ترفند اندروید

بلاک کردن شماره تماس دیگران در اندروید

بلاک کردن شماره تماس دیگران در اندروید

هر کاربری ممکن است در هر شرایطی بلاک کردن یک شماره را به واقع ضروری و حائز اهمیت بداند. این مورد به ویژه در برخی شرایط که افرادی قصد ایجاد مزاحمت برای شما داشته باشند می ‌تواند بسیار کاربردی باشد. نسخه ‌های جدید سیستم عامل آی او اس اپل به طور پیش فرض و با روشی ساده قابلیت بلاک کردن تماس ‌های ورودی را ارائه می کنند، ولی متاسفانه انجام این کار در سیستم عامل اندروید کمی سخت تر و متفاوت تر خواهد بود. در این شرایط برخی از کمپانی ‌های تولید کننده محصولات اندرویدی در رابط کاربری اختصاصی خود این قابلیت را ارائه کرده اند و آن را به ویژگی ‌های سیستم عامل اندروید اضافه نموده اند، ولی با این وجود بلاک کردن شماره تماس در گوشی ‌های اندرویدی کاری دشوار به شمار می رود.

حالا می خواهیم بدانیم که چطور می توان در گوشی های اندروید شمار تماسی گیرده فردی را بلاک کنیم. ما در این مقاله قرار است که در رابطه با این موضوع اطلاعات جامعی را به شما عزیزان ارائه کنیم.

نحوه بلاک کردن شماره تماس در استاک اندروید (Stock Android)

در نسخه استاک یا اورجینال سیستم عامل اندروید باید وارد بخش “تماس‌ ها” یا “Call Log” شده و شماره‌ خاصی را بلاک نمایید. برای این کار در بخش “Call Log” دستگاه خود آیکون نمایش داده شده با سه نقطه را انتخاب کنید و گزینه با عنوان “Add to reject list” را لمس نمایید. سپس می ‌توانید شماره خاصی را در این بخش اضافه نمایید تا به لیست شماره‌ های بلاک شده دستگاه انتقال داده شود.

بلاک کردن شماره تماس افراد در اندروید استاک از طریق لیست مخاطبین یا “Contacts” نیز ممکن خواهد بود. برای این کار حتما باید شماره مورد نظر در لیست مخاطبین دستگاه خود داشته باشید. وارد لیست مخاطبین شده و مخاطب مورد نظرتان را انتخاب نمایید. حال آیکون شبیه به یک مداد موجود در بخش بالایی و سمت راست پنجره مخاطب را لمس نمایید. این آیکون مربوط به ویرایش یا “Edit” مشخصات مخاطب مورد نظر می باشد. حالا آیکون سه نقطه موجود در سمت راست و بالای تصویر را انتخاب نمایید و تیک گزینه “All Calls to Voicemail”  را بزنید. با انجام این کار تمامی تماس ‌های مخاطب مورد نظر به لیست “پیام ‌های صوتی” شما انتقال داده می شود.

از طریق بخش تنظیمات نسخه استاک یا اورجینال سیستم عامل اندروید هم می‌ توانید نسبت به بلاک کردن شماره‌ تماس ‌‌های کاربر خاصی وارد عمل شوید. برای این کار وارد بخش “Settings” دستگاه خود شده و سپس گزینه “Call” را انتخاب نمایید. حال گزینه “Call Rejection” را انتخاب نموده و سپس “Auto Reject List”  را لمس نمایید. در نهایت گزینه “Create” را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه پنجره ‌ای نمایان می گردد که می ‌توانید در آن نام مخاطب مورد نظر و یا شماره تماس خاص فرد مورد نظر خود را وارد کنید تا بدین صورت آن شمار تماس به لیست بلاک شده از سوی دستگاه هوشمندتان انتقال داده شود.

بلاک کردن شماره تماس در گوشی ‌های برند سامسونگ

در گوشی‌ های هوشمند برند سامسونگ به روشی دیگر می ‌توانید تماس ‌های شماره خاصی را بلاک کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

در صفحه اصلی دستگاه گزینه “Phone” را انتخاب نموده و حال مانند تصویر بالا (سمت راست) گزینه “More” را انتخاب کنید تا تنظیمات بیشتری نمایان گردد. از منوی ایجاد شده گزینه “Settings” را انتخاب کنید. در این بخش احتمالاً گزینه ‌ای با عنوان “Call blocking” یا ” Call rejection” وجود دارد که با انتخاب آن می ‌توانید شماره ‌های مورد نظر برای انتقال به لیست مخاطبین بلاک شده را وارد کنید.

بلاک کردن شماره تماس در گوشی ‌های برند سامسونگ

از طریق بخش “Call Log” یا “لیست تماس ‌ها” نیز می‌ توان نسبت به بلاک کردن شماره تماس خاصی وارد عمل شوید. برای این کار انگشت خود را بر روی شماره مورد نظر قرار داده و گزینه “More” را انتخاب نمایید. بعد گزینه “Block Settings” را انتخاب کنید. در این بخش گزینه ‌ای برای فعال کردن قابلیت بلاک تماس ‌ها (Call Block) یا “Message Block” ارائه می ‌شود که می ‌توانید از آن استفاده نمایید.

چگونگی بلاک کردن شماره تلفن در اندروید را مطالعه کنید.

نحوه بلاک کردن شماره تماس در گوشی ‌های برند اچ ‌تی ‌سی

شرکت تایوانی اچ ‌تی ‌سی هم قابلیت بلاک کردن شماره تماس را ارائه کرده است. برای این کار وارد بخش “Phone” دستگاه خود شده و گزینه “Call History” را انتخاب نمایید. این گزینه شما را به لیست و تاریخچه تماس ‌های شما منتقل خواهد کرد. انگشت خود را بر روی مخاطبی که قصد دارید شماره وی را بلاک کنید قرار داده و کمی منتظر بمانید تا گزینه ‌هایی نمایان گردد. در بین این گزینه ‌ها موردی با عنوان “Block Contact”  یا “Block Caller” وجود دارد که با انتخاب آن، شماره مورد نظرتان بلاک می‌ گردد.

بلاک کردن شماره تماس در گوشی ‌های برند ال‌جی

در گوشی‌ های هوشمند اندرویدی برند ال‌ جی امکان بلاک کردن شماره تماس ‌های خاص مورد نظر کاربر به راحتی انجام می ‌شود. برای این کار به بخش “Phone” دستگاه خود شده و آیکون سه نقطه موجود در بخش بالا و سمت راست رابط کاربری دستگاه را لمس کنید. در منوی ارائه شده گزینه “Call Settings” و سپس “Call reject” را انتخاب کرده و حال گزینه با عنوان ” Reject calls from” را لمس نموده و آیکون شبیه به بعلاوه موجود را انتخاب کنید. حال می‌توانید شماره فرد یا مخاطب مورد نظرتان را انتخاب کنید تا بلاک شود.

لازم به ذکر است که بلاک کردن شماره تماس‌ ها در محصولات برند ال ‌جی از طریق بخش “Settings” نیز ممکن است. برای این کار ابتدا وارد بخش “Settings” دستگاه خود شوید و سپس گزینه “Wireless and networks”  را انتخاب نمایید. حال گزینه “Call” و سپس “Call reject” و نهایتا “Reject calls from”  را انتخاب کنید. در این مرحله با انتخاب آیکون بعلاوه و اضافه کردن شماره فرد مورد نظر می‌ توانید او را به لیست بلاک شدگان دستگاه تان منتقل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *