ترفند iOS

امنیت کمتر IOS 10 نسبت به IOS 9

blank

امنیت کمتر IOS 10 نسبت به IOS 9


طبق اعلام محققین امنیت سایبری، امنیت فایل های پشتیبانی  IOS 10 به اندازه ای ضعیف است که امکان هک کردن آنها با استفاده از حملات جستجوی فراگیر وجود دارد. به طور طبیعی هرچه آپدیت جدیدترین از آی او اس عرضه می شود، امنیت آن هم افزایش می یابد و کاربران هم به این روند عادت کرده اند. اما انگار این شرایط درباره IOS 10، اینگونه نبوده است. طبق گزارشی که توسط شرکت امنیت سایبری روسی با عنوان الکامسافت منتشر شده، اپل مکانیزم رمز عبور جدیدی را در فایل های پشتیبانی IOS 10 استفاده کرده که از لحاظ امنیتی، ضعیف می باشد و هکر ها قادر اند با حملات جستجوی فراگیر، حدود ۲۵۰۰ بار سریعتر به کشف رمز بپردازند و به اطلاعات فایل ها برسند.
محقق امنیت دیگری با نام پرتورشیم توصیح داده که الگوریتم هشینگ در آی او اس ۱۰ توسط اپل، دانگرید شده و از SHA1 که ده هزار تکرار داشت به SHA256 با یک بار تکرار رسانده است.
الکامسافت بیان کرده که با بهره گیری از کامپیوتر دسکتاپ با پردازنده Core i5 اینتل قادر به آزمایش شش میلیون رمز در هر ثانیه شده است. با وجود این ضعف که در امنیت آی او اس ۱۰ رویت شده، حملات جستجوی فراگیر تقریبا ۴۰ برابر سریعتر از جملاتی اند که جهت پیداکردن رمز فایل های پشتیبانی  آی او اس ۹ استفاده می شدند
الکامسافت میگوید حملات سایبری شدید به فایلهای پشتیبانی IOS 10 اگرچه سخت اما غیر ممکن نیست و آنها میتوانند به برنامه های موبایل، حساب های کاربری اپل و کامپیوترهای شخصی دسترسی پیدا کنند.

در صورتی که هر سوالی در ذهن شما پیش آمد و همچنین سوالی در مورد قیمت گوشی های موبایل و هزینه تعمیرات آیفون داشتید می توانید با شماره 02167319 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

مطالب مرتبط