ترفند آیفون

10 روش موثر برای کاهش مصرف دیتای موبایل

blank

دسترسی به اینترنت یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه افراد با آن مواجه می شوند به طوری که در اکثر مکان های عمومی برای افزایش مشتریان دسترسی رایگان به wifi  را برای آن ها فراهم می کنند. در همه خانه ها امروزه wifi و اینترنت پر سرعت وجود دارد و استفاده از آن نسبت به اینترنت دیتا موبایل ارزان تر است اما در بسیاری مواقع اگر اتصال به اینترنت برای شما ضروری باشد مجبور می شوید از اینترنت دیتا موبایل استفاده کنید.

اگر حجم اینترنت دیتا شما کم است یا به سرعت تمام می شود تیم کوک موبایل در این مقاله به شما راهکار هایی را معرفی می کند تا مصرف دیتا موبایل خود را در آیفون کاهش دهید و آن را مدیریت کنید.

  • اجرای خودکار فیلم ها را غیر فعال کنید

در اکثر مواقع که از اینترنت دیتا موبایل استفاده می کنید، بیشترین حجم مصرفی برای فیلم هایی می باشد که قبل از لود شدن سایت یا اپلیکیشن دانلود می شوند و پس از سپری شدن زمان لودینگ به شما نمایش داده می شوند. برای جلوگیری از افزایش مصرف دیتا خود بهتر است دانلود شدن خودکار این فیلم ها را در برنامه هایی مانند facebook،twitter و instagram غیر فعال کنید. در عکس زیر می توانید چگونه غیر فعال کردن دانلود خودکار فیلم ها را در اپلیکیشن اینستاگرام مشاهده کنید.

blank

  • دسترسی اپلیکیشن های خود را به اینترنت دیتا محدود کنید.

در بخش “cellular” در تنظیمات iOS می توانید اپلیکیشن هایی که از دیتا موبایل شما استفاده می کنند و همچنین میزان مصرف آن ها را مشاهده کنید. با دیدن این لیست شاید تعجب کنید زیرا اپلیکیشن های غیر ضروری که انتظار آن را نداشته اید در لیست مشاهده می شود که از دیتا موبایل شما استفاده می کنند و بعضی از آنها حتی مصرف بالایی دارند. می توانید دسترسی این اپلیکیشن ها ی ضروری و یا اپلیکیشن هایی که برای استفاده از آن ها می توانید منتظر wifi بمانید را  در این بخش از تنظیمات گوشی موبایل قطع کنید. با قطع شدن دسترسی برخی از اپلیکیشن ها مصرف دیتا شما کاهش پیدا می کند.

blank

  • غیر فعال کردن دیتا موبایل برای iCloud

اگر از iCloud برای بک آپ گرفتن اطلاعات و عکس های خود استفاده می کنید می توانید برای کاهش مصرف دیتا در تنظیمات iCloud دسترسی آن را به دیتا موبایل قطع کنید. در عکس زیر مراحل قطع کردن دسترسی iCloud  را در iOS10 می توانید مشاهده کنید. در iOS11 مکان تنظیمات iCloud تغییر کرده است که در مقاله ایی به نام چگونه به تنظیماتiCloud در iOS جدید دسترسی داشته باشیم؟ این تغییر را بررسی کرده ایم.

blank

  • غیر فعال کردن دانلود و آپدیت خودکار

یکی از بیشترین مصرف دیتا برای دانلود و آپدیت خودکار برنامه های آیتونز و اپ استور می باشد. برای غیر فعال کردن حالت خودکار آپدیت و دانلود مانند عکس زیر در تنظیمات “iTunes and App Store” گزینه “Use Cellular Data” را غیر فعال کرده.

blank

  • غیر فعال کردن کمک wifi

هنگامی که قابلیت کمک wifi برای iOS فعال شد ایده ی خوبی به نظر می رسید. این قابلیت برای هنگامی است که wifi شما ضعیف می شود و برای جبران ضعف wifi آیفون از اینترنت دیتا استفاده می کند. اگر زیاد در موقعیت ضعیف wifi قرار می گیرید ممکن است بدون اطلاع شما آیفون از اینترنت دیتا استفاده کند، بهتر است برای کاهش مصرف دیتا خود در تنظیمات Cellular گزینه “Wi-Fi Assist” را غیر فعال کنید.

blank

  • غیر فعال کردن Background App Refresh

این قابلیت باعث می شود که اپلیکیشن های پر استفاده و محبوب شما هنگامی که آن ها را باز می کنید بلافاصله اجرا شوند. اما برنامه هایی مانند Facebook و Instagram برای اجرا بلافاصله باید عکس ها و اطلاعات را به روزرسانی کنند و حتی هنگامی که شما از این برنامه ها استفاده نمی کنید این اپلیکیشن ها از اینترنت دیتا شما مصرف می کنند. برای کاهش مصرف دیتا و غیر فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را همانند عکس زیر دنبال کنید.

“Settings” -> “General” -> “Background App Refresh”

blank

  • از اینترنت دیتا موبایل برای Apple Music استفاده نکنید

اگر از Apple Music استفاده می کنید برای کاهش مصرف دیتا به تنظیمات رفته و دسترسی این اپلیکیشن به دیتا موبایل را قطع کنید و هنگامی که قصد دانلود و پخش موزیکی را در این اپلیکیشن داشتید می توانید دسترسی آن را به دیتا مجدد فعال کنید. برای غیر فعالسازی استفاده این اپلیکیشن از دیتا مانند عکس زیر عمل کنید.

blank

  • حواستان به اپلیکیشن Mail باشد!

کار بعضی از افراد  وابسته به ایمیل می باشد و در یافت ایمیل هایشان به صورت خودکار برایشان مهم است. اما اگر ایمیل هایتان زیاد مهم نیست و دیر به دیر آن را چک می کنید برای باز نشدن خودکار ایمیل هایتان می توانید مانند مطلب فوق رفرش شدن خودکار این اپلیکیشن را در تنظیمات  “Background App Refresh”غیر فعال کرده  و یا در تنظیمات اپلیکیشن mail همانند عکس زیر دریافت و دانلود ایمیل هایتان را به صورت خودکار غیر فعال کنید.

blank

  • از قابلیت کاهش مصرف مرورگر chrome استفاده کنید

اگر زیاد اینترنت گردی می کنید و حجم صفحاتی که در مرورگر خود باز می کنید بالا است بهتر است از مرورگر chrome استفاده کنید و قابلیت کاهش مصرف دیتا(Reduce Data) آن را فعال کنید تا صفحات باز شده را با حداقل حجم مصرفی دیتا باز شود و مصرف اینترنت کاهش یابد.

  • عکس ها یتان را با کیفیت پایین در iMessage ارسال کنید

اگر اطلاعات و عکس های زیادی را از طریق iMessage ارسال می کنید می توانید با فعال سازی گزینه “Low Quality Image Mode”  در تنظیات “Messages” کیفیت عکس ها را برای صرفه جویی در مصرف دیتا کاهش دهید.

blank

مطالب مرتبط