ترفند اندروید

آموزش تغییر پسورد جیمیل در اندروید

blank

تغییر پسورد جیمیل در اندورید موضوعی است که قصد داریم در این نوشته به آن بپردازیم. اندروید این امکان را برای کاربران فراهم نموده است تا با استفاده از اپلیکیشن جیمیلی که در تمامی گوشی‌های دارای سیستم اندروید نصب هستند، چندین اکانت را به صورت همزمان به صورت آنلاین داشته و تنها با تغییر ایمیل مورد نظر به آن دسترسی پیدا کنند. اما این نکته اگر چه نوعی حسن به نظر می‌آید، ممکن است گاهی سبب بروز مشکلاتی برای شما شود.

به عنوان نمونه فردی که از تلفن همراه شما استفاده می‌کند، ممکن است به اپلیکیشن جیمیل اندروید آن مراجعه کرده و بتواند به نحوی به اطلاعات و حتی به پسورد شما دسترسی پیدا نماید.

به همین سبب است که آگاهی از تغییر پسورد جیمیل در اندروید می‌تواند کارایی بسیار کلیدی‌ای داشته باشد. با تغییر پسورد جیمیل خود افرادی که احتمال می‌دهید از پسورد شما آگاهی پیدا کرده‌اند، دیگر نخواهند توانست به اکانت شما دسترسی داشته باشند. البته دقت داشته باشید که پیش فرض ما در این نوشته این است که شما رمز قبلی خود را به خاطر داشته و تنها قصد تغییر آن را دارید. اما در صورتی ‌که پسورد خود را فراموش کرده‌اید، این روش پیش از بازیابی پسورد جیمیل قبلی اکانتتان کاربردی نخواهد داشت.

چگونگی تغییر پسورد اکانت جیمیل در اندروید

مرحله‌ی اول

در مرحله‌ی اول باید وارد اکانت جیمیل خود شوید.

مرحله‌ی دوم

در ابتدا باید وارد لینکی در سایت اصلی گوگل شوید که امکان تغییر پسورد جیمیل را به شما می‌دهد.

مرحله‌سوم

در این مرحله باید پسورد قبلی خود را در محل تعیین شده وارد نمایید. در صورتی‌که پسورد خود را فراموش کرده‌اید در همین صفحه گزینه‌ی foeget passwpord?  را انتخاب کنید. بازیابی پسورد فراموش شده خود فرایندی دارد که از آن‌جا که هدف ما در این‌ نوشته آموزش آن نیست از این گزینه عبور می‌کنیم.

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

مرحله‌ی چهارم

پس از وارد نمودن پسورد قبلی خود، وارد صفحه‌ی دیگری مشابه تصویر زیر می‌شوید:

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

همان‌طور که می‌بینید، در این پنجره محلی برای وارد نمودن پسورد جدید قرار داده شده است. پسورد جدید را در این قسمت وارد کنید.

اگر مطمئن نیستید که دقیقاً همان پسورد مد نظر خود را در این قسمت وارد نموده‌اید، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ای که به یک چشم شباهت دارد، پسوردی که وارد نموده‌اید را مشاهده کنید.

همان‌طور که می‌بینید، گوگل در قسمت پایینی محلی که برای وارد نمودن گذرواژه یا همان پسورد جدید قرار داده شده است، توصیه‌هایی برای انتخاب یک پسورد جدید را به شما ارائه نموده است. توصیه می‌شود این متن را نادیده نگرفته و بر اساس آن پسوردی جدید انتخاب کنید.

پس از وارد نمودن پسورد جدید گوگل در قسمت پایینی صفحه، از شما می‌خواهد تا بار دیگر پسورد جدید را برای تأیید آن وارد نمایید. مسلماً این دو پسورد باید یکسان باشند.

پس از تأیید پسورد جدید، با وارد نمودن مجدد آن در قسمت «تأیید گذرواژه‌ی جدید»، با انتخاب گزینه‌ی تغییر گذرواژه، پسورد جیمیل قبلی شما به پسورد جدید تغییر پیدا می‌کند.

مرحله‌ی پنجم

با انتخاب گزینه‌ی تغییر گذر واژه صفحه‌ای مشابه تصویر انتهای صفحه برای شما نشان داده خواهد شد.

همان‌‌گونه که می‌بینید، گوگل به شما اعلام می‌کند که گذرواژه‌ی شما تغییر کرده است. در این صفحه دو گزینه اهمیتی ویژه دارند. یکی گزینه‌ی شروع به کار و دیگری تبی که در پایین صفحه باز شده است.

در مورد تبی که در پایین صفحه باز شده است، باید گفت که این تب از شما سوال می‌کند که آیا تمایل دارید تا مرورگر گوگل کروم پسورد جیمیل شما را ذخیره کند یا خیر. تأیید یا رد این پیشنهاد به خود شما بستگی دارد. با انتخاب گزینه‌ی SAVE گوگل کروم پسورد شما را دخیره خواهد کرد و هر بار که قصد داشته باشید با استفاده از این مرورگر وارد اکانت خود شوید، دیگر نیازی به وارد کردن پسورد نیست.

این انتخاب اگرچه دارای این حسن است که شما را از وارد نموده مکرر پسورد بی‌نیاز می‌سازد، با این‌حال امنیت شما را کاهش داده و باعث می‌شود تا افراد دیگر با احتمال بیشتر و به صورت راحت‌تری به اکانت شما دسترسی داشته باشند.

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

پس از انتخاب میان دو گزینه‌ی SAVE  و NEVER گزینه‌ی شروع به کار انتخاب کنید.

مرحله‌ی ششم

در این مرحله گوگل امنیت حساب شما را سنجیده و به شما نمایش می‌دهد. صفحه‌ی زیر نشان‌گر این است که مشکل امنیتی برای اکانت شما وجود ندارد. در صورتی‌که هر کدام از قسمت‌ها دارای تیک سبزرنگ نبودند، بایستی اقدام به رفع نکته‌ای نمایید که سبب نا امن شدن اکانت شما شده است.

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

آموزش تغییر رمز جیمیل در اندروید

بدین ترتیب شما قادر به تغییر پسورد جیمیل در اندروید خواهید بود. البته دقت داشته باشید که تغییر پسورد اکانت جیمیل در سایر سیستم عامل‌ها نیز مشابه همین روش است و تنها ممکن است اختلاف‌های کوچکی بین آن‌ها وجود داشته باشد.

نکته‌ی بسیار مهمی که بار دیگر بر آن تأکید می‌کنیم این است که برای تغییر پسورد اکانت جیمیل حتماً از پسوردهای طولانی، متشکل از حروف، اعداد و نشانه‌های خاص استفاده کنید و برای جلوگیری از فراموش نمودن آن‌ها این پسورد را در جایی امن یادداشت کنید.

شما نیز میتوانید جهت کسب اطلاع در مورد بازیابی رمز عبور به پست ” بازیابی رمز عبور جیمیل در صورت فراموشی ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط