ترفند اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

blank

همانطور که ؤفته رفته تکنولوژی اندروید پیشرفت کرد، انجام دادن کارها به صورت مستقیم و از درونِ خود سیستم عامل به اولویت اندروید تبدیل شد. به همین منظور گوگل برنامه و اپلیکیشن Cloud Printing را که به صورت مستقیم با پرینتر ها کار می کند، طراحی کرد و توسعه داد.  این برنامه به صورت مستقیم در گوشی های موبایل با سیستم عالم اندروید و از طریق شبکه وای فای و یا از طریق USB  به پرینتر متصل می شود و می تواند تمام فایلهایی که از اندروید به پرینتر ارسال می شوند را پرینت بگیرد. در مقاله “آموزش ایرپرینت”، نحوه ی پرینت گرفتن از گوشی های آیفون و آیپدها آموزش داده شد و در ادامه نحوه ی نصب و برنامه Cloud Print روی گوگل کروم کامپیوتر و پرینت مستقیم از گوشی و تبلت اندرویدی آموزش داده شده خواهد شد. با کوک موبایل همراه باشید. در انتهای این مقاله به این سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

  • سوال اول: چگونه پرینتر را به Cloud Print گوگل خود اضافه کنیم؟
  • سوال دوم: چگونه اپلیکیشن Cloud Print گوگل را روی گوشی و یا تبلت اندرویدی خود نصب کنیم؟
  • سوال سوم: چگونه به صورت مستقیم از گوشی و تبلت اندروید خود فایل برای پرینت بفرستیم؟
  • سوال چهارم: پرینترهایی که با Cloud Print گوگل سازگار هستند، کدامند؟

چگونه پرینتر را به Cloud Print گوگل خود اضافه کنیم؟

گام اول: برنامه ی کروم را روی دسکتاپ کامپیوتر خود باز کنید تا برنامه اجرا شود.

گام دوم: روی دکمه ی Menu که در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه مرورگر کروم می بینید کلیک کنید. این آیکون را می توانید به شکل سه خط افقی زیر هم مشاهده کنید.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 

گام سوم: روی گزینه ی Setting کلیک کنید.

گام چهارم: روی گزینه ی Show Advanced Setting کلیک کنید.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 

گام پنجم: صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه ی Manage که در زیر عنوان Google Cloud Print می بینید، کلیک کنید.

گام ششم: روی گزینه ی Add Printers کلیک کنید تا بتوانید پرینتر مورد نظر خود را در این بخش اضافه کنید.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 

گام هفتم: پس از نمایش لیست پرینترهای پیدا شده، روی نام پرینترهایی که می خواهید آنها را به پرینتر Cloud Print گوگل خود اضافه کنید، کلیک کنید.

گام هشتم: روی Add Printers کلیک کنید تا فرآیند اضافه کردن پرینتر به لیست پرینترهای Cloud Print گوگل تکمیل شود.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

در مرحله ی بعدی لازم است اپلیکیشن Cloud Print گوگل را روی گوشی و یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. برای این منظور با ما همراه باشید.

چگونه اپلیکیشن Cloud Print گوگل را روی گوشی و یا تبلت اندرویدی خود نصب کنیم؟

گام اول:  برنامه ی Play Store را از روی صفحه خانه و یا از لیست برنامه های گوشی خود انتخاب کنید و روی آن تپ کنید تا برنامه اجرا شود.

گام دوم: روی قیلد جست و جوی این برنامه تپ کنید تا بتوانید نام برنامه ی Cloud Print گوگل را در لیست برنامه های این فروشگاه جست و جو کنید.

گام سوم: نام Cloud Print را در فیلد جست و جو تایپ کنید.

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 

گام چهارم: روی دکمه ی Search تپ کنید.این آیکون به شکل یک ذره بین است.

گام پنجم: بر روی برنامه ی Cloud Print که با امضای گوگل (Google Inc) مشاهده می کنید تپ کنید.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 

گام ششم: روی Install تپ کنید تا اپلیکیشن شروع به دانلود و نصب شدن روی گوشی کند.

پس از نصب برنامه Cloud Print گوگل روی گوشی و روی کامپیوتر می بایست اتصال میان گوشی و تبلت و پرینتر را برقرار سازید تا با ارسال درخواست پرینت به صورت مستقیم از گوشی و تبلت به پرینتر، فرآیند پرینت آغاز شود. برای این منظور بایستی گام بعدی را طی کنید.

چگونه به صورت مستقیم از گوشی و تبلت اندروید خود فایل برای پرینت بفرستیم؟

مادامی که اکانت گوگلی که با آن روی گوگل کروم دسکتاپ خود لاگین کرده اید، با اکانت جیمیلی که روی گوشی سینک شده است، یکی باشد، می توانید لیست پرینترهای اضافه شده به کروم را روی گوشی خود ببینید. اگر نمی دانید که چگونه باید یک اکانت جیمیل روی گوشی خود بسازید، مقاله ی “آموزش ساخت اپل آی دی و جیمیل روی گوشی” را مطالعه کنید.

چگونه فایل های محلی (Local) را از تبلت و یا گوشی اندروید خود پرینت کنیم؟

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: فایلی که قصد پرینت آن را دارید، روی گوشی و یا تبلت خود باز کنید. این فایل می تواند از تصاویر گالری، ایمیل های شما، اسناد و یا حتی اپلیکیشن های فایل منیجیر گوشی شما باشد. فایل هایی که قصد پرینت گرفتن آنها را دارید، حتی می توانند روی سرویس کلود(گوگل درایو، دراپ باکس) شما ذخیره شده باشند. در این حالت ما یکی از تصاویر گالری گوشی را برای پرینت انتخاب کرده ایم.

گام دوم: روی دکمه ی Menu که در سمت راست و بالای صفحه می بینید، تپ کنید. این آیکون شبیه به سه نقطه ی عمودی و زیر هم قرار گرفته است.

گام سوم: روی عبارت Print تپ کنید.

گام چهارم: روی پیکان باز شونده که در شکل های زیر نمایش داده شده است، تپ کنید. این پیکان را می توانید در بالای صفحه ی باز شده پیدا کنید.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 

گام پنجم: روی عبارت Printer تپ کنید و نام پرینتری که قصد پرینت گرفتن عکس با آن را دارید، از لیست انتخاب و روی آن تپ کنید.

گام ششم: روی دکمه ی Print تپ کنید. این آیکون شبیه به یک پرینتر فیزیکی طراحی شده است.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 چگونه فایلی را به صورت مستقیم از روی مرورگر گوشی خود به پرینتر بفرستیم؟

برای آنکه بتوانید هنگام وب گردی های خود، به صورت مستقیم فایلی را از مرورگر گوشی و تبلت به پرینتر بفرستید، می بایست مراحل زیر را طی نمایید:

گام اول: زمانی که وب پیجی را دیدید و خواستید آن را پرینت بگیرید، روی دکمه ی menu که شبیه به سه نقطه ی زیر هم قرار گرفته است، تپ کنید. بسته به مرورگری که روی گوشی و تبلت خود استفاده می کنید، شاید دکمه ی منو کمی متفاوت به نظر بیاید.

گام دوم: روی Print تپ کنید.

گام سوم: روی پیکان دراپ داون تپ کنید. این آیکون را می توانید در بالای صفحه مشاهده کنید.

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

 

گام چهارم: روی پرینتری که قصد پرینت گرفتن با آن را دارید تپ کنید.

گام پنجم: روی دکمه ی پرینت که شبیه به یک پرینتر فیزیکی است، تپ کنید.

 

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

آموزش پرینت مستقیم از گوشی اندروید

پس از این مرحله، فایل درخواست پرینت به پرینتر ارسال می شود و فایل ارسالی در صف پرینتر قرار خواهد گرفت.

 پرینترهایی که با Cloud Print گوگل سازگار هستند، کدامند؟

اکثر پرینترهایی که اخیرا تولید شده اند، با فناوری Cloud Print گوگل سازگار هستند؛ اما به هر حال برخی پرینترها هم هستند که به گوگل اجازه ی پرینت ابری و ریموت را نمی دهند. با کلیک بر روی لیست پرینترهای سازگار با Cloud Print گوگل، می توانید مدل این پرینترها را ببینید. دقت کنید که تعدادی از سازندگان پرینترها با استفاده از برنامه های بومی که خودشان توسعه داده اند، اجازه ی پرینت وایرلس از تلفن های همراه برند خودشان را می دهند. برای مثال پرینترهای Epson، Samsung، HP و Brother هم پرینتر و هم گوشی تلفن همراه می سازند. این دسته از برندها تنها اجازه ی پرینت از گوشی های برند خودشان توسط پرینترهای همان برند را از طریق نرم افزارهای خاصی برقرار می کنند.  شما برای این منظور می توانید اپ پرینت برند مخصوص را از روی Play Store دانلود کرده و پس از نصب آن روی گوشی، فایل مورد نظر خود را از روی گوشی و یا کلود انتخاب و پرینت کنید. روش اجرای این فرآیند نیز ساده و به همین روالی است که گفته شد. دقت کنید که اگر تنها یک پرینتر در لست پرینترهای شما باشد، فرآیند پرینت مستقیم از گوشی اندروید بسیار آسان تر انجام خواهد گرفت.

 

خلاصه اینکه

پرینت مستقیم از گوشی و تبلت با سیستم عامل اندروید، به سادگی و تنها با نصب اپلیکیشن  Cloud Print گوگل روی گوشی و تنظیمات آن روی گوگل کروم اتفاق می افتد. با استفاده از  Cloud Print گوگل می توانید فایل های روی گوشی و نیز فایل های روی سرویس کلود خود را که با جیمیل ست شده روی گوشی سینک شده است به پرینترهای وایرلس بفرستید و از آنها پرینت بگیرید.

مطالب مرتبط