راهنمای خرید

برنامه Calendars آیفون – تقویم چندگانه و آی کلود

blank

استفاده از تقویم چندگانه در برنامه ی Calendars آیفون

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از برنامه ی Calendars آیفون که با آیکون blank بر روی صفحه ی هوم گوشی و تبلت های اپل قرار گرفته است، تمامی وقایع و مناسبت های مهم زندگی خود را به همراه قرارهای ملاقاتشان مدیریت کنند. استفاده از تقویم های چندگانه یکی از بهترین روش های در دست داشتن زمان است و از طرفی دارای تنظیمات بسیار ساده و آسان است.

استفاده-از-تقویم-های-چندگانه

استفاده-از-تقویم-های-چندگانه

در تصویر بالا می توانید لیستی از تقویم ها را به همراه نشانگر تقویم فعال ببینید. دکمه Done که برای بستن لیست تقویم ها استفاده می شود، در گوشه سمت راست و بالای تصویر قابل مشاهده است.

  • مشاهده ی همزمان چندین تقویم

برای مشاهده ی همزمان چندین تقویم در یک مکان، می توانید بر روی گزینه ی Calendars ضربه زده و در ادامه تقویم های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • تغییر رنگ تقویم 

بر روی گزینه ی Calendars ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Info button  که در کنار تقویم قرار گرفته است، ضربه بزنید. حال یکی از رنگ های موجود را برای تم تقویم انتخاب کنید. برای برخی از حساب های موجود در برنامه ی تقویم همانند حساب Google، رنگ تم برنامه، توسط سرور تقویم تعیین می شود.

  • فعال کردن تقویم های iCloud، Google، Exchange یا Yahoo! 

به آدرس Settings > Accounts & Passwords > Add Account > Other رفته و بر روی گزینه ی Add CalDAV Account و یا گزینه ی Add Subscribed Calendar ضربه بزنید. در انتها نیز می بایست آدرس یک سرور دلخواه را وارد کنید.

فعال-کردن-تقویم-های-iCloud،-Google،-Exchange-یا-Yahoo! 

فعال-کردن-تقویم-های-iCloud،-Google،-Exchange-یا-Yahoo!

  • ایجاد اشتراک در برنامه ی Calendars

به آدرس Settings > Accounts & Passwords > Add Account > Other رفته و بر روی گزینه ی  Add Subscribed Calendar ضربه بزنید. حال می بایست نشانی اینترنتی فایل ics. را برای عضویت در تقویم وارد کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از تپ کردن بر روی لینک هر تقویم، عضویت تقویم  iCalendar و یا همان ics. را به دست آورید.

  • اضافه کردن حساب CalDAV 

به آدرسSettings > Accounts & Passwords > Add Account > Other رفته و در ادامه بر روی گزینه ی Add CalDAV ضربه بزنید.

اضافه-کردن-حساب-CalDAV 

اضافه-کردن-حساب-CalDAV

  • اضافه کردن حساب سرور MacOS

به آدرسSettings > Accounts & Passwords > Add Account > Other رفته و در ادامه بر روی گزینه ی Add macOS Server Account ضربه بزنید.

  • مشاهده تقویم تولدها 

برای مشاهده ی تقویم تولدها بر روی Calendars ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Birthdays تپ کنید تا تاریخ تولد تمامی افرادی که جز مخاطبین گوشی شما هستند، بر روی برنامه ی Calendars نمایش داده شود.

  • مشاهده تقویم تعطیلات

برای مشاهده ی تقویم تعطیلات بر روی Calendars ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Holidays تپ کنید تا تاریخ تعطیلات ملی بر اساس تقویمی که آن را انتخاب کرده اید، برایتان نمایش داده شود.

  • انتقال یک رویداد به تقویمی دیگر

بر روی رویداد مورد نظر ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Edit تپ کنید. حال بر روی گزینه ی Calendars تپ کرده و سپس یک از تقویم های موجود را انتخاب کنید تا رویداد مورد نظر را به آن تقویم منتقل کنید.

  •  تنظیم تقویم پیش فرض

به آدرس Settings > Calendar > Default Calendar بروید. بهتر است بدانید که زمانی که با استفاده از Siri یا برنامه های دیگر رویدادی را به تقویم خود اضافه می کنید، این رویداد و تغییراتی که روی آن انجام می دهید، بر روی تقویم پیش فرض تان اعمال می شود.

انتخاب-تقویم-پیش-فرض

انتخاب-تقویم-پیش-فرض

اشتراک گذاری تقویم های iCloud 

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند تقویم iCloud را با دیگر کاربران iCloud به اشتراک بگذارند تا از این طریق بتوانند رویدادهای مشترک را مشاهده کرده، رویدادی اضافه کرده و یا آن را تغییر دهند و یا نسخه ای فقط خواندنی را برای مشاهده ی دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. چنانچه قابللیت Family Sharing را بر روی گوشی خود فعال کرده باشید، با ایجاد تقویمی جدید یک تقویم مشترک با نام Family بر روی گوشی ایجاد می شود که ما بین تمامی اعضای خانواده به اشتراک گذاشته خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات و نحوه ی کارکرد اشتراک فامیلی اپل، می توانید پست “معرفی Family Sharing ” را ببینید.

  • ایجاد تقویم iCloud

برای ایجاد یک تقویم آی کلود بر روی Calendars ضربه زده و در ادامه بر روی Add Calendar ضربه زده و در انتها نام مورد نظر برای تقویم را وارد کنید.

  • اشتراک گذاری تقویم iCloud 

برای اشتراک گذاری هر تقویم آی کلودی لازم است که ابتدا بر روی Calendars ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Info button  که در کنار تقویم قرار گرفته است، ضربه بزنید. حال بر روی گزینه ی Add Person ضربه زده و در ادامه نام یکی از دوستان خود را وارد کنید و یا برای افزودن فردی از مخاطبین تان، دکمه the Add button را لمس کنید. پس از ارسال دعوت نامه، تمامی افرادی که آنها را انتخاب کرده اید برای عضویت در اشتراک تقویم اطلاع رسانی خواهند شد. برای دعوت افراد، نیاز است که آنها هم حساب کاربری آی کلود داشته باشند.

  • تغییر دسترسی ها به تقویم اشتراکی

ابتدا بر روی Calendars ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Info button  که در کنار تقویم قرار گرفته است، ضربه بزنید. حال بر روی نام فردی که قرار است دسترسی هایش ویرایش شود، ضربه بزنید. در این مرحله می توانید مجوز ویرایش تقویم توسط خودتان را فعال یا غیرفعال کنید، دعوت نامه تقویم اشتراکی را مجددا ارسال کنید و یا اشتراک گذاری تقویم با شخص مورد نظر را متوقف کنید.

تغییر-دسترسی-ها-به-تقویم-اشتراکی

تغییر-دسترسی-ها-به-تقویم-اشتراکی

  • خاموش کردن اعلانهای مرتبط با تقویم های اشتراکی

دقت کنید که اگر عضو یک تقویم اشتراکی باشید با هر تغییری که روی تقویم به اشتراک گذاشته اعمال می شود، از تغییرها مطلع خواهید شد. برای غیرفعال کردن  دریافت اعلانهای مرتبط با تقویم های اشتراکی به آدرس Settings > Notifications > Calendar > Shared Calendar Changes بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعلان های آیفون می توانید نگاهی به پست ” آموزش مدیریت اعلان ها و نوتیفیکیشن های آیفون”بیندازید.

  • اشتراک گذاری تقویم های فقط خواندنی (بدون مجوز ویرایش)

برای این منظور بر روی Calendars ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Info button  که در کنار تقویم قرار گرفته است، ضربه بزنید. حال می بایست گزینه ی Public Calendar را روشن کرده و برای ارسال لینک تقویم خود بر روی گزینه ی Share Link تپ کنید. پس از اشتراک گذاری تقویم، هر کسی که برنامه ی مناسب برای مشاهده ی تقویم داشته باشد می تواند با در اختیار داشتن URL تقویم به آن دسترسی پیدا کند و اطلاعات روی آن را ببیند. برای مثال یکی از برنامه های مشاهده ی تقویم ها برنامه ی Calendar for macOS است.

مطالب مرتبط