ترفند شبکه های اجتماعی

نسخه تلگرام 3.14 و قابلیت های جدید آن

نسخه تلگرام 3.14 و قابلیت های جدید آن

یکی از مهترین ویژگی های تلگرام این است که هر چند وقت یک بار نسخه های جدید این اپلیکیشن پیام رسان در دسترس کاربران قرار می گیرد. یکی از نسخه های چدید نلگرام، نسخه تلگرام 3.14 (Telegram 3.14) است که شامل قابلیت ‌های جدید و تغییرات جدیدی می ‌شود. ما می خواهیم در این مقاله قابلیت‌ ها و ویژگی ‌های جدید نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) را به شما معرفی کنیم. در صورتی که نسخه ی تلگرام شما، نسخه ای پایین تر از این است می توانید آن را نصب نمایید.

مقدمه‌ نسخه تلگرام (تلگرام 3.14)

وقتی آخرین نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) منتشر شد، کاربران اندرویدی زیادی تمایل داشتند که همان لحظه با مراجعه به گوگل پلی استور (Google Play Store) نسبت به دانلود آن نسخه این اپلیکیشن پیام رسان اقدام نمایند. ولی بدیعی ست که کاربران مایلند بدانند که این اپلیکیشن نسبت به نسخه ی خودشان چه قابلیت هایی دارد.  حال می خواهیم بدانیم، تلگرام 3.14 چه قابلیت‌ ها و ویژگی ‌های جدیدی را دارد؟ پس همانطور که گفته شد به راحتی می توانید با بروز رسانی تلگرام تان، جدیدترین نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) را در گوشی خود نصب کنید.

در این مقاله قرار است در رابطه با قابلیت ‌های جدید و تغییرات نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) صحبت کنیم.

قابلیت نمای سریع در تلگرام 3.14

در ابتدا می خواهیم در مورد قابلیت Instant View به معنای “نمای سریع” صحبت کنیم و شما را با آن آشنا کنیم. در صوتی که از این قابلیت استفاده کنید، می ‌توانید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و بدون هیچ وقفه‌ ای در بارگذاری محتوای صفحه وب (لینک) که با شخصی به اشتراک گذاشته اید، در تلگرام، مروری بر محتوای اصلی آن لینک داشته باشید. اگر می خواهید این قابلیت Instant View را به کار ببرید باید نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) در دستگاه خود نصب کنید. در این حالت به محض اشتراک گذاری لینک یک صفحه وب، گزینه ‌ای با عنوان Instant View نمایان می گردد.

اشتراک گذاری لینک صفحه وب

لینک صفحه وب مدنظرتان را اشتراک گذاری کنید

با تپ بر روی این گزینه، محتوای اصلی صفحه وب مورد نظر در کوتاه ‌ترین زمان ممکن با صرف دیتا کمتر قابل رویت است.

قابلیت نمای سریع در تلگرام 3.14

قابلیت نمای سریع در تلگرام 3.14

تلگرام این شرایط را ایجاد کرده است که کاربران ضمن استفاده از قابلیت جدید Instant View برای آن فیدبک هم ارائه نمایند. برای این کار نیز یک ربات اختصاصی را باید در تلگرام خود نصب کنید. اگر می خواهید این ربات که “Preview” نام دارد، را نصب کنید، بر روی نام آن کلیک نمایید. فقط باید به این مورد اشاره کنیم گه در حال حاضر تنها تعدادی از سایت ‌های پرکاربر و پر مخاطب توسط قابلیت Instant View پشتیبانی می‌ گردد اما تیم تلگرام این نوید را داده است که در آینده ای نزدیک تعداد این وب‌ سایت‌ ها افزایش می یابد.

ابزار Telegragh یا “تلگراف” در تلگرام 3.14

در  نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) از این قابلیت جدید رونمایی شده است که با نام اختصاصی Telegraph یا تلگراف است. تلگراف یا همان Telegraph در واقع یک ابزار انتشار بوده که به کاربر این اجازه را می ‌دهد تا پست ‌هایی غنی و همراه با نشانه گذاری، عکس و سایر موارد این چنینی ایجاد کند. برای استفاده و بررسی قابلیت Telegraph باید بر روی نام این قابلیت کلیک نمایید. پس از ساخت پست مورد نظرتان باید آن را منتشر کنیذ و بعد در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام به اشتراک بگذارید. با این حالت یک “نمایش فوری” یا همان “Instant View” جالب از تلگراف ارسالی شما هم نمایش داده می ‌شود. بنابراین می ‌توانید از این قابلیت در کانال‌ های تلگرام برای ساخت استوری یا داستان ‌های مختلف استفاده کنید.

چگونگی اشتراک گذاری زنده لوکیشن در تلگرام را مطالعه کنید.

قابلیت Jump to Date  یا “جستجو با در نظر گرفتن تاریخ” در تلگرام 3.14

قابلیت دیگری که قرار است به شما معرفی کنیم با نام اختصاصی Jump to Date شناخته می شود، اما این قابلیت به این معنا است که به موجب وجود قابلیت Jump to Date شما می‌ توانید در برنامه تلگرام به سفر در زمان پرداخته و با توجه به تاریخ و ساعت مورد نظرتان، محتوای خاصی را جستجو نمایید. برای مثال اگر می خواهید عبارت‌ خاصی را در آرشیو مکالمات دو هفته پیش خود جستجو کنید، باید آیکون جستجوی عبارات تلگرام را فعال کرده و آیکون تقویم ضمیمه شده را لمس کنید.

قابلیت Jump to Date در تلگرام

قابلیت Jump to Date  در تلگرام

بعد تاریخ و زمان مورد نظرتان برای جستجو را انتخاب کنید که در این مثال 14 روز قبل بوده است.

تاریخ و زمان را برای جستجو انتخاب کنید

تاریخ و زمان را برای جستجو انتخاب کنید

حالا عبارت مد نظرتان را در بخش جستجو تایپ کرده و بدین صورت به نتایج دقیق آن دسترسی پیدا کنید برای اطلاهات بیشتر می توانید به مقاله “ چگونگی جستجوی پیام تلگرام با داشتن تاریخ پیام مراجعه نمایید.

دسترسی مستقیم به پکیج استیکرها

مطمئناً با بخش “استیکرهای اخیر” یا همان “Recent Stickers” آشنا هستید. در این بخش در واقع یک بخش میانبر وجود دارد که در حین چت کردن از طریق اپلیکیشن تلگرام، استیکرهای اخیر استفاده شده توسط کاربر را در لیست و مجموعه اختصاصی ارائه می ‌کند. در این بخش استیکرهای مختلفی از پکیج ‌های گوناگون با توجه به میزان استفاده از آن دسته ‌بندی شده است. قبلاً این مشکل وجود داشت که در بخش “استیکرهای اخیر” دسترسی مستقیم به پکیج استیکرهای ضمیمه شده این بخش وجود نداشت. در حال حاضر در جدیدترین نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) این ضعف برطرف شده است.

حالا به بخش “استیکرهای اخیر” برنامه تلگرام مراجعه نمایید با استیکرهای مختلفی از پکیج‌ های گوناگون روبرو می شوید. برای مثال اگر از استیکر حالت “ناراحت” پکیج استیکرهای ترول زیاد استفاده کنید، این استیکر به لیست “استیکرهای اخیر” اضافه می گردد. حال اگر هدف تان مراجعه به بخش “استیکرهای اخیر” و استفاده از یک استیکر متفاوت (به غیر از حالت ناراحت) از پکیج استیکرهای ترول است با مشکل روبرو می شدید، زیرا که امکان دسترسی مستقیم به پکیج استیکرها از طریق بخش “استیکرهای اخیر” وجود نداشت. این مشکل در نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) برطرف شده و حالا با مراجعه به بخش “استیکرهای اخیر” می‌توانید به پکیج هر یک از استیکرهای موجود در این لیست دسترسی مستقیم داشته باشید.

قابلیت Groups in Common یا “گروه ‌های مشترک” در تلگرام 3.14

برخی مواقع به دلیل عضویت در گروه‌ های مختلف تلگرام دچار سردرگمی می شوید و نمی توانید به گروهی که مورد نظرتان است دسترسی پیدا کنید. حتی این امکان نیز وجود دارد که بنا به هر دلیلی نام گروه را فراموش کنید و بدین صورت قادر به یافتن آن نیستید. برای رفع این مشکل در جدیدترین نسخه تلگرام (تلگرام 3.14) قابلیتی با عنوان Groups in Common به معنای گروه‌ های مشترک ارائه شده است. به موجب وجود این قابلیت فقط کافیست که یکی از مخاطبین خود را که در گروه مورد نظر عضو است را به یاد داشته باشید و به پروفایل وی در تلگرام مراجعه نمایید. سپس با انتخاب گزینه Groups in Common لیست گروه‌ هایی که شما و مخاطب مورد نظر در آن عضو هستید نمایش داده می ‌شوند. در این شرایط می‌ توانید به گروه مد نظرتان دسترسی پیدا نمایید.

تغییرات آخرین نسخه تلگرام اندرویدی 3.14

تیم تلگرام در وبلاگ رسمی خود بیان کرده است که به دلیل دریافت تماس ‌هایی مبنی بر بهتر بودن عملکرد و رابط کاربری نسخه آی او اسی اپلیکیشن تلگرام نسبت به نسخه اندرویدی آن، تصمیم گرفت تا تغییراتی را در جدیدترین نسخه اندرویدی برنامه پیام رسان تلگرام (تلگرام 3.14) ایجاد نماید. بدین حالت تفاوت‌ های بین نسخه اندرویدی و iOS این برنامه به پایین ترین حد ممکن کاهش یافته است. برخی از این تغییرات به صورت زیر هستند:

  • وجود رابط جدید و ساده  ای که می توان برای ساخت گروه و انتخاب مخاطبین در تنظیمات حریم خصوصی (Privacy Settings) که با انیمیشن ‌هایی همراه شده است، استفاده کرد.
  • ایجاد رابط جدید و زیبا بر تنظیمات نوتیفیکیشن‌ ها (Notification Settings)
  • به دلیل نمایش داده نشدن چت‌های شما در بخش تسک سوییچر (Task Switcher) امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربر افزایش شده است.
  • سرعت عملکرد دوربین از طریق تلگرام به منظور عکسبرداری و ضبط ویدیو افزایش یافته است
  • قابلیت فشرده ‌سازی فیلم و ویدیوی دقیق ‌تر و بهینه‌ تر
  • فوتو ویور (Photo Viewer) بهبود داده شده و سریع‌ تر گردیده است
  • ساده ‌تر شدن ویرایش پیام‌ ها و قابلیت اضافه کردن توضیحات به عکس‌ ها وجود دارد

این موارد ، تغییراتی می باشند که در نسخه اندرویدی برنامه تلگرام (تلگرام 3.14) مشاهده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *