ترفند آیفون

نحوه ایجاد و استخراج فایل های زیپ در آیفون و آیپد

نحوه ایجاد و استخراج فایل های زیپ در آیفون و آیپد

در این مطلب قصد داریم تا نحوه ایجاد و استخراج فایل های زیپ در آیفون را با استفاده از برخی اپلیکیشن ها بررسی کنیم. کمی پیش از این ایجاد و استخراج فایل های زیپ شده در گوشی آیفون و آیپد غیر ممکن بود اما دیگر اینگونه نیست. به لطف آی کلود و اپلیکیشن Files می توان فایل های زیپ شده را ایجاد و یا آنها را Extract کرد. در ادامه این مطلب نحوه استفاده از فایل های زیپ شده را در گوشی موبایل و به راحتی بررسی خواهیم کرد.

فایل های زیپ شده به چه مواردی گفته می شود؟

فایل های زیپ یا به اختصار ZIP در حقیقت به یک فرم از بایگانی کردن فایل ها یا موارد گفته می شود که به صورت فشرده سازی شده بدون آسیب با یک حجم کمتر ذخیره می شوند. این فایل ها در حقیقت شامل یک یا چند پرونده یا فهرست است که می توان برای ذخیره سازی یا به اشتراک گذاری ساده تر، آنها را فشرده کرد.  در سیستم عامل های مختلف هم از طریق مایکروسافت برای ویندوز و هم از طریق اپل برای مک او اس این ویژگی پشتیبانی می شود. اما متاسفانه Extract یا استخراج موارد زیپ شده در گوشی های موبایل به همین سادگی صورت نمی گرفت. در iOS و iPadOS این کار از طریق Files app صورت می گیرد که برای گوشی موبایل آیفون و آیپد در دسترس می باشد. این اپلیکیشن از آی یو اس 11 به بعد و از سال 2017 در دسترس قرار گرفت.

مراحل ایجاد و استخراج فایل های زیپ شده در آیفون و آیپد

برای استفاده از فایل های زیپ شده در گوشی موبایل خود مطمئن شوید که از آخرین ورژن iOS استفاده می کنید. از آنجا به بعد تفاوت های بسیار جزئی بین آیفون، iPod touch و آیپد وجود دارد.

مرحله اول: به Files app در گوشی یا آیپد خود بروید

برای ایجاد فایل های زیپ شده در گوشی موبایل آیفون یا iPod touch ابتدا اپلیکیشن Files را باز کنید. سپس یک لوکیشن را انتخاب کنید مثلا اگر می خواهید در گوشی موبایل شما ذخیره شود بر روی On My iPhone بزنید یا اگر می خواهید در فضای ابری ذخیره سازی شود بر روی iCloud Drive بزنید. بر روی دکمه More در بالای سمت راست تصویر بزنید. حالا گزینه Select را انتخاب نمایید. در این قسمت شما می توانید آیتم یا آیتم هایی را که می خواهید به شکل زیپ در بیاورید را انتخاب کنید.

به Files app در گوشی خود بروید

به Files app در گوشی خود بروید

مرحله دوم: فایل های انتخاب شده را Compress کنید

در این مرحله ابتدا بر روی گزینه More Button بزنید که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد و سپس گزینه Compress را انتخاب نمایید.

فایل های انتخاب شده را Compress کنید

فایل های انتخاب شده را Compress کنید

در دستورالعمل هایی که خود اپل در این قسمت برای شما نمایش می دهد اگر فایل زیپ شده شما فقط یک فولدر داشته باشد نام فایل زیپ شده همان نام فولدر انتخاب شده می باشد. اما اگر شما چندین فایل را انتخاب کنید نام فایل زیپ شده با عنوان Archive zip ذخیره می شود که می توان بعدا نام آن را تغییر داد. برای تغییر آن کافی است که فایل را کلیک و برای چند ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه دارید و سپس گزینه Rename  را انتخاب کنید تا بتوانید نام فایل را عوض کنید. شما می توانید به سادگی این فایل زیپ شده را به اشتراک بگذارید درست همانطور که فایل های دیگر را ارسال می کردید.

مرحله سوم: باز کردن یک فایل زیپ شده در آیفون یا آیپد

برای باز کردن یک فایل زیپ شده در آیفون ابتدا باز هم File Zip را باز کنید و سپس فایل زیپ شده مورد نظر خود را پیدا کنید و بر روی فایل بزنید.

باز کردن یک فایل زیپ شده در آیفون

باز کردن یک فایل زیپ شده در آیفون

همانطور که مشاهده کردید تمام مراحل در آیفون و آیپد شبیه به هم بودند و شما می توانید برای هر دو دیوایس این مراحل را تکرار نمایید. به همین سادگی می توانید به محتوای فایل دسترسی پیدا کنید. برای تغییر نام روی فایل رفته و نگه دارید. سپس بر روی گزینه Rename بزنید. بر روی فولدر بزنید تا برای شما باز شود. فایل زیپ شده در همان جا باقی خواهد ماند. برای حذف آن نیز بر روی فایل نگه دارید تا گزینه Delete نمایش داده شود. سپس آن را حذف کنید.

شما می توانید فایل زیپ شده را در فرمت های ar، bz2، cpio، rar، tar، tgz و یا Zip files بر روی Files app ایجاد و ذخیره کنید. اگر فایل ذخیره شده و زیپ شده شما برای ارسال همچنان حجم زیادی دارد می توانید از روش های دیگری مثل Mail Drop برای ارسال آن بهره بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *