رپورتاژ آگهی

بررسی ضد آب بودن گوشی سامسونگ S22 Ultra

بررسی ضد آب بودن گوشی سامسونگ S22 Ultra

همه مدل های سامسونگ گواهینامه ضد آب IPxx را ندارند. اگر تلفنی در برابر نفوذ آب مقاوم باشد یا به نوعی ضد آب باشد دارای گواهینامه IPxx خواهد بود. در این مقاله ضد آب بودن گوشی سامسونگ s22 ultra را بررسی می کنیم. برای تهیه لوازم جانبی s22 ultra می توانید به سایت جانبی، معتبر ترین مرکز پخش لوازم جانبی سامسونگ مراجعه کنید.

گواهینامه IPxx چیست؟

برای اینکه مشخص شود یک گوشی ضدآب است یا خیر و میزان ضدآب بودن آن چه مقدار است، باید درجه IPxx آن را مشاهده کنید. این گواهی دارای دو عدد می باشد، عدد اول بیانگر میزان مقاومت دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار است. عدد دوم نیز بیانگر میزان مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب است. توضیحات ارقام IPxx(ضد آب بودن گوشی سامسونگ s22 ultra) به شرح زیر است:

معنای رقم اول در IPxx:

1-رقم اول کد 0=IP : به معنی بدون هیچ گونه محافظت خاص

2- رقم اول کد 1=IP : به معنی حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بیشتر از ۵۰ میلی متر(مانند سطوح بزرگ بدن).

3- رقم اول کد 2=IP : به معنی حفاظت شده در برابر اجسام جامد با قطر بیشتر از 12 میلی متر(مانند انگشت).

4- رقم اول کد 3=IP : به معنی حفاظت شده در مقابل اجسام جامد با قطر بیشتر از 2.5 میلی متر(مانند ابزار یا اجسام با قطر کم).

5- رقم اول کد 4=IP : به معنی حفاظت در برابر ورود اجسام جامد با قطر بیشتر از ۱ میلی متر(مانند سیم یا نوار).

6- رقم اول کد 5=IP : به معنی حفاظت شده در برابر ورود گرد و غبار(از ورود کامل غبار جلوگیری نمی شود اما به راحتی نیز وارد بدنه دستگاه نمی شوند).

7- رقم اول کد 6=IP : به معنی حفاظت شده در برابر ورود ریزگردهای بسیار کوچک (هیچگونه گرد و غباری وارد بدنه دستگاه نمی شود).

معنای رقم دوم در IPxx:

1-رقم دوم کد 0=IP : به معنی بدون هیچ گونه محافظت خاص

2- رقم دوم کد 1=IP : به مدت ۱۰ دقیقه از نفوذ قطراتی که به صورت عمودی روی بدنه دستگاه می ریزد، محافظت می کند.

3- رقم دوم کد 2=IP : به مدت ۱۰ دقیقه قطراتی که با زاویه 15 درجه از هر جهت نسبت به خط عمود روی بدنه ریخته شود، تاثیری مضری روی دستگاه ندارد.

4- رقم دوم کد 3=IP : به مدت 5 دقیقه قطراتی که با زاویه 60 درجه از هر جهت روی بدنه پاشیده شود، تاثیر مضری روی دستگاه ندارد.

5- رقم دوم کد 4=IP : به مدت 5 دقیقه اگر در هر جهت و در هر زاویه روی بدنه آب پاشیده شود، تاثیر مضری بر دستگاه ندارد.

6- رقم دوم کد 5=IP : به مدت دست کم ۳ دقیقه، اگر در هر جهت آب با فشار بر بدنه دستگاه ریخته شود، تاثیر مخربی بر دستگاه ندارد.

7- رقم دوم کد 6=IP : به مدت دست کم ۳ دقیقه، اگر در هر جهت آب با فشار زیاد بر بدنه دستگاه ریخته شود، تاثیر مضری بر دستگاه ندارد.

8- رقم دوم کد 7=IP : به مدت ۳0 دقیقه، دستگاه می تواند برای مدت محدودی بدون تاثیر مضر روی آن در آب غوطه ور شود.

9- رقم دوم کد 8=IP : در این حالت از دستگاه می توان به صورت دائمی در زیر آب استفاده کرد بدون اینکه هیچ تاثیر مخربی بر عملکرد دستگاه داشته باشد.

بر اساس موارد بالا گوشی سامسونگ با درجه IP68 به معنای محافظت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب است. گوشی یا دستگاهی که که دارای این درجه باشد، با خیال راحت می توان از آن در زیر آب استفاده کرد.

گوشی سامسونگ s22 ultra دارای چه درجه IPxx است؟

بررسی ضد آب بودن گوشی سامسونگ S22 Ultra

بررسی ضد آب بودن گوشی سامسونگ S22 Ultra

گوشی سامسونگ s22 ultra دارای درجه IP68 میباشد. ضد آب بودن گوشی سامسونگ s22 ultra اثبات شده است. این درجه به معنی آن است که در برابر نفوذ گرد و غبار به صورت کامل محافظت می کند و اجازه ورود هیچ نوع ریزگردی را نمی دهد. در برابر نفوذ آب هم به صورت کامل عایق بندی می باشد و اگر گوشی در آب غوطه ور شود نیز هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی شود.

البته به این نکته توجه کنید که ضد آب بودن گوشی سامسونگ s22 ultra نهایتا برای مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متر دوام می آورد. بیشتر از این امکان آسیب دیدن دستگاه وجود دارد پس مراقب باشید.

آیا درجه بالای IP همیشه در برابر تماس با آب امن است؟

حتی اگر دستگاه شما بالاترین درجه IP را هم داشته باشد، تماس کامل آن با آب هیچوقت کاملا امن نیست. حتی اگر گوشی کاملا ضد آب باشد نیز نمی توان آن را اثبات کرد. متاسفانه زمانی متوجه عدم ضدآب بودن صد در صدی دستگاه خود می شوید که دستگاه شما دچار آسیب شود. در واقع حتی اگر تولیدکنندگان دستگاه های الکترونیکی، محصولات خود را ضدآب عرضه کنند، هیچ ضمانتی درباره آن نمی دهد.

افزون بر این موارد، عوامل زیادی در عملکرد گوشی شما پس از تماس با آب تاثیر گذار است. حتی ضد آب بودن گوشی سامسونگ s22 ultra نمی تواند در برابر کلر و نمکی که در آب وجود دارد از دستگاه محافظت کند. این مواد تهدید جدی برای گوشی تلقی می شود.

رکن اصلی ضد آب کننده گوشی، واشرهای لاستیکی است. این واشر ها به مرور زمان تضعیف شده و کارایی خود را از دست می دهند. در صورتی که این واشرها با نوشابه، نوشیدنی های الکی و قهوه برخورد داشته باشند، به سرعت قابلیت خود را از دست می دهند.

ممکن این سوال پیش بیاید که پس وجود این استاندارد ها چه ضرورتی دارد؟ در صورتی گوشی شما به شکل ناخواسته و تصادفی در برابر مایعات و جامدات قرار بگیرد، وجود این استاندارد کمک می کند تا گوشی شما بیشتر به بقا ادامه دهد. لازم نیست برای بررسی ضد آب بودن گوشی سامسونگ s22 ultra، دستگاه را باخود به شنا ببرید یا عمدا در شرایط خطرناک قرار دهید.

برای تهیه لوازم جانبی s22 ultra می توانید به سایت جانبی، معتبر ترین مرکز پخش لوازم جانبی سامسونگ مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *