ترفند اندروید

کنترل دسترسی برنامه ها به اطلاعاتمان

کنترل دسترسی برنامه ها به اطلاعاتمان

همانطور که می دانید هر برنامه‌ ای که بر روی گوشی یا تبلت خود نصب می ‌کنید مجموعه ای از دسترسی ‌ها را خواهند داشت، ولی برخی مواقع دسترسی‌ های بعضی برنامه ‌ها از آنچه باید باشد جلوتر می رود و غیرقابل‌ قبول می‌ گردد. به عنوان مثال یک برنامه ویرایش عکس هیچ دلیلی ندارد که به پیامک ‌های موبایل شما دسترسی داشته باشد، یا یک برنامه تقویم برای چه به دوربین موبایل دسترسی دارد؟! پس با ما همراه باشید تا در این مقاله این موضوع را بررسی کنیم.

کنترل و مدیریت دسترسی ‌های برنامه‌ ها به اطلاعات ما توسط هر یک از برنامه‌ هایی که بر روی گوشی یا تبلت خود نصب می‌ کنیم یکی از قابلیت های جدیدی است که در اندروید 6 (Marshmallow) در دسترس قرار گرفته است. در این مقاله قرار است نگاهی دقیق به روش استفاده از این قابلیت داشته باشیم. هر یک از برنامه‌ هایی که بر روی گوشی یا تبلت خود نصب می‌ کنیم گاهی اوقات از دسترسی‌ های معقول فراتر رفته و غیرقابل‌ قبول می ‌شود. البته برخی مواقع این دسترسی‌ ها دلایل خاصی هم دارند که در توضیحات آنها در فروشگاه Google Play  ذکر شده است. با این وجود همیشه باید دقت کرد که هنگام نصب برنامه ‌هایی ناشناخته و یا دانلود شده از فروشگاه ‌هایی غیر از گوگل پلی، مدیریت دسترسی برنامه‌ ها بسیار ساده می باشد. برای شروع ابتدا وارد تنظیمات گوشی یا تبلت خود بروید، سپس وارد بخش Apps شوید. حال علامت چرخ‌ دنده‌ ای که در بالای نمایشگر قرار دارد را لمس نمایید. حالا در صفحه باز شده App permissions  را انتخاب کنید.

نحوه ی قطع دسترسی اینترنت برنامه های اندروید را مطالعه کنید.

گزینه App permissions  را انتخاب کنید

در صفحه نمایان شده می ‌توانید دسترسی‌ ها را در دسته ‌بندی ‌هایی مانند سنسورهای حرکتی، تقویم، دوربین، موقعیت، میکروفون و حافظه مشاهده کنید. هر کدام را که می‌ خواهید انتخاب نمایید تا ببینید کدام برنامه ‌ها به آن اطلاعات دسترسی دارند.

در اینجا می توانید به آسانی دسترسی هر کدام از برنامه ‌‌ها را از آن بخش قطع کرده و یا دوباره به آنها آن دسترسی را بدهید.

دسترسی هر برنامه ‌‌را قطع کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *