ترفند آیفون

آموزش برنامه Mail در آیفون – بخش دوم

blank

مشاهده و مدیریت ایمیل های مهم و حیاتی

  • کسب اطلاع از پاسخ داده شدن به یک ایمیل 

اگر دوست دارید به محض ارسال شدن ایمیلی خاص خبردار شوید، زمانی که ایمیلی خاص را در صندوق ورودی Mail باز می کنید و آن را می خوانید بر روی دکمه the Mark Message button که به معنی علامت گذاری آن ایمیل خاص است، تپ کرده و آنگاه بر روی عبارت «Notify Me» ضربه بزنید. برای دریافت هشدار به وقت پاسخ داده شدن به یک ایمیل خاص می توانید، درست در زمان نوشتن یک ایمیل، بر روی دکمه the Notify Me button که در قسمت موضوع ایمیل نمایش داده می شود، تپ کنید. برای تغییر نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها، به آدرس Settings > Notifications > Mail > Thread Notifications  بروید.

اعلان های ایمیل در آیفون

اعلان های ایمیل در آیفون

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات مرتبط با نوتیفیکیشن ها و اعلان های آیفون می توانید نگاهی به پست “آموزش آیفون – اعلان ها و نوتیفیکیشن ها” بیندازید.

  • جمع آوری و دسته بندی ایمیل های مهم 

با استفاده از نشان دار کردن برخی مخاطبان و یا برخی از ایمیل ها می توانید این افراد و ایمیل های مهم را به لیست VIP اضافه کنید پس از این مرحله می بینید که تمامی ایمیل های وارده از افراد موجود در لیست VIP در صندوق پستی VIP برنامه ی Mail نمایش داده می شوند. برای این منظور می توانید زمان مشاهده هر یک از ایمیل ها، بر رویDetails تپ کرده و در ادامه بر روی نام فرستنده ضربه بزنید تا اطلاعات بیشتری از مخاطب مورد نظر نمایش داده شود. در انتها هم تنها می بایست بر روی گزینه ی «Add to VIP» ضربه بزنید. برای ایجاد تغییر در نحوه نمایش اعلانها، به آدرسSettings > Notifications > Mail > VIP بروید.

Vip کردن یکی از مخاطبان در برنامه ی Mail

Vip کردن یکی از مخاطبان در برنامه ی Mail

blank استفاده از سیری برای مشاهده ی ایمیل های مهم

برای آن که با استفاده از فرمان و کنترل صوتی بتوانید ایمیل های خود را چک کنید می بایست جملاتی مانند “Any new mail from Neda today?”  و یا جملاتی مانند آن را بگویید. در این صورت اگر ایمیل جدیدی از مخاطب به نام ندا برایتان آمده باشد، سیری آن را برای شما خواهد خواند.

  • نشانه گذاری ایمیل برای پیدا کردن آسان تر آن در آینده

برای این منظور می بایست درست زمانی که مشغول خواندن یکی از ایمیل های وارده به Mail هستید،  دکمه the Mark Message button  را که در بخش عنوان ایمیل نمایش داده می شود، لمس کنید. چنانچه ظاهر ایمیل نشان دار شده را دوست ندارید، می توانید با رفتن به آدرس Settings > Mail > Flag Style، آیکون نمایشی برای ایمیل های نشان گذاری شده را تغییر و شخصی سازی کنید.

تغییر استایل نمایش ایمیل های نشان دار شده

تغییر استایل نمایش ایمیل های نشان دار شده

برای مشاهده صندوق پستی که در آن ایمیل های نشان دار شده قرار می گیرند، درست زمانی که در حال مشاهده ی لیست صندوق های ایمیل (MailBox) ها هستید بر روی Edit  تپ کرده و در ادامه هم ب روی گزینه ی Flagged ضربه بزنید.

  • جستجوی یک ایمیل

برای آن که فیلد جستجو را بتوانید ببینید و درون آن بنویسید بایستی به بخش بالایی لیست ایمیل ها رفته و در ادامه متن مورد نظر خود را درون فیلدی که نمایش داده می شود، تایپ کنید. شما می توانید انتخاب کنید که جست و جوی یک ایمیل خاص بین تمام صندوق های پستی و یا یک صندوق پستی مشخص صورت بگیرد. برای دیدن هر ایمیلی که به عنوان نتیجه ی جست و جو بازمیگردد تنها بایستی بر روی آن ایمیل ضربه زده و در ادامه هم با ضربه زدن به  پیکان هایی که جهت بالا و پایین را نشان می دهند بین ایمیل های دیگر حرکت کنید. شما می توانید ایمیل ها را با استفاده از وارد کردن آدرس، موضوع و بخشی از متن ایمیل درون فیلد جست و جو، پیمایش کنید. همانطور که مشغول تایپ کردن متن جست و جوی خود در میان ایمیل ها هستید، برنامه ی Mail سعی می کند که نزدیک ترین عناوین به متن مورد جست و جوی شما را در بخش Top Hits که در بالای نتایج جست و جو نمایش داده می شود، ردیف کند.

  • جستجوی ایمیل ها بر اساس زمان ارسال و دریافت

برای دیدن فیلد جستجو،  صفحه ی برنامه را به بالای لیست ایمیل ها اسکرول کرده و سپس عبارتی مانند  “جلسه های ماه February” را تایپ کنید تا همه ایمیل هایی که درون آنها از واژه ی جلسه استفاده شده است و در ماه فوریه به شما ارسال شده اند نمایش داده شوند.

  • جستجو بر اساس وضعیت ایمیل

برای پیدا کردن همه ایمیل های نشان دار شده ای که از افرادی که در لیست VIP هستند ارسال شده و هنوز خوانده نشده اند، عبارت  “flag unread vip” را تایپ کنید. شما همچنین می توانید برای پیدا کردن ویژگی های متفاوتی از ایمیل ها هم آنها را جست و جو کنید. برای مثال می توانید عبارت “attachment” را تایپ کنید و تمام ایمیل هایی که دارای پیوست هستند را جست و جو و پیدا کنید.

  • نشان دار کردن ایمیل به عنوان زباله

هنگام خواندن ایمیل، بر روی دکمه the Mark Message button ضربه زده و آنگاه بر روی گزینه ی Move To Junk تپ کنید تا ایمیل مزبور را به پوشه ی Junk اضافه کنید. اگر ایمیلی را به اشتباه وارد پوشه ایمیل های به دردنخور و جفنگ کرده باشید می توانید بلافاصله آیفون را تکان دهید تا این فرآیند نادیده گرفته  شود (Undo شود).

  • انتخاب صندوق پستی مورد علاقه کاربر (Favorite)

صندوق های پستی که آنها را به عنوان صندوق های پستی مورد علاقه تان انتخاب کرده اید، در قسمت بالای لیست صندوق ها ظاهر می شوند تا کاربر به راحتی بتواند به آنها دسترسی پیدا کند. برای معرفی صندوق پستی به عنوان MailBox محبوبتان می بایست حین مشاهده ی فهرست صندوق های پستی بر روی گزینه ی Edit ضربه زده و در ادامه بر روی Add Mailbox تپ کرده و در انتها هم صندوق های پستی مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

  • مشاهده ی ایمیل های پیش نویس شده موجود بر روی تمامی حساب های کاربری

برای دیدن ایمیل های پیش نویس یا همان درافت ها بایستی زمانی که مشغول مشاهده لیست صندوق های پستی هستید،  بر روی  Edit ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Add Mailbox ضربه بزنید. حال می توانید گزینه ی All Drafts را فعال کنید و به این ترتیب ایمیل های پیش نویس از تمامی حساب های کاربری برایتان نمایش داده خواهد شد.

پاک کردن ایمیل از برنامه ی Mail

  • حذف ایمیل

یکی از ایمیل های موجود در صندوق ورودی برنامه ی Mail را با استفاده از  تپ کردن روی آن باز کنید. برای حذف کردن آن ایمیل خاص ، دکمه the Delete button را تپ کنید. برای فعال و یا غیرفعال کردن پیغام تأیید حذف ایمیل هم می توانید به آدرس  Settings > Mail > Ask Before Deleting بروید و با دستکاری گزینه ی Ask Before Deleting این قابلیت را خاموش و یا روشن کنید.

  • پاک کردن ایمیل با استفاده از حرکت جاروبی انگشت 

زمان مشاهده لیستی از ایمیلها، یکی از ایمیل هایی را که بود و نبودش فرقی ندارد،  به سمت چپ بکشید تا منوی اکشن های موجود نشان داده شود. پس از دیدن منوی اکشن ها می توانید بر روی عبارت Trash ضربه بزنید و یا با کشیدن ایمیل به سمت چپ آن را پاک کنید.

  • حذف چند ایمیل در آنِ واحد

هنگام مشاهده یک لیست از ایمیل ها، بر روی گزینه ی Edit، ضربه بزنید. حال می توانید ایمیل های مورد نظر برای پاک شدن را انتخاب کنید. درنهایت هم تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی عبارت Trash ضربه بزنید. چنانچه ایمیل ها به صورت سهوی پاک شدند، برای نادیده گرفتن این عمل می بایست بلافاصله آیفون را تکان دهید تا فرآیند حذف ایمیل ها Undo شود.

  • بازیابی ایمیل های حذف شده 

برای برگرداندن ایمیلی که پاک شده است و زمانی از حذف آن می گذرد می توانید به صندوق پستی Trash mailbox اکانت ایمیلتان رفته و در ادامه ایمیل را باز کنید، سپس بر روی دکمه the Folder button ضربه بزنید و ایمیل مورد نظر را به سمت راست و یا چپ حرکت دهید.  اگر ایمیلی را به اشتباه حذف کرده اید و زمان زیادی از حذف آن نمی گذرد بایستی تنها iPhone را تکان دهید. برای مشاهده ی ایمیلهای پاک شده در همه اکانت ها، بایستی قابلیت  All Trash را اضافه کنید. برای اضافه کردن این قابلیت، درست زمان مشاهده ی لیست صندوق ها، بر روی عبارت Edit تپ کرده و در ادامه به دنبال صندوق ورودی All Trash بگردید تا آن را به لیست صندوق های ایمیل حساب کاربری تان اضافه کنید.

  • بایگانی کردن ایمیل ها به جای حذف آنها

شما می توانید به جای پاک کردن ایمیل ها،  آنها را بایگانی کنید تا در صورت نیاز  مجدد به آنها از طریق صندوق پستی بایگانی دسترسی به انها ایجاد شود. بسته به نوع حساب کاربری ایمیلی که از آن استفاده می کنید،  پیکربندی و روش فعالسازی آرشیو کردن ایمیل ها  متفاوت خواهد بود. در قدم اول لازم است که به آدرس Settings > Accounts & Passwords بروید. بر روی حساب ایمیل مورد نظرتان ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Mail (این گزینه را می توانید ذیل گزینه ی Advanced پیدا کنید) ضربه بزنید.  حال بایستی بر روی Advanced ضربه بزنید. در تنظیمات پیشرفته هم می بایست صندوق پستی مقصد برای ایمیل های نیمه تمام را به صندوق پستی بایگانی(Archive Mailbox) تغییر دهید. بعد از اینکه این گزینه را روشن کردید، زمان حذف کردن یک ایمیل آن ایمیل آرشیو خواهد شد. برای پاک کردن ایمیل به جای آرشیو شدن آن،  دکمه the Archive button را لمس کرده و آن را برای چند ثانیه نگه دارید و در انتها هم بر روی گزینه ی Trash Message تپ کنید.

ارشیو کردن ایمیل به جای حذف آنها

ارشیو کردن ایمیل به جای حذف آنها

  • خالی کردن سطل زباله

کاربران اپل هم می توانند ایمیل های پاک شده از حساب های خود را که حالا درون Trash جاخوش کرده اند، پاک کنند. برای این منظور می بایست به آدرس Settings > Accounts & Passwords بروند. بعد از رفتن به این بخش می بایست بر روی حساب ایمیل خود ضربه زده و در ادامه بر روی Mail که زیر مجموعه ای از گزینه ی Advanced است، ضربه بزنند. پس  از طی این مراحل می بایست بر روی Advanced ضربه بزنید. در تنظیمات Advanced هم بایستی بر روی Remove تپ کرده و بازه ی زمانی را برای پاک کردن ایمیل های پاک شده در آن زمان انتخاب کنند.

پاک کردن ایمیل های پاک شده برای همیشه

پاک کردن ایمیل های پاک شده برای همیشه

دقت کنید که سرویس های ایمیل بسته به قوانین خود می توانند دستورات شما را نادیده بگیرند. برای مثال سرویس ایمیل آی کلود ایمیل های پاک شده ای را که بیش از 30 روز از پاک شدن آنها می گذرد، نگه نمی دارد و آنها را بدون کسب اجازه از کاربر و مشترک آی کلود حذف می کند.

مدیریت پیوست و ضمیمه ی ایمیل ها در برنامه Mail

  •  پیش نمایش پیوست

برای دیدن پیش نمایشی از پیوست ها، یکی از آنها را لمس کرده و انگشتتان را برای چند ثانیه روی  آن نگه دارید و در ادامه بر روی گزینه ی Quick Look ضربه بزنید.

blankاستفاده از تاچ سه بعدی برای پیش نمایش کردن پیوست ایمیل

برای این منظور می توانید یک پیوست را خیلی آرام فشار دهید تا پیش نمایشی از ایمیل نمایش داده شود و اگر قصد باز کردن آن را دارید فشار انگشت را کمی بیشتر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد لمس سه بعدی آیفون، پست “تاچ سه بعدی در آیفون” را ببینید.

  • ذخیره عکس یا ویدیوهای پیوست شده به ایمیل ها در برنامه ی Mail

برای ذخیره کردن مدیاهای پیوست شده به ایمیل تنها کافی است که آن عکس یا ویدیو را لمس کرده و انگشتتان را برای چند ثانیه روی آن مدیا نگهدارید و سپس بر روی Quick Look ضربه بزنید. حال می توانید با تپ کردن بر روی دکمه the Action button اقدام به ذخیره کردن تصویر کنید. در نهایت هم باید بر روی گزینه ی Save Image تپ کنید.

  • نشانه گذاری پیوست ها 

شما می توانید با استفاده از Markup،  تصویر یا پیوست با فرمت پی دی اف را ویرایش کنید. برای این منظور بایستی ابتدا فایل پیوستی را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید و در ادامه بر روی گزینه ی “Markup” (در صورتی که شما پیوست را ارسال میکنید) و یا بر روی گزینه ی “Markup and Reply” (در صورت که پیوست را دریافت کرده اید) ضربه بزنید. در آخر امر هم می توانید با استفاده  از ابزار نقاشی و حاشیه نویسی هر چیزی را که دوست دارید به فایل ضمیمه ای اضافه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید پست “Markup  در آیفون” را نگاه بیندازید.

پیوست-به-ایمیل-ها-در-برنامه-ی--Mail-ایفون

پیوست-به-ایمیل-ها-در-برنامه-ی–Mail-ایفون

تصویر بالا پنجره Markup را در بخش پایینی پیوست ایمیل نشان می دهد که از سمت چپ به راست ابزار Markup قرار گرفته اند و شامل ابزار قلم رسم، پاک کن، ابزار انتخاب، پالت رنگ ها، دکمه ای برای اضافه کردن جعبه متن، امضا، شکل، گزینه ی انتخاب ذره بین و … می باشد.

  •  باز کردن پیوست با استفاده از برنامه های دیگر

برای آن که پیوست های ایمیلی را با استفاده از برنامه ای به غیر از برنامه ی Mail باز کنید می بایست آن پیوست را لمس کرده و انگشتتان را برای چند ثانیه روی پیوست مورد نظر نگه دارید تا منویی ظاهر شود و در ادامه برنامه مورد نظر را برای باز کردن پیوست پیدا کرده و بر روی آن تپ کنید. برخی از پیوست ها هستند که به صورت خودکار بنری را به همراه دکمه هایی که برای باز کردن برنامه های دیگر به کار می روند، نمایش می دهند.

  • مشاهده ی ایمیل های پیوست دار

دکمه Filter Messages را فشار دهید تا اعمال فیلتر روی نمایش را فعال کنید و در ادامه بر روی گزینه ی “Filtered by” ضربه بزنید و فقط  گزینه ی “Mail with Attachments” را روشن کنید. همچنین میتوانید از صندوق پستی Attachments که پیغامی با پیوستهای همه حسابها را نشان میدهد استفاده کنید. برای اضافه کردن آن، در حین مشاهده فهرست لیست های پستی، ویرایش را ضربه بزنید.

  • اضافه کردن پیوست به ایمیل

برای این منظور پست “آموزش برنامه ی Mail- بخش اول” را مطالعه فرمایید.

  • ارسال فایل های پیوستی با اندازه ی بزرگ

سرویس Mail Drop این اجازه را به کاربر می دهد که فایل هایی را که از حداکثر اندازه مجاز برای ارسال توسط حساب ایمیل بالاتر باشد ارسال کنند. برای ارسال یک ایمیل که در آن فایل پیوستی بزرگی قرار دارد، می بایست بر روی Send تپ کرده و پس از آن دستورالعمل هایی را که روی صفحه نمایش داده می شود دنبال کنید تا سرویس Mail Drop برای ارسال فایل پیوستی فعال شود.

استفاده از چندین ایمیل مجزا

  • علامت گذاری و یا انتقال ایمیل های چندگانه

هنگام مشاهده لیستی از ایمیل ها، بر روی گزینه ی Edit ضربه بزنید. تعدادی از ایمیل ها را انتخاب کرده و در ادامه هم یک از اعمالی را که برای ویرایش نشان داده می شود انتخاب کنید. چنانچه ویرایش انجام شده باب میل شما نیست، بلافاصله آیفون را تکان دهید تا فرایند انجام شده آندو شود.

  • مدیریت ایمیل با استفاده از حرکت جاروبی انگشتان دست (سوییپ کردن)
تنظیمات منوی جاروب در ایمیل

تنظیمات منوی جاروب در ایمیل

هنگام مشاهده لیستی از ایمیل ها، یکی از ایمیل ها را به سمت چپ بکشید تا منو ظاهر شود. برای انتخاب اولین گزینه ی روی منو، همه آیتم ها را به صورت همزمان به سمت چپ بکشید.  برای انتخاب گزینه ی دومی که روی منو قرار دارد ایمیل ها را به سمت راست بکشید. شما می توانید گزینه های موجود در منوی ویرایش را با استفاده از رفتن به آدرس Settings > Mail > Swipe Options سفارشی سازی کنید.

  • سازماندهی ایمیل ها با استفاده از صندوق های پستی 

در لیست صندوق های پستی بر روی گزینه ی Edit ضربه بزنید تا بتوانید نامی جدید برای صندوق پستی ایجاد کرده و یا آن را تغییر نام دهید و یا حتی صندوق پستی مورد نظر را حذف کنید. (مشخصه های برخی از صندوق های پست الکترونیکی را نمی توان تغییر داد.) در مورد صندوق های پستی خوب است بدانید که بسته به ویژگی ایمیل ها می توان چندین صندوق پستی هوشمندتعریف کرد. برای مثال صندوق پستی ایمیل های خوانده نشده که در آن فقط ایمیل هایی که هنوز خوانده نشده اند قرار می گیرند.

  • مشاهده ی کل مکالمه صورت گرفته در ایمیل

به Settings > Mail بروید و در ادامه گزینه ی Organize by Thread را فعال کنید. حال با باز کردن یک ایمیل و کشیدن آن به سمت چپ و راست منویی ظاهر می شود که می توانید از میان گزینه های آن انتخاب کنید. برای تغییر دادن نحوه نمایش موضوع و عنوان ایمیل ها به آدرس Settings > Mail مراجعه کنید.

ساماندهی ایمیل ها در برنامه Mail ایفون

ساماندهی ایمیل ها در برنامه Mail ایفون

برای تغییر تنظیمات این بخش باید از طریق مسیر Settings > Mail > Swipe Options گزینه های سوییپ را سفارشی سازی نمایید.

  • فیلتر کردن ایمیل ها

برای مخفی کردن ایمیل هایی که با فیلتر فعلی مطابقت ندارند، بر روی دکمه the Filter Messages button ضربه بزنید. برای غیرفعال کردن فیلتر، دوباره بر روی the Filter Messages button ضربه بزنید. برای تنظیم فیلتری خاص روی ایمیل های نمایشی بر روی دکمه the Filter Messages button تپ کنید تا فیلتر  فعال شود و در ادامه بر روی گزینه ی «Filtered by» ضربه بزنید. شما همچنین می توانید فیلترهای خوانده شده و یا علامت گذاری شده، VIPو … را نیز بر ایمیل های موجود در برنامه ی Mail اعمال کنید.

مشاهده و ذخیره ی آدرس های ایمیل در برنامه ی Mail

  • مشاهده ی جزئیات ایمیل ها: برای مشاهده ی اینکه ایا کس دیگری هم این ایمیلی را که برای شما آمده است دریافت کرده یا نه، خیلی راحت و درست زمان مشاهده ایمیل، روی Details که در بخش بالایی ایمیل دیده می شود، ضربه بزنید.
  • اضافه کردن افراد به مخاطبان ایمیل و یا VIP کردن آنها: برای این منظور بایستی بر روی نام یا آدرس ایمیل شخص ضربه زده و در ادامه بر روی «Add to VIP» ضربه بزنید.  همچنین می توانید آدرس ایمیل جدیدی را به مخاطبی جدید و یا مخاطبی که از قبل موجود بوده است، اضافه کنید.

پرینت گرفتن از ایمیل 

  • یکی از ایمیل های خود را انتخاب کنید و در ادامه بر روی دکمه the Reply button کلیک کنید، سپس بر روی گزینه ی Print ضربه بزنید.
  • ایمیلی که شامل فایل پیوستی و یا تصویر است را تپ کنید. برای مشاهده ایمیل بر روی آن ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Action button تپ کنید. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی گزینه ی Print ضربه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی “آموزش AirPrint” را بخوانید.

مطالب مرتبط