ترفند اندروید

استفاده از اپل آیدی در ios

blank

آنچه در این مقاله قصد آموزش و توضیح در رابطه با آن را داریم، استفاده از اپل آیدی در ios میباشد. هر آنچه که در این رابطه اعم از ساخت و شروع فعالیت شما از طریق اپل آیدی و همچنین شرایط پذیرفتن اپل آیدی و سایر نیازهای مربوط به این که چه اپلیکیشن هایی از شما برای دریافت اپل آیدی تقاضا دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

iCloud چیست؟

آیکلود یک فضای ایمن برای عکس ها، فیلم ها، اسناد، ترانه ها، برنامه و هر آنچه که در دستگاه شما وجود داشته باشد را در خود ذخیره میکند و آنها را با بروز رسانی کردن میتواند از جدیدترین اتفاقات گوشی یا تبلت شما برای دوستان یا خانواده خود به اشتراک بزارید و این کار تنها با نصب iCloud خود روی دستگاههای دیگران صورت میگیرد. همچنین در صورت از دست رفتن این اطلاعات و یا دستگاه خود آنها را بازیابی کنید. روش کار هم بدین نحو است که شما با ست کردن iCloud خود روی هر دستگاه دیگری از ساخته های کمپانی اپل از طریق اپل آیدی (این کار فقط برای مرتبه اول میباشد) هر تغییراتی را که در هر دستگاهی ایجاد شود بر روی دستگاه دیگر مشاهده خواهید کرد به عنوان مثال اگر روی مک خود در صورت ایجاد یک آلبوم عکس، آن را روی هر دستگاهی که از سیستم عامل ios تبعیت کند مانند iWatch، iPhone و غیره مشاهده خواهید کرد.

مراحل ساخت اپل آیدی:

ابتدا روش ساخت از طریق خود گوشی های آیفون را  خدمتتون ارائه میدهیم.

برای شروع کار اولیه ابتدا باید وارد Setting گوشی شوید و سپس گزینه Sign in to your iPhone را در بالای صفحه  انتخاب کنید. یک صفحه برای وارد کردن اپل آیدی را مشاهده میکنید و پایین تر از آن روی گزینه Don’t have an Apple ID or forgot it? کلیک کنید و بعد از آن گزینه تشکیل  اپل آیدی (Create Apple ID) را انتخاب کنید.

استفاده-از-اپل-آیدی-در-ios

استفاده-از-اپل-آیدی-در-ios

بعد از آن باید به ترتیب تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل و گذر واژه و تایید آن و انتخاب و پاسخ به سه سوال امنیتی را انجام میدهید و شرایط و ضوابط را تایید میکنید. و بعد از انجام مراحل بالا همانطور که در تصاویر زیر مشاهده میکنید و تایید شدن اپل آیدی گزینه بر این مظمون که آیا مایل به ادغام یا عدم ادغام اطلاعات iCloud خود با مخاطبین، تقویم، سافاری و .. هستید یا خیر که شما با انتخاب گزینه Merge یا Don’t Merge میتوانید این مسئله را تایید یا تکذیب کنید. با انتخاب ok نیز شما تایید میکنید که گزینه Find my iPhone روشن شود.

حال روش ساخت از طریق کامپیوتر، برای این کار ابتدا شما باید وارد سایت apple.com شوید و در بالا راست گزینه ای مبنی بر ورود برای اکانت کمپانی اپل را مشاهده خواهید کرد و با انتخاب این گزینه مانند شکل عمل کنید و بر روی گزینه ساخت اپل آیدی جدید کلیک کنید و در این حین شما به صفحه ای مبنی بر این که اطلاعات خود را وارد کنید و مانند بالا به پر کردن اطلاعات میپردازید. و بعد از تکمیل شدن فرم ثبت نام گزینه ادامه را انتخاب کنید.

استفاده-از-اپل-آیدی-در-ios5

در این حالت یک کد شش رقمی برای ایمیل شما ارسال میشود و این در حالت با وارد کردن کد شما یک اپل آیدی برای خود ساخته اید.

استفاده-از-اپل-آیدی-در-ios6

در هر دو حالت یعنی چه از طریق گوشی یا از طریق سایت اپل مستقیم اقدام کنید باید بعد از ثبت نام، اطلاعات مربوط به Shipping information را تکمیل نمایید این اطلاعات مرتبط با صادر شدن تاییدیه برای دسترسی شما به app store و خرید و دریافت برنامه ها میباشد.

استفاده-از-اپل-آیدی-در-ios9

برای ساخت اپل آیدی به این نکات توجه فرمایید که حتماً vpn کانکت باشد و همچنین کشور خود را united state  انتخاب نمایید. برای پر کردن قسمت Shiping information دقت فرمایید که آدرس، شماره تلفن، کدها حتماً باید حقیقی باشد و شما نمیتوانید هر آنچه که بخواهید را در این قسمت ها وارد نمایید. برای این کار تنها راهنمایی این است که یکی از آدرس های یک کمپانی را کپی کنید مانند Google مشخصاً این امر غیر قانونی و غیراخلاقی میباشد، اما با توجه به تحریماتی بر کشور عزیزمان صورت گرفته یکی از ساده ترین روش ها میباشد تا بتوانیم یک تاییدیه دریافت کنیم و از صحت و سلامت اپلیکیشن ها که دریافت میکنیم، اطمینان حاصل کنیم. در صورتی که شما در دریافت برنامه از اپل آیدی شخص دیگری استفاده نمایید در آینده برای به روز رسانی به مشکل میخورید و همین طور استفاده از آیکلود برای شما ممکن است دردسر ایجاد کند.

حال شما یک اپل آیدی فعال در درسترس دارید و میتوانید به هر شکلی که مایل هستید از آن برای دریافت برنامه، موزیک، بازی یا هر چیز دیگری از آن استفاده کنید، در مارج 2013 یک ویژگی دو مرحله ای برای احراز هویت راه اندازی شد که شما باید هنگام خرید یا دریافت اپلیکیشن هم از شما میخواهد که در آپدیت جدیدتر شما میتوانید از طریق سنسور اثر انگشت هم این تاییدیه را انجام دهید. این ویزگی نیز در سرویس Find My iPhone نیز وجود دارد که با یک کد چهار رقمی برای کل دستگاههایی که از اپل آیدی استفاده میکنند نیز برای احراز هویت صورت میگیرد.

Apple ID شما یک حساب کاربری برای ورود به کلیه خدمات اپل استفاده میشود. اگر اپل آیدی خود را فراموش کرده اید یا مطمئن نیستید که این اکانت را دارید یا خیر، ما میتوانیم چند راهکار را به شما پیشنهاد دهیم. معمولاً اپل آیدی شما، آدرس ایمیل شما میباشد، پس در ابتدا با آدرس ها ایمیل خود اقدام به این کار کنید. در صورتی که به نتیجه مطلوب نرسیدید به این لینک رفته و با انتخاب گزینه فراموش کردن اپل آیدی و پسوورد به صفحه ای مبنی بر استفاده از ایمیل و یا پاسخ به سوالات امنیتی هدایت میشوید، همه این این فرآیند برای اعلام و تشخیص شدن هویت شما میباشد و همین امور باعث میشود که امنیت اپل آیدی شما بالاتر برود و هیچ کس دیگری غیر از شما نتواند به آن دسترسی پیدا کند.

روش دیگر برای فراموش کردن اپل آیدی خود در دستگاه آیپد و یا آیفون دارید، ورود به بخش setting و در قسمت بالای منو و در iTunes & App Store میتوانید اپل آیدی خود را مشاهده کنید و تشخیص دهید. در صورتی که همچنان پسوورد را نمیدانید به این لینک بروید و با گذراندن مسائل امنیتی میتوانید درخواست تغیر پسوورد را خواهان شوید. از طریق برنامه هایی مانند FaceTime، Mail، Contacts و حتی Messages هم میتوانید از بخش Send & Receive هم اپل آیدی خود را پیدا کنید. برای سیستم مک و یا در کامپیوتر شخصی خود نیز میتوانید پیدا کنید. ( مانند قبل از برنامه های FaceTime، Mail، iCloud، یا FaceTime میتوانید ایمیل اپل آیدی خود را بیابید) از طریق خرید قبلی از iTunes یا AppStore میتوانید به سراغ برنامه بروید در library آیتونز میتوانید برنامه را پیدا کنید و در قسمت Choose Edit>Get Info را انتخاب کنید و در قسمت purchased by میتوانید اپل آیدی را مشاهده کنید.

کاربران اپل آیدی میتوانند از طریق منوی iCloud تصمیم بگیرند که چه امکانات و اطلاعاتشان با سایر دارندگان اپل آیدی در اشتراک بگذارند و همچنین میتوانند هر کدام از گزینه ها را برای بکاپ اطلاعات استفاده نمود.

برنامه هایی که اپل آیدی در آن استفاده میشود iCloud، App Store ، iTunes، iBooks، Messages، FaceTime، Apple Store، Game Center که به ترتیب خدمتتون توضیح میدهیم.

اگر از سیستم عامل ios  جدیدتر و آپدیت استفاده میکنید با وارد کردن اپل آیدی خود روی iCloud میتوانید در برنامه های به ذخیزه و ثبت شدن اپل آیدی خود اقدام کنید، اگر هم در وارد شدن به مشکل خوردید میتوانید داخل منوی Setting  شوید و برنامه مد نظر را پیدا کنید، برای برنامه هایی مثل iCloud و iTunes میتوانید با وارد کردن اپل آیدی و پسورد وارد شوید و در بعضی از برنامه هایی مانند iMessage ویا  FaceTime میتوانید با روشن کردن گزینه و در دسترس شدن برنامه با وارد کردن اپل آیدی و پسورد شما برنامه را در اختیار دارید و ثبت نام کرده اید.

استفاده از چند اپل آیدی:

شما متوانید از چند اپل آیدی روی دستگاه خود به صورت همزمان استفاده کنید، این کار خیلی توصیه نمیشود به دلیل آنکه ممکن است مشکلات و دردسر ایجاد کند و همچنین این احتمال سردرگم شدن برای شما روی هرکدام از این برنامه ها را به وجود می آورد. برای این امر در آیفون یا آیپد خود، میتوانید در منوی Setting در بخش مربوط به Apple ID بالای صفحه منو شما باید از آیدی که قصد دارید اطلاعات مربوط به آیکلود روی آن ست شود را انتخاب کنید و وارد شوید، سپس میتوانید در قسمت iTunes & App Stores را انتخاب کنید و از اکانتی که برای شما تعریف گردیده، خارج شوید و با یک اپل آیدی جدید وارد شوید در این حالت شما در هر قسمت توضیح داده شده با اکانت های مشخص و منحصر به فرد قابل استفاده است.

اپل آیدی بر روی دو دستگاه:

احراز هویت یک اپل آیدی بر روی دو دستگاه یکی دیگر از روش های استفاده از اپل آیدی در ios میباشد. این کار برای این مسئله است که تایید شود شما تنها کسی هستید که میتوانید دسترسی به این اپل آیدی را دارید و حتی کسی هم اگر رمز عبور شما را داشته باشد قادر نخواهد بود از آن استفاده کند. روش کار بدین شکل است که هنگامی که شما برای اولین بار وارد یک دستگاه جدید شوید، باید دو مورد از اطلاعات را وارد کنید یکی همان گذر واژه شما برای آیدی میباشد و دیگری یک کد تاییدیه شش رقمی برای دستگاهی که اپل آیدی قبلاً روی آن ست شما ارسال میگردد. این امر به دلیل آن است که شرکت اپل امنیت خود را ثابت کند و به شما این اطلاع را میدهد که برای دسترسی به اپل آیدی تنها وجود پسورد برای شما کافی نیست و شما باید برای احراز هویت عامل دوم خود را ثابت کنید، چون همه اطلاعات شما روی این ID ثبت میشود. این کار تنها برای یک بار اتفاق میافتد مگر آنکه کامل از آی دی خارج بشوید و مرورگر یا دستگاه خود را ریستور کنید، در این حالت ممکن است مجدداً از شما در خواست کد احراز هویت در خواست شود. در این حالت کمپانی اپل به دستگاه های معرفی شده اطمینان دارد، و این دستگاه ها میتوانند با هر مرورگری وصل شوندو تاییدیه شرکت هستند. شما میتوانید بک شماره تلفن نیز به تاییدیه کمپانی برسانید تا هر هنگام در صورت بروز مشکلات از طریق پیامک کد تاییدیه برای شما ارسال شود (که متاسفانه این حالت فعلاً برای کشور ما در دسترس نمیباشد)

استفاده-از-اپل-آیدی-در-ios3

این کد میتوانید هم به صورت یک کد موقت برای شما ارسال شود و هم میتوانید از طریق تنظیمات گوشی نیز یک کد علاوه بر کد قفل گوشیتان تعبیه کنید تا اگر کد برایتان ارسال نشد یا دسترسی نشد آن را بدانید.

این امر برای ios 9 یا OS X EI Capitanبه بعد در دسترس و بر روی سیستم قابل استفاده است در ادامه روش نصب را ملاحظه خواهید فرمود:

تنظیمات احراز هویت دو عامل را روشن کنید:

برای دستگاههای ios 10.3 به بعد:

Setting> [your name]> password & security>Two-factor Authentication

استفاده-از-اپل-آیدی-در-ios8

برای دستگاههای ios 10.2 به پایین:

Setting> iCloud>  [your apple ID]> password & Security> Two-Factor Authentication

با انتخاب آن و روشن کردن گزینه Two-Factor Authentication روی Continue ضریه بزنید و به صفحه زیر هدایت میشوید.

شما با وارد کردن تلفن مورد نظر میتوانید این انتخاب را داشته باشید که کد برای شما ارسال شود یا تاییدیه از طریق تماس تلفنی صورت گیرد. بعد از دریافت کد میتوانید گزینه Two-Factor Authenticatio را روشن کنید و دسترسی پیدا کنید. این گزینه ممکن است برای شما کمی دشوار باشد برای این امر بگر کشور ایران را مشاهده کردید شما میتوانید به راحتی این دسترسی را پیدا کنید، در بعضی مواقع در صورت وجود کشور ایران ولی این کد برای شما به راحتی ارسال نمیگردد، در آن حالت گزینه phone call را انتخاب کنید تا ا ز طریق تماس صوتی کد را دریافت کنید. همچنین در صورتی که این اتفاق رخ نداد میتوانید از دستگاهی که امنیت آن برای کمپانی واقف باشد استفاده کنید و از آن برای دریافت کد امنیتی استفاده کنید.

برای سیستم های مک نیز باید به روش زیر عمل کنید:

Apple menu> Sysstem perferences> iCloud> Account Details> Security tab> Two-Factor Authentication

حال گزینه را روشن کردید و کلیه اطلاعات را میتوانید از این طریق میتوانید این اطلاعات را با هم ادقام کنید و در دسترس باشند. این احراز هویت امنیت دستگاه شما را به مقدار زیادی بالا میبرد و دقت داشته باشید که در صورت فراموش شدن این اطلاعات ممکن است دردسر برای شما ایجاد شود، همیشه این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • رمز اپل آیدی خود را همراه با سوالات امنیتی
  • از یک رمز بر روی کلیه دستگاههای خود استفاده کنید
  • همیشه شماره یا شماره های مورد اطمینان خود را به روز رسانی کنید
  • همچینین از دستگاههای خود مراقبت فیزیکی داشته باشید.

آنچه در بالا توضیح داده شد گوشه ای از امکانات استفاده از اپل آیدی در ios روی دستگاه های شما میباشد، اما متاسفانه به دلیل تحریمات صورت گرفته از کشورهای مختلف بر ایران عزیزمان شاید این دسترسی ها امکان پذیر نباشد یا با سختی صورت بگیرد به امید آزادی و برابری کلیه کشور ها و امیدواریم این توضیحات برای شما مفید واقع شده باشد.

مطالب مرتبط