ترفند آیفون

اتصال آیفون به دستگاه بلوتوث و پخش مدیا

blank

اتصال آیفون به دستگاه بلوتوث

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از iPhone خود به دستگاه های بلوتوث همچون، انواع اسپیکرهای بلوتوث، هدست های بی سیم، بلندگوها، کیت های ماشین و … متصل شده و از بلندگوهای آنها در پخش موزیک و صدا و … استفاده کنند.

blankهشدار: صدای بلند پخش برای شنوایی شما آسیب زاست و باید زمان گوش دادن به موزیک ها و هنگام استفاده از گوشی در زمان رانندگی جوانب احتیاط را رعایت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات ایمنی مرتبط با استفاده از گوشی های هوشمند می توانید نگاهی به پست ” نکات ایمنی در رابطه با استفاده از آیفون” راببینید و یا پست “Do not Disturb در زمان رانندگی” را ببینید.

blankتوجه: ممکن است استفاده از برخی از لوازم های جانبی آیفون عملکرد وایرلس گوشی را تحت تاثیر قرار دهد. دقت کنید که تمامی لوازم جانبی های دستگاه های iOS به صورت کامل با آیفون ها سازگار نیستند. روشن کردن حالت پرواز (فلایت مد blank ) می تواند تداخل صوتی میان آیفون و لوازم جانبی را از بین ببرد و از طرفی دیگر زمان استفاده از هندزفری و دیگر لوازم جانبی می توان با تغییر دادن جهت و یا جا به جایی لوازم جانبی متصل به آیفون عملکرد وایرلس گوشی را بهبود بخشید.

  • روشن و خاموش کردن بلوتوث

برای آنکه بتوانید آیفون را به دستگاه های بلوتوث متصل کنید، می بایست ابتدا بلوتوث گوشی را روشن کنید. برای این منظور به آدرس Settings > Bluetooth بروید. برای قطع اتصال سریع از دستگاه های بلوتوثی و بدون خاموش کردن بلوتوث، می بایست ابتدا مرکز کنترل را باز کرده و در ادامه دکمه the Bluetooth button را فشار دهید.

روشن-و-خاموش-کردن-بلوتوث

روشن-و-خاموش-کردن-بلوتوث

  • اتصال گوشی به دستگاه های بلوتوث (Pair شدن با دستگاه بلوتوث)

برای Pair شدن با دستگاه های بلوتوثی می بایست پس از روشن کردن هر دو دستگاه بلوتوث، به دنبال نام گوشی خود بر روی دستگاه بلوتوث بگردید. برای این منظور لازم است ابتدا دستورالعمل های نمایشی بر روی دستگاه را اجرا کنید تا گوشی در حالت دیسکاوری (قابل تشخیص برای دستگاه های بلوتوث) بماند. در نهایت نیز می بایست به آدرس Settings > Bluetooth رفته و برای اتصال به هر دستگاه بلوتوثی بر روی نام آن که در لیست دستگاه ها نمایش داده می شود، ضربه بزنید. دقت کنید که برای نمایش نام گوشی بر روی دستگاه بلوتوث، آیفون باید در مسافت حدودی 33 فوت (10 متری) دستگاه بلوتوث قرار داشته باشد.

blankنکته: چنانچه قصد دارید AirPodی را که اپل آی دی واحد با دیگر دستگاه iOS دارای سیستم عامل iOS 10، macOS Sierra، watchOS 3 دارد به آنها متصل کنید، این فرآیند به صورت خودکار انجام خواهد گرفت. دقت کنید که شرط اتوماتیک بودن اتصال استفاده از اپل آی دی یکسان میان ایرپاد و دستگاه iOS است.

  • مسدود کردن دریافت تماس های تلفنی بر روی دستگاه بلوتوث

برای آن که تماس های تلفنی که بر روی آیفون دریافت می شوند، تنها از طریق بلندگوهای آیفون پخش شوند می بایست یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • با ضربه زدن روی صفحه نمایش آیفون، تماس را پاسخ دهید.
  • در طول برقراری تماس، بر روی گزینه ی Audio ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های iPhone  و یا Speaker Phone را انتخاب کنید.
  • دستگاه بلوتوث را خاموش کرده و یا آن را آنپیر (Unpair) کنید و یا از محدوده ی بلوتوث خارج شوید.
  • گزینه ی Bluetooth را از مسیر Settings > Bluetooth غیرفعال کنید.
مسدود-کردن-دریافت-تماس-های-تلفنی-بر-روی دستگاه-بلوتوث

مسدود-کردن-دریافت-تماس-های-تلفنی-بر-روی دستگاه-بلوتوث

Unpair کردن آیفون از دستگاه بلوتوث

برای قطع اتصال آیفون از هر دستگاه بلوتوث دیگر می بایست به آدرس Settings > Bluetooth رفته و در ادامه بر روی دکمه the More Info button  که در کنار دستگاه مورد نظر می بینید ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی  Forget This Device ضربه بزنید. چنانچه لیست دستگاه های بلوتوث مجاور آیفون را مشاهده نمی کنید، بایستی  از روشن بودن بلوتوث گوشی و آن دستگاه مطمئن شوید.

چنانچه از AirPods استفاده می کنید و بر روی Forget This Device زده اید،  اتصال بلوتوثی تمامی دستگاه هایی که با آی کلودِ ایرپاد سینک هستند از آن قطع خواهد شد.

پخش صدا و ویدئوی آیفون بر روی دستگاه های دیگر

چنانچه آیفون و یا آیپدی در اختیار دارید، می توانید جریان مدیا شامل صوت و تصویر را از روی iPhone به هر دستگاه با قابلیت AirPlay فعال مانند تلویزیون اپل و یا دستگاه های بلوتوثی دیگر برقرار کرده و یا محتوای صفحه نمایش آیفون را بر روی دیگر دستگاه های بلوتوثی نمایش دهید. همچنین می توانید با خرید هدفون و هدست از پخش صدای آن لذت ببرید.

  • پخش صدای آیفون از تلویزیون اپل، دستگاه های AirPlay و یا دستگاه های بلوتوث

برای آنکه بتوانید جریان صوتی از گوشی بر روی دستگاهی دیگر ایجاد کنید، در وهله ی اول می بایست یکی از برنامه های صوتی روی گوشی را باز کرده و در ادامه بر روی دکمه the Playback Destination button ضربه بزنید. حال دستگاه مقصد برای پخش صدای آیفون را که می تواند یک یا چند بلندگوی HomePod، دستگاه Apple TV و یا هدست وایرلس باشد انتخاب کنید. دقت کنید که همزمان با پخش صدا از دستگاه جفت شده، می توان مقصد پخش صدا را حتی از روی صفحه قفل و یا مرکز کنترل گوشی تغییر داد.

پخش-صدای-آیفون-از-تلویزیون-اپل،-دستگاه-های-AirPlay-و-یا-دستگاه-های-بلوتوث

پخش-صدای-آیفون-از-تلویزیون-اپل،-دستگاه-های-AirPlay-و-یا-دستگاه-های-بلوتوث

تصویر بالا صفحه قفل گوشی را نشان می دهد که در آن دکمه های پخش و کنترل پخش و نیز دکمه ی the Playback Destination button در اختیار شما قرار دارد.

blankتوجه: چنانچه گوشی نمی تواند دستگاه های AirPlay را به عنوان مقصد پخش صدا نمایش دهد، بایستی از اتصال تمامی دستگاه به یک شبکه وایرلس واحد مطمئن شوید.

blankتوجه: چنانچه گوشی را به دستگاه بلوتوث متصل کرده باشید ولی پس از مدتی گوشی را از محدوده ی بلوتوث دستگاه خارج کنید،  مقصد پخش صدا به صورت پیش فرض به آیفون برخواهد گشت.

  • پخش عکس و ویدیو با استفاده از AirPlay  و تلویزیون اپل
  • برای این منظور لازم است که ابتدا برنامه Photos را باز کرده و در ادامه بر روی دکمه the Share button ضربه بزنید. حال بر روی گزینه ی AirPlay را ضربه زده و در انتها Apple TV را به عنوان مقصد پخش انتخاب کنید.
  • برنامه TV و یا برنامه Videos را باز کرده و بر روی دکمه the Screen Mirroring button که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود ضربه بزنید. حال Apple TV را به عنوان مقصد پخش انتخاب کنید.
  •  چنانچه کد عبور AirPlay بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شد، رمز عبور را بر روی فیلد ورود رمز در آیفون وارد کنید.
  • آینه کردن صفحه نمایش آیفون بر روی تلویزیون اپل

برای آن که بتوانید هر چه را که بر روی گوشی می بینید، بر روی تلویزیون اپل نمایش دهید می بایست ابتدا مرکز کنترل را بر روی گوشی خود باز کرده و در ادامه بر روی دکمه the Screen Mirroring button که بر روی صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود، ضربه بزنید. حال Apple TV را به عنوان مقصد پخش تصویر و ویدیو انتخاب کنید. چنانچه کد عبور AirPlay بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شد، رمز عبور بر روی فیلد ورود رمز در آیفون وارد کنید.

  • بازگرداندن نمایش ویدیو و پخش صدا به آیفون

بر روی دکمه ی  the Screen Mirroring button و یا دکمه the Playback Destination button ضربه زده و در ادامه آیفونتان را به عنوان مقصد پخش انتخاب کنید.

بازگرداندن-نمایش-ویدیو-و-پخش-صدا-به-آیفون

بازگرداندن-نمایش-ویدیو-و-پخش-صدا-به-آیفون

کاربران آیفون ها همچنین می توانند با استفاده از کابل یا آداپتور مناسب اپل،  iPhone هایشان را به هر تلویزیون، پروژکتور و یا نمایشگر خارجی وصل کنند. نحوه ی اتصال گوشی و تبلت های آیفون به دستگاه های نمایشگر و با استفاده از کابل را در مقاله های آتی آموزش خواهیم داد.

سوالات متداول- اتصال آیفون به دستگاه بلوتوث و پخش مدیا

1- چگونه دستگاه خود را با لوازم جانبی بلوتوث جفت کنم؟

در دستگاه خود، به تنظیمات> بلوتوث بروید و بلوتوث را روشن کنید. تا زمانی که مراحل جفت کردن لوازم جانبی خود را انجام دهید ، روی این صفحه بمانید.

لوازم جانبی خود را در حالت کشف قرار داده و منتظر بمانید تا در دستگاه شما ظاهر شود. اگر نمی توانید آن را ببینید یا مطمئن نیستید که چگونه آن را کشف کنید، دستورالعمل های موجود در لوازم جانبی خود را بررسی کنید یا با سازنده تماس بگیرید.

برای جفت کردن، وقتی لوازم جانبی روی صفحه نمایش ظاهر شد، روی نام لوازم جانبی خود ضربه بزنید. شاید لازم باشد که پین یا کلید رمز را وارد کنید. اگر مطمئن نیستید که کد پین یا رمز عبور شما چیست ، به کاتالوگ مربوط به لوازم جانبی خود مراجعه کنید.

2- چگونه آی فون 7 خود را با دستگاه دیگری از طریق بلوتوث متصل کنم؟

مطمئن شوید که لوازم جانبی بلوتوث شما روشن شده است و در حالت «قابل کشف» است.

برنامه تنظیمات را راه اندازی کنید.

روی بلوتوث ضربه بزنید.

بر روی نام دستگاه مورد نظر برای جفت شدن ضربه بزنید.

3- آیا می توانید از آیفون خود به عنوان بلندگو بلوتوث استفاده کنید؟

خبر خوب این است که هر بلندگو خارجی سازگار با بلوتوث می تواند بدون محدودیت با آیفون و یا آیپد شما کار کند، چه iOS 6 یا iOS 7 را اجرا کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید اینست که ویژگی بلوتوث را هنگام استفاده از تلفن خود روشن کنید. دستگاه و سپس بلندگوها را یک بار جفت کنید. سپس ، روی نماد بلوتوث ضربه بزنید.

4- آیا Apple CarPlay از طریق بلوتوث کار می کند؟

اکثر اتومبیل ها شما را ملزم به اتصال آیفون خود به پورت USB با کابل لایتنینگ می کنند ، اما برخی از مدل های جدید اکنون از CarPlay بی سیم پشتیبانی می کنند ، که از طریق اتصال بلوتوث ماشین کار می کند.

5- چگونه می توانم موسیقی را از طریق بلوتوث در آیفون پخش کنم؟

مرحله 1: اتصال AirDrop و اتصالات Wi-Fi بلوتوث را در هر دو آیفون فعال کنید.

مرحله 2: برنامه موسیقی را در آیفون منبع باز کنید و به آهنگی که می خواهید انتقال دهید ضربه بزنید.

مرحله 3: بر روی دکمه “بیشتر” در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید ، سپس روی نماد “اشتراک” ضربه بزنید. بعد ، AirDrop را انتخاب کنید و آیفون مورد نظر را برای پخش موسیقی انتخاب کنید.

6- چگونه بلوتوث را در آیفون به روز می کنید؟

در آیفون خود به منوی تنظیمات-> بلوتوث بروید و مطمئن شوید که دکمه کشویی بلوتوث روی وضعیت ON قرار دارد و روشن است. از لیست دستگاههای بلوتوث ذخیره شده پایین بروید و دستگاه بلوتوث را که برای جفت شدن با آیفون خود مشکل دارید پیدا کنید. برای انتخاب آن روی دستگاه بلوتوث ضربه بزنید.

7- چرا آیفون من به بلوتوث وصل نمی شود؟

دستگاه بلوتوث را که می خواهید جفت شوید خاموش کنید.

بلوتوث دستگاه iOS خود را از Control Center یا با رفتن به تنظیمات بلوتوث و ضربه روی تاگل بلوتوث آن را خاموش کنید. با نگه داشتن دکمه های هوم و پاور، دستگاه iOS خود را مجدداً راه اندازی کنید تا وقتی که نماد اپل را روی صفحه خود مشاهده کنید.

8- چرا آیفون 11 من به بلوتوث وصل نمی شود؟

در دستگاه خود ، به تنظیمات> بلوتوث بروید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. اگر غیرفعال است و نمی توانید آن را فعال کنید ، دستگاه iOS خود را مجدداً راه اندازی کنید. سپس دوباره سعی کنید و دستگاه ها را جفت و وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی بلوتوث و دستگاه شما در نزدیکی شما هستند.

9- چگونه تلفن خود را در بلوتوث نامرئی کنم؟

روی تنظیمات ضربه بزنید. روی بلوتوث ضربه بزنید. برای روشن یا خاموش کردن عملکرد، روی نشانگر کنار “بلوتوث” ضربه بزنید. روی نشانگر کنار “Open detection” ضربه بزنید تا قابلیت دیده شدن بلوتوث روشن یا خاموش شود.

10- چه نسخه ای از بلوتوث روی آیفون من تجهیز شده است؟

بر روی دکمه System Report کلیک کنید. از نوار کناری در سمت چپ ، در زیر «سخت افزار»، بلوتوث را انتخاب کنید. اطلاعات مربوطه را بخوانید تا نسخه LMP را پیدا کنید.

مطالب مرتبط