ترفند شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری زنده لوکیشن در تلگرام

اشتراک گذاری زنده لوکیشن در تلگرام

هر وقت تلگرام نسخه ی جدید خود را ارائه می دهد، قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود. برای مثال در نسخه ی 4.4 تلگرام قابلیت لایو لوکیشن (Live Location) اضافه شده است که کاربران توسط آن می توانند به صورت زنده، موقعیت مکانی و لوکیشن خود را برای فرد دیگری ارسال کنند. حال در این مقاله قرار است ما در مورد نحوه ی اشتراک گذاری لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)صحبت کنیم.

مقدمه‌ در مورد قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

اگر نسخه ی جدید تلگرام را هنوز دانلود و نصب نکرده اید، هر چه سریع تر پیام رسان تلگرام تان را به روز کنید. وقتی آن را نصب کنید، متوجه خواهید شد که این نسخه دارای قابلیت های جدید زیادی است ولی ما قرار است به قابلیت لایو لوکیشن (Live Location)که از جذاب ترین آنهاست، بپردازیم.

امکانی که قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)، فراهم می کند این است که شما می توانید با اپلیکیشن تلگرام به صورت زنده، موقعیت مکانی خود را برای دیگران ارسال نمایید و فرد مقابل می تواند به راحتی شما را پیدا کند و هر لحظه از موقعیت شما مطلع شود.

نحوه ی به اشتراک گذاری زنده لوکیشن در تلگرام

برای اینکه بتوانید موقعیت مکانی خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید باید به مراحل زیر را انجام دهید:

1) اول از همه نسخه ی تلگرام 4.4 را دانلود و نصب کنید تا تلگرام شما آپدیت شود.

2) حالا تلگرام تان را اجرا نمایید و وارد پنجره گفتگوی خصوصی یا گروه مورد نظر خود شوید. این صفحه هم می تواند یک صفحه ی گفتگو خصوصی یا مربوط به یک گروه باشد.

3) حالا در پایین صفحه ی تلگرام تان، آیکون با نماد “گیره” را از نوار زیرین صفحه و سمت راست آن انتخاب نمایید تا دستور ارسال فایل صادر گردد.

4) در اینجا باید گزینه “Location” را انتخاب کنید.

5) گزینه قرمز رنگ Share My Live Location For را انتخاب نمایید.

blank

6) وقت آن است که مدت زمانی که مایلید موقعیت مکانی شما به صورت زنده با کاربر یا کاربران مورد نظر اشتراک گذاری شود را از لیست انتخاب کنید که در آنجا سه گزینه وجود دارد. این مدت زمان می‌تواند برابر با 15 دقیقه، 1 ساعت یا 8 ساعت در نظر گرفته شده است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که لغو اشتراک گذاری موقعیت مکانی در هر زمان که تمایل داشته باشید، ممکن خواهد بود. بعد از انتخاب مدت زمان مورد نظر خود، باید گزینه Share را بزنید.

blank

همانطور که می بینید، موقعیت مکانی شما به صورت زنده و با استفاده از قابلیت لایو لوکیشن تلگرام برای کاربر دیگر به نمایش درآمده است.

blank

متوقف کردن، اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی در تلگرام

وقتی از این قابلیت، یعنی قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location) استفاده کردید و موقعیت مکانی خود را به اشتراک گذاشتید و دیگر نمی خواستید اشتراک گذاری فعال بماند، برای متوقف کردن آن به صورت زیر عمل کنید:

blank

جهت آموزش استفاده از سرویس live location در تلگرام کلیک کنید.

اپلیکیشن تلگرام خودتان را اجرا کرده و وارد گفتگویی که موقعیت مکانی شما در آن به صورت زنده اشتراک گذاری شده است بروید، و نقشه ای که موقعیت مکانی شما در آن نمایش داده شده است را لمس کنید و حالا گزینه قرمز رنگ Stop Sharing Location را از بخش زیر صفحه انتخاب نمایید. با این کار اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی شما در تلگرام غیر فعال می‌ گردد.

فقط نکته ای که مجددا گوشزد می کنیم این است که برای استفاده از قابلیت لایو لوکیشن تلگرام و اشتراک گذاشتن زنده موقعیت مکانی خود در این پیام رسان، محدود به چت های خصوصی و تکی نیستید و امکان اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی در گروه های تلگرام هم وجود خواهد داشت.

blank

در مقاله بالا به نحوه اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی در تلگرام پرداختیم، و اینکه چگونه می توان آن را در گفتگوهای خصوصی و گروه ها می توان به اشتراک گذاشت و چطور می توان آن را متوقف کرد.

مطالب مرتبط