ترفند شبکه های اجتماعی

ترفندهای افزایش کیفیت ویدیوی لایو اینستاگرام

blank

ترفندهای افزایش کیفیت ویدیوی لایو اینستاگرام به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود.

اینستاگرام رسانه ای محبوب است که با استفاده از آن می توان ویدیوهایی را به صورت زنده برای فالوورهای نمایش داد. پخش ویدیوی بلادرنگ همواره تابعی از شرایط کانکشن، کیفیت اتصال اینترنت و مواردی دیگر است که کیفیت نهایی ویدیو لایو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اینستاگرام اخیراً امکان اشتراک گذاری یک لایو مشترک میان دو نفر و در صفحه ای تقسیم شده در اختیار کاربران خود قرار داده است. اما اینستاگرام نیز همانند بسیاری از برنامه های اشتراک گذاری جریان های داده ای همانند صوت و تصویر و ویدیو، تحت تاثیر کیفیت شبکه ای که از آن در اتصال به اینترنت استفاده شده است قرار دارد. اگر شما هم جز آن دسته از کسانی باشید که به برقراری لایو اینستاگرام علاقه مندید، حتما تا به حال شاهد لگ، تاخیر و نویز در تماشای ویدیوهای لایوی بودید که مخاطب آنها بوده اید. در این پست قصد داریم روشهایی آسان برای ارسال لایوهای سریع و با کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. استفاده از این روشها ارسال ویدیوی لایوی با کیفیت را برای تمامی مخاطبین اینستای شما تضمین خواهد کرد. با کوک موبایل همراه بمانید.

چرا باید کیفیت لایو اینستاگرام را بالا ببریم؟

گاهی حین اجرای یک لایو ویدیو، شاهد کندی ارتباط و یا قطع اینترنت هستیم و این مساله باعث می شود که نتوانیم لایو خود را به پایان ببریم. برخی از دلایل ایجاد مشکلات مرتبط با کیفیت ارسال لایو اینستاگرام در ادامه لیست شده اند:

  • ارسال لایو حین حرکت در مترو، قطار، اتوبوس و …
  • اتصال به شبکه وای فای و یا هات اسپات با شدت سیگنال ضعیف
  • در مناطق پرجمعیت، برای مثال اگر در حال ارسال ویدیوی لایوی از بازی تیم محبوب خود در استادیوم و یا ارسال قطعه ای محبوب که در حال اجرا در کنسرتی زنده است هستید، باید در نظر داشته باشید که شاید پهنای باند مورد نیاز برای ارسال تمامی ویدیوهای لایو در اختیار نباشد و همین مساله باعث ایجاد تاخیر و لگ در ارسال لایو شما شود.
  • ارسال لایو اینستا در خانه و درست زمانی که ISP و یا شرکت ارائه دهنده خدمات اتصال شبکه  اینترنتی شما در حال اجرای برنامه های بهبودی روی شبکه است. این مساله مخصوصا زمانی که شما یک طرح اینترنتی با محدودیت در اندازه دانلود و آپلود (ترافیک) خریداری کرده اید، خود را بیشتر نشان می دهد.
ترفندهای افزایش کیفیت ویدیوی لایو اینستاگرام

بالا بردن کیفیت لایو اینستاگرام

خوب حالا باید با این اتصال های ضعیف و اذیت کننده چه کار کنیم؟ اگر پهنای باندی که در اختیار شما قرار می گیرد کم باشد، بهتر است لایو اینستای خود را با رزولوشن بالا ارسال نکنید. اگر بخواهید با پهنای باند کمی که دارید، ویدیو لایو با کیفیت خیلی بالا ارسال کنید، مخاطبان شما بیشتر از ویدیوی ارسالی شما نویز و تاخیر را می بینند و احتمالا کلافه خواهند شد. اگر به هات اسپات متصل هستید و از اینترنت هات اسپات برای ارسال لایو ویدیوی خود استفاده می کنید، باید فاصله خود از منبع هات اسپاتی که می تواند موبایل و یا هر چیز دیگری باشد را کنترل کنید تا بی اختیار از محدوده شبکه خارج نشوید و لایو را قطع نکنید! حتما می دانید که با هر بار قطع شدن اتصال شما از هات اسپات، مخاطبان لایو اینستای شما تنها صفحه لود و بارگذاری ویدیوی شما را می بینند.

خوب حالا نوبت پاسخ دادن به این سوال است که چطور می توانیم کیفیت و سرعت لایوهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم و ویدیوهایی با کیفیت را از طریق لایو ارسال کنیم.

ترفندهای افزایش کیفیت ویدیوی لایو اینستاگرام: مراحل

یکی دیگر از روش های بهبود کیفیت لایو اینستاگرام و لایو فیسبوک، شناختن موارد موثر در کیفیت ویدیو و تعدیل کردن شرایط مکانی است که لایو در حال ارسال از آنجا است.  از جمله مواردی که  تعدیل و کنترل آنها باعث افزایش کیفیت ویدیوهای لایو شما می شود عبارتند از:

  • وضوح تصویر: برای ارسال ویدیوهای لایو HD نیاز به اتصال اینترنتی بسیار قدرتمندی دارید و بهتر است از دیتای موبایل برای این منظور استفاده کنید و نه از وای فایی که بین چندین دستگاه به اشتراک گذاشته می شود. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید تمیزی و سلامت لنز دوربینی است که قرار است لایو شما را ارسال کند. برای اطمینان از سلامت و تمیزی لنز دوربین ، آن را با پارچه نخی و نرمی پاک کنید تا ذرات چربی و گرد و غبار احتمالی از روی آن برداشته شوند. همچنین می توانید با خرید لنزهای حرفه ای و اتصال آنها به لنز دوربین خود، کیفیت ویدیو و وضوح تصویر را چندین برابر کنید
  • ثبات دوربینی که در حال ارسال لایو از آن هستید: در صورتی که در حال ضبط لایو سخنرانی و … هستید، می توانید از پایه های نگه دارنده گوشی و دوربین استفاده کنید تا اثر لرزش دست شما روی کیفیت تصویر و ویدیو و تار شدن آنها به حداق برسد.  یکی دیگر از کارهایی که می توان در این زمینه کرد، ضبط و ارسال لایو با استفاده از گوشی هایی است که دوربین آنها مجهز به ثبات نوری است.
استفاده از استند و ثبات نگه دارنده دوربین در ارسال لایو اینستا

استفاده از استند و ثبات نگه دارنده دوربین در ارسال لایو اینستا

  • وضعیت میکروفون هایی که در حال ارسال صدای شما هستند.
  • افکت ها و جلوه های بصری که حین ارسال لایو از آنها استفاده می کنید: دقت کنید که استفاده بیش از حد از افکت های تصویری باعث کاهش کیفیت ویدیوی لایو می شود. در استفاده از جلوه های بصری حین ارسال لایو دقت داشته باشید که زیاده روی نکنید.
  • نور محیطی که در حال ارسال لایو از آنجا هستید: اگر نور محیطی که قرار است از آن لایو بفرستید کم و نامتعادل است، می توانید از استندهای نوری مخصوص گوشی های موبایل استفاده کنید. با نصب کردن این استندهای نوری، نور محیطی لازم برای ارسال ویدیوی با کیفیت در اختیار دوربین گوشی قرار خواهد گرفت و به این صورت کیفیت ویدیو افزایش پیدا می کند.
تنظیم نور محیطی لایو اینستا با استفاده از نور حلقه ای

تنظیم نور محیطی لایو اینستا با استفاده از نور حلقه ای

افزایش سرعت و کیفیت ویدیوهای لایو اینستاگرام

اگر مشکل از پهنای باند و یا سرعت اینترنتی است که ISP شما در اختیارتان قرار داده است، راه حل خرید طرح هایی است که پهنای باند بالایی را در اتصال به شبکه در اختیار شما قرار می دهند.

یکی دیگر از روشهایی که می توانید از آن در ارسال با کیفیت لایو اینستاگرام خود استفاده کنید، استفاده از اپ هایی است که کارشان بالا بردن سرعت آپلود داده روی اینترنت و کاهش تاخیر و نویز است. از جمله این برنامه ها می توان به اپلیکیشن Speedify اشاره کرد. این نرم افزار با استفاده از اتصال شما به چندین کانکشن مختلف در آن واحد؛ اتصالی ایمن، سریع و بدون نویز و تاخیر را ارائه می دهد. با استفاده از اپلیکیشن هایی این چنینی، نه تنها مشکل اتصال کند و پهنای باند کم حل می شود، بلکه اگر در اتصال گوشی به هر یک از منابع کانکشن برای اتصال و ارسال لایو اینستای شما هم مشکلی پیش بیاید، مکانیزم های اتومات برای حل مشکل اجرا خواهد شد.

این اپ برای ترکیب و استفاده کردن از دو یا چند کانکشن به صورت همزمان استفاده می شود و با استفاده از فناوری اتصال کانال ها کار می کند. اگر یکی از اتصال ها قطع شود، برنامه به صورت خودکار همه ترافیک را به سمت کانکشنی که سرعت اتصال بالاتری دارد، می فرستد. تمامی این کارها در پس زمینه گوشی و بدون کوچکترین قطعی اتصال رخ می دهد و شما حتی متوجه کند شدن ارتباط و … نخواهید شد تا این که مشکل کانکشن قطع شده برطرف شود. این اپ با اجرا کردن نقش یک وی پی ان برای گوشی می تواند ارسال لایو اینستاگرام و ارتباط ویدیوی هر برنامه دیگری را بدون قطعی تضمین کند. با تپ کردن روی لینک دانلود اسپیدیفای می توانید این برنامه را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

مطالب مرتبط