ترفند آیفون

امنیت آیفون – iCloud Keychain

blank

iCloud Keychain یکی از کاربردی ترین قابلیت های آیفون در زمینه امنیت و حریم خصوصی کاربران است. iCloud Keychain  تمامی نام های کاربری و رمزهای عبور اکانت های مختلف، اطلاعات و داده های کارت های اعتباری و نیز اطلاعات مرتبط با تنظیمات و ورود به شبکه Wi-Fi را بر روی تمامی دستگاه های تایید شده (دستگاه های با سیستم عاملiOS 7 یا بالاتر) و رایانه های مک (لپ تاپ های با سیستم عامل OS X 10.9 یا بالاتر)ذخیره کرده و آنها را به روز نگه می دارد. Keychain iCloud هم در زمان ذخیره سازی اطلاعات و هم در زمان انتقال داده ها، به وسیله ی پروتکل رمزگذاری AES 256 بیتی محافظت شده و اطلاعات آن حتی توسط اپل نیز قابل خواندن و شنود نیست.

iCloud Keychain با کلیدساز و ژنراتور رمز عبور مرورگر Safari و نیز با قابلیت تکمیل خودکار فرم ها در مرورگر که تحت عنوان AutoFill شناخته می شود، به درستی منطبق بوده و با آن ها کار می کند. زمانی که کاربران اپل، حساب جدیدی را راه اندازی می کنند، ژنراتور رمز عبور Safari به کاربران پیشنهاد می کند که کلمات عبور منحصر به فردی را که نمیتوان آنها را به سادگی حدس زد برای رمز عبور خود انتخاب کنند. کاربران دستگاه های اپل می توانند با استفاده از قابلیت AutoFill نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات لازم برای استفاده از کارت های اعتباریشان را به صورت خودکار و در محل های ورود اطلاعات در فرم های الکترونیکی وارد کنند. چنانچه دو قابلیت iCloud Keychain و AutoFill را بر روی گوشی فعال می کنید، می بایست رمز عبوری را نیز برای محافظت از اطلاعات شخصی تان، تنظیم کنید.

iCloud-Keychain-و-تکمیل-خودکار-فرم-ها-بر-روی-مرورگر-اپل

iCloud-Keychain-و-تکمیل-خودکار-فرم-ها-بر-روی-مرورگر-اپل

blankتوجه: ساختار برخی از وبسایت ها به گونه ای است که از قابلیت تکمیل خودکار فرم ها پشتیبانی نمی کنند.

همچنین می توانید با استفاده از iCloud Keychain حساب های مورد استفاده تان را در برنامه های Mail, Contacts, Calendar, Messages را بر روی تمامی دستگاه های iOS و رایانه های مک مورد استفاده تان به روز نگه داشته باشید و آنها را در هر زمان و مکان دلخواه در اختیار داشته باشید. در ادامه بخشی از مهم ترین تنظیمات مرتبط با iCloud Keychain را آورده ایم. با کوک موبایل همراه بمانید.

  • تنظیم iCloud Keychain

برای انجام برخی تنظیمات  iCloud Keychain می بایست به آدرس Settings > [your name] > iCloud > Keychain بروید. در ادامه نیز باید گزینه ی  iCloud Keychain را روشن کرده و در ادامه تمامی دستورالعمل هایی را که بر روی صفحه نمایش داده می شود با زدن بر روی گزینه ی Next دنبال کنید.

تنظیم-iCloud-Keychain

تنظیم-iCloud-Keychain

 همزمان با تنظیم iCloud Keychain کد امنیتی iCloud ای را تحت عنوان iCloud Security Code ایجاد می کنید. با تنظیم iCloud Security Code می توانید این کد امنیتی iCloud را برای ارائه ی مجوز به دستگاه های اضافی و در جهت استفاده از iCloud Keychain مختص به خودتان استفاده کنید. علاوه بر این، کد تولید شده را می توان برای تأیید هویت استفاده کرد تا از این طریق بتوانید سایر اقدامات مرتبط با تنظیمات Keychain iCloud را انجام دهید، از جمله این اقدامات می توان به بازیابی Keychain iCloud در صورت از دست دادن تمامی دستگاه های iOS، اشاره کرد.

  •  تنظیم  iCloud Keychain بر روی تمامی دستگاه های اپل

شما می توانید iCloud Keychain را برای تمامی دستگاهی که دوست دارید به رمزهای شما دسترسی داشته باشند، اضافه و تنظیم کنید. زمانی که iCloud Keychain را بر روی یکی از دستگاه های اپل اضافی (آیپد و یا لپ تاپ مک) روشن می کنید، دستگاه های دیگری هم که از iCloud Keychain استفاده می کنند، اعلانی مبنی بر درخواست تایید اضافه شدن دستگاه به لیست دستگاه های مورد اعتماد دریافت می کنند. پس از تایید دستگاه اضافی، iCloud Keychain به صورت خودکار بر روی دستگاه جدید اضافه شده به روزرسانی می گردد.

چنانچه به دیگر دستگاه های اپلتان دسترسی ندارید و نیازمند تایید iCloud Keychain بر روی دستگاهی اضافی هستید می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های نمایشی بر روی صفحه نمایش گوشی، iCloud Security Code را دریافت کرده و ادامه کار را با استفاده از این کد امنیتی به انجام برسانید.

  • بازیابی iCloud Security Code 

چنانچه زمان استفاده از iCloud Keychain  بر روی دستگاه اپلی، چندین بار کد امنیتی iCloud را به اشتباه وارد کنید، iCloud Keychain بر روی آن دستگاه غیرفعال شده و keychain شما در iCloud حذف می شود.

بازیابی iCloud-Security-Code 

بازیابی iCloud-Security-Code

برای بازنشانی کردن رمز عبور و یا ایجاد یک کد امنیتی جدید iCloud، بایستی به یکی از دستگاه های مورد اطمینان که کد امنیتی iCloud بر روی آن تنظیم شده است دسترسی پیدا کرده و با استفاده از آن دستگاه رمز عبور خود را بازنشانی کنید. در مقاله ای که به زودی منتشر خواهد شد، روش های بازیابی  iCloud Security Code  را آموزش خواهیم داد.

مطالب مرتبط