ترفند اندروید

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

blank

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید سوال پر تکراریست که در این مقاله به آن می پردازیم.

با استفاده از موبایل‌های هوشمند اندرویدی ارتباط برقرار کردن با دوستان و اقوام بسیار ساده شده است. با این حال تمامی مخاطبان و شماره‌هایی که با کاربر تماس می‌گیرند مورد علاقه وی نیستند و تمایل ندارد تا با بعضی افراد حتی به صورت تلفنی نیز صحبت کند. علاوه براین، کاربر ممکن است مزاحمت تلفنی از سوی برخی افراد ناشناس یا تماس‌های تبلیغاتی داشته باشد. بنابراین کاربر همواره به دنبال راهی است تا بتواند تماس از سوی برخی شماره تلفن‌ها را مسدود نماید.سیستم عامل اندروید امکانی را برای کاربر فراهم کرده است تا بتواند بدون نیاز به نصب برنامه کمکی، شماره تلفن مد نظر خود را بلاک کند.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

اگر شما در لیست مخاطبان یا تماس‌های خود یک یا چند شماره مزاحم دارید با ما همراه باشید تا راه‌حلی آسان برای حل این مشکل را در اختیار شما قرار دهیم.

نکته: ممکن است این آموزش کمی در جزئیات برای دستگاه‌های مختلف اندرویدی متفاوت باشد.

1.ابتدا مطابق تصویر وارد Phone شوید.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

2.در این صفحه می‌توانید تماس‌ها و مخاطبانتان را مشاهده کنید. روی مخاطب مورد نظر خود کلیک کنید.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

3.نوار میان‌بری در زیر مخاطب باز می‌شود که باید روی گزینه Details یا همان جزئیات مخاطب کلیک کنید.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

4.در صفحه جدید می‌توانید اطلاعات مخاطب را مشاهده کنید. از سمت بالا و راست صفحه گزینه منو را انتخاب کنید.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

5.در این مرحله پنجره‌ای باز می‌شود. برای بلاک کردن شماره تلفن مورد نظر باید روی گزینه «Block contact» کلیک کنید.

مسدود کردن شماره تلفن در اندروید

مسدود کردن شماره تلفن در اندروید

6.در اینجا پنجره‌ای باز می‌شود که حاوی این مطلب است « آیا می‌خواهید این مخاطب را مسدود کنید؟ با مسدود کردن شماره مخاطب، دیگر نمی‌توانید از وی تماس یا پیامک دریافت کنید.». روی گزینه BLOCK کلیک کنید.

مسدود کردن شماره تلفن در اندروید

مسدود کردن شماره تلفن در اندروید

7.در انتها مشاهده می‌کنید که شماره تلفن مد نظرتان با موفقیت مسدود شده است. و برای فعال کردن شماره تلفن مورد نظر تمامی مراحل باید تکرار شوند.

شما نیز میتوانید جهت کسب اطلاع در مورد بلاک کردن پیام در اندروید به پست “بلاک کردن پیام های مزاحم در اندروید” مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

1- چگونه در گوشی اندروید شماره تلفن و یا نام یک مخاطب را بلاک کنیم؟

برای مسدود کردن یک شماره تلفن در گوشی اندروید، روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای برنامه Phone ضربه بزنید و گزینه «مسدود کردن شماره ها» (Block numbers) را انتخاب کنید. همچنین می توانید با پیدا کردن شماره تلفن در لیست گزارش تماس (call log) و فشار دادن آن تا زمانی که پنجره ای با گزینه “Block” ظاهر شود، شماره ای را در اندروید از تماس های اخیر خود مسدود کنید.

2- چگونه شماره تلفن در اندروید را با استفاده از لیست مخاطبین بلاک کنیم؟

برای بلاک کردن یک شماره تلفن از لیست مخاطبین، برنامه Phone را باز کنید، به زبانه مخاطبین بروید، از زبانه پایین بیایید تا مخاطبی که می خواهید بلاک کنید را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و از این منو گزینه «Block numbers» را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه «Block» مسدود کردن مخاطب مورد نظر خود را تایید کنید.

3- چگونه در گوشی گلکسی سامسونگ شماره تلفنی را مسدود کنم؟

برای مسدود کردن یک شماره تلفن در گوشی موبایل سامسونگ برنامه Phone را باز کنید و روی Recents در پایین صفحه نمایش ضربه بزنید. روی شماره تلفنی که می خواهید بلاک کنید ضربه بزنید و در گزینه های باز شده زیر شماره تلفن روی «i» ضربه بزنید. در قسمت پایین صفحه روی گزینه Block ضربه بزنید.

4- نحوه مسدود کردن شماره تلفن در سایر گوشی های اندروید (بجز سامسونگ) چگونه است؟

به صفحه تماس های اخیر در برنامه Phone گوشی بروید، روی شماره ای که می خواهید مسدود کنید ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید. اکنون یک منو کشویی به سمت پایین باز می شود که حاوی گزینه Block است روی آن ضربه بزنید و شماره را مسدود کنید.

5- وقتی شماره تلفنی را در گوشی اندروید مسدود کنیم چه اتفاقی می افتد؟

به زبان ساده، وقتی شماره ای را در تلفن اندروید خود مسدود می کنید، تماس گیرنده دیگر نمی تواند مخاطب شما باشد و با شما تماس بگیرد. امکان برقراری تماس از طرف شما با شخص بلاک نیز وجود ندارد.

6- آیا شخص بلاک شده از وضعیت مسدود شدن خود آگاه است؟

شخصی که از طرف شما بلاک می شود هیچ اعلانی مبنی بر بلاک شدن خود دریافت نمی کند. اگر شخص بلاک شده پیامک ارسال کند، پیامک فرستاده می شود اما به دست مخاطب نمی رسد.

7- آیا پیام ها بعد از اینکه شخص بلاک شده از بلاک خارج می شود به دست او می رسد؟

پیام های فرستاده شده توسط مخاطب بلاک شده حتی بعد از اینکه آن فرد از بلاک خارج شود، تحویل داده نخواهد شد.

8- چگونه می توانم با فردی که مرا بلاک کرده است تماس بگیرم؟

در گوشی اندروید خود، برنامه phone را باز کنید روی گزینه بیشتر و یا علامت سه نقطه ضربه بزنید، به منو تنظیمات بروید. در پنجره پاپ اپ، روی گزینه Hide Number و سپس Cancel ضربه بزنید تا از منوی Caller ID خارج شوید. پس از پنهان کردن شناسه تماس گیرنده، با شخصی که شماره شما را مسدود کرده است تماس بگیرید اکنون باید بتوانید با آن شخص ارتباط بگیرید.

9- آیا راهی برای بلاک کردن شخص وجود دارد بدون اینکه مخاطب متوجه شود؟

برنامه رایگان Android call blocker را گوگل پلی دانلود و نصب کنید و شبیه به وقتی که می خواهید شخصی را در اندروید بلاک کنید شماره تلفن را انتخاب کرده و گزینه Block this Caller را انتخاب کنید. اکنون هر شماره ای را که می خواهید بلاک کنید به همین شیوه انتخاب کنید، وقتی که آنها با شما تماس می گیرند هیچ اعلانی دریافت نخواهند کرد.

10- چگونه مخاطبی را برای همیشه بلاک کنیم؟

برای بلاک کردن دائمی یک مخاطب برنامه phone گوشی اندروید خود را باز کنید به منو تنظیمات و یا آیکن سه نقطه بروید و گزینه Setting را انتخاب کنید. روی گزینه Calls کلیک کنید. به گزینه Additional settings بروید و شناسه تماس گیرنده را انتخاب کنید. اکنون گزینه Hide number را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط