ را نگه دارد؟  مردم دوست دارند گوشی هایی را بخرند که بتواند در تمام طول روز شارژ را نگه دارد و بتوان با آن ب وب گردی پرداخت، فیلم دید، موسیقی گوش داد و گوشی کم نیاورد. در میان خیل انبوه گوشی های اندروید موجود در بازار، کدام یک عمر باتری بهتری دارد و برای انتخاب و خرید مناسب تر است؟ شاید این سوال شما نیز باشد. در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

در این مقاله لیستی از بهترین های اندروید از لحاظ عمر باتری را مشاهده می کنید. در لیستی که در ادامه آمده است،  نتایج تست ها و آزمون های صورت گرفته روی باتری موبایل ها لحاظ شده است . این لیست دارای ترتیب خاصی نیست و اگر نام یکی از برندها زودتر از بقیه آمده است، به معنی برتری عمر باتری آن گوشی نیست. در لیست پیشنهادی زیر، متوسط عمر باتری موبایل در نظر گرفته شده است.

  • هوآوی نوا پلاس (Huawei Nova Plus)

شاید نتوانیم هوآوی نوا پلاس را گوشی عادی از شرکت چینی هوآوی بدانیم. طراحی ظاهر این گوشی بسیار شبیه به هوآوی G8 است؛ اما وقتی دقیق تر به این گوشی نگاه بیندازیم، درمی یابیم که قابلیت های هوآوی نوا پلاس بسیار فراتر از سایر گوشی های هوآوی است. استفاده از پردازنده ی کوآلکوم اسنپ دراگون ۶۲۵ در ساخت یک گوشی رده متوسط چینی، بسیار شگفت آور است. پردازنده ی گرافیکی به کار رفته در این گوشی نیز آندرو ۵۰۶ است. هوآوی نوا پلاس دارای رم ۳ گیگابایتی و حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایت است.

-huawei-nova-plus-hero-w782

صفحه نمایش گوشی ۵٫۵ اینچی و با تراکم تصویر HD است.کیفیت دوربین استاندارد است. اما از همه ی اینها که بگذریم به عمر باتری و ظرفیت آن می رسیم. ظرفیت باتری هوآوی نوا پلاس برابر با ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعت است.  هوآوی نوا پلاس می تواند با این ظرفیت باتری، تا دو روز کامل بدون شارژ مجدد و با تمام قوا کار کند.

  • هوآوی میت ۹ (Huawei Mate 9)

 گوشی های هوآوی از نظر کیفیت باتری و ظرفیت و عمر باتری آن ها، جایگاه بسیار خوبی در میان سایر گوشی های اندروید دارند. وقتی به روند پیشرفت هوآوی در طراحی باتری گوشی های اندرویدی از Ascend G510  تا Mate 9 نگاه می کنیم، میبینیم که در این زمینه انقلابی عظیم رخ داده است. از نظر عمر باتری، Mate 9 یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است.

huawei-mate9-0111-w782

هوآوی نوا پلاس کمی بهتر از Mate 9 است ولی با این حال Mate 9  نیز می تواند دو روز تمام بدون نیاز به شارژ مجدد، دوام بیاورد. ظرفیت باتری Mate 9  برابر با ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و دارای قابلیت شارژ سریع است. با استفاده از یک شارژر که جریان ۵ آمپر و ولتاژ ۴٫۵ ولت را عبور می دهد، می توان این گوشی را در مدت زمان ۱۰۰ دقیقه (یک ساعت و چهل دقیقه) شارژ کرد.

  • سونی اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X compact )

عمر باتری این این گوشی جمع و جور ساخت سونی، می تواند بر تمام گوشی های اندرویدی طعنه بزند. صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی با کیفیت HD و تراکم تصویر ۷۲۰ p بر جذابیت Sony Xperia X compact افزوده است. پردازنده ی اسنپ دراگون قوی به همراه پردازنده ی گرافیکی آندرو ۵۰۱  وظیفه ی پردازش های این گوشی را بر عهده دارند. با استفاده از این گوشی می توان بازی های سنگین را اجرا کرد و کارهای روزانه را انجام داد.

Sony-XZ-X-compact-7215-w782

باتری Sony Xperia X compact ظرفیت ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت به همراه مد ذخیره ی انرژی است و می تواند برای دو  روز تمام شارژ را نگه دارد. اگر از این گوشی برای وب گردی و دیدن فیلم روی اینترنت استفاده کنید، Sony Xperia X compact می تواند تا یک روز تمام شارژ را نگه دارد.

  • سونی اکسپریا XZ

باتری سونی اکسپریا XZ یکی از وجوه عالی این گوشی است.میزان نگه داری شارژ در این گوشی چند ساعت کمتر از Xperia X compact است. پردازنده ی به کار رفته در سونی اکسپریا XZ اسنپ دراگون ۸۲۰ و رم به کار رفته در آن ۳ گیگابایتی است.

sony-xperia-xz-0443-w782

ظرفیت باتری سونی اکسپریا XZ برابر با ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت است. اگر این گوشی در مد استندبای باشد،با شارژ بسیار اندک می تواند تا نصف روز روشن باقی بماند. اگر با تمام قوا از گوشی استفاده کیند، می توانید تا یک روز تمام از خالی نشدن باتری گوشی خود مطمئن باشید.

  • سامسونگ گلکسی (A5 (2017

سامسونگ گلکسی (A5 (2017 که امسال به بازار عرضه شد، با طراحی مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و خاک و با تاییدیه IP68 معرفی شد.صفحه نمایش گوشی AMOLED  ۲٫۵D و با اندازه ی ۵٫۲ اینچ است. تراکم تصویر گوشی نیز مثل بسیاری گوشی های اندروید موجود در بازار FHD است.

Samsung-Galaxy-a5-2017-4814-w782

باتری به کار رفته در سامسونگ گلکسی (A5 (2017 دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. یکی از قابلیت های منحصر به فرد سامسونگ گلکسی (A5 (2017 مد معروف Doze برای کاهش مصرف باتری است. سیستم عامل این گوشی به زودی به نوقا ارتقا خواهد یافت.

  • Lenovo Moto Z Play

تنها گوشی خانواده ی Moto Z که دارای جک هدفون است، همین Lenovo Moto Z Play است. جک هدفون این موبایل را می توان در پایین گوشی پیدا کرد. ظرفیت باتری این گوشی برابر با ۳۵۱۰ میلی آمپر ساعت است.باتری به کار رفته در این گوشی توسط شرکت توربوی موتورولا ساخته شده است.

lenovo-moto-z-play-9608-w782

تمام مدهای عملی روی گوشی های خانواده ی Moto Z روی Lenovo Moto Z Play نیز عملیاتی هستند.

باتری اولین قطعه در گوشی است که هنگام خاموش شدن خود به خود و یا مشکلات شارژ باید مورد توجه قرار گرفته و بررسی شود. در کل وقتی گوشی خود به خود خاموش می شود، زیاد هنگ می کند، سریع تر از معمول باتری خالی می کند، باتری آن معیوب شده است. در چنین مواقعی باید باتری گوشی خود را تعویض کنید. برای اطلاع و مشاوره در مورد خرید باتری های اصلی و تعویض آن با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره لازم را دریافت کنید. با مراجعه به وب سایت فروش باتری ما، قیمت باتری های آکبند موبایل را مشاهده کنید. کوک موبایل به عنوان اولین و بزرگترین مرجع تعمیر موبایل در ایران با بهره مندی از کارشناسان مجرب و استفاده از قطعات اصلی و تجهیزات پیشرفته جای هیچ نگرانی را برای مشتریان خود باقی نگذاشته است چرا که پس از تعمیر و یا تعویض قطعه، گوشی شما به کیفیت روز اول بازگردانده می شود.

مطالب مرتبط