ترفند اندروید

ذخیره مخاطبین اندروید در حساب گوگل

ذخیره مخاطبین اندروید در حساب گوگل

شاید شما هم جزء کاربرانی باشید که از این موضوع بی اطلاع هستید که گوگل این امکان را به کاربران خود داده است که مخاطبین خود را در حساب کاربری گوگل یا همان Gmail خود ذخیره کنند، و با همگام سازی (Sync)  دستگاه اندرویدی خود با حساب گوگل ، این مخاطبین را به موبایل خود منتقل نمایند. با این کار دیگر هیچ جای نگرانی برای از دست رفتن لیست مخاطبین هنگام خرابی موبایل یا تبلت اندرویدی یا دزدیده شدن آن وجود ندارد، زیرا که همه مخاطبین شما در اکانت گوگل ذخیره شده ‌اند. در این مقاله قرار است نحوه ی ذخیره مخاطبین اندروید در حساب گوگل را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود وارد شوید.
  • به بخش Accounts یا Accounts & sync بروید.

به بخش Accounts یا Accounts & sync بروید

  • در این صفحه لیستی از حساب‌ های کاربردی موجود در دستگاه اندروید خود می بینید. حال باید Google را لمس کنید.

Google را لمس کنید

  • بعد هم حساب کاربری گوگل خود را انتخاب کنید.

حساب کاربری گوگل خود را انتخاب کنید

  • در این بخش در لیست ظاهر شده می ‌توانید این که اطلاعات موبایل یا تبلت اندروید شما با کدام سرویس ‌های گوگل همگام (Sync) شود، را انتخاب نمایید. در اینجا باید Contacts را برای پشتیبان گیری در حساب گوگل خود انتخاب کرده و همچنین می‌ توانید دیگر سرویس‌ها مانند Drive، جیمیل، Keep، و… را فعال کنید.

گزینه Contacts را فعال نمایید

نحوه ی انتقال مخاطبین از ios به اندروید و بالعکس را مطالعه کنید.

اگر می ‌خواهید همگام‌ سازی با حساب شما به طور خودکار انجام گردد، بعد از ورود به بخش Accounts (مرحله 2)، با لمس کلید منو (به شکل سه نقطه در بالای صفحه) گزینه Auto-sync data را فعال نمایید.

گزینه Auto-sync data را فعال نمایید

از این پس تمام مخاطبین موبایل یا تبلت اندرویدی شما به طور خودکار در حساب گوگل ذخیره می شوند و در صورت تعویض موبایل، یا خرابی موبایل فعلی آن ‌ها را از دست نمی دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *