ترفند شبکه های اجتماعی

بازیابی رمز عبور Gmail در صورت فراموشی

blank

اگر رمز عبور اکانت جیمیل خود را فراموش کرده اید، اصلا نگران نباشید. در این پست قصد داریم ترفند کاربردی برای بازیابی رمز عبور Gmail در صورت فراموشی را آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

بازیابی رمز عبور Gmail در صورت فراموشی

 گوگل یکی از سرویس هایی است که اهمیت بسیار زیادی برای کاربران خود قائل است. اگر زمان ساخت اکانت Gmail،  مواردامنیتی لازم را لحاظ کرده باشید، در صورت فراموشی،  بازیابی رمز عبور Gmail  کار آسانی خواهد بود.  برای این منظور اولین کاری که باید انجام دهید این است که صفحه ی بازیابی اکانت Gmail  را باز کنید .

گام اول: صفحه ی بازیابی اکانت Gmail  را باز کنید و  سپس ایمیل خود را در فیلد Email or phone وارد کنید و روی گزینه ی  Next کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور Gmail در صورت فراموشی

بازیابی رمز عبور Gmail

گام دوم: حال گوگل از شما می خواهد که آخرین گذرواژه ای را که به خاطر دارید وارد کنید. شما می توانید با کلیک بر روی عبارت “سوال دیگری را امتحان کنید” به سوال امنیتی دیگری که گوگل هنگام ساخت اکانت Gmail از شما پرسیده است پاسخ دهید و در واقع روش بازیابی رمز عبور Gmail خود را تغییر دهید. پس از آن که آخرین گذرواژه ای را که مطلوب است وارد کردید وارد صفحه ی زیر می شوید. اصلا مهم نیست که گذرواژه ای که وارد کرده اید درست است یا نه؟ به هر حال به این صفحه هدایت خواهید شد.

بازیابی رمز عبور Gmail

بازیابی رمز عبور Gmail

گام سوم: در این مرحله می بایست یکی از روش های تماس تلفنی و یا ارسال پیامک را برای ارسال رمز جدید انتخاب کنید.  اگر گزینه ی تماس تلفنی را انتخاب کنید، باید منتظر تماس از گوگل بمانید که طی تماسی با شماره ای که دو رقم آخر آن در تصویر قبل نمایش داده شده است، رمز جدید را برای شما خواهد خواند.

اگر گزینه ی ارسال پیامک را انتخاب کرده باشید، پیامکی حاوی رمز عبور جدید اکانت Gmail برای شما ارسال خواهد شد. در هر صورت کد تایید Gmail که یک عدد 6 رقمی است به شما اعلام خواهد شد.

در روش دیگر بازیابی رمز عبور Gmail توسط ارسال لینک بازیابی به ایمیل پشتیبان که زمان ساخت اکانت Gmail، تحت عنوان Support Email برای شما نمایش داده شده بود و شما آن را پر کرده بودید، صورت خواهد گرفت. در این صورت تنها باید روی گزینه ی “ارسال”  کلیک کنید و ایمیل را برای دریافت لینک بازیابی چک کنید.

بازیابی رمز عبور Gmail

بازیابی رمز عبور Gmail

گام چهارم: پس از چک کردن ایمیل پشتیبان از بخش inbox های ایمیل خود، می بینید که از سمت گوگل یک کد 6 رقمی برای شما ارسال شده است و باید این کد را در محل نمایش داده شده در تصویر بالا وارد کنید.

بازیابی رمز عبور Gmail

بازیابی رمز عبور Gmail

گام پنجم: آخرین گام برای بازیابی رمز عبور Gmail در صورتی است که نه به شماره تلفنی که زمان ساخت اکانت Gmail وارد کرده بودید، دسترسی دارید و نه به ایمیل پشتیبان و آن هم این است که  آنقدر روی عبارت “سوال دیگری را امتحان کنید” کلیک کنید تا به این صفحه برسید.

بازیابی رمز عبور Gmail

بازیابی رمز عبور Gmail

 

همانطور که مشاهده می کنید، در این بخش باید آدرس ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی دارید و می توانید آن را چک کنید. در صورت وارد کردن ایمیل و کلیک روی Next کد شش رقمی از سمت Google برای شما ارسال می شود که می توانید با وارد کردن آن در محل ورود کد تایید، به ایمیل خود دسترسی پیدا کنید .

نکته: اگر مداوما سوالات گوگل از خودتان که برای تشخیص هویت و انتخاب روش بازیابی رمز عبور Gmail پرسیده می شود را رد کنید، گوگل به شما شک خواهد کرد و متنی را به شما نمایش می دهد که مضمون آن عدم اطمینان گوگل از هویت شما است. در هر صورت می بایست یا به شماره تلفنی که آن را برای بازیابی رمز عبور خود وارد کرده اید و یا به ایمیل پشتیبان خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

blank

 

کلام آخر: پس از بازیابی رمز عبور Gmail، می توانید ایمیل پیشتیبان و یا شماره تلفن برای بازیابی های بعدی را تغییر دهید. در این صورت می بایست در صفحه ای که به شما این دو مورد را نشان می دهد، اقدام به ویرایش اطلاعات بازیابی های خود کنید.

خلاصه اینکه:

 برای بازیابی رمز عبور Gmail، در صورتی که آن را فراموش کرده اید و یا زمانی که به دلایل امنیتی می خواهید رمز عبور اکانت خود را تغییر دهید، می توانید از ترفند حاضر استفاده کنید. در این روش با استفاده از شماره تلفن، ایمیل پشتیبان و یا هر آدرس ایمیل دیگر می توانید رمز عبور Gmail خود را بازیابی کنید و آن را تغییر دهید.

مطالب مرتبط