ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش فرستادن موقعیت مکانی (Live Location) در تلگرام

موقعیت مکانی (Live Location) در تلگرام

قابلیت جدیدی که به تلگرام (ورژن ۴٫۴ ) افزوده شده است، و یکی از امکانات خوب و قابل کاربرد می باشد، امکان ارسال لوکیشن و موقعیت مکانی است که در آن حضور دارید. و از این راه، می توانید مکانی که در آن حضور دارید را بر روی نقشه به صورت زنده، با دوستان یا هر کاربری به اشتراک بگذارید تا آن فرد بتواند شما را روی نقشه ببیند.

مثلا شما در محلی برای اولین بار حضور دارید و می خواهید به دوستان خود بگویید که آنجا کجاست و آنها آدرس دقیق را برای پیدا کردن شما لازم دارند تا بتوانند شما را پیدا کنند. بهترین راه فرستادن موقعیت مکانی شما برای دوستانتان می باشد. و با این کار بدون دردسر موقعیت فعلی خود را برای آنها می فرستید و آنها براحتی شما را پیدا می کنند.

blank

برای فرستادن لوکیشن در ابتدا باید موقعیت مکانی گوشی خود را مانند عکس بالا فعال کنید . اینترنت را روشن کرده و از منوی بالای صفحه نمایش بر روی گزینه ی Location بزنید. برای ارسال موقعیت حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

blank

اکنون وارد تلگرام شوید و مطمئن شوید که تلگرام شده به روز رسانی شده است. حالا وارد گروه مدنظر یا آن گفتگوی شخصی که می خواهید موقعیت را ارسال کنید، شوید. بر روی علامت گیره در قسمت پایین صفحه بزنید و از بین گزینه هایی که می بینید گزینه ی Location را لمس کنید.

بهتر است بدانید که فرستادن موقعیت مکانی فقط مربوط به گفتگوهای خصوصی نیست بلکه می توان موقعیت مکانی را در سوپر گروه ها نیز ارسال کرد.

blank

بعد از آن نقشه ای بر روی صفحه نمایان می شود و GPS گوشی شما، موقعیت تان را نشان می دهد. حالا با زدن بر روی گزینه ی Share My Live Location For موقعیت خود را ارسال نمایید.

blank

جهت آموزش کامل سرویس Live Location اینجا کلیک کنید.

بعد از انتخاب این گزینه، با پنجره ای که مدت زمان اشتراک گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده را از شما می پرسد، روبرو می شوید. گزینه های 15 دقیقه، یک ساعته و هشت ساعت موجود می باشد که شما بسته به شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب می کنید. بعد از انتخاب زمان، حالا وقت آن رسیده که بر روی گزینه ی share بزنید تا موقعیت مکانی به کاربر یا گروه مدنظر تان ارسال شود. (اگر زمان 15 دقیقه را انتخاب کنید بعد از 15 دقیقه موقعیت زنده لغو می شود)

اگر زمان های بیشتر را انتخاب کردید و حالا دیگر نیازی به موقعیت زنده ندارید و مثلا دوستان خود را پیدا کرده اید به همان گفتگوی خصوصی یا گروه بروید و با زدن بر روی Stop Sharing Location، بقیه ی عملیات را لغو کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *