ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام

جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام

چگونه از دانلود خودکار فیلم و عکس خودداری کنیم، نحوه ی غیرفعال کردن دانلود خودکار چگونه است؟ گاهی اوقات به محض باز کردن صفحه تلگرام و وارد شدن به کانال یا گروهی، مشاهده می کنید که شروع به دانلود خودکار عکس یا فیلم یا غیره می کند و با وجود هزینه ی بالای اینترنت در کشور ما، به سرعت، اینترنت گوشی ما تمام می شود و تمایل به توقف این کار را داریم. در تلگرام اصلی، موبوگرام، تلگرام طلایی و تلگرام ویندوز این مورد را مشاهده کرده اید.

این امکانات در بسیاری از کشورها و برای بعضی از کاربران اتفاق خوبی است ولی بیشتر کاربران در کشور ما به دلیل سرعت پایین و هزینه ی اینترنت تمایلی به این قابلیت ندارند و دوست دارند عکس یا فیلمی که خودشان تمایل به دیدن آن را دارند، دانلود کنند.

جهت دانستن پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام اینجا کلیک کنید.

البته ناگفته نماند متوقف کردن دانلود خودکار در تلگرام اندروید و آیفون باعث افزایش سرعت در این برنامه می شود. در تلگرام اصلی که یکی از برنامه های پرطرفدار و پرچم دار بین کاربران است، قابلیت دانلود خودکار برای عکس، فیلم، و پیام های صوتی بصورت پیش فرض فعال گذاشته شده است. به این صورت که اگر عکس یا فیلمی در گروه یا کانال یا گفتگوی خصوصی برای شما ارسال شود به دلیل فعال بود دانلود ، محتوا به صورت خود به خودی دانلود می شود.

چگونگی غیرفعال کردن دانلود خودکار

برای غیرفعال کردن دانلود خودکار در تلگرام، اول از همه باید به تلگرام وارد شوید به قسمت تنظیمات تلگرام رفته و حالا Data and Storage  را انتخاب کنید.

blank

سپس تیک سه گزینه Automatic download Media را غیر فعال کرده تا همه ی دریافت های اتوماتیک فایل ها قطع شود. گزینه اولی برای دیتای موبایل، دومی برای Wi-Fi و سومی برای رومینگ است.

blank

رومینگ

سپس در هر کدام از قسمت ها مجددا وارد شوید و تعیین کنید که کدام فایل ها دانلود شوند و کدام یک دانلود نشوند. همین طور می توانید بر اساس حجم، آنها را گروه بندی کنید.

blank

گروه بندی

همچنین می توانید همگی بخش ها را غیر فعال کنید و تا اصطلاحا No media شوند. البته در صورت تمایل مثلا فقط عکس ها را غیرفعال کنید یا فقط فیلم ها را خاموش کنید یا حتی می توانید دانلود فایل در گروه ها یا کانال را انتخاب کنید.

دانلود خودکار در افرادی که از اینترنت Wi-Fi استفاده می کنند بهتر است دسته بندی شود و مطابق میل خود دانلود خودکار برای هر بخش مورد دلخواه را برگزیند. ولی پیشنهاد می کنیم برای افرادی که از اینترت دیتا استفاده می کنند همگی بخش های خودکاردانلود را غیرفعال کنند.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص تلگرام ایکس اینجا کلیک کنید.

نحوه ی متوقف کردن دانلود خودکار در تلگرام دسکتاپ

در تلگرام وارد شوید و به قسمت Settings – Advanced  بروید. بخش Automatic media download از سه مورد گفتگوی خصوصی، گروه ها و کانال تشکیل شده است که در صورت تمایل می توانید همه ی آنها را غیرفعال کنید و یا هر کدام را  که می خواهید فعال، باقی بگذارید.

blank

Automatic media download

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *