راهنمای خرید موبایل

۵ گوشی تولید شده سال ۲۰۱۶ که هنوز ارزش خریدن را دارند

blank

دنیای علم و تکنولوژی با سرعت فوق العاده ایی در حال پیشرفت است و هر روز در دنیای دیجیتال فناوری و محصولات جدیدی وارد بازار می شود. داشتن اخرین دست یافته های دنیای علم و تکنولوژی قطعا هزینه های زیادی را دربر می گیرد. اگر به روز بودن در عصر دیجیتال برای شما اهمیت خاصی ندارد باید بدانید که سرعت تغییرات نوآوری در دنیای تلفن همراه آنقدر سریع نیست و بهترین گوشی های یک یا دو سال قبل در حال حاظر گوشی های خوبی به شمار می روند. شاید کمی در معرض توجه اخبار دنیای دیجیتال نباشند و از مد افتاده به نظر برسند اما قدرت و کارایی کافی برای براورده کردن نیاز اکثر مصرف کنندگان را دارند.

با چندین برابر شدن و بالا رفتن قیمت دلار در یک سال گذشته، و به دلیل عدم تخصیص ارز کافی به واردات قانونی گوشی تلفن همراه و افزایش تقاضا برای این کالا در بازار، قیمت گوشی ها هم در بازار به همین نسبت افزایش یافته است. گوشی‌های اندرویدی که سال گذشته قیمتی به مراتب پایین داشتند و پارسال همین موقع می‌شد رده پایین ترین آنها را با چند صدهزار تومان خرید حالا همان گوشی ها هر کدام ۲-۳ میلیون تومان قیمت پیدا کرده اند. گوشی‌های اپل هم که از مرز  ۱۰ میلیون تومان گذشته‌اند. حتی آیفون‌های جدید قبل از اینکه بازار کمی آرامتر شود در دوره‌ای که دلار خیلی گران شده بود مرز ۲۵ میلیون تومان را رد کردند.

واقعیت این است که در حال حاضر بسیاری از مردم دیگر قدرت خرید گوشی موبایل نو را از دست داده‌اند. به خصوص گوشی‌های برتر بازار مثل مدل‌های جدید اپل و سامسونگ که قیمتشان باورنکردنی بالا رفته اند و کمتر کسی پیدا می شود که بتواند این گوشی ها را خریداری کند. به همین دلیل در ماه‌های اخیر افراد بیشتر به خرید و فروش گوشی‌های دست دوم روی آورده اند.از اینرو خرید و فروش گوشی های دست دوم در بازار کمی داغ شده است. اگر شما هم قصد خرید گوشی موبایل دست دوم را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کنید و از میان گوشی های فروشی دست دوم یکی را انتخاب کنید. گوشی های دست دوم ما ابتدا کارشناسی شده و خیالتان از بابت سلامت آنها راحت باشد.

همچنین اگر بودجه کمی برای خرید گوشی دارید، کوک موبایل به شما خرید پرچمداران سال قبل را پیشنهاد می کند تا حسابتان کاملا خالی نشود. ما در این مقاله ۵ گوشی تولید شده در سال ۲۰۱۶ که در حال حاظر گوشی های کارامد و قدرتمندی به حساب می آیند را معرفی کرده اییم.

آپدیت نشدن برنامه ها و سیستم عامل یکی از نکاتی است که باید در خرید گوشی های قدیمی دقت کرد. حداکثر قرار دادن قدمت ۲ساله گوشی برای پایین آوردن احتمال وقوع این اشکال، مناسب است.

  • گوگل پیکسل (Google Pixel) 
    این محصول گوگل بهترین محصول برای علاقه مندان به سیستم عامل اندروید است زیرا بهترین تجربه استفاده از سیستم عامل اندروید را فقط در محصول سازنده همین سیستم عامل می توانید پیدا کنید. طراحی بدنه مدرن و راحت با صفحه نمایش AMOLED و دوربین فوق‌العاده گوگل پیکسل با پرچمدار های تولید شده امسال نیز می تواند رقابت کند. این محصول گوگل به شما فضای ابری تا محدودی در برنامه Google drive می دهد که شما می توانید بی نهایت فایل مورد نظر خود را در اینترنت ذخیره کنید و دسترسی راحت و آسان به آنها داشته باشید. آپدیت شدن سیستم عامل این گوشی به اندروید ۸ ( Android 8.0 Oreo) و همچنین مجهز شدن به جدیدترین سیستم های امنیتی باعث می شود تا از اشکالاتی مانند مقاوم نبودن در برابر آب و عمر باطری متوسط گوگل پیکسل چشم پوشی کرد.

blank

  • ZTE Axon 7

طراحی بدنه شیک و آهنی axon 7 به همراه اسپیکر های قدرتمند قرار گرفته شده بر روی صفحه اصلی و به اضافه صفحه نمایشگر AMOLED، این محصول zte را یکی از مدعیان اصلی بازار گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۶ کرده است. این گوشی در مقایسه با سایر محصولات دیگری که تمام قابلیت و کیفیت ها را داشته باشد صدها دلار ارزان تر است. ضد آب نبودن axon 7 یک امتیاز منفی به شمار می رود که قابلیت های دیگر این پرچمدار سال گذشته ZTE فقدان این قابلیت را جبران می کنند. اطلاعات دقیقی مبنی بر آپدیت سیستم عامل این گوشی به اندروید ۸ هنوز در دسترس نیست.

blank

  • آیفون ۷ (iPhone 7)
    اگر بودجه شما آنقدر زیاد نیست که محصول جدید اپل، آیفون X را خریداری کنید و از دوست داران شرکت اپل هستید و حتما محصولات اپل را برای خرید مد نظر دارید، ما به شما آیفون ۷ را پیشنهاد می کنیم که با قیمتی تقریبا نصف قیمت آیفون X می توانید آن را خریداری کنید. عمر باطری فوق‌العاده، دوربین عالی، قابلیت ضد آب و طراحی زیبا از ویژگی های بی شمار آیفون ۷ هستند. حتی با کمی افزایش بودجه می توانید آیفون ۷پلاس را خریداری کنید که علاوه بر تقویت ویژگی های خوب آیفون ۷ از صفحه نمایشگر بزرگتر و همچنین از دوربین dual camera بر خوردار است. اپل نسبت به رقیبان خود بیشتر هوای گوشی های قدیمی خود را دارد و شما می توانید مطمئن باشید که سال ها آیفون شما به سیستم عامل جدید این شرکت آپدیت می شود.

blank

  • سامسونگ گالگسی اس7 (Samsung Galaxy S7 edge)
    یکی از پر طرفدار ترین گوشی های سال ۲۰۱۶ Galaxy S7 می باشد. صفحه نمایشگر ۵.۵ اینچی کشیده شده تا لبه های کناری این گوشی با کیفیت super AMOLED و به همراه بدنه فلزی مقاوم، تجربه بی نظیری برای استفاده کنندگان این گوشی فراهم کرده است. سرعت بالا، مقاوم در برابر آب و همچنین دارای دوربین عالی و با کیفیت حتی در نور پایین. این گوشی تمام قابلیت های یک گوشی فوق العاده را دارد برای همین حساس بودن و آمار بالای شکنندگی صفحه نمایش این گوشی از محبوبیت آن نکاسته و خریداران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

blank

  • HTC 10

این محصول توجه کمی به آن شد و با توجه به قابلیت های خوب HTC 10 سزاوار توجه بیشتری توسط کاربران را داشت. صفحه نمایشگر 5.2 اینچی با کیفیت به همراه بدنه آلمینیومی و اسپیکر های استریو از ویژگی های برجسته این محصول هستند. این گوشی دارای دوربین مناسب نیز می باشد. هرچند  مقاوم نبودن HTC 10 در برابر آب و عمر باطری متوسط از ضعف های این گوشی هستند که در مقابل قیمت مناسب این محصول می توان از آن چشم پوشی کرد و HTC 10را خریداری کنید.

blank

مطالب مرتبط