ترفند شبکه های اجتماعی

جستجو در پیام های یک کاربر گروه تلگرام

جستجو در پیام های یک کاربر گروه تلگرام

برخی از کاربران در گروهی پیام خاصی را از فردی مشاهده می کنند، و بعد از مدتی به دنبال پیام آن فرد می گردند، در حال حاضر در تلگرام 4.2.2 قابلیت جستجوی پیامی خاص در پیام های یک کاربر منحصر به فرد در گروه ایجاد شده است. منظور از این موضوع، این است که شما با این قابلیت، می‌توانید یک کلمه ی خاص را فقط در بین پیام های کاربر مورد نظرتان در یکی از گروه های تلگرام خود جستجو نمایید. ما در مطالب زیر می خواهیم در مورد این قابلیت صحبت کنیم.

مقدمه‌ در مورد جستجوی پیام خاصی از یک کاربر منحصر به فرد در گروه تلگرام

در به روز رسانی نسخه ی تلگرام، آپدیت جدیدی که برای تلگرام ارائه شده، یک قابلیت جالب را با خود به ارمغان آورده است که این قابلیت مربوط به امکان سرچ عبارتی خاص در بین پیام های یک کاربر منحصر به فرد گروه می باشد. در نسخه های قبلی تلگرام اگر می خواستیم عبارت مورد نظر خود را در گروه از فردی سرچ کنیم، تمامی پیام هایی که آن عبارت را دارند، نمایش داده می شدند و اگر پیام های زیادی با این موضوع بودند، پیدا کردن پیام آن فرد خاص، کار بسیار سختی می شد. با این قابلیت شما به راحتی می توانید، پیام آن فرد مورد نظر خود را سرچ نموده و پیام را با آن موضوع مد نظرتان پیدا کنید.

همانطور که در تصاویر زیر می بینید برای مثال فرض کنید که در گروهی عضو می باشید که فرد مورد نظر شما با نام “استاد حیدری” هم در آن عضو است. حال می‌خواهید پیام هایی که حاوی عبارت “سلام” است و از سوی ایشان در گروه ارسال شده است، را پیدا کنید. در نسخه ی تلگرام 4.2.2 به آسانی این قابلیت را در اختیارتان قرار داده است. حال با کمک تصاویر و در نهایت آموزش تصویری ما به آموزش جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام می پردازیم

چگونگی جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام

برای اینکه بتوانید در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام، پیام مورد نظر خود را جستجو و سرچ کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید و وارد صفحه ی گفتگوی گروه مورد نظر خود شوید. در همان صفحه، بر روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید و در اینجا،گزینه Search را انتخاب کنید.

blank

وقتی بر روی آیکن سرچ می زنید در صفحه ی شما آیکون شبیه به آدمک در پایین صفحه نمایش داده می شود که همانطور که در تصویر زیر می بینید با دایره ی قرمز رنگ مشخص شده است.

blankحالا می بینید که لیستی از اعضای گروه در زیر بخش جستجو دیده می ‌شود. از میان، این لیست کاربر یا عضو مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

blank

راهکار حذف جستجوها در تلگرام و کانال ها را مطالعه کنید.

حالا عبارت جستجوی مورد نظرتان را تایپ کنید و آیکون ذره بین را انتخاب نمایید.

blankبه همین راحتی می‌توانید از این قابلیت یعنی جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه در نسخه تلگرام 4.2.2 استفاده کنید.

در مطالب بالا در مورد آموزش نحوه سرچ یا جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام صحبت کردیم و اینکه به راحتی در نسخه ی جدید تلگرام این قابلیت فراهم شده است.

مطالب مرتبط