ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش سرويس live location

blank

همانگونه که می دانیم تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان ها است که اعضای فعال زیادی دارد. در تلگرام نسخه ی 4.4، ویژگی های جدیدی به این پیام رسان محبوب اضافه شد که یکی از جالب ترین این ویژگی ها، سرويس live location است.

آموزش سرويس live location

 با کمک این قابلیت، می توانید به راحتی موقعیت مکانی لحظه ای خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی این ویژگی جدید پرداخته و چگونگی استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

در مورد این ویژگی جدید سایت رسمی تلگرام چنین نوشته است:

“شما می توانید با استفاده از این ویژگی، مکان فعلی خود را در هر گفت و گویی که بخواهید به اشتراک بگذارید. این قابلیت در قرارهای گروهی یا شرکت در رویدادهای بزرگ، بسیار مفید خواهد بود. با این ویژگی جدید، به جای ارسال مکان ثابت خود بر روی نقشه که بایستی هر دقیقه این کار را تکرار کنید، می توانید مکان لحظه ای خود را با افرادی که با آن ها قرار ملاقات دارید به اشتراک بگذارید…”

از ویژگی سرویس live location می توانید علاوه بر گفت و گوهای خصوصی، در گروه ها نیز استفاده کنید. بنابراین اگر در یک ملاقات گروهی شرکت کرده باشید، شما یک ایده ی خوب دارید تا بفهمید فردی که ادعا می کند فقط 10 دقیقه تا مکان ملاقات فاصله دارد، آیا واقعا 10 دقیقه فاصله دارد یا نه.

همچنین اگر در یک مکان نا آشنا با دوستان خود قرار ملاقات داشته باشید، این ویژگی می تواند در پیدا کردن مکان برای افراد گروه بسیار مفید باشد. و اگر شما در حال حرکت باشید و لایو لوکیشن خود را با دوستی که نگران شما است به اشتراک بگذارید، با استفاده از این ویژگی دوست شما از این که حال شما خوب است و در حال حرکت هستید، مطمئن خواهد بود.

چگونگی به اشتراک گذاری لایو لوکیشن live location

برای این کار ابتدا باید تلگرام خود را به نسخه ی 4.4 ارتقا دهید. گفت و گوی خصوصی یا گروهی را که در نظر دارید مکان خود را در آن به اشتراک بگذارید، انتخاب کرده و دکمه به اشتراک گذاری که شبیه گیره ی کاغذ است را فشار دهید. با این کار فهرستی از گزینه ها ظاهر می شود که باید گزینه ی ‘Location’ را انتخاب کنید. برای به اشتراک گذاری مکان جغرافیایی، باید GPS گوشی شما روشن باشد. اگر GPS گوشی روشن نباشد، پیامی نمایش داده می شود که می توانید با استفاده از آن، GPS گوشی را فعال کنید.

سرويس live location

سرويس live location

دو گزینه ی مرتبط با موقعیت مکانی شما وجود دارد. اولین گزینه برای به اشتراک گذاری مکان ثابت شما است و دومین گزینه، ویژگی جدید لایو لوکیشن است که با عنوان “Share my lcation for…” دیده می شود. برای این که به دوست یا دوستان خود اجازه دهید تا از موقعیت مکان لحظه ای شما مطلع شوند، باید این گزینه را فشار دهید و مدت زمان به اشتراک گذاری را برای مدت 15 دقیقه، 1 ساعت یا 8 ساعت تعیین کنید. همچنین هر گاه که بخواهید می توانید قبل از مدت زمان انتخاب شده، اشتراک گذاری موقعیت مکانی لحظه ای خود را متوقف کنید.

سرويس live location

سرويس live location

ویژگی سرویس live location تلگرام تقریبا همانند ویژگی مشابهی است که قبل از این توسط گوگل مپز (Google Maps) معرفی شده بود، با این تفاوت که لایو لوکیشن تلگرام متکی بر ابزارهای جغرافیایی خارجی نیست و با استفاده از GPS گوشی کار می کند و به همین دلیل است که در حال حاضر، این قابلیت در نسخه دسکتاپ تلگرام وجود ندارد.

مطالب مرتبط