ترفند iOS

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد

blank

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که آیا بعد از تعمیر مادربرد آیفون راهی برای بازیابی اطلاعات آن وجود دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. در این مقاله به آموزش روشی جالب برای بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد می‌پردازیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه

از دست رفتن اطلاعات آیفون می‌تواند یکی از مشکلات بسیار آزاردهنده‌ای باشد که شاید شما هم با آن رو به رو شده‌اید. تصور کنید بنا به هر دلیل مادربرد آیفون شما دچار مشکل می‌شود و شما ملزم به تعویض برد خواهید بود. در این شرایط علاوه بر هزینه‌ای که باید برای تعویض برد پرداخت شود، یک مشکل بزرگ دیگر هم پیش رویتان قرار خواهد داشت که مربوط به از دست رفتن اطلاعات آیفون می‌شود! اما آیا راهی برای بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد وجود دارد؟ خوشبختانه یک راه برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

روش های بازیابی اطلاعات آیفون

به طور کلی چند روش مختلف به منظور بازیابی اطلاعات آیفون های اپل وجود دارد. در بخش زیر این موارد را برایتان عنوان می‌کنیم:

  • بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCould): اولین و شایع ترین روش برای بازیابی اطلاعات آیفون مربوط به استفاده از سرویس آیکلود می‌شود. در این روش اطلاعاتی که از طریق آیکلود و اپل آیدی (Apple ID) کاربر ذخیره شده بودند در دستگاه قابل بازیابی خواهند بود. برای آشنایی بیشتر با این روش به مطالعه مقاله “آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCoud)” بپردازید.
  • بازیابی اطلاعات آیفون از طریق نرم افزار هایی همچون آیتیونز (iTunes): در این روش از نرم افزارهای خاصی مثل برنامه آیتیونز (iTunes) یا برنامه های جانبی مثل Syncios Data Recovery استفاده می‌شود و اطلاعات مورد نیاز بازیابی خواهند شد.
  • بازیابی اطلاعات آیفون به صورت سخت افزاری: این روش زمانی استفاده می‌شود که تعمیر سخت افزاری مثل تعمیر مادربرد در آیفون انجام شود و حالا اطلاعات دستگاه حذف شده باشند. در این حالت اگر حافظه داخلی مادربرد قبلی گوشی که به آن NAND Flash Memory هم گفته می‌شود سالم باشد، می‌توان آن را در مادربرد جدید نصب کرد و بدین صورت اطلاعات قبلی آیفون را بعد از تعویض برد گوشی در اختیار داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این روش با ادامه این مقاله و آموزش بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد همراه باشید.

نکته: برای اینکه حافظه NAND مادربرد قبلی و معیوب گوشی به مادربرد جدید منتقل شود نیاز به ابزارهای خاص و دقت عمل بالایی وجود دارد و حتی ریسک از دست دادن مادربرد جدید و هم وجود خواهد داشت. بنابراین اگر احساس می‌کنید در حوزه تعمیرات موبایل و مدارهای الکترونیکی تجربه کافی ندارید، بهتر است بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد به روشی که شرح می‌دهیم را فراموش کنید.

بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد

به منظور بازیابی اطلاعات آیفون خود بعد از تعویض برد گوشی باید مراحل زیر طی شوند:

بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد

  • مادربرد معیوب را از آیفون جدا کنید.
  • تراشه سری A، EEPROM و همچنین NAND Flash Memory را از روی برد قبلی جدا نمایید. دقت داشته باشید که نباید هیچ آسیبی به این سه قطعه وارد شود، چون قرار است آن ها را در مادربرد جدید گوشی نصب کنید.

بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد

  • با استفاده از پاک کننده PCB، کلوفون و سایر مواد مناسب سه قطعه مورد نظر را به طور کامل تمیز نمایید.
  • پروسه BGA را انجام داده و آرایه مدارهای قطعات مورد نظر را دوباره احیا کنید.

بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد

  • تراشه سری A، EEPROM و همچنین NAND Flash Memory را از روی برد جدید گوشی جدا کنید و سه قطعه برد قدیمی را به جای آن نصب نمایید.
  • مادربرد جدید را روی گوشی نصب کرده و آن را ببندید.

بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعمیر مادربرد

به این صورت بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعویض مادربرد انجام می‌شود و زمانی که آیفونتان بوت شود به تمام اطلاعات پیشین دسترسی پیدا می‌کنید. مجددا اشاره می‌کنیم که انجام این تعمیر نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد و خطراتی همچون امکان از دست دادن برد جدید و غیره را هم به همراه خواهد داشت و یک اقدام ریسکی است.

نتیجه‌گیری

بنابراین امکان بازیابی اطلاعات آیفون بعد از تعویض مادربرد هم وجود دارد. این روش حتی در شرایطی که آیفون شما آب خورده یا بنا به هر دلیل دیگر خراب شده باشد اما تراشه سری A، EEPROM و همچنین NAND Flash Memory آن سالم باشند برای بازیابی اطلاعات گوشی مناسب خواهد بود. امیدوار هستیم از این مقاله که در رابطه با تعمیرات تخصصی آیفون نوشته شده است استفاده کرده باشید.

مطالب مرتبط